Vliegreis vanaf Antwerpen met tussenstop Schiphol.

09-02-2019 23:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken voor een vliegreis naar Kuala Lumpur deze zomer, het liefst rechtstreeks en vanuit Nederland. Dit kost in juli ongeveer 1100 euro. Nu blijkt dat als ik vanuit Antwerpen met de trein naar Schiphol ga, daar op een vliegtuig van de KLM stap rechtstreeks naar Kuala Lumpur het ticket nog meer 780 euro is. Ik begrijp dat ik verplicht ben om ook echt te trein in Antwerpen te nemen maar hoe wordt dat gecontroleerd? En omgekeerd als ik vanuit Kuala Lumpur op Schiphol land en dus niet meer de trein naar Antwerpen neem maar gewoon lekker naar huis ga, krijg ik daar dan problemen mee?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk moet je al inchecken in Antwerpen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit gedaan in 2011.
Je moet op schiphol bij het inchecken je “afgestempelde” treinticket laten zien.
Terug kan je wel gewoon vanuit Schiphol naar huis.
Wij wonen in het zuiden van NL dus kostte ons niet super veel extra reistijd en leverde ons omgerekend €100 pp per extra uur reistijd op!

We konden niet vooraf inchecken, wel stoelen reserveren. Maar ervaring is dus wel van 7,5 jaar geleden!
mayolijn28 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 23:24
98.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier krijg je idd problemen mee als je de regels niet nakomt. Google maar eens. Echt belachelijk maar het is echt zo.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
09-02-2019 23:15
Waarschijnlijk moet je al inchecken in Antwerpen?
Waarschijnlijk wel maar dat doe ik toch online?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Als het inchecken al lukt...Hoe wilde je je bagage terugkrijgen op de terugreis? Die vliegt tot Antwerpen mee terug.
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
09-02-2019 23:21
Hier krijg je idd problemen mee als je de regels niet nakomt. Google maar eens. Echt belachelijk maar het is echt zo.
Ik kan me voorstellen dat ze me kunnen weigeren als blijkt dat ik niet in de trein vanuit Antwerpen heb gezeten. Maar als ik op de terugweg de trein vanuit Amsterdam niet neem, wat kunnen ze dan nog doen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
09-02-2019 23:24
Ik kan me voorstellen dat ze me kunnen weigeren als blijkt dat ik niet in de trein vanuit Antwerpen heb gezeten. Maar als ik op de terugweg de trein vanuit Amsterdam niet neem, wat kunnen ze dan nog doen?
Niks! Alleen heen is van belang!
Het is bizar, maar je moet de regels volgen. Wellicht dat je de trein na afloop kunt skippen, maar dat zou ik goed uitzoeken/navragen.

Ik had een keer dat ik vanuit Brussel goedkoper vloog dan vanuit Amsterdam maar dan op de terugweg wel over moest stappen op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gehoord heb is dat je de heenreis wel volledig moet doen (dat controleren ze volgens mij met een stempel ofzo), maar de terugreis niet. Terug zou je dus prima op Schiphol uit kunnen stappen en naar huis gaan.

Maar dit is wel al war verouderde info, geen idee of dat nog klopt!
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
09-02-2019 23:24
Als het inchecken al lukt...Hoe wilde je je bagage terugkrijgen op de terugreis? Die vliegt tot Antwerpen mee terug.
Op Schiphol stap ik over op de trein. Zou je denken dat de bagage automatisch ook in de trein terecht komt? Serieuze vraag want ik vraag me echt af hoe dat gaat.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
09-02-2019 23:24
Als het inchecken al lukt...Hoe wilde je je bagage terugkrijgen op de terugreis? Die vliegt tot Antwerpen mee terug.
Je gaat met de trein van Antwerpen naar Schiphol en terug. Dus je neemt gewoon zelf je bagage mee in de trein.
mevrouwiglesias schreef:
09-02-2019 23:26
Op Schiphol stap ik over op de trein. Zou je denken dat de bagage automatisch ook in de trein terecht komt? Serieuze vraag want ik vraag me echt af hoe dat gaat.
Mij lijkt dat je gewoon je bagage op Schiphol van de band haalt.
Maar ik heb dan weer geen ervaring met de Antwerpen/Schiphol route per trein.
Alle reacties Link kopieren
TO, lees mijn ervaring ergens hierboven nog even. Ik heb mijn bericht aangepast nadat ik het te vroeg had geplaatst.
mayolijn28 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 23:32
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
09-02-2019 23:27
TO, lees mijn er aring ergens hierboven nog even. Ik heb mijn bericht aangepast nadat ik het te vroeg had geplaatst.
Super dank je! Ik begrijp dat jij onlangs eenzelfde soort combinatie reis hebt gemaakt?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Terug maakt idd niet uit. Heen wel. Zijn altijd van die pakketprijzen. Was laatst nog bij Kassa. Als je een etappe niet doet vervalt de rest en ben je mooi de lul.
Alle reacties Link kopieren
Zeikerd ....
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
10-02-2019 01:42
Zeikerd ....

Fantástische bijdrage..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn nicht heeft deze vlucht al meerdere keren genomen. De informatie die hierboven wordt geschreven klopt. Haar laatste vlucht ervaring was van eind vorig jaar. Je moet dus echt op de heenreis in Antwerpen in stappen op de trein maar terug kan je vanuit Schiphol gelijk naar huis. Al je wil weten hoe het precies gaat dan vraag ik het haar vanmiddag even.
Je krijgt ook tijdens het boeken een duidelijk waarschuwing dat je echt moet opstappen in Antwerpen.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
09-02-2019 23:32
Super dank je! Ik begrijp dat jij onlangs eenzelfde soort combinatie reis hebt gemaakt?
Ja, 7,5 jaar geleden dus. Naar Seattle met KLM, maar de eindbestemming zal geen verschil maken.
Exact dezelfde vlucht direct vanuit Schiphol was 2x zo duur.
Volgens mij proberen ze zo ook de belgische reizigers aan te trekken.

We zijn door mijn ouders naar het station in Antwerpen gebracht, daar in de trein gestapt en je stapt op Schiphol uit. Dus je hoeft geen treinoverstap oid te maken met je bagage.

Terug haal je gewoon je bagage op bij de bagageband en kan je gewoon rechtstreeks naar huis.
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
09-02-2019 23:19
Wij hebben dit gedaan in 2011.
Je moet op schiphol bij het inchecken je “afgestempelde” treinticket laten zien.
Terug kan je wel gewoon vanuit Schiphol naar huis.
Wij wonen in het zuiden van NL dus kostte ons niet super veel extra reistijd en leverde ons omgerekend €100 pp per extra uur reistijd op!

We konden niet vooraf inchecken, wel stoelen reserveren. Maar ervaring is dus wel van 7,5 jaar geleden!
Je kunt terug niet gewoon vanuit Schiphol naar huis. Heb je ingecheckte bagage dan gaat je bagage naar Brussel/ antwerpen. Wil je afstappen in Amsterdam en daar je bagage ophalen kost dat je ongeveer 300 euro per koffer.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
10-02-2019 06:57
Je kunt terug niet gewoon vanuit Schiphol naar huis. Heb je ingecheckte bagage dan gaat je bagage naar Brussel/ antwerpen. Wil je afstappen in Amsterdam en daar je bagage ophalen kost dat je ongeveer 300 euro per koffer.
Dit is dus niet de ervaring van mijn nicht. Haar bagage kwam gewoon op de band bij Schiphol eruit. Sterker nog toen ze zei dat het gelabeld moest worden voor Antwerpen werd ze gek aangekeken in Delhi. Bij haar is tot nu toe elke keer de bagage op Schiphol van de band gekomen.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
10-02-2019 06:57
Je kunt terug niet gewoon vanuit Schiphol naar huis. Heb je ingecheckte bagage dan gaat je bagage naar Brussel/ antwerpen. Wil je afstappen in Amsterdam en daar je bagage ophalen kost dat je ongeveer 300 euro per koffer.
Goh bijzonder dat wij dat dan wel hebben gedaan?!
Let op: dit is een bijzondere situatie waarbij je het tweede deel van je terugreis per trein maakt. Je stapt dus uit het vliegtuig, gaat door de douane, haalt je bagage op en loopt dan naar de trein mét je bagage.
Als je hele reis met het vliegtuig gaat, dan gaat je bagage wel vanzelf door.
Alle reacties Link kopieren
Heen moet je met de trein terug wil soms lukken maar dan moet je zorgen dat je bagage er in Amsterdam uit gaat.

En stoelen reserven etc kan gewoon via website of app
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
10-02-2019 07:32
Goh bijzonder dat wij dat dan wel hebben gedaan?!
Let op: dit is een bijzondere situatie waarbij je het tweede deel van je terugreis per trein maakt. Je stapt dus uit het vliegtuig, gaat door de douane, haalt je bagage op en loopt dan naar de trein mét je bagage.
Als je hele reis met het vliegtuig gaat, dan gaat je bagage wel vanzelf door.
Ik werk voor klm en ken de regels. Bagage eraf in Amsterdam is 300eur betalen. Als ze op een buitenstation je bagage accepteren tot Amsterdam i.p.v. België heb je mazzel. Is er controle in Nederland dan kun je alsnog betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven