Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Ik heb besloten dat ik het voor nu wel even goed vind. Ik wil er ook niet al te gestresst mee omgaan. Weet nu dat er een eitje op knappen staat, en volgens de echoscopist gaat die een deze dagen springen dus daar ga ik dan maar vanuit. Die inwendige echo's zijn ook geen pretje en ik heb nu toch wel al wat duidelijkheid.
Wauw wat een goed nieuws zeg! Dit is je eerste ronde chlomid toch? Nou veel plezier he ;)
Ja dit is de eerste ronde. Gisteren en vandaag nog geen positieve ovulatietest dus ik denk dat het ei nog even op zich laat wachten en groter groeit. Vanaf nu denk ik maar 2x per dag testen. Ei was gister 19 mm dus denk toch wel dat die deze week nog springt.
Fijn dat er met de eerste ronde al wat gebeurt, goed nieuws! Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ie springt!
@manon gefeliciteerd! Spannend. Nog even wachten tot 8 maart en dan kijken hoeveel wondertjes het worden.

@unicorn fijn dat je weet mocht beginnen nu hopen op goede resultaten.

@hardloopstudentje. Wauw op cd 8 al 19mm goed zeg. Hopen dat je met de ovulatie testen goed kan zien wanneer die springt. Bij mij werken ovulatie testen niet dus wel fijn als het bij jou wel werkt.

Vandaag helaas weer slecht nieuws voor mij een dag te vroeg zelfs. Pff. Vandaag maar gelijk een nieuwe afspraak gemaakt met de gyno. We mogen 5 maart weer naar het ziekenhuis voor gesprek. Dus ben benieuwd wat de vervolg stappen zijn. We gaan weer rustig op het wachtbankje. 🙈 heb op het moment erg veel moeite met gezellig doen met vriendinnen. Gaat alleen maar om kijk is wat mijn kind kan/doet/schattig is. Trek dat niet zo goed. Ben ook erg bang om nare opmerkingen te maken op een gegeven moment. Mijn vriend vind het af en toe ook lastig. Gaat met de mannen ook vaak over de kinderen. Zullen ze het niet zien dat dat lastig is voor ons?

Liefs.
@hardloopstudentje, ik ga duimen voor een mooie eisprong:)!

@horecameisje, ah nee shit! Balen zeg.. mag je nu wel weer prikken of moet je op 5 maart wachten?
Vervelend als er in je omgeving veel baby’s zijn. en heel jammer dat ze geen rekening ermee houden. En als je dit zou aangeven?
Al maaaaaaanden ben ik niet actief geweest op Viva... maar even een laatste berichtje vanaf mij in dit forum. Ik ben uiteindelijk wonderbaarlijk bij de eerste ronde clomid zwanger geraakt en ben nu ondertussen al 32 weken zwanger!
Ik hoop dat er bij jullie ook allemaal een positieve uitslag uit komt of misschien met een ander medicijn?! In ieder geval dat jullie wens allemaal uit mag komen ♥️❤️
@Hardloopstudentje, nog nieuws bij jou? Heb je al een eisprong gehad? :-)
@Horecameisje, ah balen seg... maar gelukkig wel snel afspraak bij de gynae terug

Ik vandaag licht rood... Wel teleurgesteld, en nu ook waarschijnlijk mijn regels los in onze vakantie op Tenerife zo balen. Nuja, op naar de volgende ronde dan maar zeker.

Dikke zoen
@Jtfirst, geniet er nog van! Al 32 weken, wat gaat de tijd snel. Succes alvast met de bevalling straks.

@Belgiangirl, he shit, klote altijd die menstruatie. Zeker dat het nu ook nog eens los gaat in je vakantie. Maar vol goede moed op naar de volgende ronde!

Hier nog geen nieuws. Ovulatie testen werden lichter maar nu sinds vanochtend weer donkerder. Dus ik snap er niks van. Misschien moet het dan toch nog komen. Of het eitje was geen eitje maar een cyste? Of eitje springt gewoon niet? Ik word in ieder geval weer langzaam gek hier.
Vandaag weer na het ziekenhuis geweest en had een eitje van 8... hopelijk groeit deze door!!
@Hardloopstudentje, ja snap ik. Daarmee dat ik het wel fijn vond om nadien dan ook bloed te laten trekken om zeker te zijn dat ik de sprong had gehad, evt bij je huisdokter even vragen? Dan ben je toch zeker hé.

@Unicorn, op welke dag zit je? Wanneer moet je terug?
Pff ik ben zaterdag begonnen met prikken, dus dag 7? Maandag weer terug... om half 12, lekker handig!

@belgiangirl: wat jammer weer, snap dat je teleurgesteld bent! Probeer toch te genieten in Tenerife!
Ik heb vandaag toch fertiliteit gebeld. Dat ik er gewoon enorm onzeker van word. Ze gaan nu vanmiddag om 16.15 nog een echo maken. Hopelijk dan meer duidelijkheid. Ook al is het dat het niet gewerkt heeft, dan weet ik dat ook maar weer. Ik laat het jullie wel weten vanmiddag!

@Unicorn, hoop dat jou eitje goed doorgroeit!
@hardloopstudentje: fijn dat ze het serieus nemen en dat je vanmiddag een echo krijgt! Inderdaad, dan weet je waar je aan toe bent!

hoop ik ook echt!!!
Oh goed hardloopstudentje, hopen dat ie in elk geval toch gesprongen is! Ik duim.
@hardloopstudentje heel begrijpelijk dat je er onzeker van wordt! Ik had vorige keer precies hetzelfde... ook met die action ovulatietesten geen duidelijke positieve. Werd ik heel onzeker van en voelde me zo rot die dagen. Dus ook zh gebeld en mocht ook langskomen voor een echo. Dat weekend kreeg ik echter zere tepels (misschien TMI🙈), daaraan merkte ik dat ik toch een eisprong had gehad. Alleen wanneer? Geen idee! Toen ben ik bloed gaan prikken, dus geen echo meer gehad, en bleek er idd een goede eisprong plaatsgevonden te hebben. Maar snap je gevoel hierin dus heel goed want bij mij werden die testen ook nooit positief.

@unicorn Spannend! Je zit nog vroeg in je cyclus dus zou zomaar kunnen dat ie doorgroeit. Ik hoop het iig voor je!

@belgiangirl Wat balen dat je ongesteld bent geworden en dan ook nog eens op vakantie😔 hopelijk kan je wel een beetje gaan genieten.

Hier vandaag weer een echo gehad. Zit inmiddels op cd 31 en 75 eenheden. Nog steeds geen groei. Word er echt een beetje verdrietig van. Vanavond wel beginnen met 87,5 eenheden en dan a.s. Woensdag weer een echo. Ik hoop zoooo dat er dan eindelijk iets groeit. Groeide er bij jou unicorn voordat je 87,5 spoot ook nog niks?
@makeupgirl: ik snap je verdriet helemaal! Het kost zoveel tijd en energie. Elke keer weer toch stiekem die hoop en daarna de teleurstelling. Maar geef de moed niet op!! Ja ik zit te denken... Weet ik niet precies meer zeker, volgens mij wel iets maar niet heel veel. Echt met 87,5 groeide die ineens en toen ging het best snel en mocht ik na 4 dagen Otrivelle zetten. Maar dit verschilt heel erg per persoon begreep ik... Maar ik hoop dat het bij jou ook bij 87,5 werk!!
Oh in het ziekenhuis ging ik tellen hoe vaak ik vorig jaar in het ziekenhuis ben geweest... 22 keer! En dat was nog 'maar' een half jaar... Best veel o_o
Hoe zit dat eigenlijk met die eenheden spuiten en otrivelle enz? Want ik heb nu enkel nog maar ervaring met clomid/progynova/pregnyl. Kan ik toch ook meevolgen :-)
Wauw Manon, fantastisch nieuws! Een opsteker voor iedereen hier!!!

Hier even stil geweest om het allemaal wat los te laten.. en ik moest toch 2 weken mijn pil nemen door die cyste. Eergisteren op controle geweest daarvoor en ze was verdwenen dus nu maandstonden afwachten en clomid beginnen nemen.

Ik heb wel een afspraak gemaakt in Jette (27 maart). Ik word gek van de dienst gynaecologie bij ons. Vorige keer was ik bij andere gyn gegaan omdat mijn gyn die dag niet op die campus werkt. Hij had mij dan die pil voorgeschreven en nu had mijn gyn als reactie: 'Dat hadden ze jou echt niet mogen geven, je had eigenlijk gewoon moeten wachten'. Ik zou dan misschien nog 50 dagen kunnen gewacht hebben. Ik ben eigenlijk zeer blij dat die gyn meer van de directe aanpak was. Maar hatelijk dat ik weet dat als ik bij die andere geweest ben, dat mijn gyn er gegarandeerd een opmerking over maakt de volgende keer...
Bij mijn vorige zwangerschap was dat ook altijd zo'n gedoe tussen die verschillende gyns.. Ik kom daardoor echt vaak met meer twijfels naar buiten als dat ik binnen ga.
Een tweede opinie kan dus geen kwaad vind ik. En als we overstappen naar Jette kan ik tijdens mijn middagpauzes op consultatie en moet ik geen opvang meer zoeken voor mijn dochters.
Ik ben net terug van echo. Ze zag geen groot ei blaasje meer dus gaat er vanuit dat die al gesprongen is. Dus ik neem ook voorzichtig plaats op het wachtbankje. Mijn baarmoederslijmvlies was wel maar 4.5 mm. Daar zei ze niks van, maar als ik het Google is dat wel echt te dun. Nouja we wachten het af, voor nu is mijn NOD 11 maart. In het geval dat mijn ei vandaag is gesprongen.
Hoihoi,

@belgiangirl, shit nee.. dat is jammer.. Hopelijk kan je wel genieten van je vakantie!

@hardloopstudentje, dat is wel fijn nieuws toch! :) Nu het wachtbankje op, hopelijk kan je een beetje afleiden. En goed dat je gewoon gebeld hebt hoor! Weet je waar je aan toe bent. Zouden ze het niet aangeven als het echt veel te dun is?

@unicorn, duimen op dat hij mooi doorgroeit!! En erg he hoe vaak je er moet zijn..

@make-up girl, bij mij groeide er bijna nooit iets de eerste keer, pas bij de verhoging van dosis. Maar dan wel een mooi ei. Hopelijk gaat er nu ook wat mooi groeien, houd moed!

@magnolia, wat een gedoe tussen de 2 gyns dan.. Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt, en niet wat anderen vinden.. Maar wel fijn dat je met clomid mag beginnen!

Met mij gaat het goed, begin nu steeds meer te geloven dat het gelukt is! Ik duim zo erg voor jullie allemaal!

Liefs :hug:
Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest. M'n ei was nu 12,5!! Ik hoop zo dat ie doorgroeit! Donderdag weer :)
@Unicorn: ik duim heel hard voor je! Laat je morgen na je afspraak weer even weten hoe het nu gaat?

@Manon: wanneer had je je echo ook alweer? Ben heel nieuwsgierig! :)

Ik heb natuurlijk niet zoveel updates maar merk dat ik er steeds meer mee bezig ben. Zie overal baby's, check steeds het forum voor jullie verhalen en de vraag speelt steeds in mn hoofd hoe het zal gaan als we eenmaal ook met het traject beginnen. Haha niet echt info voor jullie, maar delen is soms wel fijn ..

Fijne zonnige dag allemaal!
@Unicorn, ik hoop dat je morgen een mooi groot ei ziet. Laat je even weten hoe het was?

@Manon, hoe is het met jou? Wanneer mag je voor de echo. Zit je al lekker op een wolkje te genieten dat je zwanger bent?

En hoe is het met de rest?

Ik vind het wachtbankje zenuwslopend. Ergens durf ik er toch nog niet voor de volle 100% vanuit te gaan dat ik een eisprong heb gehad. Aan de andere kant wil ik het wel echt graag geloven en hoop ik zo dat het raak is. In ieder geval nog een week wachten. Wil op zijn vroegst woensdag testen. Ik vermoed namelijk dat ik vorige week dinsdag of woensdag mijn eisprong had, al kan het ook vrijdag geweest zijn want toen zag ze die middag geen ei meer. Het enige wat er op zit is geduld en laat ik daar nou net weinig van hebben, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven