Advies: welke Iphone?

17-02-2019 15:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Ik heb op dit moment een Iphone 5S die na vier jaar trouwe dienst aan zijn einde begint te raken. Batterij is snel leeg en opslagruimte van 16GB begint steeds krapper te worden.

Ben me dus aan het orienteren op een nieuwe Iphone. Ik zag dit moment al een tijdje aankomen en wilde altijd al voor de Iphone SE gaan. Leek me een prima alternatief aangezien ik niet heel veeleisend ben qua smartphone, behalve dat ik graag weer een Iphone wil en geen Samsung of iets anders. Ik ben hier nu aan gewend, mijn werktelefoon is ook Iphone en anders is het weer onhandig met stekkertjes ed.

Maar met de komst van de drie nieuwste modellen Iphones lees ik dat de SE van de markt gaat :-(.

Ik kan ze online nog wel kopen, maar is dat verstandig? Hoe lang wordt het model nog ondersteund als ze niet meer geproduceerd worden?

En wat is het beste alternatief als de SE geen handige optie meer is? Ik vrees dat ik me er dan bij moet neerleggen dat ik voor een groter scherm moet gaan, waar ik nooit fan van ben geweest.... Maar welke Iphone is dan het beste als ik niet de 1400 euro voor het laatste model Iphone wil uitgeven?

Heeft iemand advies?
Ik heb privé een SE en een 7 van werk. Ik vind de SE ook fijn, maar mijn ervaring is wel dat Apple erg goed is in het niet meer ondersteunen van oudere modellen. Ik had ooit nog een 4 en ben gedwongen op de SE overgestapt toen mijn ABN app het niet meer deed omdat de 4 de nieuwste updates niet aankon.

Maar goed, die had ik toen al jaren. Da’s vervelender als je ‘m ni nog nieuw koopt. Ik zou dus nu een nieuwer model nemen en daar weer lekker lang mee doen. Zo groot is de 7 ook weer niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Heb je al overwogen of het vervangen van je batterij niet al afdoende is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een SE (werk) en een 7 (privé). Ik vind de 7 veel fijner dan de SE omdat deze net iets groter is.
Voor mij zou het niet het allernieuwste model hoeven zijn, maar wel eentje waar ik weer een jaartje of 4 mee vooruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
17-02-2019 15:42
Heb je al overwogen of het vervangen van je batterij niet al afdoende is?
Dat heb ik zeker overwogen, maar ik loop dus ook tegen de grens van mijn 16Gb opslag aan. Ik kon vanmorgen geen app-updates meer uitvoeren vanwege te weinig opslag. Ik heb hem nu weer even flink opgeschoond qua apps en foto's, maar dat scheelde ook maar max 1 GB. Kortom: binnen niet al te lange tijd loop ik wederom tegen de grens aan.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
17-02-2019 15:44
Voor mij zou het niet het allernieuwste model hoeven zijn, maar wel eentje waar ik weer een jaartje of 4 mee vooruit kan.
Zo zit ik er dus ook in. Ik vind de nieuwste modellen bovendien veel te duur. Maar als ik dus enkele modellen terugschakel: welke kan ik dan het beste nemen, de 6, 7 of 8?

Ik vind de 8 overigens ook nog behoorlijk duur trouwens.

Qua opslagruimte hoef ik geen 128GB te hebben. 32 of 64 is voor mij ruim voldoende.
Ik heb vorige zomer de 7 gekocht en ben er erg blij mee. Ik zou misschien in jouw plaats hoogstens de 8 kopen want nieuwer (en wssl langer gebonden aan updates/ondersteuning bestuursysteem), maar de 7 is prima.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
17-02-2019 15:47
Dat heb ik zeker overwogen, maar ik loop dus ook tegen de grens van mijn 16Gb opslag aan. Ik kon vanmorgen geen app-updates meer uitvoeren vanwege te weinig opslag. Ik heb hem nu weer even flink opgeschoond qua apps en foto's, maar dat scheelde ook maar max 1 GB. Kortom: binnen niet al te lange tijd loop ik wederom tegen de grens aan.
dat probleem had ik ook met mijn 5 en ik gebruikte mijn laptop om updates te installeren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu ook de 7 en die vind ik erg fijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net overgestapt van een SE naar een 7, ik was ook bang voor een grotere telefoon maar moest naar een 7 voor mijn werk.
Ik moet er nog wel aan wennen en heb het gevoel dat ik mijn telefoon minder goed vast kan houden maar het went wel heel snel.
En fijn om weer een telefoon met genoeg geheugen etc. te hebben en filmpjes kijken is ook een stuk meer ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik lees dus wel positieve verhalen over de Iphone 7. Daar ga ik me ff op orienteren dan als alternatief.
Alle reacties Link kopieren
De 7 is voor nu prima, ik heb hem nu een jaar. Wel met 128 gb opslagruimte, ik wil echt niet meer dat het vol zit.
Als ik nu een nieuwe zou kopen, zou ik denk ik voor de 8 gaan, dan kun je er echt nog lang mee vooruit.
Ik heb de 5s nu nog voor werk, de 7 privé gekocht. Heel tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je met een telefoon voor werk? Betekent dat dat werk en privé samengaan? Dat je 's avonds en in de weekenden met je werktelefoon bezig bent? Dat je opdrachten krijgt of de noodzaak voelt je mail te checken?

Wat een slechte zaak zeg.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
17-02-2019 17:51
Wat moet je met een telefoon voor werk? Betekent dat dat werk en privé samengaan? Dat je 's avonds en in de weekenden met je werktelefoon bezig bent? Dat je opdrachten krijgt of de noodzaak voelt je mail te checken?

Wat een slechte zaak zeg.
Volgens mij valt dit iets buiten het bestek van het topic, maar goed: ik heb een aparte telefoon voor werk, juist zodat ie af en toe uit kan. En ja, ik ben soms buiten werktijd nog bezig met mijn werk. Dat is part of the job in mijn geval en dat vind ik (tot op zekere hoogte) ook helemaal niet erg want dat maakt mijn werk ook leuk.

Maar dan is het wel handig als ik niet overal nog twee verschillende stekkers ed moet meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het prijsverschil bij mediamarkt bekijk tussen een 7 en een 8 zou ik kiezen voor een 8.

Een 7 met 128 gb is 629 euro
Een 8 met 64 gb is 649 euro

Ik heb nu 128 gb omdat 32 voor mij te weinig was. 128 is weer erg ruim, maar wel handig dat je telefoon niet vol zit.

Het is nog steeds veel geld. Ik heb mijn 7 nu bijna 2 jaar en heb er iedere dag plezier van. En toen was die misschien 100 euro duurder.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
17-02-2019 17:57
Volgens mij valt dit iets buiten het bestek van het topic, maar goed: ik heb een aparte telefoon voor werk, juist zodat ie af en toe uit kan. En ja, ik ben soms buiten werktijd nog bezig met mijn werk. Dat is part of the job in mijn geval en dat vind ik (tot op zekere hoogte) ook helemaal niet erg want dat maakt mijn werk ook leuk.

Maar dan is het wel handig als ik niet overal nog twee verschillende stekkers ed moet meenemen.
Dat geldt voor mij ook. Opladen aan het zelfde kabeltje is handig. Kiezen om je zakelijke telefoon weg te leggen. In privetijd iets doen voor het werk hoort er ook bij. Maar even niet bereikbaar zijn ook. Zeker ook om mezelf te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
rafs schreef:
17-02-2019 17:59
Als ik het prijsverschil bij mediamarkt bekijk tussen een 7 en een 8 zou ik kiezen voor een 8.

Een 7 met 128 gb is 629 euro
Een 8 met 64 gb is 649 euro

Ik heb nu 128 gb omdat 32 voor mij te weinig was. 128 is weer erg ruim, maar wel handig dat je telefoon niet vol zit.

Het is nog steeds veel geld. Ik heb mijn 7 nu bijna 2 jaar en heb er iedere dag plezier van. En toen was die misschien 100 euro duurder.
Ik zie dat de Iphone 7 met 32 GB op Bol 500 euro is. Twijfel twijfel. De 16Gb op mijn huidige mobiel werd ook pas na 4 jaar dus krap en veel behoefte aan extra apps heb ik ook niet echt.

Het blijft idd veel geld. Ik kan het me veroorloven hoor, maar toch.
Ik zou inderdaad even naar het prijsverschil kijken maar 7 is prima. Ik denk dat 6 te 'oud' is vooral als je er zo lang mee doet.
Ik ben van een 6 naar een 8 overgestapt en het enige verschil dat ik heb is dat ik niet meer kan opladen en muziek luisteren tegelijkertijd. Verder zien ze er bijna identiek uit en kunnen ze ook hetzelfde. Ik merk het verschil althans niet. Ik zou dus wat dat betreft niet voor de 8 gaan als deze zoveel duurder is dan de 6 of 7. De iPhone X is wel een duidelijke vooruitgang, maar kan me voorstellen dat je dat bedrag al helemaal niet wilt neerleggen.
MrsLady schreef:
17-02-2019 18:25
Ik ben van een 6 naar een 8 overgestapt en het enige verschil dat ik heb is dat ik niet meer kan opladen en muziek luisteren tegelijkertijd. Verder zien ze er bijna identiek uit en kunnen ze ook hetzelfde. Ik merk het verschil althans niet. Ik zou dus wat dat betreft niet voor de 8 gaan als deze zoveel duurder is dan de 6 of 7. De iPhone X is wel een duidelijke vooruitgang, maar kan me voorstellen dat je dat bedrag al helemaal niet wilt neerleggen.
Het gaat ook niet per se om het verschil denk ik, maar om het feit dat je wel met de updates van Apple mee moet blijven kunnen doen.. Op een gegeven moment maakt Apple geen updates meer voor de 6 en dan is het wel vervelend als je telefoon bepaalde apps of instellingen niet meer kan downloaden..

Heb zelf een 7, erg tevreden mee. Zou, om bovenstaande update- en instellingen-redenen voor de 8 gaan als je er heel lang mee vooruit wil.
willem1959 schreef:
17-02-2019 17:51
Wat moet je met een telefoon voor werk? Betekent dat dat werk en privé samengaan? Dat je 's avonds en in de weekenden met je werktelefoon bezig bent? Dat je opdrachten krijgt of de noodzaak voelt je mail te checken?

Wat een slechte zaak zeg.

Ook tijdens werktijd bel ik graag liever op kosten van de zaak en ik vind het ook wel fijn dat mensen mij niet op mijn privénummer bellen. Zo kan ik werk juist beter "uitzetten".

Daarbij, af en toe werken buiten kantoortijden betekent dus ook dat je zonder vrij vragen op een bezorging of de loodgieter thuis kunt wachten, of een keer lekker eerder naar huis om naar een concert te gaan.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 20:52
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft de xr gekocht en is heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van een SE overgestapt naar de 8. SE werd enorm traag en kreeg wat kuren. 8 bevalt prima. Ik heb een splittertje gekocht zodat ik opladen en oordopjes tegelijk kan gebruiken, voor die enkele keer dat dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de 6 “terug” gestapt naar de SE. Handzaam formaat, de 6 paste niet in mijn jas of broek en de SE wel.
Verder weinig verschil in de mogelijkheden. Maakt mooie foto’s, de selfie stand is minder.

Ik zou dus voor de SE gaan aangezien je weinig verwacht van je telefoon.

Mbt de updates, volgens mijnis Apple verplicht om bij telefoons die eruit gaan nog 2 jaar updates te blijven geven.

Voor mijn werk heb ik al jaren de 5c, ondanks dat hij niet meer update via Apple kom ik voor werk niets te kort.
(Mijn werkmobiel gaat na mijn werk dagelijks uit en in de ochtend weer aan )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven