Tips feestje en oude bekenden ontmoeten

12-02-2019 16:30 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mijn vriend heeft gevraagd of ik binnenkort mee ga naar een verjaardag van één van zijn vrienden. Hartstikke leuk dat ik uitgenodigd ben door de jarige, ware het niet dat mijn vriend omgaat met mensen waarbij ik in de klas/op school zat en daar niet zulke goede herinneringen aan heb. Waar ik bang voor ben, is dat ik mijn ''woordje'' niet klaar heb staan of me niet zo goed weet te gedragen op deze verjaardag. Heeft iemand tips om me hier op voor te bereiden?

Nog wat achtergrond info:
Van de personen die komen weet ik dat er zeker één pestkop aanwezig is (wat tevens een goede kameraad van mijn vriend is), 2 personen die beschouw als meelopers en een groepje meiden dat altijd neerkeek op mijn groepje vriendinnen. Op school werd ik altijd uitgelachen en heb ik me daarom altijd een buitenbeentje gevoeld. Sinds een jaar of 3 ben ik trots op wie ik ben, ben ik er van overtuigd hoe zonde het is dat zij dit leuke persoon hebben gemist tijdens onze schooltijd en voel ik eigenlijk ook geen wrang meer tegen hen. Maar ik ben bang dat ik tijdens deze verjaardag dichtklap en iedereen me blijft beschouwen als het saaie, verlegen meisje wat ik op school was terwijl ik juist zo gegroeid ben en wil laten zien hoe goed het gaat.

Ik ben 4 maanden samen met mijn vriend, ik weet dat hij me leuk vind om wie ik ben want onze karakters lijken sterk op elkaar. Hij kan echter met alles en iedereen een praatje maken door zijn horeca-ervaring en die eigenschap mis ik nog...
Alle reacties Link kopieren
en als jij gewoon bent, wie je nu bent... komt het wel goed
Ik zou er niet aan beginnen allerlei sociale verplichtingen van je vriend af te lopen. Steek die tijd beter in je eigen vrienden/familie.
Dit ongeacht het gezelschap wat je blijkbaar niet aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang voor de mensen die komen, of voor de reactie van jouw vriend?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan en iets leuks plannen met vriendinnen. Ik zou mijn tijd niet verdoen met stomme mensen uit het verleden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-02-2019 16:38
en als jij gewoon bent, wie je nu bent... komt het wel goed
Ja
Als het allemaal zulke stomme mensen zijn, kun je natuurlijk ook de keuze maken niet te gaan. Het gaat er ook om of jij een leuke tijd kunt hebben daar en niet alleen welke indruk je achterlaat. Kennelijk maak je je nog steeds druk om hun mening.

Los van dat is mijn ervaring dat wanneer je voor zulke situaties bang bent, je jezelf vaak veel belangrijker maakt dan je bent. Jij bent niet het middelpunt van het feestje, ze zijn waarschijnlijk niet of amper met je bezig. Laat staan dat ze je persoonlijke groei gaan analyseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan. Zo te horen ga je hen in de toekomst toch wel ontmoeten. De kans is groot dat ze gewoon vriendelijk en normaal doen. Jij voelt je nu sterk en kunt die ontmoeting echt wel aan. Je zou het wel met je vriend kunnen bespreken, zodat hij een beetje bij je in de buurt kan blijven. Mocht het echt raar lopen (wat ik dus niet verwacht) dan kan hij je helpen als je niet weet wat je (terug) moet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik het teruglees denk ik dat ik vooral bang ben voor de afwijzing, om weer niet geaccepteerd te worden. Ik zie het niet als een verplichting maar vind het leuk om bij zijn leven betrokken te worden en het lijkt me oprecht leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Misschien zijn ze ook veranderd, net als ik.

Ik ben bang dat ik dat ik me geen houding weet te geven en dus niet optimaal mezelf kan zijn. Gespreksopeners oid zijn misschien de dingen die ik zoek. Mijn vriend is 27 en ik ben 24, dus de genodigden zullen ook tussen die leeftijd in hangen.
Isdatzo schreef:
12-02-2019 16:48
Ik zou gaan. Zo te horen ga je hen in de toekomst toch wel ontmoeten. De kans is groot dat ze gewoon vriendelijk en normaal doen. Jij voelt je nu sterk en kunt die ontmoeting echt wel aan. Je zou het wel met je vriend kunnen bespreken, zodat hij een beetje bij je in de buurt kan blijven. Mocht het echt raar lopen (wat ik dus niet verwacht) dan kan hij je helpen als je niet weet wat je (terug) moet zeggen.
Dat lees ik er dan weer helemaal niet in. Ze is juist bang om dicht te klappen en afgewezen te worden.
Er is niks mis mee om te erkennen dat je ergens (nog) niet aan toe bent. Is ook zorgen voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn geen nieuwe mensen. Het zijn mensen die mbt energie en karakter niet bij je passen. Jullie zijn volwassen dus de tijd van pesten is wel een beetje voorbij. Meen je echt serieus dat je nog steeds op de goedkeuring en acceptatie van deze mensen zit te wachten?

Ik zou gewoon neutraal zijn en het contact bij hallo, hoe gaat het en dag houden. Waarom zou je nog veel tijd en moeite in die mensen steken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet druk maken om jezelf maar benieuwd zijn of zij tegenwoordig wel leuk genoeg zijn om je energie aan te besteden
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Jouw vriend vind jou leuk! En als hij jou echt leuk vindt dan begrijpt hij ook wel als je liever niet mee gaat en een avondje wat leuks gaat doen met vriendinnen ;).
Jij zegt dat jij bent veranderd, maar ziet hen dus zoals jij ze vroeger kende.
Misschien is het wel goed om te gaan, zodat je kunt ervaren of ze inderdaad nog zo bedreigend zijn voor je.
Je laat je nu weerhouden door angst, dat is jammer. Bedenk gewoon of je zin hebt in een feestje ja of nee.
Ik zou juist wel gaan. Je vult nu al van alles in over hoe mensen wel of niet op jou zullen reageren. Je zegt zelf trots te zijn op wie je bent. Leef daar dan ook naar. Deze mensen betekenen niks voor je. Geef ze dan zelf ook niet de macht om minderwaardig over jezelf te denken. Dikke vinger voor iedereen. En mochten ze nog steeds nog zo'n vervelend clubje mensen zijn, weet je genoeg en is dat gelijk de laatste keer dat je naar zo'n feestje gaat.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
12-02-2019 16:52
Het zijn geen nieuwe mensen. Het zijn mensen die mbt energie en karakter niet bij je passen. Jullie zijn volwassen dus de tijd van pesten is wel een beetje voorbij. Meen je echt serieus dat je nog steeds op de goedkeuring en acceptatie van deze mensen zit te wachten?

ja helemaal dit!! Daarbij komt ook dat jij veranderd bent maar zij mogelijk ook, laat het verleden los en stap er blanco in.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_382547 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 17:25
Reden: Verkeerd
99.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook zij zullen (hopelijk) veranderd zijn.
Weet je vriend ervan?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
essychan schreef:
12-02-2019 16:43
Ik zou niet gaan en iets leuks plannen met vriendinnen. Ik zou mijn tijd niet verdoen met stomme mensen uit het verleden.

Dit.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben bang dat ik tijdens deze verjaardag dichtklap en iedereen me blijft beschouwen als het saaie, verlegen meisje wat ik op school was terwijl ik juist zo gegroeid ben en wil laten zien hoe goed het gaat.

Waarom zou je je willen bewijzen aan mensen die overduidelijk geen leuke persoonlijkheid hebben? Fuck them!

Je kunt je energie beter stoppen in mensen die wel leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
12-02-2019 16:52
Dat lees ik er dan weer helemaal niet in. Ze is juist bang om dicht te klappen en afgewezen te worden.
Er is niks mis mee om te erkennen dat je ergens (nog) niet aan toe bent. Is ook zorgen voor jezelf.
Was gebaseerd op deze tekst “Sinds een jaar of 3 ben ik trots op wie ik ben, ben ik er van overtuigd hoe zonde het is dat zij dit leuke persoon hebben gemist tijdens onze schooltijd en voel ik eigenlijk ook geen wrang meer tegen hen.”

Ik lees inderdaad iemand die enerzijds zich sterk voelt en anderzijds bang is voor afwijzing. Ik vind zelf angst een slechte raadgever maar ben met je eens dat ze niets moet doen waar ze misschien nog niet aan toe is. Mijn ervaring met pesters is wel dat ze zich soms ook schamen voor hoe ze zich hebben gedragen of, vervelender, het zelfs helemaal vergeten zijn (of lijken).
chocolol schreef:
12-02-2019 17:29
Maar ik ben bang dat ik tijdens deze verjaardag dichtklap en iedereen me blijft beschouwen als het saaie, verlegen meisje wat ik op school was terwijl ik juist zo gegroeid ben en wil laten zien hoe goed het gaat.

Waarom zou je je willen bewijzen aan mensen die overduidelijk geen leuke persoonlijkheid hebben? Fuck them!

Je kunt je energie beter stoppen in mensen die wel leuk zijn.
Ze moet er zelf van overtuigd zijn en dat is ze duidelijk niet.
Ik ben ook niet bang voor spinnen zolang ik ze niet zie.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je niet te bewijzen. Wat maakt het uit dat ze je saai zouden vinden. Their loss, dat ze jou missen en dat ze niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien hard maar wie zegt dat jullie je gedeelde geschiedenis hetzelfde ervaren hebben. Je hoort vaak dat pesters iets zagen als een lolletje of het pesten juist deden vanuit hun eigen onzekerheid.

En zoals eerder gezegd, jij bent veranderd en de tijd heeft voor hun ook niet stilgestaan. Mochten ze je herkennen van toen, tackle dan het geklets over vroeger gewoon door te vragen hoe het tegenwoordig met ze gaat. Mocht er in de toekomst veel contact tussen jullie onstaan kan het verleden altijd nog uitgepraat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven