Mijn schoonouders wonen bij mij

10-02-2019 22:04 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
sinds een tijdje voel ik me erg ongelukkig en weet helaas geen raad meer om een beslissing te maken. Ik kijk naar uit wat jullie van mijn situatie vinden en wat zouden jullie in mijn plaats doen.

Mijn man heeft een huis gekocht (we hebben samen besloten) en mijn schoonouders wonen met ons. In het begin heb ik ja gezegd tegen mijn man omdat ik zielig vond dat mijn schoonouders zich erg alleen voelden en leden aan depressie. Nu, na een jaar zie ik dat ze mijn leven erg moeilijk hebben gemaakt. Omdat ook twee zussen en een broer zijn mee verhuisd.

Na de verhuizing, omdat ze de hele dag thuis zatten zonder werk heeft mijn man, de zus en de broer ook mee heeft genomen op zijn werk. Dus mijn leven is nu helemaal omringd door zij. Ik mag mijn man's auto niet omdat de broer het meer nodig heeft. Ik loop naar de stad en overal maar de zus wordt meegenomen met de auto naar haar werk. Ze komen zonder te kloppen mijn slaapkamer binnen. alles wordt van mijn keuken weg genomen. En als ik iets zeg dan heeft mijn man me veel te veel rechten geven om iets te zeggen en het is hun zoon's huis of broer’s huis, het is zijn geld, zijn auto en zijn huis. Ik ben niks en mag ook niks zeggen. Op groepsapp word ik gescholden en mijn man is te lief om iets van te zeggen. Hij kan ze niet kwetsen, en wilt ze niet kwijt. Ze groeten niet eens als ze me buiten zien. De moeder komt gewoon binnen wanneer ze wilt, zoekt tussen mijn spullen en als ik iets van zeg dan schreeuwt ze dat het haar zoon's huis is. Hij moet mijn foto van zijn watsapp weg doen omdat de zus dat niet wilt zien, en hij doet het ook. Ik ben extreem moe van dit. Ook hebben we bijna elke dag ruzie met mijn men hierover. Ik heb zijn vader gevraagd of ze kunnen verhuizen maar hij zegt dat ze nooit zullen weg gaan, NOOIT. en als wij hiermee probleem hebben dan moeten wij weg. Mijn man doet niks en wilt ook nooit verhuizen, en wilt ook niks over zijn familie horen. Zijn telefoon heeft code, omdat ik niet mag zien wat ze over mij schrijven.

Nu denk ik om zelf een huis te vinden in een andere stad en met mijn twee kinderen te verhuizen. Maar ben bang dat mijn man niet mee komt. Zijn werk is hier, zijn zoon van zijn vorige relatie is hier en natuurlijk zijn ouders. Of als hij mee komt dan denk ik dat hij altijd een gevoel van terug naar zijn ouders blijft houden. En dat zal onze relatie zonder twijfels breken. Ik kan eventueel in dezelfde stad iets huren en hier werken. Daarnaast hoeft mijn dochter ook niet weer op een andere school. op die manier blijven we bij elkaar en zijn werk ook. Maar de familie blijft ons probleem geven.
Weg van hier naar een andere stad is het liefste wat ik wil, mijn salaris is 3x meer dan die van mijn man en kan een veel beter leven opbouwen maar dan kans is groot dat we moeten misschien scheiden.
Hoe staat man erin?

Weet die dat je niet gelukkig bent nu zo'n beetje je hele schoonfamilie bij jullie inwoont? En vooral doet alsof alles van iedereen is?

En dat je plannen hebt om te verhuizen?


Eerst maar es het gesprek met hem aangaan.
Desnoods buitenshuis, maar dus zonder dat schoonfamilie aanwezig is.


Misschien dat als jij héél duidelijk zegt "veranderen en respect tonen of ik vertrek" er effectief wel iets verandert.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:43
28.40% gewijzigd
Ik heb niet vaak dat mijn mond openvalt bij een topic maar hier dus wel.

Jouw man heeft 0,0 respect voor je. Bedenk geen smoesjes als "hij is te lief" etc. Je wordt ontzettend respectloos behandeld en hij doet daar vrolijk aan mee.

Kies voor jezelf, huur een huis en vertrek met je twee kinderen.
Dus heel het ouderlijk gezin woont weer onder een dak en jij? Dus in principe ben jij de enige buitenstaander.

Ik benijd je niet meid. Als hij voor t geluk van zijn familie boven t geluk van zijn gezin kiest ben je toch al klaar? Beter wordt het denk ik niet.
oh je kinderen wonen ook in die commune? en waarom ga je zelf ook niet met je man op werk?
Alle reacties Link kopieren
Is latten een idee?
Alle reacties Link kopieren
Jouw man staat niet aan jouw kant.
Als je het kunt betalen, ga dan in een huis naar jouw keuze wonen waar hij geen sleutel van heeft, want je weet momenteel niet eens of hij die sleutel niet aan zijn familie geeft.
Weg daar en met je kinderen een bestaan opbouwen. Wat een gekkigheid. Maar ik vermoed dat er sprake is van een andere cultuur dus het is altijd makkelijk praten vanuit de NL cultuur.
Vraag is overigens wel of je de kinderen wel meekrijgt.

Als zijn hele familie bij hem in huis woont en kan oppassen zie ik hem wel es voor co-ouderschap (of zelfs meer - eventueel via de rechtbank) gaan.

En bij co-ouder kan je toch echt niet zomaar ver weg verhuizen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:45
5.70% gewijzigd
parbleumondieu schreef:
10-02-2019 22:44
Jouw man staat niet aan jouw kant.
Als je het kunt betalen, ga dan in een huis naar jouw keuze wonen waar hij geen sleutel van heeft, want je weet momenteel niet eens of hij die sleutel niet aan zijn familie geeft.
Goed punt!
Alle reacties Link kopieren
Luister man, ik ben het zat. Ik speel duidelijk geen belangrijke rol in jouw leven aangezien je niet naar me luistert.
Ik verdien het niet om zo door jouw familie behandeld te worden en als je ook maar iets van me zou houden zou je me hierin moeten steunen.
Ik geef je X de tijd en anders ben ik weg, ik gun onze kinderen een gelukkige moeder en het liefs samen met vader dus doe er eens wat aan!

Zoiets?
is de man vader van de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
To, je zegt dat je man het huis gekocht heeft maar dat jullie samen besloten hebben. Zijn jullie allebei verantwoordelijk voor het huis/hypotheek of alleen hij?

Want wordt een beetje zuur als jij weg verhuist en alsnog de hypotheek kan gaan betalen.
florence13 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:47
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-02-2019 22:43
oh je kinderen wonen ook in die commune? en waarom ga je zelf ook niet met je man op werk?
Nu verdient ze meer dan op zijn werk. Aardappelboer?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
florence13 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:47
96.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je aan begonnen..

Je hebt dus 2 kinderen. Hij heeft een kind. En zijn ouders, plus broer en zus zijn bij jullie ingetrokken.. Dus jullie wonen met 8 mensen in een huis?

Jij verdient veel meer, maar alles is van hem?

Wat een situatie.. Maak dat je een scheiding aanvraagt en zorg dat je weg komt!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik vind het knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden, ik zou allang mijn biezen hebben gepakt.
Ik zeg het niet snel, maar maak dat je wegkomt daar en begin een nieuw leven met je kinderen.

Oh ja en je man is een lapzwans.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
10-02-2019 22:42
Ik heb niet vaak dat mijn mond openvalt bij een topic maar hier dus wel.

Jouw man heeft 0,0 respect voor je. Bedenk geen smoesjes als "hij is te lief" etc. Je wordt ontzettend respectloos behandeld en hij doet daar vrolijk aan mee.

Kies voor jezelf, huur een huis en vertrek met je twee kinderen.
Dit. De horror, wat lijkt me het verschrikkelijk om zo te moeten leven. Ik zou mijn man één kans geven om voor mij te kiezen en samen ergens zonder familie te wonen en anders was ik zo weg. Het lijkt me ook vreselijk voor je kinderen op deze manier. Kies voor jezelf, je man doet het niet voor je.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat een afschuwelijke situatie!
Als jouw man geen keuze gaat maken.. dit allemaal maar laat gebeuren,, dan wordt het wellicht tijd dat jijzelf knopen doorhakt??.
Ik begrijp dat je een rijbewijs hebt en een goed inkomen? Waarom blijf je dan gevangen zitten in een huis vol onaardige mensen die 0% respect voor je hebben? Dit kun je toch niet volhouden?
Waarom ben je in godsnaam met deze man getrouwd? Speelde zijn familie hiervoor geen grote rol in jullie leven? En als jij goed verdiend, waarom heb je dan zelf geen auto gekocht?
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 22:56
23.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wordt duidelijk onderdrukt door die familie. Run forest, run!
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een hel. Samenwonen met het hele ouderlijke gezin van je echtgenoot en dan komt er nog bovenop dat ze jou niet mogen of respecteren. Kun je dit echt volhouden tot aan het overlijden van je beide schoonouders? Overigens vind ik de situatie niet gezond klinken. Je man lijkt op een moederskindje en zijn ouders hangen behoorlijk aan hem, als zij zonder hem blijkbaar eenzaam en depressief zijn. Ik zou in de loop van de tijd doordraaien van zo'n situatie.
appelientjex schreef:
10-02-2019 22:55
Je wordt duidelijk onderdrukt door die familie. Run forest, run!
forrest :)
Alle reacties Link kopieren
Dus die ouders zijn in komen wonen en nog 2 volwassen~?? zussen en 1 broer van je man? Wat een kinderboerderij
nou, dat lijkt me duidelijk, als je man voor zijn ouders, broer en zus kiest ipv voor jou, kies jij dan alsjeblieft voor jezelf. Je woont niet samen met je man maar met je hele familie en jouw mening telt niet voor hun. Dat laat je je toch niet gebeuren? begrijp ik dat jullie samen geen kinderen hebben of wel? Hoe dan ook, ik zou wegwezen, zsm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven