Parkeren luchthaven Dusseldorf

10-02-2019 09:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie vliegen we vanaf Düsseldorf naar Turkije. Dit is voor ons de eerste keer dat we vanuit Düsseldorf vertrekken en ik vind het lastig om een betrouwbare en betaalbare parkeerplaats te zoeken. We willen graag van te voren een plek reserveren en géén valet parking, wat ik veel zie als ik Google. Heeft er iemand ervaring en tips voor parkeren bij/op de luchthaven Düsseldorf?
mida wijzigde dit bericht op 10-02-2019 09:08
0.64% gewijzigd
Ik lees mee, ik zoek hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de parkeergarage. Wij hebben ook een aantal keren bij ParkenFlughafenDUS.de geparkeerd. Ging altijd goed. de laatste keer was dit €51 voor 11 dagen, en in 10 minuten brengen ze je naar het vliegveld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Parkvogel! Wel kiezen voor een openluchtparkeerplaats. ISS Dome is goedkoper en op zich is het fijn dat je auto overdekt staat, maar wanneer je terugkomt en er blijkt ook tegelijkertijd een voetbalwedstrijd afgelopen dan deel je een parkeergarage met allemaal malle gillende voetbalfans.
Alle reacties Link kopieren
Wij vlogen vorig jaar vanaf Düsseldorf. Omdat we erg vroeg in de ochtend vlogen hebben we een overnachting geboekt bij het van der valk Düsseldorf. We mochten onze auto daar laten staan gedurende onze vakantie. Ideaal.

Voor een overnachting (4personen) betaalden we 150 euro. Auto staat er gratis en veilig gedurende de trip.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
10-02-2019 09:23
Wij vlogen vorig jaar vanaf Düsseldorf. Omdat we erg vroeg in de ochtend vlogen hebben we een overnachting geboekt bij het van der valk Düsseldorf. We mochten onze auto daar laten staan gedurende onze vakantie. Ideaal.

Voor een overnachting (4personen) betaalden we 150 euro. Auto staat er gratis en veilig gedurende de trip.
We vliegen om 14.00 uur, dus dat is een prima tijd om gewoon op ons gemak vanuit Brabant naar Düsseldorf te rijden.
Dus dan vind ik zo’n overnachting een beetje overbodig.

Ik zal de andere opties een bekijken, alvast bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Parkvogel is inderdaad een prima optie. Je kan van daaruit met een shuttle naar de vertrekhal, maar zelfs lopend is het prima te doen. Wij reserveren nooit van tevoren, gaan gewoon en er zijn genoeg parkeerplaatsen. 1 keer in de zomervakantie moesten we iets verder weg staan, maar toen werden we met een busje naar de vertrekhal vervoerd.
Het handigst vind ik de parkeergarages op het vliegveld zelf, die direct toegang geven tot de Skytrain (heet misschien iets anders). Die kun je van tevoren reserveren, dus je bent verzekerd van een plek. Die trein brengt je in een paar minuten naar de vertrekhal en gaat om de paar minuten.
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken vliegen we voor de 4e x vanaf Dusseldorf en wij parkeren altijd op P5.
Te boeken via de site van de luchthaven. De prijs voor 1 week is 62 euro.
Wat ideaal is: er rijdt vanaf hier een supersnelle skytrain naar de luchthaven.
Wij hebben via de site vd luchthaven van tevoren een lang parkeren plek gereserveerd. Ging prima.
Alle reacties Link kopieren
https://www.dus.com/nl-nl/parkeren/parkeergarages

Reserveren kan maar hoeft niet. Tot nu toe altijd een plek gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Lucky1976 schreef:
10-02-2019 09:48
Over 2 weken vliegen we voor de 4e x vanaf Dusseldorf en wij parkeren altijd op P5.
Te boeken via de site van de luchthaven. De prijs voor 1 week is 62 euro.
Wat ideaal is: er rijdt vanaf hier een supersnelle skytrain naar de luchthaven.
Dit doen wij ook altijd. Supersnel en makkelijk, en vooral ook fijn dat je bij terugkomst weer zo in je auto zit en dat je geen gedoe hebt.
Alle reacties Link kopieren
Lucky1976 schreef:
10-02-2019 09:48
Over 2 weken vliegen we voor de 4e x vanaf Dusseldorf en wij parkeren altijd op P5.
Te boeken via de site van de luchthaven. De prijs voor 1 week is 62 euro.
Wat ideaal is: er rijdt vanaf hier een supersnelle skytrain naar de luchthaven.
Deze idd. Met P5 of P4 zit je altijd goed. Niet de allergoedkoopste, maar je gaat op vakantie hè. Dan mag je het jezelf ook wel een beetje makkelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad P5 via Parkvogel ! En 62,= voor 9 dagen.
Met de Skytrain sta je in 2 minuten in de vertrekhal.

Echt ideaal, wou dat ze zoiets op Schiphol ook hadden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ideaal! En terug ben je weer heel snel in de auto. Wij wonen in Utrecht en terug zijn we altijd sneller thuis vanaf Dusseldorf dan vanaf Schiphol...
Enige nadeel van Dusseldorf vind ik dat als je 's morgens vliegt, je over de onverlichte Duitse wegen naar de airport moet rijden in alle vroegte...
Alle reacties Link kopieren
Even een opmerking tussendoor, check even of je vertrekt vanuit Dusseldorf (International) of vanuit Weeze/Niederrhein (wat door Ryanair ook verkocht wordt als 'Dusseldorf'). Anders sta je ineens 80 km verderop :-)
Schijnt een veelgemaakte fout te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie vinden P5 fijner als de parkeergarage bij ISS Dome? Het scheelt namelijk €30,- wat ik geen probleem vind als het echt veel handiger is. Maar ik blijf een Nederlander, als het niet zoveel uitmaakt pak ik toch die €30,- ;-)
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
10-02-2019 13:45
Even een opmerking tussendoor, check even of je vertrekt vanuit Dusseldorf (International) of vanuit Weeze/Niederrhein (wat door Ryanair ook verkocht wordt als 'Dusseldorf'). Anders sta je ineens 80 km verderop :-)
Schijnt een veelgemaakte fout te zijn.
Bedankt voor de tip, maar het is echt Düsseldorf international.
We hebben een pakketreis en geen vlucht met Ryan Air.
Alle reacties Link kopieren
Lucky1976 schreef:
10-02-2019 12:49
Inderdaad ideaal! En terug ben je weer heel snel in de auto. Wij wonen in Utrecht en terug zijn we altijd sneller thuis vanaf Dusseldorf dan vanaf Schiphol...
Enige nadeel van Dusseldorf vind ik dat als je 's morgens vliegt, je over de onverlichte Duitse wegen naar de airport moet rijden in alle vroegte...
Lekker rustig juist altijd!
Ik pak die parkeergarage bij de terminal; is dat P3?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
10-02-2019 16:54
Lekker rustig juist altijd!
Ik pak die parkeergarage bij de terminal; is dat P3?
Ik geloof het wel.
Wij zijn al een paar keer vanaf Düsseldorf vertrokken. Auto bij hotel gehad en ook op de dichtstbijzijnde parkeerplaats en parkvogel ook.
Ik kijk altijd op de website van het vliegveld naar de parkeerplaatsen.
MIDA schreef:
10-02-2019 16:43
Dus jullie vinden P5 fijner als de parkeergarage bij ISS Dome? Het scheelt namelijk €30,- wat ik geen probleem vind als het echt veel handiger is. Maar ik blijf een Nederlander, als het niet zoveel uitmaakt pak ik toch die €30,- ;-)
Ja, veel fijner.
biol schreef:
10-02-2019 09:23
Wij vlogen vorig jaar vanaf Düsseldorf. Omdat we erg vroeg in de ochtend vlogen hebben we een overnachting geboekt bij het van der valk Düsseldorf. We mochten onze auto daar laten staan gedurende onze vakantie. Ideaal.

Voor een overnachting (4personen) betaalden we 150 euro. Auto staat er gratis en veilig gedurende de trip.
Bedankt voor de tip!
Wij hebben een vroege vlucht en voor 115,- euro slapen we een nachtje in vdvalk en de auto kan 14 dagen blijven staan. En er is ook nog een transfer naar het vliegveld (terug zelf taxi regelen).
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
14-02-2019 11:18
Bedankt voor de tip!
Wij hebben een vroege vlucht en voor 115,- euro slapen we een nachtje in vdvalk en de auto kan 14 dagen blijven staan. En er is ook nog een transfer naar het vliegveld (terug zelf taxi regelen).
Kan je terug ook niet met die transfer?
dolfje schreef:
14-02-2019 11:31
Kan je terug ook niet met die transfer?
Nee dat kan (volgens de site) niet omdat het een busje van het hotel is dat niet op afroep je vanaf het vliegveld ophaalt. Maar goed, er rijden taxis en zag dat die kosten rond 15,- liggen. En met die kosten erbij ben ik nog steeds veel goedkoper uit dan alles bij elkaar vanaf amsterdam vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven