Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Het is mij nog niet opgevallen *gaat speuren*

Edit: gevonden :sherlock:
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 09-02-2019 11:17
23.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
09-02-2019 09:56
Volgens mij heb ik onze vriendin weer gesignaleerd, ben benieuwd of ze langskomt binnenkort.
Oh, die doet niet eens haar best om onherkenbaar terug te komen. Het is haar inderdaad hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik las gisteren in de krant dat een kennis van vroeger (34) nu al weduwe is. Haar man was 50 bij overlijden. Ze hebben samen een dochter van 5. Hij had al kinderen uit een vorig huwelijk.
Ik ken(de) een stel waarvan hij voor zijn 50ste plotseling overleed en zij 3 jaar later aan een vreselijke ziekte. Kind van 11 is nu wees.
Nu ben ik benieuwd wat haar nieuwe naam weer is.
Krijgt ze steeds een ban? Verklaart dat de nieuwe nick?
Alle reacties Link kopieren
Meldt zich!
Ik heb al lang een account hier, maar nog nooit dit topic gelezen.
Ik wist al vroeg dat ik nooit moeder wilde worden, en ben ook nooit van gedachten veranderd.
Ik was vanaf kind af aan altijd met paarden en andere dieren in de weer, heb er eigenlijk nooit echt opmerkingen over gehad.
Mijn moeder vindt het wel een beetje jammer dat ze nooit oma is geworden want mijn zus is net zo anti kind als ik.

Laatst wel een collega die het vreemd vond dat ik ze niet wilde, want ze vond dat dat zo hoorde.
Carpe Diem
Full_Moon schreef:
09-02-2019 11:02
Volgens mij weet ik welke Nick je bedoelt. In een paar dagen tijd al enorm veel reacties in de welbekende stijl. Ik blijf enorm nieuwsgierig naar de persoon erachter, maar in dit topic kunnen we haar het beste negeren inderdaad. Anders zitten we zo aan deel 25! :P
Waarschijnlijk een dikke alleenstaande man met psoriasis.
kindrebel schreef:
09-02-2019 11:18
Ik ken(de) een stel waarvan hij voor zijn 50ste plotseling overleed en zij 3 jaar later aan een vreselijke ziekte. Kind van 11 is nu wees.
Oh wat vreselijk...dat lijkt me echt een van de ergste dingen die je als kind kan overkomen. Ben je opeens helemaal alleen op de wereld.
Ah ik heb onze grote vriendin ook al gelokaliseerd,
elmo1972 schreef:
09-02-2019 11:36
Meldt zich!
Ik heb al lang een account hier, maar nog nooit dit topic gelezen.
Ik wist al vroeg dat ik nooit moeder wilde worden, en ben ook nooit van gedachten veranderd.
Ik was vanaf kind af aan altijd met paarden en andere dieren in de weer, heb er eigenlijk nooit echt opmerkingen over gehad.
Mijn moeder vindt het wel een beetje jammer dat ze nooit oma is geworden want mijn zus is net zo anti kind als ik.

Laatst wel een collega die het vreemd vond dat ik ze niet wilde, want ze vond dat dat zo hoorde.
Hallo! Welkom dan in dit topic ;) Het had eerst ook een andere naam, maar die was nogal onduidelijk voor velen.
Lijkt me trouwens wel fijn om een sibling te hebben die er hetzelfde in staat.
Blijenvrij schreef:
09-02-2019 11:26
Nu ben ik benieuwd wat haar nieuwe naam weer is.
Krijgt ze steeds een ban? Verklaart dat de nieuwe nick?
Nee hoor geen ban. Tenminste, niet dat ik weet. Ze houdt van afwisseling denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
09-02-2019 11:38
Waarschijnlijk een dikke alleenstaande man met psoriasis.
:HA:

Volgens mij neemt ze een nieuwe Nick wanneer teveel mensen haar herkennen en de discussie niet meer aan gaan.

Welkom elmo :)
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
09-02-2019 11:36

Mijn moeder vindt het wel een beetje jammer dat ze nooit oma is geworden want mijn zus is net zo anti kind als ik.
Wat lijkt me dat heerlijk, dat je zus er net zo in staat! Dat zal een hele hoop ergernis schelen met familie uitjes. Plus alle ongepaste grappen hoef je zo niet in te slikken ;-D
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Full_Moon schreef:
10-02-2019 22:33
:HA:

Volgens mij neemt ze een nieuwe Nick wanneer teveel mensen haar herkennen en de discussie niet meer aan gaan.

Welkom elmo :)

Volgens mij heb ik dr ook gespot. Is het een seizoen?
Vixxen schreef:
10-02-2019 23:25
Volgens mij heb ik dr ook gespot. Is het een seizoen?


Yup. Een warm seizoen in hoofdletters. ;)
Onze neuzen staan in dezelfde richting, je kunt de lente al ruiken :daisy:
:biggrin:


Die was inderdaad makkelijk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
09-02-2019 11:36
Ik was vanaf kind af aan altijd met paarden en andere dieren in de weer, heb er eigenlijk nooit echt opmerkingen over gehad.
Mijn moeder vindt het wel een beetje jammer dat ze nooit oma is geworden want mijn zus is net zo anti kind als ik.

Laatst wel een collega die het vreemd vond dat ik ze niet wilde, want ze vond dat dat zo hoorde.
Het is toch wat met die paarden he. :-D
Is dat nu helemaal over? Bij mij is er nog wat van aanwezig.

Die collega was kortzichtig. En dat zou ik gezegd hebben. Als iemand zegt dat het zo hoort om kinderen te krijgen, zeg ik gewoon dat dat kortzichtig is, vooral in deze tijd van overbevolking.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
11-02-2019 09:56
Het is toch wat met die paarden he. :-D
Is dat nu helemaal over? Bij mij is er nog wat van aanwezig.

Die collega was kortzichtig. En dat zou ik gezegd hebben. Als iemand zegt dat het zo hoort om kinderen te krijgen, zeg ik gewoon dat dat kortzichtig is, vooral in deze tijd van overbevolking.

Toen ik bij mijn bijbaan aangaf geen kinderen te willen, zei een collega idd, maar dat hoort er zo bij. Ik antwoordde ook iets van; gezien de overbevolking lijkt het mij geen goed idee om gewoon maar aan kinderen te beginnen. Haar reactie; tsss... daar ga je je toch niet druk over maken. :facepalm:
Nou ja, als ik haar zo hoorde praten, was het krijgen van kinderen het enige (haalbare?) doel. Dus tja, als je er dan niet aan begint, heb je helemaal niets gepresteerd of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-02-2019 12:09
Toen ik bij mijn bijbaan aangaf geen kinderen te willen, zei een collega idd, maar dat hoort er zo bij. Ik antwoordde ook iets van; gezien de overbevolking lijkt het mij geen goed idee om gewoon maar aan kinderen te beginnen. Haar reactie; tsss... daar ga je je toch niet druk over maken. :facepalm:
Nou ja, als ik haar zo hoorde praten, was het krijgen van kinderen het enige (haalbare?) doel. Dus tja, als je er dan niet aan begint, heb je helemaal niets gepresteerd of zo.
Maar ohwee als je weer 'n reisje geboekt hebt, dan slaan ze je zeker met het klimaat om de oren? ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 12:43
Maar ohwee als je weer 'n reisje geboekt hebt, dan slaan ze je zeker met het klimaat om de oren? ;-D

Neu, in die tijd maakte ik nog niet zoveel reizen. Daarnaast denk ik dat die connectie voor haar te ingewikkeld was. Niet aardig, maar ze was gewoon niet zo bijdehand.

Ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad over mijn reizen als in, dat ik beweer zo goed voor het milieu te zijn. Misschien ook omdat de meeste mensen om mij heen zelf óók met het vliegtuig op vakantie gaan? Nu ik er over nadenk, misschien dat ik één of twee keer commentaar heb gehad. Meestal geef ik dan aan, dat ik/wij zelden auto rijden (voornamelijk fiets en ov), flexitariër zijn, consuminderen en geen kinderen hebben. Dus per saldo zal het minder zijn dan de meeste mensen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja Iones, ik heb nog steeds een paard maar die word niet meer bereden.
Dus ben er niet meer zoveel tijd aan kwijt.
Mijn zus gaan regelmatig samen wat leuks doen, dagje sauna ofzo maar in plaats van oppas voor de kinderen moeten we nu wat regelen voor de honden😂

Heb tegen die collega ook iets gezegd over de overbevolking maar dat vond zij geen reden om ze niet te nemen. Heb het gesprek maar afgekapt.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
07-02-2019 15:27
Als je je niet met kindvrij zijn bezig houdt, waarom reageer je hier dan? ;)
Hoe anderen daarover denken interesseert me ook weinig, totdat die persoon familie of een potentiële werkgever is bijvoorbeeld. En in zijn algemeenheid vind ik het gewoon jammer, dat mensen er zulke rare vooroordelen op na houden. Daar laat ik ze graag over nadenken :clown:
Dat is nog wel de laatste persoon die er iets mee te maken heeft wat jouw wensen zijn toch..?
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
07-02-2019 18:06
Hier ook de vraag gekregen “waarom wij perse 1 van de 2 grootste huizen van het blok wilden, want we hebben immers geen kinderen.” :proud:
Wij hebben juist een redelijk klein huisje. En ik kan het soms niet laten om te zeggen dat daarom onze maandlasten lekker laag zijn, ook omdat we thank god geen kinderen hoeven te financieren. Waardoor ik me weer een 4daagse werkweek kan permitteren 😉
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
11-02-2019 15:01
Haha, ja Iones, ik heb nog steeds een paard maar die word niet meer bereden.
Dus ben er niet meer zoveel tijd aan kwijt.
Mijn zus gaan regelmatig samen wat leuks doen, dagje sauna ofzo maar in plaats van oppas voor de kinderen moeten we nu wat regelen voor de honden😂

Heb tegen die collega ook iets gezegd over de overbevolking maar dat vond zij geen reden om ze niet te nemen. Heb het gesprek maar afgekapt.
Aha, nu zijn het de honden..... Die heb ik ook nog 3.

Maar het is erg egoistisch voor je nazaten om te zeggen "daar ga je nu niet mee zitten, met die overbevolking". Dat had ik wel effe ingewreven. Want wij zitten er niet zo mee, als degenen die na ons komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven