Hoelang zwanger berekening?

12-02-2019 14:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi f vraagje!
Ik heb telkens vrij lange cyclussen en wat onregelmatig. De vorige was 39 dagen.
Mijn 1e dag van laatste ong. was 5 januari.
Ik heb zaterdag 9 februari een test gedaan, licht positief :) zondag voor zekerheid nog maar een en de streep was wat duidelijker nu :)
maar hoe lang zou ik nou ongeveer zwanger kunnen zijn?
Sinds 5 januari
5 januari, ruim 5 weken
Als je nu een 'normale' cyclus hebt gehad, zou het tussen de 5 en 6 weken zijn. Maar aangezien je zegt dat je onregelmatig bent, kan het ook korter!
Je moet voor je eisprong 2 weken erbij tellen. Als je een lange cyclus hebt ben je dus niet langer zwanger. Als je je eisprong niet precies weet of hoe lang je luteale fase is zou ik zeggen een week of 4,5 a 5 nu.
die halve week, maakt aan het eind echt niks meer uit
Bij de termijnecho schuiven ze het gerust een week voor-of achteruit, ook al weet je exact de data.
lilalinda schreef:
12-02-2019 14:58
die halve week, maakt aan het eind echt niks meer uit
Bij een cyclus van 39 dagen is het geen halve week, maar 11 dagen.

De duur van de zwangerschap wordt gerekend vanaf de dag van ovulatie, + 2 weken. Omdat je vrij lange cyclussen hebt denk ik dat je iets korter zwanger bent dan die 5 weken vanaf 5 januari.
oké thnx ik denk dan tussen 4 en 5
fiona2018 schreef:
12-02-2019 15:34
Bij een cyclus van 39 dagen is het geen halve week, maar 11 dagen.

De duur van de zwangerschap wordt gerekend vanaf de dag van ovulatie, + 2 weken. Omdat je vrij lange cyclussen hebt denk ik dat je iets korter zwanger bent dan die 5 weken vanaf 5 januari.
er is geen enkele aanleiding om te denken, dat TO nu een lange cyclus had

ze was 5 januari ongesteld, en testte vijf weken later al positief
Ik zou zeggen 4,5 week nu. Mijn cyclus is ook 5 weken normaal en als ik dat bij berekeningen online invulde scheelde het een week met de standaard berekening van vk die uitgaat van 4 weken.
lilalinda schreef:
12-02-2019 15:52
er is geen enkele aanleiding om te denken, dat TO nu een lange cyclus had

ze was 5 januari ongesteld, en testte vijf weken later al positief
In en OP geeft ze aan dat meestal lange cyclussen heeft, vandaar dat ik daar vanuit ging. Ik testte zelf overigens 9dpo al positief.

Je kunt er beter vanuit gaan dat je minder lang zwanger bent, anders is er straks paniek omdat het vruchtje achterloopt volgens de standaard berekening.
Gefeliciteerd!

Zo in het begin blijft het altijd erg bij benadering natuurlijk, zeker als je een onregelmatige cyclus hebt. Maar deze site is wel leuk om het uit te rekenen, je kan als cyclus je gemiddelde aantal dagen invullen en/of hem twee keer invullen met je kortste en langste cyclus van afgelopen maanden.
https://www.ikbenzwanger.com/hoe-lang-zwanger.php

Je kan ook een digitale test gebruiken die het aantal weken aangeeft (zolang je nog niet zolang zwanger bent), maar ook dat is maar een benadering natuurlijk. Bij de eerste echo weet je meer :-)
Wacht gewoon de termijnecho af meid. Ergens tussen de 4-6 weken ben je. En je definitieve UD krijg je pas bij je termijnecho.

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
die 1e echo duurt zo lang haha.
thnx voor meedenken..
sanneennas schreef:
12-02-2019 20:55
die 1e echo duurt zo lang haha.
thnx voor meedenken..
I know. Maar tot die tijd weet je je UD gewoon niet zeker. Als je testen nog licht zijn heb je meer kans dat je ruim 4 weken dan bijna 6 weken zwanger bent. Maar eerder kun je het gewoon niet weten, tenzij je je eisprong weet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven