Kindhuwelijk erkend in Nederland

11-02-2019 21:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nederland heeft toch normen en waarden en daar hoort toch niet bij dat je een kind huwelijk goedkeurt ook al is het echtpaar inmiddels meerderjarig.

Een of ander 11 jarig meisje uitgehuwelijkt aan een volwassen griezel en Nederland erkend het huwelijk.

Als ze dan zo vreselijk veel van elkaar houden trouwen ze maar opnieuw.
Lees en huiver, in Nederland krijgt een pedo-huwelijk gewoon de status van ieder ander die wel netjes gewacht hebben met touwen tot ze volwassen waren.

https://nos.nl/artikel/2271536-kindhuwe ... oetst.html

TO trapt af
Nederland moet zich niets aantrekken van internationale afspraken en geen huwelijken erkennen die aangegaan zijn met minderjarigen
In verband met dyslexie laat ik mijn teksten nakijken maar het gaat ook wel eens mis.
Nederland zou in geval van kindhuwelijk bij binnentreding van Nederland moeten ontbinden. Als het een geval van liefde is dan kunnen ze goedkoop weer trouwen, wil het meisje dat niet dan zou zij en haar kinderen een verblijf in Nederland kunnen blijven houden en hij geweigerd worden.

Zo erkennen ze geen kindshuwelijken en heeft zij altijd een exit mogelijkheid wat ze bij niet erkennen van een kindshuwelijk niet zou hebben. Als een scheiding de enige reden is zoiets idioots te erkennen.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan niet want dan zou het land van herkomst dat zien als kinderontvoering door de moeder.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-02-2019 22:17
Dat kan niet want dan zou het land van herkomst dat zien als kinderontvoering door de moeder.
Precies. Als het huwelijk door NL niet wordt erkend, dan is de vrouw dus overgeleverd aan de wetten van het land waarin haar kindhuwelijk tot stand kon komen. Liever erkennen zodat de vrouw de mogelijkheid heeft om het huwelijk wettig weer te beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-02-2019 22:17
Dat kan niet want dan zou het land van herkomst dat zien als kinderontvoering door de moeder.

Het is voor Nederland toch niet relevant hoe ze er in een ander land over denken?
Kom je naar Nederland en wil je je huwelijk erkend hebben dan dient dat aan bepaalde standaardeisen te voldoen.
Ze hoeven hier niet heen te komen.

Nederland is gewoon absurd bezig, noem mij een land op deze aard - die zelf geen homo huwelijk kent - die het Nederlandse homohuwelijk omzet "omdat ze dat in Nederland nu eenmaal wel hebben"

Je staat toch ergens voor als land.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
11-02-2019 22:57
Precies. Als het huwelijk door NL niet wordt erkend, dan is de vrouw dus overgeleverd aan de wetten van het land waarin haar kindhuwelijk tot stand kon komen. Liever erkennen zodat de vrouw de mogelijkheid heeft om het huwelijk wettig weer te beëindigen.

En als het land van herkomst die beëindiging niet erkend bijvoorbeeld omdat het een Sharia huwelijk is heb je hetzelfde probleem waar.
Dan is het huwelijk hier ontbonden maar in het land van herkomst niet.

En hoe kan iemand op Nederlands grondgebied overgeleverd zijn aan wetten van een ander land.
Ik las dat - in dit geval Groen Links - hier ook op tegen is, het omzetten van kindhuwelijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij worden deze kinderen -momenteel-
geregistreerd en behandeld als alleenstaande minderjarige asielzoeker. Ze gaan naar een jeugdopvang en krijgen een voogd, waarschijnlijk de instelling Nidos.


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -nederland

Ook huwelijken die in het buitenland worden gesloten tussen mensen jonger dan 18 jaar, worden in ons land niet erkend. Dat betekent dat minderjarige gehuwden niet op basis van gezinshereniging naar Nederland kunnen komen. Gehuwde minderjarige vluchtelingen worden wel toegelaten, maar hun huwelijk wordt niet erkend en ze worden onder voogdijschap geplaatst.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 23:38
0.22% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-02-2019 23:30
Volgens mij worden deze kinderen -momenteel-geregistreerd en behandeld als alleenstaande minderjarige asielzoeker. Ze gaan naar een jeugdopvang en krijgen een voogd, waarschijnlijk de instelling Nidos.


https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... -nederland

Ook huwelijken die in het buitenland worden gesloten tussen mensen jonger dan 18 jaar, worden in ons land niet erkend. Dat betekent dat minderjarige gehuwden niet op basis van gezinshereniging naar Nederland kunnen komen. Gehuwde minderjarige vluchtelingen worden wel toegelaten, maar hun huwelijk wordt niet erkend en ze worden onder voogdijschap geplaatst.

TS verwijst naar een vandaag gepubliceerd artikel, misschien het verstandig de OP te lezen (met link)

Kindhuwelijken die in het buitenland gesloten zijn, kunnen in Nederland erkend worden als de partners beiden 18 jaar zijn geworden. Dat gebeurt niet automatisch, maar wel als een van de partners een verzoek indient en de juiste papieren overlegt. Dat schrijft minister Dekker na vragen van GroenLinks.

Het huwelijk wordt dan ingeschreven bij de burgerlijke stand, zonder dat er getoetst wordt of sprake is geweest van dwang bij het sluiten van het huwelijk of bij het instemmen met registratie. Volgens Dekker is dat in lijn met een internationaal verdrag over de geldigheid van huwelijken.


Kortom als een meisje onder dwang getrouwd is op 11 jarige leeftijd en ze is inmiddels 18 (partner ook) dan kan dit huwelijk als een huwelijk erkend worden in Nederland .
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk jij precies dat een man die niet onderworpen is aan West-Europese normen aankijkt tegen het feit dat een vrouw die zich willens en wetens door een man heeft laten neuken zijn kind in dit land legaal mag laten aborteren zonder zijn toestemming?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelezen.

Internationaal privaatrecht vond ik het lastigste onderdeel in mijn opleiding, ik heb zelfs met een spiekbrief op het toilet gezeten.

Er komt heel veel kijken bij het huwelijksrecht, zeker internationaal.

Waarom zou erkenning niet (moeten) kunnen als ze beiden inmiddels 18+ zijn?

In Nederland MOET je zelfs eerst zwanger zijn als je als minderjarige wilt trouwen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
11-02-2019 23:47

In Nederland MOET je zelfs eerst zwanger zijn als je als minderjarige wilt trouwen.
Echt? Dat vind ik moeilijk te geloven eigenlijk. Ik dacht dat er alleen wel toestemming van de ouders nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-02-2019 23:47
Ik heb het gelezen.

Internationaal privaatrecht vond ik het lastigste onderdeel in mijn opleiding, ik heb zelfs met een spiekbrief op het toilet gezeten.

Er komt heel veel kijken bij het huwelijksrecht, zeker internationaal.

Waarom zou erkenning niet (moeten) kunnen als ze beiden inmiddels 18+ zijn?

In Nederland MOET je zelfs eerst zwanger zijn als je als minderjarige wilt trouwen.
Wat jouw opleiding privaatrecht in deze opmerking doet begrijp ik niet helemaal.
Een huwelijk gesloten tussen een 11 jarige en een 20 jarige is niet uit vrije wil gebeurd.
Dat ze nu volwassen zijn is aardig maar dat waren ze niet ( een van de partijen niet in ieder geval)
Een huwelijk onder dwang moet Nederland gewoon niet erkennen.

Willen alsnog trouwen prima, dan kan dat maar hun oude - dwang huwelijk - geld niet meer.

Maar ik ik het gevoel dat je kindhuwelijken zit goed te praten of lees ik dat verkeerd?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat bemoeizucht van trouwambtenaren gezien, zelfs bij meerderjarigen. Al dan niet buitenlands.

Ik heb geen idee wat ze willen/kunnen toetsen, maar ze slaan soms door.

Op het moment dat je iemand die in Nederlandsch-Indië is geboren, met haar leven lang al de Nederlandse nationaliteit, beschuldigt van een vermoedelijk schijnhuwelijk met een Nederlandse meneer, dan ben je toch echt van het padje af als ambtenaar.

Zeker als je in de brp gewoon iemands nationaliteit kunt zien en diegene al 50 jaar woont in diezelfde gemeente.

Maar ja, bruine mevrouw met witte meneer, dat MOET wel een schijnhuwelijk zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me alleen maar verbazen over zoveel superioriteitsgevoel over de cultuur van andere landen. Andere landen, een andere geschiedenis, andere omstandigheden.

Wij hebben het hier zo goed voor elkaar?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
11-02-2019 23:43
Hoe denk jij precies dat een man die niet onderworpen is aan West-Europese normen aankijkt tegen het feit dat een vrouw die zich willens en wetens door een man heeft laten neuken zijn kind in dit land legaal mag laten aborteren zonder zijn toestemming?

Bedankt voor het voorbeeld, een goed voorbeeld.

Hier in Nederland geleden de Nederlandse wetten en regels en beslist de vrouw over de abortus ongeacht hoe dat in het thuisland is geregeld.
Zo moet dat ook zijn voor het huwelijk, als een kind huwelijk wel ergens anders erkend wordt prima maar Nederland doet het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 23:50
Echt? Dat vind ik moeilijk te geloven eigenlijk. Ik dacht dat er alleen wel toestemming van de ouders nodig is.
Afdeling 1. Vereisten tot het aangaan van een huwelijk

Artikel 31Minimumleeftijd aangaan huwelijk

1. Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.

2. Het in het vorige lid vermelde huwelijksbeletsel bestaat niet wanneer zij die met elkander een huwelijk willen aangaan de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt en de vrouw een verklaring van een arts overlegt dat zij zwanger is, dan wel haar kind reeds ter wereld heeft gebracht.

3. Onze Minister van Justitie kan om gewichtige redenen ontheffing verlenen van het in het eerste lid genoemde vereiste.

Opmerking van de redactie van uwwet.nl: Een gewichtige reden kan bijvoorbeeld zijn dat een vrouw zwanger is en de man en de vrouw nog geen zestien jaar zijn. Lid 2 van dit artikel kan dan geen uitkomst bieden en de Minister van Justitie kan dan toestemming geven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
11-02-2019 23:59
Bedankt voor het voorbeeld, een goed voorbeeld.

Hier in Nederland geleden de Nederlandse wetten en regels en beslist de vrouw over de abortus ongeacht hoe dat in het thuisland is geregeld.
Zo moet dat ook zijn voor het huwelijk, als een kind huwelijk wel ergens anders erkend wordt prima maar Nederland doet het niet.
Je vergelijking loopt scheef; je zegt eerst ja en motiveert vervolgens nee over hetzelfde onderwerp.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
11-02-2019 23:58
Ik kan me alleen maar verbazen over zoveel superioriteitsgevoel over de cultuur van andere landen. Andere landen, een andere geschiedenis, andere omstandigheden.

Wij hebben het hier zo goed voor elkaar?
Maar wees dan eerlijk, jij vind een huwelijk met alles wat daar bij komt tussen een 11 jarige en een 20 jarige normaal en kritiek daarop superioriteitsgevoel.
Nu vermoed ik dat je geen kinderen hebt maar een kind van 11 moet zich druk maken over barbies en kleurpotloden en niet over partners.

En nogmaals als ze elkaar nog steeds te gek vinden kunnen ze gewoon voor de Nederlandse wet trouwen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 00:03
Maar wees dan eerlijk, jij vind een huwelijk met alles wat daar bij komt tussen een 11 jarige en een 20 jarige normaal en kritiek daarop superioriteitsgevoel.
Nu vermoed ik dat je geen kinderen hebt maar een kind van 11 moet zich druk maken over barbies en kleurpotloden en niet over partners.

En nogmaals als ze elkaar nog steeds te gek vinden kunnen ze gewoon voor de Nederlandse wet trouwen.
Ik verwijs even naar mijn eerdere post over superioriteitsgevoel en cultuur en geschiedenis.

Ik heb er twee. 9 en 13.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 00:06
0.17% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:02
Je vergelijking loopt scheef; je zegt eerst ja en motiveert vervolgens nee over hetzelfde onderwerp.
Nog een keer

Nederland gaat niet over huwelijken in het buitenland.
Maar komen die mensen naar Nederland is een kindhuwelijk niet erkend.
Zo schreef een bedoelde ik het.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
12-02-2019 00:05
Ik verwijs even naar mijn eerdere post over superioriteitsgevoel en cultuur en geschiedenis.

Ik heb er twee. 9 en 13.

Ik kan me niet voorstellen dat een vader / moeder van 2 kinderen voorstander is van kindhuwelijken.
Jij mag schrijven dat je kinderen hebt, het is aan mij of ik het geloof.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Snoesje666 schreef:
12-02-2019 00:01
Afdeling 1. Vereisten tot het aangaan van een huwelijk

Artikel 31Minimumleeftijd aangaan huwelijk

1. Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.

2. Het in het vorige lid vermelde huwelijksbeletsel bestaat niet wanneer zij die met elkander een huwelijk willen aangaan de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt en de vrouw een verklaring van een arts overlegt dat zij zwanger is, dan wel haar kind reeds ter wereld heeft gebracht.

3. Onze Minister van Justitie kan om gewichtige redenen ontheffing verlenen van het in het eerste lid genoemde vereiste.

Opmerking van de redactie van uwwet.nl: Een gewichtige reden kan bijvoorbeeld zijn dat een vrouw zwanger is en de man en de vrouw nog geen zestien jaar zijn. Lid 2 van dit artikel kan dan geen uitkomst bieden en de Minister van Justitie kan dan toestemming geven.
Oke. Dus in geval 3 zou het kunnen.

Goed dat dit aan banden is gelegd. Het huwelijk en de mores daaromtrent zijn natuurlijk de afgelopen decennia drastisch veranderd.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-02-2019 00:05
Nog een keer

Nederland gaat niet over huwelijken in het buitenland.
Maar komen die mensen naar Nederland is een kindhuwelijk niet erkend.
Zo schreef een bedoelde ik het.
Wie zijn ‘wij’ om in te breken op iets wat in de cultuur van een ander land ingebed is?

Wederom; hoe zou jij het vinden wanneer een zwangere vrouw met de Nederlandse nationaliteit op haar vakantie in Zandwoestijnië door de Saoedische authoriteiten tot aan haar bevalling zou worden gegijzeld om te voorkomen dat ze abortus zou laten plegen?

Dit topic gaat over jezelf superieur voelen aan de wetten en gebruiken in een ander land en er in willen ingrijpen. Iets wat je van jezelf heel normaal kunt vinden, maar andersom op geen enkele manier aan onderworpen wil zijn.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 00:14
0.06% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
11-02-2019 23:56
Ik heb al heel wat bemoeizucht van trouwambtenaren gezien, zelfs bij meerderjarigen. Al dan niet buitenlands.

Ik heb geen idee wat ze willen/kunnen toetsen, maar ze slaan soms door.

Op het moment dat je iemand die in Nederlandsch-Indië is geboren, met haar leven lang al de Nederlandse nationaliteit, beschuldigt van een vermoedelijk schijnhuwelijk met een Nederlandse meneer, dan ben je toch echt van het padje af als ambtenaar.

Zeker als je in de brp gewoon iemands nationaliteit kunt zien en diegene al 50 jaar woont in diezelfde gemeente.

Maar ja, bruine mevrouw met witte meneer, dat MOET wel een schijnhuwelijk zijn.

Dit gaat niet om schijnhuwelijken maar om een trouwakte uit een ander land waar duidelijk op te zien is dat een van de 2 dik minderjarig was ten tijde van dat huwelijk.

Kijk en dan vind ik een 17 jarige die met een 19 jarige trouwt al weer anders dan 11 met 20
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
In Suriname moet de vrouw 16 jaar, maar is tot 21 jaar wel toestemming van de ouders nodig. Voor de man geldt 17 jaar en toestemming van de ouders. Een vrouw kan daar op haar 16de trouwen met een negentiger, als de ouders accoord zijn.

Gaan we al die huwelijken van die vrouwen dan ook maar niet erkennen, want 16 jaar, dus minderjarig volgens Nederland?

Dan kun je wel bezig blijven, onze wetten en regels zijn niet leidend voor de hele wereld.

Er zijn 193 erkende landen en drie nog niet erkende. Allen met hun eigen huwelijksrechten, regels en voorschriften.

Ik vind het belangrijk dat er iets van een lijn wordt aangehouden.

Als dat erkenning bij 18-plussers is, dan is dat een richtlijn. Liever zou ik die op 21 jaar hebben gezien, maar in dit land word je nu eenmaal als meerderjarig (en bij je volle verstand) gezien op je 18de.

Stemrecht voor mijn part op je 18de en pas volwassen op je 21ste lijkt me beter, ook omdat je ouders tot je 21ste financieel verantwoordelijk zijn
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven