Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 10)

01-01-2019 21:37 5410 berichten
Het vervolg op deel 9 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Naatje20004-6???
OkkiePetite13-6231/312e kindje, 1e kindje, prachtige zoon*, spontane vroeggeboorte met 20+5 wkn. Endometriose
Vlindertjezs16-63829/36x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
KimSter1988?425/29x
Kikii35?1124/30eerste kindje
Leeuw32?832/39miskraam in september met 5,5 week en ronde 6 mislukte innnesteling
Pingie02?330/261e kindje, onregelmatige cyclys (31, 33, 36, 38)
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Lousoe?226/331e kindje
Dana-100??28/39Cycli 24-27 dagen. Sep 2018 onderzoeken gehad (zaad, bloed, inwendig etc.) met goede uitslagen. Mei 2019 terugkomen bij gyn igv niet zwanger
PendePenguin?4937/42Cycli 28-32 dagen. Eileiderspoeling gehad in april, IUI volgt. 2 miskramen in 2015
Hardloopstudentje?3 met clomid25/271e kindje, pcos
Maya88?1530/32Gestart in december 2017, toen al een jaar van de pil af. Eerste kindje, onregelmatige cyclus.
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Vanessakusje1987?932/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in april! :cheer2:
Stippeltjesbehang
MargeSimpson
Tinkeltje33 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Luna-87

:cheer2: Zwanger in mei! :cheer2:
Frozen_Star
Lynn83
Tinkeltje33
Emili2004
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 23-05-2019 12:44
98.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh stippel wat enorm balen
Alle reacties Link kopieren
dancemacabre schreef:
11-02-2019 19:09
de temperatuurdaling is gemeten op 6-2 (en daarna de stijging op 7-2)
Zijn die ovulatietesten van zondag 3 februari of van zondag 10 februari? (er staat 10 op maar is dat cd 10 of 10-2?) Daarom ben ik een beetje in de war.
Als ze van 3-2 zijn dan heb jij denk ik idd gelijk Suus.
Ik snap jullie verwarring maar heb idd de datum erop staan. Woensdag was dus cd 12 en inmiddels op dag 17. Temperatuur vanmorgen was 36.7
Ik heb ook rondes gehad met Action testen dat ze behoorlijk knalde dus ik verwacht eigenlijk dat dat elke ronde moet kunnen.

Bedankt in ieder geval voor jullie moeite om mee te kijken. Ik hou jullie op de hoogte ;-)

Stippeltjesbehang wat een tegenvaller. Ik hoop ontzettend voor je dat deze ronde pillen er voor zorgen dat er geen curretage nodig is. Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Maya88 schreef:
11-02-2019 19:28
Pocassie als je twijfelt tussen je ovulatietesten en je temperatuur dan moet je altijd van je temperatuur uitgaan. Geen stijging is ook geen ovulatie. Bij jou is duidelijk een dip op CD12 en op CD13 een stijging. Uit mijn eigen ervaring is tot nu toe altijd gebleken dat mijn temperatuur op de dag van de eisprong daalde en de dag erna steeg. Meestal kwam dat exact overeen met de ovulatietesten maar ik geloof dat die van de Action lang zo duidelijk niet zijn dan de dipsticks van 2besure. Daar heb ik altijd een knaller gehad en nooit getwijfeld. Voor mij geen Action meer.
Echt interssant om dit zo te lezen!
Vandaag had ik een dip naar 36.4
En de rest vd dagen was hij tussen 36.6-36.8.
Verwacht je dat vandaag dan mn ei nog springt?
Alle reacties Link kopieren
Starsuus schreef:
11-02-2019 16:47
:yes: Daar komt een rockend ei aan!! B-)

Zou vanaf nu zeker twee keer per dag blijven testen. Als hij zo oploopt kun je vannacht of morgen zomaar ineens je piek te pakken hebben en dan woensdag of donderdag ovulatie.
Thanks babe! Hoop het zo B-)
Hoe gaat het met jou vandaag?
Bijna je intake!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk van wel! Ben benieuwd naar je temperatuur dan morgen Moos.. die moet dan na je ovulatie hoger zijn dan je normale temperatuur :)

Stippel.. een hart onder de riem voor jou :heart:
Alle reacties Link kopieren
Stippeltjesbehang schreef:
11-02-2019 19:40
Even een ego-post. Zal morgen weer proberen op iedereen te reageren :heart:

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Helaas was de miskraam nog niet volledig. Ik had zelf al zo'n voorgevoel, maar toch was het een flinke domper. Was vooral heel verdrietig toen toch het woord 'curretage' viel... :(
Heb nu weer pillen meegekregen die ik morgen ochtend ga gebruiken. Zondag controle. Dinsdag sta ik ingepland voor de ingreep als zondag blijkt dat de boel niet schoon is.
Echt een dikke vette tegenvaller dit. Was juist van die ellendige krampen af en nu begint morgen het feest dus weer van voren af aan. Nu maar hopen dat het niet voor niets is en de curretage niet nodig blijkt. Duimen jullie voor me?
Wat rot zeg!
Zagen ze alleen nog wat weefsel of echt nog een deel van de vruchtzak?
Want als het alleen een stukje weefsel is kunnen ze ook hysteroscopie curretage doen, zoals bij mij.

Hoop zo dat het alsnog loskomt! Gaan heel heel hard duimen, lang genoeg geduurd meis.
Alle reacties Link kopieren
Maya88 schreef:
11-02-2019 19:58
Ik denk van wel! Ben benieuwd naar je temperatuur dan morgen Moos.. die moet dan na je ovulatie hoger zijn dan je normale temperatuur :)

Stippel.. een hart onder de riem voor jou :heart:
Thanks meis, ben heel benieuwd.
Straks als vriend thuis eens maar even goed nog ons best doen.

Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
11-02-2019 19:55
Echt interssant om dit zo te lezen!
Vandaag had ik een dip naar 36.4
En de rest vd dagen was hij tussen 36.6-36.8.
Verwacht je dat vandaag dan mn ei nog springt?
je weet het pas zeker als ie morgen is gestegen en dan ook hoog blijft
maar ja het kan dus wel, inderdaad. dus extra reden om nog even aan de slag te gaan nu!
bij mij was het ook altijd zo, als ik sochtends een flinke daling had voelde ik mn eisprong een paar uur later en de volgende dag was mn temperatuur hoog.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
11-02-2019 17:08
Zo ik ben er even hoor, snel want net klaar met werk en zo weer de deur uit!

Echo was stuk minder pijnlijk omdat de eitjes lekker groot waren, al waren ze niet zo gegroeid als ze gedacht had.
Staan er twee klaar, van 11 mm en 14 mm en ze verwacht dat ze, jawel woensdag of donderdag springen (of eentje of allebei). Moeten nog doorgroeien tot mm of 18 zei ze en dan springen ze normaal.
Meerdere eitjes die klaar staan is wel teken van pre menopauze (zonder stimulans of dat het in de familie zit dan he) maar ja. Dubbel kans dan maar he.
Baarmoederslijmvlies ziet er " praaaaaachtig" uit.
Dus das allemaal goed nieuws en dan kunnen manlief en ik hooopelijk op tijd nog klussen, hopen dat eitje springt in de avond, niet de ochtend want dan zijn we alsnog te laat.

En hopen dat er wel wat innestelt dan dit keer. Want vorige maand ook knaller van een test, precies op het juiste moment seks en er gebeurde niets...
zou kunnen dat daar wat mis gaat misschien hormonaal. Ach we zien het allemaal wel.
Woensdag dus opnieuw kijken naar binnen. Dit keer gaat mijn moeder gezellig even mee.

Vlindertje wat naar nou allemaal! Ik had op een ander forum begrepen van mensen dat ze in zo'n traject Utrogestan gebruiken om de innesteling te bevorderen.
Je kan er altijd om vragen. Is eigenlijk extra progesteron wat je dan krijgt.

De rest: succes met al het zoeken! Moos ik zou door testen en Maya; schat ik weet het ook niet!
Ik ga nu rennen!
Wat fijn dat het niet zo veel pijn deed. Laat die eitjes maar heel mooi groeien naatje. Je kunt nog een poging wagen met pom granaatappelsap of tarwekiem, wilde jij dat niet deze ronde proberen?

Heb trouwens gyn over kinderaspine gebruikt, en mag het proberen.
Vooral in buitenland wordt het veel sneller toegepast.

Vandaag alle andere onderzoeken laten doen en flink wat buisjes.
Alle reacties Link kopieren
dancemacabre schreef:
11-02-2019 20:01
je weet het pas zeker als ie morgen is gestegen en dan ook hoog blijft
maar ja het kan dus wel, inderdaad. dus extra reden om nog even aan de slag te gaan nu!
bij mij was het ook altijd zo, als ik sochtends een flinke daling had voelde ik mn eisprong een paar uur later en de volgende dag was mn temperatuur hoog.
Ben benieuwd! Dit is mn eerste ronde dat ik echt elke ochtend vanaf menstruatie. Vorige ronde alleen om te checken of die hoog bleef.
Was jullie treffer precies bij de daling?
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
11-02-2019 20:08
Ben benieuwd! Dit is mn eerste ronde dat ik echt elke ochtend vanaf menstruatie. Vorige ronde alleen om te checken of die hoog bleef.
Was jullie treffer precies bij de daling?
nou wij hadden 3 dagen ervoor voor het laatst seks gehad, dus zijn sperma lag gewoon te loeren tot het kon toeslaan
Mijn ei kwam ook eerder dan verwacht, daarom hadden we geen voorzorgsmaatregelen genomen.
maar idd die ochtend ook weer een daling in temperatuur en de volgende dag omhoog geschoten.

Ik heb even in mn app gekeken en mijn temperatuur was in de eerste helft altijd schommelend rond de 36.3 en na de eisprong rond de 36.6
Maar op de dag van de eisprong ál-tijd 36.1 (en de laatste keer zelfs 36.0)
dus bij mij was die daling wel een constante factor
Alle reacties Link kopieren
Aah stippel zie dat ik jouw bericht net gemist had. Wat kloten zeg!! Zo beroerd gevoeld al en dan nu weer van die pillen. Ik hoop echt dat het hiermee dan ook klaar is.. he bah! Succes meisje! :heart:

Nijntje hoe gaat het nu bij jou?
Alle reacties Link kopieren
naatje, fijn dat de echo er goed uitzag! Hopelijk springen er 2 eitjes. Goed om te weten dat ze bij 18 mm ongeveer springen. Vrijdag bij mijn echo was die ene al 17,5 mm. Dus dan moet m'n eisprong wel geweest zijn inmiddels. Nu maar duimen voor bloed over 2 weken .
Bij jou niet natuurlijk!!!

Moos, fijn dat je onderzoeken lopen nu. En jij ook aspirine gebruiken dus. Wanneer ga jij ermee beginnen (waar in je cyclus)? Heb jij ze al ergens gehaald?
Wilde nog iets zeggen maar ik weet het niet meer!

En lieve Stippel, wat klote zeg.. Ik hoop zo dat bij de curretage afgezegd kan worden net als bij mij. Hoewel ik een hele middag bezig was om alles te regelen voor die curretage was ik toch heel blij dat het niet doorging. Hoop dat de pillen wat doen. Ik had ook 4x de dosis nodig dus wie weet helpt het bij jou ook. Maar je moet wel even weer door de buikpijn heen ja :hug:
En idd, krijg je alle begrip op je werk?

Ego: maar een klein beetje hoofdpijn vandaag :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dancemacabre: zijn jullie er al uit?!
Alle reacties Link kopieren
Nijn, ik ga inderdaad een poging wagen. Afgelopen periode jn verdiept en met goedkeuring van gyn besloten vanaf eisprong te gaan starten. Dat wordt waarschijnlijk morgen!

https://www.beslist.nl/gezond_mooi/d002 ... _20tb.html

Bovenstaande wordt geadviseerd.
Wil jij het deze ronde ook gaan gebruiken?

Wat fijn dat je hoofdpijn minder is!
Komt dat mogelijk door de acupuctuur?
Ben heel benieuwd hier naar de effecten!
Alle reacties Link kopieren
dancemacabre schreef:
11-02-2019 20:16
nou wij hadden 3 dagen ervoor voor het laatst seks gehad, dus zijn sperma lag gewoon te loeren tot het kon toeslaan
Mijn ei kwam ook eerder dan verwacht, daarom hadden we geen voorzorgsmaatregelen genomen.
maar idd die ochtend ook weer een daling in temperatuur en de volgende dag omhoog geschoten.

Ik heb even in mn app gekeken en mijn temperatuur was in de eerste helft altijd schommelend rond de 36.3 en na de eisprong rond de 36.6
Maar op de dag van de eisprong ál-tijd 36.1 (en de laatste keer zelfs 36.0)
dus bij mij was die daling wel een constante factor
Denk dat jouw temp sowieso gemmideld wat lager is dan die van mij.
Hoe hoog is die nu je zwanger bent?
Bij mij was dat bv 37-37.3

Benieuwd naar morgen! Hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
Oh Ja starten vanaf eisprong Moos! Ga ik ook doen vanaf de ronde dat we ervoor gaan. Binnenkort maar even in huis halen.
Ben heel benieuwd!

Hoofdpijn vandaag minder ja!! Ben niet meer naar de acu geweest. Maar die dag dat ik ging was de eerste dag dat de hoofdpijn minder was. Dag erna was t wel weer terug.
Ga binnenkort weer afspraak maken bij de acu. Heb ook kruiden die ik moet gaan gebruiken als de miskraam helemaal klaar is. Weet dat nu alleen niet zeker. Dus ben daar nog niet mee gestart.
Alle reacties Link kopieren
Stippel wat rot lieverd! Hopelijk is het snel weg met die pillen! Bij mij was t ook pas na de derde controle dat er niets meer te zien was...dat was na drie weken bloeden.
Maar daarna was het ook goed over en die curretage waar ze het ook bij mij over hadden is er nooit gekomen.
Dus lieverd, het komt wel goed. En als er onverhoopt toch een stukje blijft zitten, kunnen ze het heel mooi weg halen, dat hebben we bij Moos gezien!
Snap wel hoor dat je nu gewoon Sil dat het over is. Daar zit je dan met je verdriet en je stomme hormonen en dan duurt t maar.
Ik duim mijn duimen eraf voor je dat die pillen het laatste beetje er heel goed uit gooien en dat je dan verder kan en dit kan afsluiten voor jezelf.
:hug:

Moos die tarwekiem ga ik deze ronde nog niet doen, ik wil dat als ze mijn hormonen meten dat die nergens door beinvloed zijn! Dus misschien volgende maand!

Maya euh ja daar heb je een puntje....dat zou ook kunnen, dat de bevruchting niet lukt. Maar omdat ik twee keer meteen eerste keer zwanger was, moet ik zeggen dat ik daar nog niet eens aan gedacht had....

Nijntje wat fijn dat die acu zo goed werkt dan! Hoop dat je hoofdpijn snel weer helemaal weg is!

Alle temperatuur verhalen: nog nooit gedaan dus kan er niet over mee praten hahaha! Wel opvallend dat je echt zon dip ziet bij je eisprong. Bijzonder eigenlijk hè, hoe dat dan werkt allemaal....
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Maya: die vervroegde overgang zit inderdaad in de familie, dus dan is de kans heel groot dat ik hem ook krijg. Mijn oma, moeder en zus gingen me voor. Wel belangrijk dus ook voor mijn dochtertje om te weten voor later....

LaChouffe: hahahaha jouw ontbijt echt! Alles wat maar kan helpen :cheer:

Weet even niet meer wie het vroeg, maar het schijnt dat dat lijnzaad wat al gebroken is gaat oxideren en daardoor vervliegen alle gezonde stofjes en is het eigenlijk “oud” of “bedorven”. Gebroken lijnzaad moet je eigenlijk direct eten. Dus beste zelf breken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle felicitaties dames.
Alle reacties Link kopieren
Stippel wat balen! Jeetje denk je net dat je klaar bent en dan weer dit

Moos, je merkt niks van de aspirine. Nu 2e ronde en geen bijwerkingen. Zit nu in 4e week van cyclus en ik heb voor het eerst in 8 maanden het idee dat mezelf na mijn ovulatie, wat een verademing. Geen misselijkheid, veel energie en gewoon vrolijk. Hopelijk blijft dit :-D . En de oplossing is simpel 2-maals daags utrogestan.
Alle reacties Link kopieren
Oh Leeuw wat ongelooflijk fijn!!!!
Alle reacties Link kopieren
Naatje wellicht heb jij gewoon geluk dat het elke keer in één keer lukt! :-D Maar als het zo zou werken dan was ik al 10x zwanger geweest en velen met mij ;-) wie weet komt er nog eens een wonderpil op de markt dat we dat eerste stapje van bevruchting gelijk kunnen overslaan :lol:

Merk je zelf dan ook al iets van die vervroegde overgang? En kun je zoiets ook testen dan als het een de familie zit, of is dat niet een ‘gen’?

Leeuw wat fijn dat het goed gaat met je!

Dancemacabre ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met jullie gaat. Je vorige berichtje klonk heel positief!
Alle reacties Link kopieren
Maya nee helaas is dat niet te testen...omdat het om hormoonwaarden gaat en als die gewoon nog normaal zijn kun je nergens aan af meten dus of die snel gaan afnemen of niet blijkbaar.
Het is dus wel erfelijk maar niet een bepaald gen waar je op kan testen zoals bij erfelijke ziekten.

En ik weet wel dat eitjes niet altijd bevrucht worden hoor ;)
Ik was er alleen even niet van uit gegaan bij mezelf omdat ik eigenlijk door die twee keer meteen zwanger er dan van uit ging dat ik heel vruchtbaar was. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ok. Buiten ligt een enorme hoeveelheid sneeuw, ik ben inmiddels 45 weken zwanger, Bert Visscher is overleden vannacht (niet door mijn toedoen) en ik moet verhuizen want de huisbaas die ik niet heb, heeft het huis verkocht. Kortom: ik droom nog steeds heel vreemd :lol:

Zou de één echt niet gemakkelijker bevrucht raken dan de ander? Misschien door een minder kritische eicel ofzo? Het kan natuurlijk ook het baarmoederslijmvies zijn dat minder kritisch is, maar ook dan is de bevruchting geslaagd... Hoe dan ook; ik ben nu al bij vier zwangerschappen in hooguit de tweede ronde zwanger geraakt (de tweede zwangerschap zelfs direct). Is wel ook twee keer misgegaan (misschien is de boel bij mij iets té weinig kritisch, wie schreef laatst ook alweer over een onderzoek daarnaar?) maar dat kan toch haast geen toeval meer zijn? Ze zeggen bij ons in de familie vast niet voor niets: “je doet het licht uit en ze zijn zwanger.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven