Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
TO trapt af. Ik vind sommige namen een hele mooie klank hebben maar de betekenis is not done. Of het is een ‘sorry hóé heet je?!’ naam.

Mijn lijst uit het blote bolletje:

Lucifer
Horatio
Thor
Tyr
Augustus
April
Dio
Faust
Vos
Artemis
Lilaea
Aurora
Bor (Boreas)
D’angelo
Adolf
Oh wow TO goed dat je wel schaamte hebt :rofl: Arme kleine Thor. Broertje van Lucifer, zoontje van Glittercupcake
Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let’s Pretend Lost State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett Evolution Dreams

Dan heet mijn kind hetzelfde als Dawn McManus (vroeger heette). Zou ik wel leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
channel your inner Tokkie!!
:)
Yekaterina
Ophelia
Skylar
Dante
Phoenix
Avalon
O Horatio vind ik ook echt zo cool.
Ron Brandsteder
Dingeman (ik zal hem nooit aan mijn kind geven, maar ik vind hem serieus leuk).

Eef (voor een jongen, mooie naam, maar hij is een beetje meisjesachtig geworden. Ik vind het prima kunnen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan)

Betsy/Betty/Fanny (erg ouderwets, maar ik houd er van)
Star² schreef:
13-02-2019 10:11
Yekaterina
Ophelia
Skylar
Dante
Phoenix
Avalon


:thumbsup: Ja hoor schrijf die er ook maar bij mij bij. Vooral Ophelia. Die is trouwens nog niet helemaal door manlief weggestemd. Net als Xantijne :heart:
En verder dubbele countrynamen, Sue Ellen, Anna Mae, Peggy Sue.
En Maggie May. Sowieso, Maggie :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens dat soort namen altijd aan mijn huisdieren gegeven.
Ik zou gewoon een naam kiezen die ik ook zou kiezen wanneer ik wel (zogenaamd) ergens rekening mee zou moeten houden
Murrmurr schreef:
13-02-2019 10:06
Oh wow TO goed dat je wel schaamte hebt :rofl: Arme kleine Thor. Broertje van Lucifer, zoontje van Glittercupcake


Nou heb dus een naam die zo in het rijtje past :whistle:


Ik heb mijn naam juist als voordeel gezien omdat mensen mijn naam nooit vergeten én vrijwel niet voorkomt. Maar mijn man heeft een naam waar er duizenden van rondlopen en dat vindt hij juist weer fijn.
Freya, Diana, Thor, Odin, maar die namen zijn een beetje besmet door neonazisme, behalve Diana dan, dan denkt iedereen dat je koningsgezind bent.
Idem voor een hele reeks echt mooie Germaanse namen: Gerlof, Siegfried, Detlef
Gronings trots: Azing, Ede, Zwaantje, Cunera
Ouderwets: Maria, Sien, Mia,
Dante (dat schijnt een ghettonaam te zijn, maar fok dat),
Te dramatisch: Catharina, Elizabeth, Bernadette, Ferdinand, (een van deze heb ik er wel in gestopt, maar dan als derde voornaam)
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 10:21
8.17% gewijzigd
lilalinda schreef:
13-02-2019 10:16
Ik heb trouwens dat soort namen altijd aan mijn huisdieren gegeven.
:proud:
Avalon en Aurora vind ik dus echt hele mooie namen. Heb ook 2 vriendinnen die zo heten.

Valentijn, vind ik zo'n mooie naam. Maar zou die naam nooit geven aan een zoon.
Faith
April
Scarlett
Willow
Katelynn
Madison
Savannah
Summer
Rain
Alle reacties Link kopieren
Als wij nog een derde zoon hadden gekregen stond Lodewijk heel hoog op mijn lijstje. Vinden veel mensen denk ik erg kak. Ik heb een zwak voor dat soort jongensnamen haha. Florian vond ik ook heel mooi. Ik had wel een heel jongens hockeyteam kunnen baren. Merijn, Olivier, Anthony, Guyon, moet ik nog even doorgaan? :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Thor en Skylar vind ik echt mooie namen en zou ik echt wel durven gebruiken :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn huisdieren bij voorkeur ook een kaknaam, onze kater heet bijvoorbeeld Julius.
Stressed is just desserts spelled backwards
En:
Elizabeth
Catharina
Boudewijn
Marie-Antoinette
Marie-France
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
13-02-2019 10:23
Faith
April
Scarlett
Willow
Katelynn
Madison
Savannah
Summer
Rain
Heaven Leigh ;-D
Stressed is just desserts spelled backwards
Delilah, ook zo mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven