Geld & Recht alle pijlers

Mogen hun de betalings keuzen veranderen.

16-02-2019 15:36 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag dit?

Ik zal het ff proberen toe te lichten,
Mijn zoontje gaat naar een kinderopvang .
Nu betaal ik elke 15 van de maand een eigen ouderbijdragen.

Nu kon je kiezen tussen automatische incasso, of acceptgiro( hun sturen een papier met de rekening afin)
Heb besloten het te laten incasseren.
Nu stond er vanaf september een x onvoldoende op.
Rekening wel betaald!maar paar dagen later.

Daarna hebben ze de maand later geprobeerd via een andere rekening van mij geld te incasseren.

Een rekening die ik niet heb opgegeven,
Weer onvoldoende saldo ik de bank gebeld.
Lock laten zetten op (niet opgeven) rekening.
Rekening handmatig betaald!

De bank heeft hun incasso permissie, overgezet op de juiste rekening.
Maand later stond er geld op en is er weer niet geincasseerd.

Na twee weken kreeg ik een acceptgiro met de kosten van 33 euro. Normaal 18, dus ik betaald en bij.

Ik denk laat ik ze nu eens voor zijn en betaal 13e gelijk het bedrag.

En ja hoor vandaag een rekening dat ze niet konden incasseren en ik 5 euro extra moet betalen,
Ivm een papieren rekening?

Ligt het aan mij of proberen ze me te bedonderen.

op mijn bank staat niets aangegeven,
Over een mislukte incasso actie,
En er stond gewoon voldoende saldo op.

Nu is mijn vraag eigelijk mag z’n kinderopvang zelf hun eigen regels bepalen
Om geen incasso te doen omdat het twee keer eerder fout is gegaan.?

Heb daar namelijk wel voor getekend,
En weet dondersgoed als ze incasseren en er staat geen saldo op dat ze het niet weer een tweede keer proberen die maand.

En Om dan maar voor mij op voorhand een beslissing te nemen door een acceptgiro te sturen, met extra kosten.


Ps : heb trouwens gewoon 18 euro betaald op tijd.
Maar krijg sterk het idee dat ze nu weer acceptgiro’s gaan sturen over die 5 euro?🤨
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Hoe komen zij aan een ander rekeningnummer van jou?
En bel ze op
Weet je zeker dat ze het juiste rekeningnummer hebben?
En inderdaad: bel ze!
Ik snap er niks van. Hoe komen zij aan jouw andere rekeningnummer?
En waarom lukt een automatische incasso niet als er wel voldoende geld op de rekening staat?
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat in hun admin een automatisme zit dat wanneer er niet automatisch geincasseerd kan worden, het omgezet wordt naar acceptgiro.
Bel ze gewoon ff voordat je allerlei dingen gaat bedenken en op je achterste benen gaat staan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in hun algemene voorwaarden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoe weten zij van die andere rekening?

Volgens mij mogen ze automatische incasso's voor bepaalde tijd opschorten als jij te weinig saldo had. Hoe het precies zit zou je bij je bank na kunnen vragen.

Ik zou trouwens erg uitkijken met dat te weinig saldo. Jij voldoet hiermee namelijk niet aan de afspraak die jullie hebben. Misschien dat het contract daarmee opengebroken kan worden en je straks geen opvang meer hebt. Zou zonde zijn! Zorg echt voor voldoende saldo!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, als jij je niet aan de afspraak houdt om voldoende saldo op je rekening te houden, dan mogen zij inderdaad de betalingsmethode veranderen. Dat lijkt mij vrij logisch.
Alle reacties Link kopieren
@ Fok- it en rosalind
No Clue , maar nadat de bank de permissie veranderd heeft is er kennelijk nooit meer geincasseerd.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
16-02-2019 15:47
Het kan zijn dat in hun admin een automatisme zit dat wanneer er niet automatisch geincasseerd kan worden, het omgezet wordt naar acceptgiro.
Bel ze gewoon ff voordat je allerlei dingen gaat bedenken en op je achterste benen gaat staan

Nou dat stond ik idd al, haha maar ga ze maandag gelijk ff bellen word hier niet goed van. Dankje voor je adviezen.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Ga met ze in gesprek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Olina schreef:
16-02-2019 15:55
@ Fok- it en rosalind
No Clue , maar nadat de bank de permissie veranderd heeft is er kennelijk nooit meer geincasseerd.
De bank zei ook niet dat het vreemd was dat ze je andere rekening probeerden?
Ik heb ook wel eens het probleem dat ik 2 of 3 dagen te kort kom. Maar dan bel ik op en dan leg ik het uit. Zo word mijn zorgverzekering sindsdien een weekje later geïncasseerd want ze hadden blijkbaar meerdere incasso momenten.

Misschien moet je de volgende keer wat pro actiever handelen in plaats van achter de feiten aan hobbelen en roepen dat hun de boel bedonderen? Waar het precies mis gaat nu is me niet duidelijk maar daar kun je toch over in gesprek gaan?
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
16-02-2019 15:50
Hoe weten zij van die andere rekening?

Volgens mij mogen ze automatische incasso's voor bepaalde tijd opschorten als jij te weinig saldo had. Hoe het precies zit zou je bij je bank na kunnen vragen.

Ik zou trouwens erg uitkijken met dat te weinig saldo. Jij voldoet hiermee namelijk niet aan de afspraak die jullie hebben. Misschien dat het contract daarmee opengebroken kan worden en je straks geen opvang meer hebt. Zou zonde zijn! Zorg echt voor voldoende saldo!
Hmm.begrijpelijk, maar heb ik dan nog niet het recht op een betalings plicht van minimaal 7 dagen om alsnog aan de kosten te voldoen. Zonder dat het getekende contract zomaar word gewijzigd?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
16-02-2019 16:02
De bank zei ook niet dat het vreemd was dat ze je andere rekening probeerden?
Nee, hun houden zich alleen maar bezig met permissies.
En dit is een rekening waar nooit geincaseerd word des te vreemder dit alles.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
16-02-2019 16:04
Hmm.begrijpelijk, maar heb ik dan nog niet het recht op een betalings plicht van minimaal 7 dagen om alsnog aan de kosten te voldoen. Zonder dat het getekende contract zomaar word gewijzigd?
Misschien hebben ze wel weer van dat andere rekeningnummer proberen te incasseren wat je geblokkeerd hebt en staat dat nu ook in hun systeem.

Daar kom je alleen achter door ze op te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 15:57
Nou dat stond ik idd al, haha maar ga ze maandag gelijk ff bellen word hier niet goed van. Dankje voor je adviezen.
tja, uiteindelijk hebben zij hun geld niet kunnen incasseren en worden zij daar misschien wel niet goed van. Je zult niet de eerste en de enige zijn denk ik zo.
Eerst even informeren en dan mag je ontploffen als het heel onredelijk is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
16-02-2019 16:13
tja, uiteindelijk hebben zij hun geld niet kunnen incasseren en worden zij daar misschien wel niet goed van. Je zult niet de eerste en de enige zijn denk ik zo.
Eerst even informeren en dan mag je ontploffen als het heel onredelijk is
Of het is zo geautomatiseerd dat ze het niet eens door hebben. :$
Olina schreef:
16-02-2019 16:07
Nee, hun houden zich alleen maar bezig met permissies.
En dit is een rekening waar nooit geincaseerd word des te vreemder dit alles.
En toch zou ik dit aan ze voorleggen. Hoe kan dat bank?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
16-02-2019 16:14
Of het is zo geautomatiseerd dat ze het niet eens door hebben. :$
zou goed kunnen idd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de snelle reacties/ adviezen.
Ik ga ze ff bellen en hopelijk komen we er samen uit.

Nogmaals bedankt. :-D
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Als een incasso drie keer mislukt, wordt dat rekeningnummer geblokkeerd voor de incassant. Dit gaat automatisch en kun jij (laten) deblokkeren bij je bank.

Als de incasso mislukt, zullen ze een acceptgiro sturen. Dat heet een herinnering. Hierna volgt een aanmaning.

Ze mogen niet ineens van een ander rekeningnummer incasseren. Ze kunnen dat rekeningnummer ook niet weten, tenzij jij dit aan ze hebt doorgegeven. Als je met hun net zo onduidelijk communiceert als hier, begrijp ik wel waar de verwarring is ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
16-02-2019 16:07
Nee, hun houden zich alleen maar bezig met permissies.
En dit is een rekening waar nooit geincaseerd word des te vreemder dit alles.
Wat bedoel je met "hun (zij) houden zich alleen maar bezig met permissies"?

Zo te lezen ga jij er vanuit dat je nog rechten hebt na meermaals onvoldoende saldo en vind je dat zij jou maar tijd moeten geven voor een latere betaling. Waarom denk je dat? Jij brengt je kind toch ook op de afgesproken tijden? Leidster komt toch ook niet week later en zegt dan "tja, ik kon vorige week niet". En als leidster niet kan, wordt er iets geregeld door haar! Zo mogen ze dat van jou ook verwachten: als er iets speelt waardoor jij je niet aan de afspraken kunt houden, ben jij degene die daarover contact moet opnemen. En niet pas nadat het geregeld had moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
16-02-2019 16:15
En toch zou ik dit aan ze voorleggen. Hoe kan dat bank?
Ga ik doen, zou best wel kunnen dat het een wisselwerking is van geen saldo/ incasso mislukt / verkeerde rekening nummer/ rekening blok / permissies etc.
Ugh. :bonk:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven