Meisjes interesse in geslachtsdeel vader

19-02-2019 19:18 53 berichten
In welke mate is de interesse in het geslachtsdeel van vader 'normaal' voor een dochter? Ik word geconfronteerd met meisjes (jonger dan 10 jaar) die erg veel interesse hebben in papa's geslachtsdeel. Ze willen hem erg graag naakt zien en bij het stoeien grijpen ze hem tussen de benen. Er worden ook vaak opmerkingen gemaakt over piemels en in het bijzonder over papa's geslacht.

Ik begrijp dat een kind interesse en nieuwsgierigheid krijgt naar geslachtsdelen en seksualiteit, maar waar trek je een grens?

Graag hoor ik hoe anderen hiermee omgaan.
Mijn zoon (5) heeft hetzelfde maar dan met mijn borsten. Ik heb helaas geen antwoorden, maar je bent dus niet de enige
vraag eens waar die belangstelling vandaan komt?

Praat je wel eens met hen over seksualiteit? Vertel je hen dat iedereen baas is over zijn eigen lichaam, dat niemand zonder toestemming tussen de benen mag graaien van een ander. Vraag aan hen of ze dat wel eens hebben meegemaakt en vertel hoe ze daarmee om kunnen gaan.

je moet doorlopend met kind praten over seks, als ze 3 zijn maar ook als ze 13 zijn. Veel ouders maken de fout pas te beginnen met voorlichting als het te laat is (pubertijd). Dan wordt het namelijk ineens een ‘ding’
Je geslachtsdeel is van jezelf. Je gaat papa niet tussen zijn benen slaan. Als ze echt geïnteresseerd zijn, zou ik een boekje erbij pakken. Ik heb dit niet eerder meegemaakt met mijn 4 kinderen. Ze lijken mij ook een beetje te oud voor deze vorm van interesse bij papa, maar ik kan mij vergissen.
Ik zou als ik jou was ook mee willen geven het belang van privacy en respect voor een ander.
snorriemorrie schreef:
19-02-2019 19:23
Mijn zoon (5) heeft hetzelfde maar dan met mijn borsten. Ik heb helaas geen antwoorden, maar je bent dus niet de enige
Toen ze kleiner waren, vanaf 2 ofzo, mochten ze gewoon in mijn truitje kijken. Toen ze 5 waren, wisten ze inmiddels dat mijn borsten van mij waren en dat je niet zomaar in mijn trui mag zitten graaien.
Mijn jongste zoon is nu 8 en klopt netjes op de badkamer deur. Of hij draait zich om als ik overhoopt half naakt van kamer naar kamer moet rennen...
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
19-02-2019 19:27
Toen ze kleiner waren, vanaf 2 ofzo, mochten ze gewoon in mijn truitje kijken. Toen ze 5 waren, wisten ze inmiddels dat mijn borsten van mij waren en dat je niet zomaar in mijn trui mag zitten graaien.
Mijn jongste zoon is nu 8 en klopt netjes op de badkamer deur. Of hij draait zich om als ik overhoopt half naakt van kamer naar kamer moet rennen...

Hij mag jou niet naakt zien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Grens= een ‘nee’. En een ‘nee’ bij gedrag wat je in de OP schrijft over dat stoeien. Verder hebben wij nooit echt een ding van naakt gemaakt dus hij kwam al heel vroeg met vragen als ‘Hoe kun jij dan plassen zonder piemel/heeft iedere borst een ander smaakje melk/krijg ik later ook borsten/waarom heeft papa haar om zijn piemel/enz. Als peuter zag hij bij plassen op het potje dat neefje wel een piemel heeft maar nichtje niet.
Met zes jaar wel geïntroduceerd dat je niet met mensen buiten het gezin gaat bespreken wat de kleur van de bh du jour van je moeder is, of met een meneer in de kassarij gaat bespreken hoe groot de piemel van je vader is.

Hij is nu 8 en nu is het vooral een topic wat vieze woorden zijn en wat niet. Penis, piemel, vagina, borsten versus pik, lul, kut, tieten. En dat je niet de bh van je moeder omdoet met twee appels erin en daarmee op straat een theater van gaat maken bij de buurkinderen. Dat niet de hele straat hoeft te weten welk soort bh’s je moeder draagt enzo.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Interesse is niet vreemd. Ik vind uitleg geven goed (verschil jongens en meisjes enz.) Papa naakt zien als hij gaat douchen ofzo (of samen douchen) vind ik ook normaal tot een bepaalde leeftijd.
Tussen de benen grijpen zou ik uitleggen dat dat niet gepast is.
Opmerkingen over papa's piemel: ik zou uitleggen dat ze best vragen mogen stellen over alles aan papa en mama maar dat papa's piemel niet besproken hoeft te worden met iedereen. Dat piemels in het algemeen een grappig onderwerp is, is vaak een fase. Ik vind 10 wel vrij laat om dit nog tegen te komen eigenlijk. Hier een vierjarige doe al weet dat je papa en mama niet tussen de benen pakt bij stoeien (andere kinderen ook niet uiteraard). Net zo goed als dat ze weet dat ze niet in mijn borsten mag knijpen (die neiging heeft ze een tijdje gehad), mijn borsten aanraken bij stoeien vind ik dan weer niet zo'n probleem zolang het niet heel bewust gaat. Ze ziet ons wel regelmatig naakt (douchen samen) en vindt het verschil wel normaal. Nooit een geheim van gemaakt en altijd vragen beantwoord (besproken vanaf dat ze vroeg waarom papa een soort slangetje had ;-) )
Nouschi schreef:
19-02-2019 19:33
Hij mag jou niet naakt zien?
Liever niet.
Toen ze kleiner waren wel, maar op den duur voelde ik mij daar niet meer prettig bij.
Natuurlijk gebeurt het wel eens per ongeluk en dan reageer ik ook niet hysterisch. Ze lachen dan en dan is het "sorry mam!"
Komt door mijn eigen opvoeding, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was nooit naakt in het bijzijn van onze dochter.
Denk dat het tijd wordt voor je man om niet meer naakt met je dochters te zijn. Straks vertellen ze op school dat ze papa's piemel mogen vastpakken....
ik geef mn bek ook maar een douw
Hier is het nee is nee.
We lopen wel bloot door de gang maar na een bepaalde leeftijd zijn dezelfde opmerkingen of grapjes ook weleens klaar of beledigend dus hou maar voor je.
Snappen ze best.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-02-2019 19:23
vraag eens waar die belangstelling vandaan komt?

Praat je wel eens met hen over seksualiteit? Vertel je hen dat iedereen baas is over zijn eigen lichaam, dat niemand zonder toestemming tussen de benen mag graaien van een ander. Vraag aan hen of ze dat wel eens hebben meegemaakt en vertel hoe ze daarmee om kunnen gaan.

je moet doorlopend met kind praten over seks, als ze 3 zijn maar ook als ze 13 zijn. Veel ouders maken de fout pas te beginnen met voorlichting als het te laat is (pubertijd). Dan wordt het namelijk ineens een ‘ding’
Dit ook. Door te geheimzinnig te doen maak je er inderdaad een 'ding' van. Stukje dat iedereen baas is over eigen lichaam vind ik ook belangrijk en ook ze er altijd met papa en/of mama of iemand anders over kunnen praten wanneer iemand die grens niet accepteert. Dat niet 1 keer vertellen maar bespreekbaar houden. Ook niet te 'officieel' maken allemaal. Niet gaan zitten voor een les lichamelijke ontwikkeling of seksuele ontwikkeling. Dat is zo ongemakkelijk (uit eigen ervaring met mijn ouders).
Kijken mag, vragen stellen ook. Aankomen mag niet en anderen mogen jou ook niet aanraken als jij dat niet wil. Dat leer ik ze hier.
anoniem_109217 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 19:49
2.66% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 19:38
Mijn man was nooit naakt in het bijzijn van onze dochter.
Denk dat het tijd wordt voor je man om niet meer naakt met je dochters te zijn. Straks vertellen ze op school dat ze papa's piemel mogen vastpakken....
Mijn man doucht nog steeds met de deur open. Dochters lopen gewoon binnen. Ook de oudste van 12. Als ze dat ongemakkelijk vindt doet ze dat echt niet meer.
Dat is heel wat anders dan een piemel vast pakken. Dat laat mijn man niet toe en willen zo ook niet.
Door naakt te zijn bij elkaar leren wij ze dat het allemaal heel normaal is. Ook praten we al hun hele leven over seksualiteit. Op het niveau dat bij hun leeftijd past.
Vergeetmenietje1980 schreef:
19-02-2019 19:46
Kijken mag, vragen stellen niet. Aankomen mag niet en anderen mogen jou ook niet aanraken als jij dat niet wil. Dat leer ik ze hier.
Wat bedoel je met vragen stellen niet? "
Mij mogen ze juist alles vragen, ongeacht hun leeftijd.
Vergeetmenietje1980 schreef:
19-02-2019 19:46
Kijken mag, vragen stellen niet. Aankomen mag niet en anderen mogen jou ook niet aanraken als jij dat niet wil. Dat leer ik ze hier.
waarom mogen ze geen vragen stellen? Ik moedig juist aan dat ze vragen stellen als ze iets willen weten.
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 19:38
Mijn man was nooit naakt in het bijzijn van onze dochter.
Denk dat het tijd wordt voor je man om niet meer naakt met je dochters te zijn. Straks vertellen ze op school dat ze papa's piemel mogen vastpakken....
.
Huh? Serieus?
Wij zijn hier regelmatig naakt bij de anderen in het huishouden. Wel leren we onze dochter dat nee nee is. Dus bij stoeien, maar ook bij gewoon knuffelen of kusjes geven. Ook als het lief bedoeld is: nee = nee. En we leggen dus uit dat papa en mama soms dingen moeten doen die ze niet leuk vindt, zoals tanden poetsen, paracetamol geven of luier verschonen, maar dat ze bij anderen altijd mag weigeren en dat haar lijfje van haar is. Ze begrijpt het heel goed. Laatst zei ze tegen oma: "ik wilde mijn broek niet uitdoen bij de dokter, want mijn billen zijn van mij!" Dat was toen natuurlijk erg onhandig (al kregen we het haar uiteindelijk wel uitgelegd, de dokter kwam niet meer bij, tegenover een stampvoetende peuter met haar handjes in haar zij die zei: "nee, stop hou op, ik wil het niet, mijn billen zijn van mij!"), maar ik was wel blij dat ze het kon toepassen.
Was een foutje. Niet is ook.
Vergeetmenietje1980 schreef:
19-02-2019 19:50
Was een foutje. Niet is ook.
:)
Wiens kinderen en bij wie?
Madeliefjees schreef:
19-02-2019 19:38
Mijn man was nooit naakt in het bijzijn van onze dochter.

Tja, dan moet je ook niet raar opkijken als er vragen komen.
Kinderen krijgen op een bepaalde leeftijd interesse in hun lichaam en het lichaam van anderen. Heel logisch dat meisjes zien dat hun papa en andere jongetjes er anders uitzien dan zijzelf. Daar kun je het gewoon over hebben.

Verder zou ik het niet tolereren als ze naar mijn geslachtsdeel grijpen. Daar kun je gelijk een goede les bij vertellen, dat je lichaam van jou is en als je niet wil dat een ander eraan komt, dat je dat mag zeggen en de ander dan moet luisteren.

Waarom vraag je dit?
En verder is bloot heel normaal, maar grenzen stellen ook. Dus graaien naar geslachtsdelen mag niet, daar zeg je iets van als ouder. Gewoon een kwestie van opvoeding en bij kinderen ouder dan 2 prima duidelijk te maken.

Wij zijn hier heel relaxed met bloot, we slapen bloot, gebruiken de badkamer samen, en niemand graait naar elkaars geslachtsdelen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-02-2019 19:54
Tja, dan moet je ook niet raar opkijken als er vragen komen.
Hoe bedoel je?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik hieruit dat dit gaat om de dochters van jouw vriend of mogelijk nieuwe vriend?
En dat jij je niet comfortabel voelt bij hoe dochters met hem omgaan? (en vice versa?)

Wonen de dochters bij hem?
En hoe oud zijn ze + of - een jaar?
9 jaar, of toch nog jonger?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven