Lijf & Lijn alle pijlers

Meer beweging en aankomen

11-02-2019 12:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Begin vorige maand begon ik aan mijn nieuwe baan. Daarvoor fietste ik zo'n 3x per week een kilometer of 5/10, dus om en nabij de 20/25 km per week. Nu fiets ik naar mijn werk en fiets ik 4 dagen in de week een afstand van 15 km, dus 60 km per week. Verder is mijn leven niet veranderd. Mijn voedingspatroon is gelijk gebleven, ik sport hiernaast verder niet. Afgelopen half jaar heb ik consequent een kg of 68 gewogen. Sinds begin januari kom ik (heel langzaam) aan, waardoor ik nu op de 70 kg zit. Bij 1.83m. een prima gewicht, maar ik voelde me prettig bij de 68 kg en wil deze stijgende lijn liever niet doorzetten.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Ik beweeg meer, eet precies hetzelfde en kom toch aan?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen dat je lichaam gewoon ietsje meer aanzet vanwege de kou? Het is best fris geweest de laatste tijd en als je ook meer in de buitenlucht bent geweest door meer fietsen...

Ik heb ook wel begrepen dat je juist bij heel weinig calorieën per dag, je veel sneller aankomt als je lijf de kans krijgt. Maar geen idee of dat ook echt waar is.
Of inderdaad toch leeftijd, lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet zo kunnen zijn dat jouw natuurlijke gewicht hoger ligt dan de 68 kg die je het liefste weegt. je zou namelijk normaal moeten kunnen eten zonder aan te komen. Onder de 1500 cal per dag is veel te weinig.
mano28 schreef:
11-02-2019 13:24
Waarschijnlijk gewoon vocht tussen je spieren door meer fietsen,verdwijnt wel weer als je eraan gewend bent.
Deze negeer je. Jammer want het klinkt heel logisch. Mensen die aan krachttraining doen herkennen dit vast wel.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
11-02-2019 20:47
Deze negeer je. Jammer want het klinkt heel logisch. Mensen die aan krachttraining doen herkennen dit vast wel.
Niet bewust genegeerd hoor. Als dat het is dan zou het met een paar weken/maanden dus weer terug moeten gaan naar m’n oude gewicht. Op hoop van zegen ;)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Madeleine66 schreef:
11-02-2019 20:24
Zou het niet zo kunnen zijn dat jouw natuurlijke gewicht hoger ligt dan de 68 kg die je het liefste weegt. je zou namelijk normaal moeten kunnen eten zonder aan te komen. Onder de 1500 cal per dag is veel te weinig.
Ja, dat kan heel goed. Maar als ik kijk naar de rest van mijn familie (moeder, tantes, oma) is mijn natuurlijke gewicht veel hoger, en ik weiger (weer) dik te worden :|
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-02-2019 18:23
Hoe slaap je? Van fietsen wordt je niet gespierd en zoveel spiermassa maakt een vrouw niet aan van 2x < 30 min cardio per dag.
Ook een goed punt. Ik slaap de laatste tijd inderdaad een stuk slechter dan daarvoor. Mijn vrouw is in september bevallen van onze zoon en sinds vorige maand slaapt hij op zijn eigen kamer en moet ik er een paar keer per nacht uit. Kan dat invloed hebben op mijn gewicht? Dat wist ik niet.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
11-02-2019 19:40
Krijg je wel genoeg jodium binnen met jouw dieet?
Geen idee. Zit jodium niet vooral in brood? Dat eet ik alleen op zondag. Doordeweeks crackers, kwark met volkoren muesli, fruit en avondeten (vaak rijst met kip en groente of iets in die trant). En ‘s avonds een koekje bij de thee, dat is traditie.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven