Betaalbare single/groepsreizen

08-02-2019 12:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar betaalbare single of groepsreizen leeftijdscategorie liefste 20 - 35 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik volg dit topic ook :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker korte OP.

Wat vind jij betaalbaar?
Waar wil je heen?
Wanneer?
Hoe lang?
Interesses?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Beetje vaag he? Alles wat voor jou onbetaalbaar lijkt kan voor een ander heel betaalbaar zijn. Het is maar net wat je er voor (over)hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zelf regelen is altijd het goedkoopst. Ga lekker in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
Is er niet een verschil tussen een singlesreis en een groepsreis?
Estivant, cirkelreizen, krasreizen,fox reizen.
Cinderella76 schreef:
08-02-2019 13:13
Estivant, cirkelreizen, krasreizen,fox reizen.
Ook nog mamboreizen.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal. Lekker kort.
Ligt aan de bestemming. Mambo reizen heeft Marokko leuk geprijst, maar China of Costa Rica is duurder. Djoser is over het algemeen altijd prijziger als de rest.
Zelf heb ik 2x met Mambo een reis gemaakt en 1x met Koning Aap. De laatste was uiteindelijk vrij prijzig, omdat excursies exclusief waren. Dus heb ik een selectie hiervan gedaan.

Dusja waar wil je heen ga dan vergelijken.
Single reizen zijn altijd duurder dan voor 2 personen i.v.m. mogelijke toeslag. Alles zelf regelen is dan een stuk goedkoper.

Ik reis ook alleen maar kies dan gewoon voor groepsreizen waar altijd wel meer mensen alleen gaan. Bij single reizen heb je de zekerheid dat iedereen alleen is natuurlijk.

Als je een verre reis wilt maken dan is Shoestring goedkoper dan Koningaap
Alle reacties Link kopieren
Shoestring!
Alle reacties Link kopieren
Al dat soort reizen zou je duur kunnen noemen, maar het is natuurlijk ook gerelateerd aan wat je zoekt.

Ik ben zelf de nodige keren met singlemaarnietalleen van fox meegeweest.
Wat ik toen wel fijn vond was dat je meestal je eigen plekje had en niet een kamer hoefde te delen. Tegenwoordig hebben ze wel vaker het kamer deel gebeuren bij Fox singlereizen.

Verder heb je natuurlijk ook genoeg groepsreizen en ik denk dan dat je toch eerst ongeveer een beeld moet hebben wat voor reis je zoekt. Zoek je een strandreis? Zoek je een actieve reis? Zoek je een culture reis?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook onbetaalbare groepsreizen dan? Ik heb altijd het idee dat zulke reizen behoorlijk 'netjes' zijn in wat je krijgt voor je geld? Wat zoek je precies?

Als het echt goedkoop moet, kun je altijd beter zelf in een hostel gaan zitten, georganiseerd op reis kost nu eenmaal geld. Maar bij 'onbetaalbaar' denk ik eerder aan 5-sterren-hotels en luxe cruises, niet aan een groepsreis?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de adviezen. Ik wil een verre reis maken voor 2 - 4 weken in groepsverband, zelf ben ik een twintiger. Qua budget zoek ik een reis die scherp geprijsd/enigszins betaalbaar is en lijkt het prettig om te reizen met leeftijdsgenoten. Verre reizen zijn natuurlijk altijd duurder maar er zit vast verschil tussen diverse reisorganisaties.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie nog aanraders hebben wat betreft landen hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Lattemacciato44 schreef:
08-02-2019 17:49
Bedankt voor de adviezen. Ik wil een verre reis maken voor 2 - 4 weken in groepsverband, zelf ben ik een twintiger. Qua budget zoek ik een reis die scherp geprijsd/enigszins betaalbaar is en lijkt het prettig om te reizen met leeftijdsgenoten. Verre reizen zijn natuurlijk altijd duurder maar er zit vast verschil tussen diverse reisorganisaties.
Deze post is niet veel duidelijker dan de OP. Verre reis: Afrika Amerika, Azië?
Zet eerst eens gewoon op een rij wat je wil : afstand land, wanneer, hoelang grote of kleine groep, volledig verzorgd of op de manier die Djoser avontuurlijk noemt, dus hotel en vervoer geregeld, eten niet altijd.
Ik ga liever in kleinere groepen maar die zijn natuurlijk wat duurder omdat de kosten door het aantal mensen gedeeld worden. een gids en plaatselijk vervoer door 15 of door 45 mensen gedeeld scheelt wel wat.
Als je dat allemaal weet kun je organisaties opzoeken en kijken wat ze te bieden hebben, en hier duidelijkere antwoorden krijgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je informatie is summier.

Wanneer wil je gaan? September/oktober is hurricane season in een groot deel van het Caribisch gebied, en ook in de Filipijnen. Dat zou dus al afvallen. Onze zomer is op het zuidelijk halfrond winter en vice verse. Nieuw Zeeland is koud hoor, in juli.

Dus begin daar eerst eens mee.

Dan je vakantiewensen. Wil je natuur? Cultuur? Activiteiten, treks, sportiviteit? Bergen, regenwoud, woestijn of tropisch eiland? Of een combinatie? Wil je rust of wil je kunnen stappen?

En wat is ongeveer je budget?
Heb je überhaupt al een werelddeel wat je aantrekt?
Lattemacciato44 schreef:
08-02-2019 17:52
Als jullie nog aanraders hebben wat betreft landen hoor ik het graag.
Hoe kunnen wij nu suggesties geven qua landen als we niet weten wat je wel en niet leuk vind? Loop eens een reisbureau binnen of vraag wat reisgidsen aan van bijvoorbeeld Shoestring, Koningaap, Sawadee, Djoser etc. Fox is over het algemeen het duurst voor de bestemmingen die ik leuk vind en Kras richt zich wat meer oudere doelgroep is mijn ervaring.
Persoonlijk zou ik eens beginnen op de website van Shoestring. Veel aanbod qua bestemmingen en diversiteit in type reizen. Ook redelijk geprijsd.
En ook niet geheel onbelangrijk: Wil je een redelijk vast schema of wil je juist veel vrijheid om zelf dingen te ondernemen? Als je het fijn vind dat er een vast schema is, waar je uiteraard wel van kan afwijken als je wilt, dan zou ik dus voor Kras gaan. Dan zie je heel veel en hoef je zelf weinig uit te zoeken. Bij Koningaap, Shoestring en Sawadee heb je meer vrije dagen waarop je helemaal zelf kan bepalen wat je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst eens zelf op zoek naar wat je wilt, en kom dan terug met meer gerichte vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik reis dit jaar met amerikaplus in groepsverband van Chicago naar San Francisco met mijn kinderen...

Ze hebben ook een Afrikaanse tak (Afrikaplus. Nl) en costaricaplus. Nl.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Shoestring 'India on a budget'... geen ervaring mee. Maar die is goedkoop.
Jordanië/Marokko zijn vaak ook erg betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
TO, zonder budget en in welke periode is het bijna niet te doen om te helpen.
En scherp geprijsd. Een groepsreis is bijna altijd duurder dan zelf regelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven