Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Dat Leudal (laatste B&B) is trouwens een prachtig natuurgebied. Heb er veel gewandeld. Leuk om die molen dus eens van binnen te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
22-12-2018 17:00
Ik snap al die enorme appartementen in die B&B's toch al niet. Maar dat kan aan mijn beleving liggen, in die zin, dat volgens mij een B&B iets is als je 1 of 2 nachten ergens wilt verblijven. Meestal kom je dan om buitenshuis iets te gaan doen (stad bezichtigen, fietstocht maken, wandelen, enz.) en is die B&B alleen maar om te slapen en te ontbijten. Waar heb je dan een heel appartement voor nodig? Of zijn er serieus mensen die naar een B&B gaan om een hele middag in de woonkamer van hun B&B-appartement op de bank te gaan zitten? Of die serieus zelf gaan koken in het keukentje wat erbij zit?
Wij hebben een keer op Texel in een “B&B “ gezeten en dat was een huisje bij iemand in de tuin. Eigenlijk was het geen B&B want we hadden er geen ontbijt bij maar ik had hem geloof ik wel van Air B&B. Omdat het nogal afgelegen lag was het wel fijn dat er een keuken in zat dus we hebben daar een paar keer gewoon gekookt. En s’avonds konden we gewoon op fijne stoelen zitten als we tv keken. Overdag waren we aan het fietsen en her en der heen daar.
Dit jaar in Rome hadden we een kamer met eigen badkamer en een gedeelde keuken, kon je thee zetten en iets in de magnetron warm maken en er stond een koelkast. Ik geloof dat ik er 1x een kopje thee heb gepakt. Verder waren we daar buiten de deur. Ontbijt kreeg je vouchers voor het ontbijt voor een tentje twee deuren verderop.

Dus zoveel verschillende soorten.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
22-12-2018 08:49
Dat zeg ik toch niet?
Nee, je zegt dat ze lelijk is. Nou en? Wat heeft dat met die B&B te maken?
Ik vind haar trouwens niet lelijk en vind het bijzonder onaardig om dat over iemand te zeggen. Zeker als hetgeen wat ze doen niet met hun uiterlijk te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat uitzicht vanuit die kamer op de Veluwe vond ik erg mooi.

De B&B in Roggel was niet mijn smaak maar het zag er wel allemaal netjes en schoon uit.

Ik ben niet zo van de kunst, maar hetgeen ze in Oostelbeers gemaakt hebben vond ik erg leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
23-12-2018 15:30
Wij hebben een keer op Texel in een “B&B “ gezeten en dat was een huisje bij iemand in de tuin. Eigenlijk was het geen B&B want we hadden er geen ontbijt bij maar ik had hem geloof ik wel van Air B&B. Omdat het nogal afgelegen lag was het wel fijn dat er een keuken in zat dus we hebben daar een paar keer gewoon gekookt. En s’avonds konden we gewoon op fijne stoelen zitten als we tv keken. Overdag waren we aan het fietsen en her en der heen daar.
Dit jaar in Rome hadden we een kamer met eigen badkamer en een gedeelde keuken, kon je thee zetten en iets in de magnetron warm maken en er stond een koelkast. Ik geloof dat ik er 1x een kopje thee heb gepakt. Verder waren we daar buiten de deur. Ontbijt kreeg je vouchers voor het ontbijt voor een tentje twee deuren verderop.

Dus zoveel verschillende soorten.
Maar als ik dan naar de prijzen kijk... mensen die zo'n heel appartement aanbieden, vragen vaak 100 euro + per nacht, zeg 110 euro, soms 120. Voor een week is dat bijna 900 euro. En dan zit je gewoon bij iemand thuis, of op grenzend aan het huis. Terwijl je voor 550/600 euro in het laagseizoen gewoon een eigen huisje ergens kunt huren. Dus waarom zou je dan een B&B willen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Locatie, persoonlijke, ander soort beleving. Niet alles is alleen met geld te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Robinson schreef:
23-12-2018 19:07
Locatie, persoonlijke, ander soort beleving. Niet alles is alleen met geld te vergelijken.
Kan. En ieder zijn ding. Het zou alleen mijn ding niet zijn, voor dat geld bij iemand op de bovenverdieping te gaan zitten. Dan heb ik liever een huisje voor mezelf, zonder dat ik rekening moet houden met het feit dat ik bij iemand in huis zit. Kan ik zelf bepalen wanneer ik opsta en ontbijt, desnoods in mijn pyjama de halve dag doorbrengen, enz. Vraag me altijd af hoe dat dan zit in zo'n B&B, ben je dan verplicht om uiterlijk half 9 aan het ontbijt te zitten ofzo? Kan me tenminste niet voorstellen dat die mensen de halve dag zitten te wachten tot jij uitgeslapen bent en dan opeens om 11 uur komt opdagen voor het ontbijt, en dat ze dan gelijk aan de gang gaan om eieren te koken, omeletten te bakken, sinaasappels te persen, vers brood te halen bij de bakker, enz., of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
23-12-2018 19:29
Kan. En ieder zijn ding. Het zou alleen mijn ding niet zijn, voor dat geld bij iemand op de bovenverdieping te gaan zitten. Dan heb ik liever een huisje voor mezelf, zonder dat ik rekening moet houden met het feit dat ik bij iemand in huis zit. Kan ik zelf bepalen wanneer ik opsta en ontbijt, desnoods in mijn pyjama de halve dag doorbrengen, enz. Vraag me altijd af hoe dat dan zit in zo'n B&B, ben je dan verplicht om uiterlijk half 9 aan het ontbijt te zitten ofzo? Kan me tenminste niet voorstellen dat die mensen de halve dag zitten te wachten tot jij uitgeslapen bent en dan opeens om 11 uur komt opdagen voor het ontbijt, en dat ze dan gelijk aan de gang gaan om eieren te koken, omeletten te bakken, sinaasappels te persen, vers brood te halen bij de bakker, enz., of wel?
Geen idee, soms hoor je de eigenaren wel zeggen 'ontbijt om ... uur'. Dus dan werkt het hetzelfde als in een hotel denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
23-12-2018 19:33
Geen idee, soms hoor je de eigenaren wel zeggen 'ontbijt om ... uur'. Dus dan werkt het hetzelfde als in een hotel denk ik.
In een hotel vind ik het in zoverre fijn, dat je bijv. tussen 07.00 uur en 10.00 uur gewoon aan het ontbijt kunt komen en dan staat er voldoende klaar op het buffet, omdat dat regelmatig aangevuld wordt tot die tijd. In veel hotels wordt het zelfs dan tot 10.00 uur aangevuld, zodat mensen die pas op het laatste moment komen, nog een volledig ontbijt kunnen nemen, ook al blijven ze tot 10.30 uur zitten.

Lijkt me in een B&B wat anders. Moet je dan écht van te voren aangeven hoe laat je bij het ontbijt bent? En wat nou, als je wakker wordt en je denkt "Tjee, ik wil eigenlijk nog een half uurtje blijven liggen"... Maar tja, het ontbijt is om 8 uur klaar, dus kan je eigenlijk niet maken...

Nee, niet mijn ding.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
minnimouse schreef:
23-12-2018 15:40
Dat uitzicht vanuit die kamer op de Veluwe vond ik erg mooi.

De B&B in Roggel was niet mijn smaak maar het zag er wel allemaal netjes en schoon uit.

Ik ben niet zo van de kunst, maar hetgeen ze in Oostelbeers gemaakt hebben vond ik erg leuk.
Ik ben wel van de kunst, maar ik zou er weer niet aan moeten denken om door een atelier naar mijn kamer te moeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
23-12-2018 19:39
In een hotel vind ik het in zoverre fijn, dat je bijv. tussen 07.00 uur en 10.00 uur gewoon aan het ontbijt kunt komen en dan staat er voldoende klaar op het buffet, omdat dat regelmatig aangevuld wordt tot die tijd. In veel hotels wordt het zelfs dan tot 10.00 uur aangevuld, zodat mensen die pas op het laatste moment komen, nog een volledig ontbijt kunnen nemen, ook al blijven ze tot 10.30 uur zitten.

Lijkt me in een B&B wat anders. Moet je dan écht van te voren aangeven hoe laat je bij het ontbijt bent? En wat nou, als je wakker wordt en je denkt "Tjee, ik wil eigenlijk nog een half uurtje blijven liggen"... Maar tja, het ontbijt is om 8 uur klaar, dus kan je eigenlijk niet maken...

Nee, niet mijn ding.
Ik vind dat soms ook vervelend in een hotel, maar ja het hoort erbij.
Overigens heb ik ook weleens B&B's voorbij zien komen waarbij je een koelkastje op de kamer had waarin alles stond om zelf je ontbijt te maken en dan stond er een mand broodjes voor de deur 's morgens.
Zoiets kun je dus ook kiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-12-2018 19:41
Ik ben wel van de kunst, maar ik zou er weer niet aan moeten denken om door een atelier naar mijn kamer te moeten.
Nee, dat was wel minder inderdaad.
pejeka schreef:
23-12-2018 19:39
In een hotel vind ik het in zoverre fijn, dat je bijv. tussen 07.00 uur en 10.00 uur gewoon aan het ontbijt kunt komen en dan staat er voldoende klaar op het buffet, omdat dat regelmatig aangevuld wordt tot die tijd. In veel hotels wordt het zelfs dan tot 10.00 uur aangevuld, zodat mensen die pas op het laatste moment komen, nog een volledig ontbijt kunnen nemen, ook al blijven ze tot 10.30 uur zitten.

Lijkt me in een B&B wat anders. Moet je dan écht van te voren aangeven hoe laat je bij het ontbijt bent? En wat nou, als je wakker wordt en je denkt "Tjee, ik wil eigenlijk nog een half uurtje blijven liggen"... Maar tja, het ontbijt is om 8 uur klaar, dus kan je eigenlijk niet maken...

Nee, niet mijn ding.
Niet elk hotel heeft een ontbijtbuffet hoor. Ben ook wel in hotels geweest waar je vooraf werd gevraagd hoe laat je wilde ontbijten en er dan een mandje met brood en beleg op tafel stond. Mijn ervaring is dat het ontbijt in B&B's echt ontzettend veel beter is dan in een hotel (al dan niet met ontbijtbuffet).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
23-12-2018 19:46
Niet elk hotel heeft een ontbijtbuffet hoor. Ben ook wel in hotels geweest waar je vooraf werd gevraagd hoe laat je wilde ontbijten en er dan een mandje met brood en beleg op tafel stond. Mijn ervaring is dat het ontbijt in B&B's echt ontzettend veel beter is dan in een hotel (al dan niet met ontbijtbuffet).
Mij is nog nooit in een hotel gevraagd hoe laat ik wilde ontbijten. Stond gewoon aangegeven dat het ontbijt van bijv. 0700 tot 1000 uur was, en dan kon je zelf zien hoe laat je verscheen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
23-12-2018 19:39
Lijkt me in een B&B wat anders. Moet je dan écht van te voren aangeven hoe laat je bij het ontbijt bent? En wat nou, als je wakker wordt en je denkt "Tjee, ik wil eigenlijk nog een half uurtje blijven liggen"... Maar tja, het ontbijt is om 8 uur klaar, dus kan je eigenlijk niet maken...

Nee, niet mijn ding.
Nee hoor. In een normale B&B gaan ze je ontbijt klaar maken als je naar de ontbijtkamer komt. Vaak nog alles vers ook, dus geen roerei uit blik wat al een half uur staat te sudderen zoals in veel hotels (zelfs bij 4- en 5-sterren hotels).

Ik kom voor mijn werk een paar keer per maand in hotels van de "betere" ketens, en vrijwel altijd teleurgesteld in de kwaliteit van het ontbijt waar je vaak ook nog minstens 15 euro voor moet betalen. Alleen in Scandinavië krijg je waar voor je geld (in ieder geval bij Scandic en Radisson).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, ben het er mee eens dat niet alle hotels klasse ontbijten presenteren.
Het laatste hotel waar ik verbleef had 3 sterren maar het ontbijt kreeg van mij echt het cijfer 3!
Droge croissants, verpieterde worstjes, lauwe bonen, zwetende kaas en compleet zout en smaakloze scrambled eggs.
Terwijl het echt een fijn en mooi hotel was.
Ben ook eens in een hotel geweest waar ik me bij aankomst al zorgen maakte. Alles wat verouderd en saai.. maar het diner en ontbijt waren juist weer uit de kunst!
Je moet het gewoon telkens weer ervaren en onthouden waar je nog eens wilt terug komen, en waar liever niet.
Zal bij B&B's niet anders zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sara9876 schreef:
23-12-2018 19:56
Nee hoor. In een normale B&B gaan ze je ontbijt klaar maken als je naar de ontbijtkamer komt. Vaak nog alles vers ook, dus geen roerei uit blik wat al een half uur staat te sudderen zoals in veel hotels (zelfs bij 4- en 5-sterren hotels).

Ik kom voor mijn werk een paar keer per maand in hotels van de "betere" ketens, en vrijwel altijd teleurgesteld in de kwaliteit van het ontbijt waar je vaak ook nog minstens 15 euro voor moet betalen. Alleen in Scandinavië krijg je waar voor je geld (in ieder geval bij Scandic en Radisson).
Absoluut ben ik het met je eens dat de kwaliteit kan wisselen.

Ik zou me alleen toch bezwaard voelen als ik om half 9 zou willen opstaan en die mensen zitten al vanaf 7 uur te wachten tot je op komt dagen om de eieren te bakken en de koffie te zetten... bovendien staan mijn man en ik nooit op dezelfde tijd op, ik ben een vroege vogel, dus ik zou bij wijze van spreken om half 8 aan tafel zitten, en dan zou mijn man gerust om 9 uur pas aanwezig zijn... in een hotel geen probleem, maar in een B&B?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Daar heb je wel een punt Pejeka. Ik kan nooit uitslapen in een hotel. vind het heerlijk om dan al in de ontbijtruimte te gaan zitten en rustig te starten met koffie, wat fruit en een krantje. Mijn man schuift dan soms rustig pas een uur later aan.
Maar dit soort wensen/gebruiken zul je toch wel kunnen overleggen met de gastvrouw/heer van een B&B?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaaa, het is weer terug!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
yesssss
en jij hebt gelukkig het topic gevonden (ik niet lol)
Alle reacties Link kopieren Quote
leuk "hangend" bed, alleen niet handig als je 's nachts naar het toilet moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel leuk, die pastorie van die twee ex-corpsballen :proud: Die stem ook van haar, haha.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Die pastorie is wel erg mooi

Het rokje van Christa erg kort
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk al dat hout
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
D't moeten echt even wat bloempotten of een klimroos aan de buitenkant van die laatste b&b.
Such fun!1

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven