Welke fles voor baby?

10-02-2019 19:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag is misschien al vaker voorbij gekomen maar welke fles voor baby’s is goed ?
Is er echt bewijs voor al die dingen die ze beweren? Minder lucht , minder kramp etc etc Of maakt het niet uit welke fles je kiest
Ik wil sowieso borstvoeding gaan geven maar af en toe via de fles
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een dr brown. Andere merken niet bij mijn zoon want hij is dan veel te gulzig en kreeg inderdaad krampen etc. Dus voor mij is deze fles heilig. En zo duur zijn ze nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook dr brown. Hele fijne fles. Ik heb begrepen dat de echt goedkope flessen vaak veel te snel doorlopen (heb het zelf niet geprobeerd) en van de bekendere merken is Philips Avent prima maar niet elk kind pakt m door de brede spenen. Difrax schijnt vaak te lekken maar sommige mensen zweren erbij. Dr Brown zorgde bij mijn dochter wel echt voor minder krampjes doordat ze minder lucht inslikt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter drinkt ook voornamelijk uit de borst en af en toe een klein beetje uit de fles.

Ik gebruik de Avent natural (het flesje uit de blije doos) en dat gaat prima. De speen heeft de vorm van borst/tepel, en is bedoeld om te kunnen combineren met borstvoeding (zelfde techniek van drinken). En dat gaat hier dus ook echt goed.
Je hoeft ook niet naar een grotere speen op te bouwen, zolang je borstvoeding geeft is die langzame newborn speen goed.

Maar het is volgens mij heel moeilijk te voorspellen. Voor de ene baby werkt de ene fles beter en de andere baby weer een andere.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Idem dr Brown
Hier 4 kinderen die het prima deden met standaardflessen (HEMA, Etos e.d.) met standaardspenen.
Tommy Tippee - Closer to nature (ofzoiets), en dan de 'gewone' versie zonder speciaal krampjesventiel. Perfect. Moeiteloos wisselen tussen borst en fles, en geen krampjes. In de gewone versie zit in de speen al een klein ventieltje waardoor de kans op luchthappen of vacuümhappen al minimaal is. Heel fijne flesjes!
Mijn kinderen wisselden ook moeiteloos tussen borst en fles, zonder rare geldklopperijflessen!

TO, dat is dus ook gewoon een optie hè.
Alle reacties Link kopieren
Het is een kwestie van uitproberen. Wij hebben voor onze dochter Philips Avent, Dr Brown en Difrax geprobeerd. Difrax werkte hier het beste, bij de andere flessen verslikte dochter zich steeds.

Als je kind straks naar de opvang gaat, is het sowieso goed om alvast regelmatig te oefenen met drinken uit de fles, ookal geef je borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Dr Brown! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Philips avent anti colic fles (met groen lepeltje erin).
Heeft bij ons enorm geholpen tegen het spugen en de hoeveelheid lucht die ons zoontje binnen kreeg tijdens het voeden. Deze verkopen ze niet overal (sommige kennen deze fles niet eens) maar Etos heeft ze bijvoorbeeld gewoon in de winkel.
Heb dr brown ook geprobeerd, maar dat is zo'n beetje de enige fles die onze zoon niet pakt. Maar hoor er wel veel positieve verhalen over.
Wij hebben tweemaal gewoon de philips avent classic gebruikt. Ben er heel tevreden van.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties Gewoon wat proberen denk ik

Ik heb inderdaad ook die avent fles uit die cadeau doos
Ik denk dat ik nog zo’n dr brown koop en dan kijk wat het beste bevalt
Heb van een vriendin een fleswarmer van alecto gekregen Ook maar eens kijken of die flessen daar inpassem
Mijn eerste weigerde gewoon echt alles. Alles geprobeerd, kansloos verhaal, dus met 6 maanden tuitbeker naast de borstvoeding. Mijn tweede pakte gelijk de difrax goed, dus je snapt dat ik niet verder ben gaan zoeken. En ik ben gelijk met 6 weken drie keer per week gaan oefenen, want een weigeraar is echt niet tof..
Dr brown werkte Hier niet zo. Avent was prima. Ik zou trouwens gewoon beginnen met wat je hebt en pas iets bijkopen als eerste niet werkt.

Ik heb ook de handkolf en elektrische kolf van Avent dus vind het fijn dat flesjes er direct oppassen.
Dr Brown gaat na een paar weken lekken. We moesten steeds een nieuwe kopen. Elke keer hetzelfde. Leek wel of het hele ventielgebeuren niet tegen uitkoken of afwasmachine kon. Het vervormde gewoon.
Uiteindelijk supertevreden met het flesje van Philips Avent...
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste wilde alles wel, elk merk was prima. Onze tweede bliefde geen fles, alleen borst. En na veeeeeel moeite door een lieve medewerkster van het kinderdagverblijf koos nr 2 Difrax. Dus je weet t niet...
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
10-02-2019 20:09
En ik ben gelijk met 6 weken drie keer per week gaan oefenen, want een weigeraar is echt niet tof..
Dit sowieso doen. Vanaf 5 weken kreeg onze dochter elke dag 1 voeding afgekolfd met de fles, dit ook echt volgehouden elke dag, want ergens tussen 8 en 12 weken raken ze de zuigreflex kwijt en als je daarna pas probeert, kan het dus heel lastig worden. Dan is het niet eens dat de baby niet wil, maar eigenlijk niet meer kan omdat hij gewoon niet snapt wat hij met de fles aan moet.

Heel structureel blijven aanbieden is het advies wat ik kreeg van kraamzorg, vanaf 4-6 weken.
Browns!!
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-02-2019 20:12
Dr Brown gaat na een paar weken lekken. We moesten steeds een nieuwe kopen. Elke keer hetzelfde. Leek wel of het hele ventielgebeuren niet tegen uitkoken of afwasmachine kon. Het vervormde gewoon.
Uiteindelijk supertevreden met het flesje van Philips Avent...
Als ze gaan lekken dan draai je de dop te vast op de fles. Dan duw je het ventiel krom. Staat zelfs in de handleiding:) ik heb twee flessen al een jaar en werken nog prima.
Mocht het alsnog problemen geven kun je de ventiel los kopen ipv een hele fles.
Nala2013 schreef:
10-02-2019 20:25
Als ze gaan lekken dan draai je de dop te vast op de fles. Dan duw je het ventiel krom. Staat zelfs in de handleiding:) ik heb twee flessen al een jaar en werken nog prima.
Mocht het alsnog problemen geven kun je de ventiel los kopen ipv een hele fles.
We hebben alles geprobeerd. Helaas... het werkte gewoon niet voor ons (voor vrienden ook niet, zelfde verhaal). Alle kostbare borstmelk glipte er langs...
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-02-2019 20:12
Dr Brown gaat na een paar weken lekken. We moesten steeds een nieuwe kopen. Elke keer hetzelfde. Leek wel of het hele ventielgebeuren niet tegen uitkoken of afwasmachine kon. Het vervormde gewoon.
Uiteindelijk supertevreden met het flesje van Philips Avent...
Ze raden bij Dr Brown aan om het ventiel niet uit te koken, hierdoor kan het systeem vervormen en dus gaan lekken.

1x in de week doe ik het ventiel wel even in de vaatwasser, voor de rest gewoon schoonmaken met warm water en afwasmiddel.
Gebruik deze flessen nu 2 maanden en nergens last van.

Ik merkte heel duidelijk verschil tussen de Difrax en Dr Brown. Heb 1x uit nood de Difrax gebruikt en dat was echt drama! Dochter heeft denk ik wel 3 uur lang gehuild van de krampjes.

Maar dit is natuurlijk bij iedere baby weer anders.

Je kan het beste gewoon 1 flesje kopen en dan uitproberen hoe de kleine er op reageert.
Alle reacties Link kopieren
Honing14 schreef:
10-02-2019 20:03
Ik heb inderdaad ook die avent fles uit die cadeau doos
Ik denk dat ik nog zo’n dr brown koop en dan kijk wat het beste bevalt
Waarom zou je twee verschillende dingen proberen? Misschien maakt het je kindje helemaal niet zoveel uit.
Ik zou gewoon lekker eerst die fles proberen die je al hebt. De babytijd is al duur genoeg toch? :)

Het is natuurlijk wel maar een heel klein flesje, dus als je kindje straks groter is heb je wel iets erbij nodig. Maar voor nu prima om uit te proberen. En veel moeders hebben dat gratis flesje ongebruikt in de kast liggen, hier laatst even rondgevraagd en er nog een paar gekregen van vriendinnen die hem zelf niet hoefden. Anders lag het ding toch maar stof te vangen. :)
Bij de Action heb ik nog extra Avent flessen bijgekocht, een doos met twee grote flessen voor €7,99. Koopje dacht ik, maar dat was eigenlijk een foutje want ik had toen niet in de gaten dat dat andere flessen zijn (Classic) dan die uit de blije doos (Natural). ;-D Maar die Natural speen uit de blije doos past gelukkig gewoon op de Classic fles.

------

En tenslotte off topic, maar wat voor mij écht een super aankoop was: lekschalen!! Zijn er o.a. van Avent en van Medela. Ik lek nogal wat melk uit de andere borst tijdens het voeden, dit vang ik op met een lekschaaltje en als dochter nog honger heeft krijgt ze dat er met een flesje nog achteraan. Daar zijn we al na een paar weken mee begonnen, en ze drinkt nu prima uit zowel borst als fles. En voor dat kleine 'snackje' was dat mini Avent flesje dus echt super handig. En ook erg leuk voor papa om haar naast de borstvoeding toch wat te kunnen voeden.

Als dat restje melk overblijft vries ik het in. Ik heb zo in 9 weken tijd vrijwel zonder kolven al een paar liter (!) melk in kunnen vriezen... Dus mocht je ook erg lekken dan zou ik investeren in lekschaaltjes in plaats van in zoogcompressen. ;-D Maar ik hoop eigenlijk dat je niet zo erg lekt als ik, want dat is natuurlijk wel een beetje irritant... :facepalm:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lekschaaltjes
Ik leer weer wat !
Waar vries jij de melk in in? Zakjes of bakjes? Bakjes lijkt me lastig omdat zo’n blok niet in fles past maar zakjes lijkt me zo’n geklieder
Honing14 schreef:
10-02-2019 21:35
Lekschaaltjes
Ik leer weer wat !
Waar vries jij de melk in in? Zakjes of bakjes? Bakjes lijkt me lastig omdat zo’n blok niet in fles past maar zakjes lijkt me zo’n geklieder
Ik weet niet of degene boven je ook de vacuüm lekschaal bedoelt, maar dat is inderdaad een top ding.

Ik vroor in in beldico flesjes maar gebruikte eigenlijk alleen ingevroren melk op dagen na vakanties als ik geen verse voorraad had. Vers is beter en achterin koelkast kan het gewoon 8 dagen goed blijven. Dus wat ik kolfde ging dag erna mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven