Opname ziekenhuis longrijping
woensdag 13 februari 2019 om 20:09
Vanmiddag ben ik met de ambulance opgenomen naar het ziekenhuis. De baarmoederhals bleek 1,5 cm te zijn en dus te kort voor de termijn. Ik heb toen meteen weeenremmers en een longrijpingsprik gekregen. Ik krijg morgen nogmaals zo'n prik en heb t/m Morgen bedrust. Daarna voorzichtig wat lopen en kijken ze na 3 dagen wat de baarmoedermond doet. Als dat goed is mag ik naar huis. Echter toen ze net meette was het 2,8 cm.
Tevens is de femurlengte te kort.. ofja onder gemiddeld. 50,2 mm. Hier maak ik me wel echt zorgen over. Dit was met de 20 weken ook al te kort.
Ik ben nu 28+5 weken zwanger.
Iemand ervaring met bovenstaande twee dingen?
Tevens is de femurlengte te kort.. ofja onder gemiddeld. 50,2 mm. Hier maak ik me wel echt zorgen over. Dit was met de 20 weken ook al te kort.
Ik ben nu 28+5 weken zwanger.
Iemand ervaring met bovenstaande twee dingen?
woensdag 13 februari 2019 om 20:11
Dat tweede zou ik me niet zo druk om maken. Wat ondergemiddeld, soit. Dan heb je een kind met iets kortere benen. Kan ook weer bijtrekken.
Het eerste heb ik geen ervaring mee, tenminste niet exact hetzelfde. Wel ziekenhuisopnames gehad en me er aan overgegeven. Geaccepteerd dat dat het even was voor een aantal weken hielp wel. En ik ben gaan knutselen om wat te doen te hebben. Sterkte!
Het eerste heb ik geen ervaring mee, tenminste niet exact hetzelfde. Wel ziekenhuisopnames gehad en me er aan overgegeven. Geaccepteerd dat dat het even was voor een aantal weken hielp wel. En ik ben gaan knutselen om wat te doen te hebben. Sterkte!
woensdag 13 februari 2019 om 20:28
Bij de eerst had ik beide.
Voor het eerst heb ik 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, want ik kreeg echt weeën. Gelukkig hebben ze die kunnen stoppen. Ik was toen namelijk 26 weken zwanger. Ik heb daarna wel tot 34 weken in bedrust gekregen waarbij ik kleine beetjes mocht lopen zodat ik geen trombose kreeg. Ik moest wel elke week langs het ziekenhuis voor een ctg en/of echo. Na 34 weken mocht ik weer meer lopen. Daarna nog wat complicaties gehad die los hiervan stonden en uiteindelijk is ons kind met 38 weken gehaald.
Onze oudste heeft het nooit echt goed gedaan volgens de echo’s. Hij heeft een te kleine buik en benen gehad. Op het laatst waren ze bang dat hij in zijn geheel er te klein en te licht uit kwam. Dit alles heeft mij weer extra ziekenhuis bezoeken opgeleverd. Na de bevalling bleek dat alles in ver houding was. Zij was klein en licht en dat is ze nu nog steeds. Al is ze wel verhoudingsgewijs grote voor haar gewicht.
Al bij al heb ik veel in het ziekenhuis gezeten. Vaak 2 keer per week maar is goed gekomen.
Voor het eerst heb ik 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, want ik kreeg echt weeën. Gelukkig hebben ze die kunnen stoppen. Ik was toen namelijk 26 weken zwanger. Ik heb daarna wel tot 34 weken in bedrust gekregen waarbij ik kleine beetjes mocht lopen zodat ik geen trombose kreeg. Ik moest wel elke week langs het ziekenhuis voor een ctg en/of echo. Na 34 weken mocht ik weer meer lopen. Daarna nog wat complicaties gehad die los hiervan stonden en uiteindelijk is ons kind met 38 weken gehaald.
Onze oudste heeft het nooit echt goed gedaan volgens de echo’s. Hij heeft een te kleine buik en benen gehad. Op het laatst waren ze bang dat hij in zijn geheel er te klein en te licht uit kwam. Dit alles heeft mij weer extra ziekenhuis bezoeken opgeleverd. Na de bevalling bleek dat alles in ver houding was. Zij was klein en licht en dat is ze nu nog steeds. Al is ze wel verhoudingsgewijs grote voor haar gewicht.
Al bij al heb ik veel in het ziekenhuis gezeten. Vaak 2 keer per week maar is goed gekomen.
woensdag 13 februari 2019 om 20:47
woensdag 13 februari 2019 om 20:50
woensdag 13 februari 2019 om 20:53
Heb alleen ervaring met femurlente onder het gemiddelde (behoorlijk zelfs). Dochter is nu 5. Heeft echt geen abnormaal korte benen, maar heeft altijd nog een maat kleinere broeken dan shirts. Maar niemand die haar ziet en denkt/zegt ‘die heeft korte benen’.
Daar zou ik me dus echt niet druk om maken.
Verder duim ik voor je dat het goed gaat met je baarmoederhals en de kleine nog een flink aantal weken gezond in je buik blijft.
Verder duim ik voor je dat het goed gaat met je baarmoederhals en de kleine nog een flink aantal weken gezond in je buik blijft.
woensdag 13 februari 2019 om 21:00
Dit maar dan bij mijn zoon. Hij zat op p8 maar is nu bovengemiddeld lang met in verhouding iets kortere benen. En dat zie je dus alleen als je naar zijn broekmaat kijkt.sprietgras schreef: ↑13-02-2019 20:53Heb alleen ervaring met femurlente onder het gemiddelde (behoorlijk zelfs). Dochter is nu 5. Heeft echt geen abnormaal korte benen, maar heeft altijd nog een maat kleinere broeken dan shirts. Maar niemand die haar ziet en denkt/zegt ‘die heeft korte benen’.
woensdag 13 februari 2019 om 21:05
Nee. Had nergens last van eigenlijk. Alleen al aantal dagen rugpijn. Ik heb te veel vruchtwater dus moest op extra controle aangezien de baarmoedermond vorige week vrijdag 2,8 was
woensdag 13 februari 2019 om 21:06
woensdag 13 februari 2019 om 21:09
Fijn te horen dat er uiteindelijk niks aan overgebleven is. Ik ben zelf niet behoorlijk lang, mijn partner wel.sprietgras schreef: ↑13-02-2019 20:53Heb alleen ervaring met femurlente onder het gemiddelde (behoorlijk zelfs). Dochter is nu 5. Heeft echt geen abnormaal korte benen, maar heeft altijd nog een maat kleinere broeken dan shirts. Maar niemand die haar ziet en denkt/zegt ‘die heeft korte benen’.
De femurlengte was met 20 weken al wat ondergemiddeld, bij de groeiecho ook en nu nog steeds.
Niet helemaal onderaan in de curve maar wel onder gemiddeld.
woensdag 13 februari 2019 om 21:17
Hier hetzelfde. Heb ook extra echo’s gehad vanwege de korte benen. Die bleven zo ongeveer op dezelfde lijn, ik dacht p10.Roosje247 schreef: ↑13-02-2019 21:09Fijn te horen dat er uiteindelijk niks aan overgebleven is. Ik ben zelf niet behoorlijk lang, mijn partner wel.
De femurlengte was met 20 weken al wat ondergemiddeld, bij de groeiecho ook en nu nog steeds.
Niet helemaal onderaan in de curve maar wel onder gemiddeld.
Mijn man is 1.91. Ik ben zelf niet groot (net wat onder de 1.70) en heb naar verhouding ook iets kortere benen.
woensdag 13 februari 2019 om 21:17
Ik geloof het wel ja; mijn dochter (die overigens wel bij 31,5 weken is geboren, dus een iets andere situatie dan bij jou nu) heeft dankzij de weeenremmers nog lang genoeg binnengezeten om de longrijpingsspuiten hun werk te laten doen - daar waren de artsen in ieder geval over te spreken want dat scheelt toch weer.
Mijn baarmoedermond was overigens al korter dan een centimeter toen ik in het ziekenhuis aan kwam, dus dat was al niet zo'n goed uitgangspunt, en toch zeiden de doktoren toen dat het nog alle kanten op kon, dus ook dat ik de termijn van 40 weken nog kon halen.
Dat is dus niet gebeurd; ik hoop dat jij meer geluk hebt, zet hem op!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!