Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
11-02-2019 21:31
Ach het heeft niet altijd met wel of niet kindvrij te maken. Ik zat vorige week thuis met griep en nu zit ik met een bronchitis opgescheept. Kan ik nog zo lekker kindvrij en flexibel zijn, ik ben wel twee weken uit de running.

Oh wat balen. Het voordeel van kindvrij is dat je niet bang hoeft te zijn dat je je kind aansteekt? :lightbulb:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Yep, hier zijn ook collega,s met kinderen en kleinkinderen, als er dan ingevallen moet worden ben ik altijd de lul, want ze kunnen niet vanwege de kinderen/kleinkinderen. Werk dus regelmatig 6 dagen, klein bedrijf en moeilijk personeel te krijgen dus ja...
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
13-02-2019 09:37
Yep, hier zijn ook collega,s met kinderen en kleinkinderen, als er dan ingevallen moet worden ben ik altijd de lul, want ze kunnen niet vanwege de kinderen/kleinkinderen. Werk dus regelmatig 6 dagen, klein bedrijf en moeilijk personeel te krijgen dus ja...

Lekker dan. Je hebt zeker geen vaste dagen? Je kunt altijd nog beweren dat je iets anders hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
iones schreef:
13-02-2019 09:13
Heb je dat écht gedaan???? En heeft hij het ook echt op gehad in bed denk je? :-D

Je mag hopen dat de zomer snel z'n intrede doet. Ik hoop dat zelf sowieso al. Ben een zomermens.
Ja, hij was er heel blij mee! Lekker zacht en warm. Er is heel mooi gerecycled kasjmier op de markt

https://www.wolplein.nl/rico-essentials ... e-recycled

Had nog anderhalve bol over :)
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
13-02-2019 10:52
Ja, hij was er heel blij mee! Lekker zacht en warm. Er is heel mooi gerecycled kasjmier op de markt

https://www.wolplein.nl/rico-essentials ... e-recycled

Had nog anderhalve bol over :)

Tof dat je dat gemaakt hebt. Het lijkt mij ook wel eens wat als het thuis koud is. Zeker als mijn haar nog vochtig is als ik naar bed ga.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
iones schreef:
13-02-2019 09:13
Heb je dat écht gedaan???? En heeft hij het ook echt op gehad in bed denk je? :-D

Je mag hopen dat de zomer snel z'n intrede doet. Ik hoop dat zelf sowieso al. Ben een zomermens.


Ik wil ook wel warmer weer. Ben er wel weer klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
elmo1972 schreef:
13-02-2019 09:37
Yep, hier zijn ook collega,s met kinderen en kleinkinderen, als er dan ingevallen moet worden ben ik altijd de lul, want ze kunnen niet vanwege de kinderen/kleinkinderen. Werk dus regelmatig 6 dagen, klein bedrijf en moeilijk personeel te krijgen dus ja...
Maar je zegt zelf ja neem ik aan. Dat ik parttime werk en geen kinderen heb, wil niet zeggen dat ik geen privéleven heb. Ik ben flexibel in werktijden/dagen als ik kan en zin heb, maar ik zeg ook gerust nee als ik niet wil of andere afspraken heb staan. Als ik van plan was om te netflixen op de bank in m'n eentje, schaar ik dat trouwens ook onder een afspraak hebben.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
13-02-2019 11:03
Ik wil ook wel warmer weer. Ben er wel weer klaar mee.

Warmer weer vind ik sowieso lekkerder. Maar het mag van mij met name wel zonniger!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien krijg ik straks veel gezeik over me heen maar ik heb even de topic (uit nieuwsgierigheid) door gelezen. Ben wel geschrokken van een aantal reacties. Alsof een kind hebben zo een last is? Je al die andere leuke dingen niet kan doen? Al die ouders met kinderen een saai, stom leven hebben? Zo'n beeld wordt hier wel gecreëerd... wij hebben zelf 1 zoontje (willen dolgraag een zusje of broertje erbij) en believe me.. wij hebben een superleuk sociaal leven. Doen hartstikke leuke dingen. En zijn allesbehalve dan saai :nut: en er zullen vast duizenden andere ouders zijn die dit gevoel hebben.

Dat je kindvrij door het leven wil is een totaal eigen keuze die je maakt daar heb ik respect voor, maar om nou andere ouders door te slijk te halen en/of kinderen te verafschuwen gaat wel echt erg ver.

Ik werk zelf met ouderen en zie hoe eenzaam kinderloze ouderen zijn. Geen bezoekje van kinderen, kleinkind, niks echt helemaal niks. Ik vraag mij dan af hoe mensen denken over hun toekomstbeeld. Ik bedoel een kind blijft geen kind hè die worden ouder en gaan straks zelfs de vleugels uitslaan en de kost verdienen :biggrin:

Maar goed, deze topic trok me als moederzijnde juist erg aan omdat ik altijd al heb willen weten waarom mensen geen kinderen willen. Ik heb absoluut geen intentie om een discussie uit te lokken en nogmaals ik heb respect voor ieder zijn of haar eigen keuze :thumbsup: :rose:
elmo1972 schreef:
13-02-2019 09:37
Yep, hier zijn ook collega,s met kinderen en kleinkinderen, als er dan ingevallen moet worden ben ik altijd de lul, want ze kunnen niet vanwege de kinderen/kleinkinderen. Werk dus regelmatig 6 dagen, klein bedrijf en moeilijk personeel te krijgen dus ja...
Als kindvrije heb je ook gewoon een privéleven en afspraken. Ik zou nee zeggen. Tenzij het je toevallig goed uitkomt omdat het toch kutweer is en je 150% krijgt ofzo.
Roxy21 schreef:
13-02-2019 11:31
Maar je zegt zelf ja neem ik aan. Dat ik parttime werk en geen kinderen heb, wil niet zeggen dat ik geen privéleven heb. Ik ben flexibel in werktijden/dagen als ik kan en zin heb, maar ik zeg ook gerust nee als ik niet wil of andere afspraken heb staan. Als ik van plan was om te netflixen op de bank in m'n eentje, schaar ik dat trouwens ook onder een afspraak hebben.
Dit dus.
summerjamm schreef:
13-02-2019 12:25
Misschien krijg ik straks veel gezeik over me heen maar ik heb even de topic (uit nieuwsgierigheid) door gelezen. Ben wel geschrokken van een aantal reacties. Alsof een kind hebben zo een last is? Je al die andere leuke dingen niet kan doen? Al die ouders met kinderen een saai, stom leven hebben? Zo'n beeld wordt hier wel gecreëerd... wij hebben zelf 1 zoontje (willen dolgraag een zusje of broertje erbij) en believe me.. wij hebben een superleuk sociaal leven. Doen hartstikke leuke dingen. En zijn allesbehalve dan saai :nut: en er zullen vast duizenden andere ouders zijn die dit gevoel hebben.

Dat je kindvrij door het leven wil is een totaal eigen keuze die je maakt daar heb ik respect voor, maar om nou andere ouders door te slijk te halen en/of kinderen te verafschuwen gaat wel echt erg ver.

Ik werk zelf met ouderen en zie hoe eenzaam kinderloze ouderen zijn. Geen bezoekje van kinderen, kleinkind, niks echt helemaal niks. Ik vraag mij dan af hoe mensen denken over hun toekomstbeeld. Ik bedoel een kind blijft geen kind hè die worden ouder en gaan straks zelfs de vleugels uitslaan en de kost verdienen :biggrin:

Maar goed, deze topic trok me als moederzijnde juist erg aan omdat ik altijd al heb willen weten waarom mensen geen kinderen willen. Ik heb absoluut geen intentie om een discussie uit te lokken en nogmaals ik heb respect voor ieder zijn of haar eigen keuze :thumbsup: :rose:
Als je met ouderen werkt zul je hoogstwaarschijnlijk ook veel ouderen zien waarvan de kinderen vrijwel nooit komen. Ze wonen te ver weg, ze hebben 't drukdrukdruk met hun carriere of met hun kind wat overal en nergens naartoe gebracht moet worden. Voor je ouwe dag een kind nemen is een slechte investering.
Volgens mij zitten hier ook heel veel meer genuanceerde kindvrijen dan het beeld wat je nu schetst Summerjamm.

Ik heb geen hekel aan kinderen, heb niks tegen mensen met kinderen (behalve dan dat ze het alleen nog maar over kinderen kunnen hebben) maar wil ze om diverse redenen gewoon zelf niet. Hoe dat gaat als ik ouder ben zie ik dan wel weer.
Oh en als toevoeging. Wij krijgen dat soort shit ook voortdurend over ons heen. Ons leven is leeg, we zijn egoïstisch, we kennen niet het hoogste doel van het leven, namelijk de voortplanting en we worden met zijn allen ontzettend sneue oude mensjes.

Dit topic is voor ons om het daarover te hebben en onze meningen daarover te uiten. Als je daar als moeder van schrikt, prima, maar dan heb je hier weinig te zoeken lijkt me.
redbulletje schreef:
13-02-2019 12:36
Als je met ouderen werkt zul je hoogstwaarschijnlijk ook veel ouderen zien waarvan de kinderen vrijwel nooit komen. Ze wonen te ver weg, ze hebben 't drukdrukdruk met hun carriere of met hun kind wat overal en nergens naartoe gebracht moet worden. Voor je ouwe dag een kind nemen is een slechte investering.
Dit dus. Kinderen zijn op geen enkele manier een garantie voor de toekomst. Ja in arme gedeeltes van Afrika misschien, maar in het westen no way.

En mensen die bewust niet voor kinderen kiezen weten dus ook dat ze die op hun ouwe dag nog steeds niet hebben. Dus dat is niet opeens een eenzame verrassing ofzo. Het is niet alsof bejaarde kindvrijen wilsonbekwame slachtoffers zijn van hun vroeger gemaakte keuzes ofzo hoor. Als dit soort zaken geimpliceerd worden dan wekt dat echt de indruk dat kindvrijen niet serieus genomen worden.
lilguinea schreef:
13-02-2019 12:41
Volgens mij zitten hier ook heel veel meer genuanceerde kindvrijen dan het beeld wat je nu schetst Summerjamm.

Ik heb geen hekel aan kinderen, heb niks tegen mensen met kinderen (behalve dan dat ze het alleen nog maar over kinderen kunnen hebben) maar wil ze om diverse redenen gewoon zelf niet. Hoe dat gaat als ik ouder ben zie ik dan wel weer.
Wat Summerjamm schetst is eigenlijk precies wat ik verafschuw aan ouders. De behoefte hebben om je te verdedigen tegenover kindvrijen en te laten weten dat kinderen ook echt heus wel leuk zijn. Alsof kindvrijen achterlijk zijn en door het bericht van een ouder opeens het licht zien ofzo.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
13-02-2019 12:25
Ben wel geschrokken van een aantal reacties. Alsof een kind hebben zo een last is? Je al die andere leuke dingen niet kan doen? Al die ouders met kinderen een saai, stom leven hebben? Zo'n beeld wordt hier wel gecreëerd...
Bedenk wel dat dit topic een van de weinige plekken is waar we als kindvrije onze ongenuanceerde gedachten en ergernissen kwijt kunnen. Dat maakt dat het hier voor jou waarschijnlijk al snel vrij heftig klinkt terwijl we in het dagelijks leven hele normale mensen zijn en waarschijnlijk helemaal niet opvallen ;)
Maar ja, een kind hebben zou voor mij wel een enorme last zijn. Vergelijk het met een andere keus die een enorme impact heeft op je leven, anderen zouden niet vrijwillig kiezen voor het leven op een boerderij of juist in een appartement in het centrum. Of het wel of niet nemen van een hond of paard. En een kind is dan nog wel de heftigste keus van allemaal als het gaat om vrijheid en de impact op je leven.
Ik denk niet dat alle ouders een saai en stom leven hebben maar ik als ouder zou dat zeker wel hebben. Ik kan me oprecht niet inbeelden wat ik er leuk aan zou vinden.
Het probleem van dit soort dingen hardop zeggen, is dat mensen dat al snel als een persoonlijke aanval ervaren.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
13-02-2019 12:25
Maar goed, deze topic trok me als moederzijnde juist erg aan omdat ik altijd al heb willen weten waarom mensen geen kinderen willen. Ik heb absoluut geen intentie om een discussie uit te lokken en nogmaals ik heb respect voor ieder zijn of haar eigen keuze :thumbsup: :rose:
Ik heb daar zelf eigenlijk geen redenen voor. Ik wil ze gewoon niet en heb niet het gevoel dat ik kinderen wil. Net zoals jij zelf waarschijnlijk ook geen echte redenen hebt om ze wel te willen, maar een gevoel dat je ze wel wilde. Ik heb dat precies andersom.
heavydrizzle schreef:
13-02-2019 12:55
Ik heb daar zelf eigenlijk geen redenen voor. Ik wil ze gewoon niet en heb niet het gevoel dat ik kinderen wil. Net zoals jij zelf waarschijnlijk ook geen echte redenen hebt om ze wel te willen, maar een gevoel dat je ze wel wilde. Ik heb dat precies andersom.
De post van Summerjamm komt nou niet echt over als oprechte interesse. Als je niet weet waarom mensen geen kinderen willen dan leef je echt onder een steen. Ze wil hier even oreren dat kinderen écht wel leuk zijn en dat ouders écht niet saai zijn. Ze leest het topic helemaal niet. Ik vind het maar sneu en schijnheilig.
lilguinea schreef:
13-02-2019 12:46
Oh en als toevoeging. Wij krijgen dat soort shit ook voortdurend over ons heen. Ons leven is leeg, we zijn egoïstisch, we kennen niet het hoogste doel van het leven, namelijk de voortplanting en we worden met zijn allen ontzettend sneue oude mensjes.

Dit topic is voor ons om het daarover te hebben en onze meningen daarover te uiten. Als je daar als moeder van schrikt, prima, maar dan heb je hier weinig te zoeken lijkt me.

Sorry ik hoor hier niet in dit topic thuis, want kind, maar toch lees ik hier mee omdat ik er echt heel veel in herken wat jullie schrijven. En ik wil toch even een ander geluid laten horen. Ik heb er juist echt bewondering voor dat jullie die keuze maken, ondanks al die lelijke vooroordelen. Er zullen ook zat mensen zijn die overstag gaan om maar te voldoen aan het ideaalplaatje dat in onze samenleving heerst, zonder te bedenken wat hun eigen ideaalplaatje is. Daar mogen jullie echt wel trots op zijn vind ik.

En ik ben soms juist besst jaloers als ik lees wat jullie allemaal voor leuke dingen doen die ik niet meer doe sinds ik moeder ben geworden. Dus geniet er gewoon lekker van :heart:
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-02-2019 12:59
De post van Summerjamm komt nou niet echt over als oprechte interesse. Als je niet weet waarom mensen geen kinderen willen dan leef je echt onder een steen. Ze wil hier even oreren dat kinderen écht wel leuk zijn en dat ouders écht niet saai zijn. Ze leest het topic helemaal niet. Ik vind het maar sneu en schijnheilig.

Dit is toch dingetje? Jeweetwel, die ene die toch elke keer weer in dit topic kwam om te vertellen dat wij het he-le-maal verkeerd zagen!! Toon is namelijk volledig hetzelfde.
redbulletje schreef:
13-02-2019 12:32
Als kindvrije heb je ook gewoon een privéleven en afspraken. Ik zou nee zeggen. Tenzij het je toevallig goed uitkomt omdat het toch kutweer is en je 150% krijgt ofzo.


Het punt is dat je je bij een klein bedrijf toch vaak verantwoordelijk voelt en toch maar ja zegt.
elmo1972, mag je de uren wel compenseren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-02-2019 13:12
Dit is toch dingetje? Toon is namelijk volledig hetzelfde.
Ik weet niet wie 'dingetje' is haha, maar ik las hier wel iets over iemand die terug zou zijn gekomen onder een andere nick, maar dat is een andere naam (een seizoen) :proud: :proud:

Oh ja summerjamm kan ook als seizoen geinterpreteerd worden :rofl: maar naar wat ik begreep was t iemand anders
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
13-02-2019 13:14
Ik weet niet wie 'dingetje' is haha, maar ik las hier wel iets over iemand die terug zou zijn gekomen onder een andere nick, maar dat is een andere naam (een seizoen) :proud: :proud:

Oh ja summerjamm kan ook als seizoen geinterpreteerd worden :rofl: maar naar wat ik begreep was t iemand anders
Oh... nou ja, dan zijn er meer met eenzelfde naam en toon.

@snorriemorrie, volgens mij heb je hier toch ook wel eens gepost? Volgens mij ook gewoon op een normale manier, want je bent mij verder niet opgevallen als irritant of zo. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Misschien een keer in het vorige topic, maar ik wil jullie topic niet teveel vervuilen, want ik kan me goed voorstellen dat jullie hier gewoon lekker als kindlozen onder elkaar willen praten (en ook het gevoel willen hebben dat er alleen kindlozen meelezen, misschien). Maar kon me nu even niet inhouden om even een tegengeluid te geven.
Er loopt ook 'n topic over iemand die (al ruim een jaar ofzo) overweegt voor haar partner een kind te nemen terwijl zijzelf geen kinderwens heeft. Dat is ook 'n mooi topic waar vooral moeders heel genuanceerd ook de nadelen durven benoemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven