Vriend is niet eerlijk

11-02-2019 23:53 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar samen en na 3/4 jaar kwam ik erachter dat hij rookt.
Hij zei echter niet te roken , maar het kon niet missen. Hij zei toen dat hij idd rookte , maar ook gestopt was. Hij rookt niet zoveel.
2 weken geleden zag ik en ik rook het ook dat hij dus nog steeds rookte. En weer zegt hij dat hij definitief gestopt is.
Nu is dat mijn probleem niet, maar wel dat hij niet eerlijk is.
Dat kwetst me gewoon. Ik snap niet dat hij zo glashard kan ontkennen. Elke keer weer.
Hoe weet ik of hij altijd de waarheid spreekt.
Hij draait ook vaak om antwoorden heen en het zijn allemaal kleine dingen , maar toch zit ik er mee dat hij niet eerlijk is.
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet of wat ervan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk toen hij jonger was kwam hij met simpele leugens ergens mee weg. Het is een soort van tweede natuur geworden. Dit is natuurlijk aangeleerd gedrag, het valt dus af te leren. Ik denk dat het zo verwoven is met hem, dat hij het vaak al niet meer doorheeft dat hij liegt.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Vertel hem je gevoel.
Vertel hem dat je er moeite mee hebt als hij niet eerlijk is naar jou.
Zeg hem dat je wil dat hij eerlijk is naar jou toe.
Wat zegt hij als je dit aankaart?
Alle reacties Link kopieren
In gesprek gaan met hem lijkt me het beste, gewoon aangeven dat je het niet fijn vindt dat hij liegt over dingen.

Hij moet ook begrijpen dat je hem op een gegeven moment niet meer vertrouwt als hij al liegt over de kleine dingen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Je zit te dicht op zijn huid en hij kan zichzelf niet zijn zonder dat jij hem afkeurt.
Dan gaan mensen ruimte voor zichzelf creëeren door te jokkebrokken over kleine dingen.
Laat die man dus, het is heel duidelijk dat hij zelf er niet trots op is dat hij rookt en erover zeuren helpt niet.
Je hebt niks te vinden van zijn roken, het is zijn lichaam. Ga je hem ook voorschrijven wat hij eet straks?
Back off.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een eerlijke vriend wil die niet rookt dan moet je deze niet hebben.
Je kunt iemand niet veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Liegen = exit. Want hij zal niet alleen om het roken liegen als het hem uitkomt.
Het-groepje schreef:
12-02-2019 06:44
Je zit te dicht op zijn huid en hij kan zichzelf niet zijn zonder dat jij hem afkeurt.
Dan gaan mensen ruimte voor zichzelf creëeren door te jokkebrokken over kleine dingen.
Laat die man dus, het is heel duidelijk dat hij zelf er niet trots op is dat hij rookt en erover zeuren helpt niet.
Je hebt niks te vinden van zijn roken, het is zijn lichaam. Ga je hem ook voorschrijven wat hij eet straks?
Back off.
Waar maak jij dit allemaal uit op?
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
12-02-2019 07:11
Liegen = exit. Want hij zal niet alleen om het roken liegen als het hem uitkomt.
Iedereen liegt weleens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
12-02-2019 07:12
Waar maak jij dit allemaal uit op?
:fortune: + slecht lezen
am79 schreef:
11-02-2019 23:53
Nu is dat mijn probleem niet, maar wel dat hij niet eerlijk is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hij worstelt met verslaving en aangezien jij zijn worsteling alleen maar afkeurt blijft er voor hem niets over dan verbergen dat hij er zo mee worstelt.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
12-02-2019 08:00
Hij worstelt met verslaving en aangezien jij zijn worsteling alleen maar afkeurt blijft er voor hem niets over dan verbergen dat hij er zo mee worstelt.
Of je leest de OP natuurlijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
12-02-2019 07:11
Liegen = exit. Want hij zal niet alleen om het roken liegen als het hem uitkomt.
eens!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je gevoel erover bespreken met hem. En het nog 1 kans geven.
Mocht hij weer liegen, zou ik de relatie overwegen en er mee stoppen. Vertrouwen is wel de basis in een relatie anders gaat het niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor consequenties hang jij aan het roken? Is het heel belangrijk voor jou dat hij stopt met roken?

Stoppen is gewoon heel lastig, sommige mensen zijn ontzettend verslaafd. En het lukt hem dus niet. Hij kan het geloven dat hij gaat stoppen, maar gaat dan toch in de fout. Is dit een leugentje? Of houdt hij ook zichzelf voor de gek?

Ga eens in gesprek met je vriend, wat kan hij gaan doen om echt te stoppen? Hoe kan jij hem daarin steunen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat hij rookt en ik zit hem ook totaal niet op zijn huid. Dit zeg ik ook nergens.

Het gaat om het feit dat hij gewoon niet eerlijk is. En dat heb ik ook aangegeven.
Ik heb gezegd dat ik het gewoon accepteer dat hij rookt. Het is zijn leven en zijn lichaam.
Hij zegt zelf dat hij is gestopt en in een moeilijke periode 3 weken terug vroeg ik netjes of hij het niet moeilijk had om niet te roken. Dat was totaal niet zo , maar toen kwam ik er achter dat hij net zo veel door rookt en nog niet eens is gestopt.
Dat maakt me echt niet uit. Maar waarom zegt hij niet gewoon dat hij rookt, draait er zo omheen. Ik snap niet dat hij niet eerlijk is en dan wordt ik eerder onzeker over mezelf. Hoe ziet hij mij, Wat denkt hij dan wat ik ervan vindt? Terwijl ik duidelijk ben dat ik het niet erg vindt.
Dat hij zo glashard kan doen tegen zijn vriendin.

Ik zal hem echt niet verlaten omdat hij rookt. Ik vind eerlijk zijn alleen heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het wel of niet roken jou niet uitmaakt waarom vraag er dan steeds naar?
Wanneer jij het niet belangrijk vindt waarom zou hij dan verantwoording aan jou moeten afleggen?

Jij zeurt om niets.


Je hebt gelijk hoor wanneer hij stiekem rookt dan gaat hij vast ook vreemd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
:rofl:
Lijkt wel astro tv hier.
Sommigen weten al exact hoe het zit en kennen TO en haar vriend al beter dan wie dan ook
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-02-2019 06:44
Je zit te dicht op zijn huid en hij kan zichzelf niet zijn zonder dat jij hem afkeurt.
Dan gaan mensen ruimte voor zichzelf creëeren door te jokkebrokken over kleine dingen.
Laat die man dus, het is heel duidelijk dat hij zelf er niet trots op is dat hij rookt en erover zeuren helpt niet.
Je hebt niks te vinden van zijn roken, het is zijn lichaam. Ga je hem ook voorschrijven wat hij eet straks?
Back off.
Dit is totaal niet het geval.
Hij is heel vrij zelfs , en zeuren doe ik sowieso niet daarover. Maar toen ik erachter kwam, gewoon netjes gevraagd en gezegd dat ik het geen probleem vind.

Het lijkt of hij zich schaamt en er zelf meer mee zit. Waarom zou ik er een probleem van maken. Er roken zoveel mensen. Maar ben gewoon eerlijk
am79 schreef:
12-02-2019 18:34
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat hij rookt en ik zit hem ook totaal niet op zijn huid. Dit zeg ik ook nergens.

Het gaat om het feit dat hij gewoon niet eerlijk is. En dat heb ik ook aangegeven.
Ik heb gezegd dat ik het gewoon accepteer dat hij rookt. Het is zijn leven en zijn lichaam.
Hij zegt zelf dat hij is gestopt en in een moeilijke periode 3 weken terug vroeg ik netjes of hij het niet moeilijk had om niet te roken. Dat was totaal niet zo , maar toen kwam ik er achter dat hij net zo veel door rookt en nog niet eens is gestopt.
Dat maakt me echt niet uit. Maar waarom zegt hij niet gewoon dat hij rookt, draait er zo omheen. Ik snap niet dat hij niet eerlijk is en dan wordt ik eerder onzeker over mezelf. Hoe ziet hij mij, Wat denkt hij dan wat ik ervan vindt? Terwijl ik duidelijk ben dat ik het niet erg vindt.
Dat hij zo glashard kan doen tegen zijn vriendin.

Ik zal hem echt niet verlaten omdat hij rookt. Ik vind eerlijk zijn alleen heel belangrijk.
Oh ok ik kan me voorstellen dat als iemand zelf zegt te stoppen dat je er dan uit belangstelling naar vraagt.
Dan begrijp ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
12-02-2019 08:00
Hij worstelt met verslaving en aangezien jij zijn worsteling alleen maar afkeurt blijft er voor hem niets over dan verbergen dat hij er zo mee worstelt.
Ik keur niks af, waar staat dat? Ik zeg nou juist dat ik het geen probleem vind. Hij kon dat toch gewoon zeggen toen ik hem leerde kennen
Alle reacties Link kopieren
AskWendy schreef:
12-02-2019 04:10
Waarschijnlijk toen hij jonger was kwam hij met simpele leugens ergens mee weg. Het is een soort van tweede natuur geworden. Dit is natuurlijk aangeleerd gedrag, het valt dus af te leren. Ik denk dat het zo verwoven is met hem, dat hij het vaak al niet meer doorheeft dat hij liegt.
Mee eens, behalve het gedeelte dat het af te leren is. Ik heb een bloedhekel aan liegen. Liegen is wat mij betreft ook exit.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Sophia84 schreef:
12-02-2019 08:47
Ik zou je gevoel erover bespreken met hem. En het nog 1 kans geven.
Mocht hij weer liegen, zou ik de relatie overwegen en er mee stoppen. Vertrouwen is wel de basis in een relatie anders gaat het niet werken.
Hij heeft het nu dus al 2 keer ontkend en ik weet dat hij het nog steeds doet.
Maar ik wil het voor dit dingetje niet uit gaan maken. Het gaat nou juist super goed, maar het lijkt wel of hij zich voor dingen schaamt of waar zijn exen toen moeilijk over deden . Maar ik ben niet zijn ex . Het is idd wel zo dat het vertrouwen minder is en dat ik soms niet weet of het nu wel of niet waar is
Alle reacties Link kopieren
'Hè schat, ik weet dat je nog rookt en ik vind dat absoluut niet erg. Ik zou het wel waarderen als je er niet meer over liegt. Dat is wel een probleem voor mij.'
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven