Gezondheid alle pijlers

Na 10 jaar stoppen met prikpil?

10-02-2019 17:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als puber begon ik eerst met de gewone pil. Omdat ik elke maand migraine aanvallen had kreeg ik in 2009 op doktersadvies de prikpil voorgeschreven.
Nu 10 jaar later (nu 31 jaar) zit ik nog steeds aan de prikpil, echter heb ik om de 6 tot 10 dagen migraine.
Dus de reden dat ik die prikpil destijds nam werkt helemaal niet meer. Ik heb het nu zelfs vaker, alleen minder heftig.

Nu merk ik dat ik best wel last heb van stemmingswisselingen en een libido heb van 0,0.
Het laatste vind ik geen probleem aangezien ik momenteel toch geen behoefte aan een partner heb. Alleen de stemmingswisselingen worden met de jaren alsmaar erger.
Zo erg dat ik de laatste maanden zelfs aan de antidepressiva ben begonnen.

Daarom dacht ik bij mezelf misschien is het wel een idee om eens helemaal te stoppen met de prikpil en mijn lichaam tot rust te laten komen. Eigen hormonen aan te gaan maken en weer een cyclus te krijgen.

Maar ik lees nergens verhalen van mensen die na 10 jaar of langer stoppen met de prikpil en wat de bijwerkingen zijn en hoelang dit ongeveer duurt voor alles weer normaal is in je lijf. En ik zou mij toch graag een beetje willen voorbereiden op wat me te wachten staat als ik stop.

Dus bij deze mijn vraag:
Zijn er mensen die hun ervaringen hierover kunnen en willen delen met mij?
De deur van het geluk gaat naar binnen open
ik weet niet of een prikpil heel anders is dan de gewone pil. maar toen ik na meer dan tien jaar met de pil stopte heb ik geen bijwerkingen gehad. in tegenstelling, ik voelde mij binnen een aantal weken een stuk beter!
Geen ervaring, maar ik vond de nuvaring erg fijn. Misschien is een koperspiraal iets? Die heeft geen hormonen toch?
Wat als je stopt en kijkt wat je lichaam gaat doen zonder hormonen. En dan echt een langere tijd aanhouden. Ik heb bv niet gekozen voor de prikpil ivm de langere tijd dat je niet zwanger kan worden. Waarschijnlijk heeft je lichaam tijd nodig te ontwennen.
Alle reacties Link kopieren
ja wat ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden is dat ik na 3 maanden weer een soort van menstruatie zal kunnen krijgen en dat het minstens een jaar duurt voor het weer een beetje klopt van binnen....
De deur van het geluk gaat naar binnen open
chirimoya schreef:
10-02-2019 18:54
ik weet niet of een prikpil heel anders is dan de gewone pil. maar toen ik na meer dan tien jaar met de pil stopte heb ik geen bijwerkingen gehad. in tegenstelling, ik voelde mij binnen een aantal weken een stuk beter!


Ik lees dat vaak, mensen die stoppen met de pil na jarenlang pilgebruik, dat die dan allerlei voordelen ervaren: minder depri, meer energie, meer libido, afvallen, je op allerlei manieren beter voelen... Dus ik zat me al te verheugen toen ik na zo’n 20 jaar eens ging stoppen, maar totaal geen verschil gemerkt. Helemaal niets. Nul. O_o
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het stoppen de hel. Ik werd depressief tot suïcidaal aan toe. PMS in het kwadraat, maar toen ik ongesteld werd was het gelijk over en later ook niet meer gehad. Ik ben uiteindelijk trouwens toch maar weer begonnen, ik merkte met of zonder geen verschil in libido e.d. en niet ongesteld worden vond ik heerlijk.
iets_perzik schreef:
10-02-2019 20:08
Ik lees dat vaak, mensen die stoppen met de pil na jarenlang pilgebruik, dat die dan allerlei voordelen ervaren: minder depri, meer energie, meer libido, afvallen, je op allerlei manieren beter voelen... Dus ik zat me al te verheugen toen ik na zo’n 20 jaar eens ging stoppen, maar totaal geen verschil gemerkt. Helemaal niets. Nul. O_o

he wat jammer! ik was inderdaad een heel stuk opgewekter, emotioneel stabieler en kreeg een hoger libido na het stoppen.
dat merkte ik vooral toen ik een aantal jaar later toch weer eens de pil probeerde. binnen een week wist ik weer waarom ik dat niet moest doen!
dus misschien moet je weer eens aan de pil gaan? :P
chirimoya schreef:
11-02-2019 18:04
he wat jammer! ik was inderdaad een heel stuk opgewekter, emotioneel stabieler en kreeg een hoger libido na het stoppen.
dat merkte ik vooral toen ik een aantal jaar later toch weer eens de pil probeerde. binnen een week wist ik weer waarom ik dat niet moest doen!
dus misschien moet je weer eens aan de pil gaan? :P


Ach ik ben mijn hele leven al niet het zonnetje in huis dus ik moet de lat ook niet ineens te hoog leggen. ;-D Heb sinds kort een Mirena, hopelijk helpt dat in ieder geval tegen de menstruatieklachten (en uiteraard als anticonceptie). :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
10-02-2019 23:32
Ik vond het stoppen de hel. Ik werd depressief tot suïcidaal aan toe. PMS in het kwadraat, maar toen ik ongesteld werd was het gelijk over en later ook niet meer gehad. Ik ben uiteindelijk trouwens toch maar weer begonnen, ik merkte met of zonder geen verschil in libido e.d. en niet ongesteld worden vond ik heerlijk.
Dankjewel voor je post! Ik ben 1x 3 maanden gestopt en werd toen ongesteld. Schrok toen zo erg van het bloed dat ik weer een prik ben gaan halen. Maar dit keer ben ik daarop voorbereid en ga ik stoppen.
Het voelt gewoon niet meer goed.
De deur van het geluk gaat naar binnen open
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook besloten nu te stoppen met de prikpil.. heb ook een libido van 0 ben 20 kg aangekomen door de prikpil en heb heel vaak hoofdpijn. Ik heb over 3 weken een afspraak bij de gynaecoloog voor sterilisatie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik verschil ga merken (had hem deze week moeten hebben)
Hmm toen ik stopte met de prikpil voelde ik me ook gelijk beter. minder opgeblazen, hoger libido. De menstruatieklachten werden wel even heftiger inderdaad. Ik heb hem ongeveer 1 jaar gebruikt.
Ik wil nu weer iets gebruiken maar ik ben er nog niet helemaal uit wat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven