Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
18-02-2019 09:05
Tvp

Waarom? Je post hier al actief. Of probeer je te uppen?
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
02-02-2019 00:58
Wat ook zo erg is. Iemand vraagt bijvoorbeeld een babystoeltje. En dan de reacties daaronder.

-Jammer, die heb ik net weggedaan.
-Ik heb er een staan maar die heb ik al aan schoonzus beloofd.
-Jammer, die van mij kan nog niet weg want ik gebruik hem zelf nog.
-Kringloopwinkel (alsof iemand daar zelf niet aan denkt of budget voor heeft).
-Ja die zoek ik ook nog (plaats dan zelf een advertentie).
Oja, dat vind ik ook zooooo ergerlijk. Waarom reageren dan? Compleet zinloos maar je hebt je plasje weer gedaan ofzo?
Of een advertentie met iets dat je gratis kunt krijgen als je de advertentie liked en deelt, tig verhalen met waarom het zo welkom zou zijn en hoe slecht iemand het heeft: echt, er werd alleen gevraagd te liken en te delen, hou je mond/toetsenbord! :-$
Alle reacties Link kopieren
Ook erg irritant, als je ergens op reageert en het op mag halen en dat diegene vind dat je binnen een uur hierop moet reageren (alsof iedereen de hele dag op internet zit)
Zoals deze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mama-inge wijzigde dit bericht op 18-02-2019 19:42
78.21% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
18-02-2019 19:29
?
TVP betekend Terug Vind Post, een post die je doet zodat het topic in je gereageerd lijstje komt zodat je makkelijk mee kan lezen.
De functie van een TVP in een topic waar je al eerdere geschreven hebt is er dus eigenlijk niet.

Vandaar de vraag dus of je bedoelde up zodat het topic weer naar boven kwam.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-02-2019 19:38
TVP betekend Terug Vind Post, een post die je doet zodat het topic in je gereageerd lijstje komt zodat je makkelijk mee kan lezen.
De functie van een TVP in een topic waar je al eerdere geschreven hebt is er dus eigenlijk niet.

Vandaar de vraag dus of je bedoelde up zodat het topic weer naar boven kwam.
Ik was het topic kwijt vandaar mijn tvp
Zodat ik het weer sneller kan vinden
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
TVP's zijn toch niet meer nodig. Je kan een topic bij je favorieten zetten door bovenaan op het sterretje te klikken. Dan staat het niet bij de topics waarop je gereageerd hebt (want dat heb je dan ook niet) maar bij je favorieten. Net zo gemakkelijk :-)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
19-02-2019 12:16
TVP's zijn toch niet meer nodig. Je kan een topic bij je favorieten zetten door bovenaan op het sterretje te klikken. Dan staat het niet bij de topics waarop je gereageerd hebt (want dat heb je dan ook niet) maar bij je favorieten. Net zo gemakkelijk :-)
Bedankt voor je uitleg.
Gelijk geregeld
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Deze kwam ik vandaag tegen:

Kunnen we hier nog iemand blij mee maken?
Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
19-02-2019 15:42
Deze kwam ik vandaag tegen:

Kunnen we hier nog iemand blij mee maken?
Afbeelding


Ik vermoed de stort :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zo vaak dingen waarvan ik denk ‘je bent te lui om het zelf naar de stort te brengen..’

En dan ook nog een paar keer uppen. Alsof ze bang zijn dat iemand dit buitenkansje mist ;)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Inderdaad. Ik weet natuurlijk niet of het in elke gemeente zo is, maar zelfs als je geen auto hebt kun je online bij de gemeente een afspraak maken voor bepaalde dagen, het op de plek zetten waar je normaal je kliko zet, en dan komen ze het gratis en voor niets voor je weghalen. Zo ook al met een heel bed incluis matrassen gedaan. Die hadden uiteraard nooit in de auto gepast. En om nu een hele bus te huren om wat weg te gooien..... Dus gewoon online een ophaal afspraak gemaakt. Werkt prima
Orangetree schreef:
20-02-2019 10:25
Inderdaad. Ik weet natuurlijk niet of het in elke gemeente zo is, maar zelfs als je geen auto hebt kun je online bij de gemeente een afspraak maken voor bepaalde dagen, het op de plek zetten waar je normaal je kliko zet, en dan komen ze het gratis en voor niets voor je weghalen. Zo ook al met een heel bed incluis matrassen gedaan. Die hadden uiteraard nooit in de auto gepast. En om nu een hele bus te huren om wat weg te gooien..... Dus gewoon online een ophaal afspraak gemaakt. Werkt prima
Grofvuil kost bij ons 5 cent per kilo, ook als je t brengt, als je het op laat halen komt er 15 euro bij.
rosings schreef:
20-02-2019 10:37
Grofvuil kost bij ons 5 cent per kilo, ook als je t brengt, als je het op laat halen komt er 15 euro bij.

Dat is wel prijzig, in mijn gemeente is het gratis tot 100 kilo per jaar. Maar toch zetten mensen die meuk op de weggeefhoek...
rosings schreef:
20-02-2019 10:37
Grofvuil kost bij ons 5 cent per kilo, ook als je t brengt, als je het op laat halen komt er 15 euro bij.
Da's inderdaad wel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag iemand die ik kende die een kattenpaal aanbood. Ding viel nog net niet uit mekaar van armoede maar volgens haar een handig iemand kon hem nog wel opknappen. Toen iemand zei dat hij de vuilnisbak in kon was ze niet zo blij lol
Alle reacties Link kopieren
Het kost hier 35 euro om grof vuil op te laten halen...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wat moeten jullie veel betalen. Hier mag je maximaal 1x per maand het grofvuil op laten halen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me altijd aan erger zijn van die bedeloproepjes. Van de week zag ik er 2 voorbij komen.
gezocht complete babykamer gratis graag moet passen bij dit behang. En dan een foto van 3 rollen erbij. Iemand reageert ik heb er eentje maar past niet helemaal in jou stijl maar je kunt hem wit verven. Volgt de reactie ik ben nu zwanger dus moet kant en klaar zijn.
En dan nog een gezocht vaatwasser inbouw gratis of een klein prijsje. Iemand reageert teiltje en afwasborst kost 5 euro. Is de reactie dat gaat niet zijn een groot gezin.
Alle reacties Link kopieren
Stacey86 schreef:
21-02-2019 22:12
Waar ik me altijd aan erger zijn van die bedeloproepjes. Van de week zag ik er 2 voorbij komen.
gezocht complete babykamer gratis graag moet passen bij dit behang. En dan een foto van 3 rollen erbij. Iemand reageert ik heb er eentje maar past niet helemaal in jou stijl maar je kunt hem wit verven. Volgt de reactie ik ben nu zwanger dus moet kant en klaar zijn.
En dan nog een gezocht vaatwasser inbouw gratis of een klein prijsje. Iemand reageert teiltje en afwasborst kost 5 euro. Is de reactie dat gaat niet zijn een groot gezin.
Met zijn allen afwassen, dan ben je snel klaar :rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
21-02-2019 22:37
Met zijn allen afwassen, dan ben je snel klaar :rofl:


Ja dat dacht ik ook direct.
Zelfs een peuter kan al plastic dingen afdrogen.
Alle reacties Link kopieren
heb gereageerd op een leuke dure paraplu,
die van ons is paar weken geleden kapot gegaan

ik reageer met interesse
krijg melding voor jou, wil je pb sturen

ik doe dat heel netjes met bedankt en wel en meteen tijden aangegeven wanneer kon gister en vandaag

ik kijk een paar keer gister even op facebook en messenger of ik reactie terug had en zag geen vinkje bij inbox, ook een keer zelf inbox aangeklikt en niks
rond half 12 s avonds
Ik heb je niet gezien vandaag.

waarop ik netjes antwoordde

ik heb je bericht eerder niet gelezen en ontvangen via mijn telefoon, meestal geeft hij een melding dit keer niet, mijn excuses


Dat klopt maar als je een bericht verwacht, kijk je zelf toch ook? Zo van: "waarom reageert de weggever niet?".
Denk ik dan... Nu heb ik zitten wachten voor niks .met :cry:


mevrouw dat heb ik een paar keer gedaan, zelfs via de pc zelf, ik kan er niks aan doen dat facebook geen melding geeft zelf niet als ik op inbox zelf klik


nou als je het nog wilt hebben mag u morgen om half 6 halen,
nu kan jij de hele dag er op wachten

:roll:


ik heb de neiging om niet te komen :-|
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
22-02-2019 09:34
heb gereageerd op een leuke dure paraplu,
die van ons is paar weken geleden kapot gegaan

ik reageer met interesse
krijg melding voor jou, wil je pb sturen

ik doe dat heel netjes met bedankt en wel en meteen tijden aangegeven wanneer kon gister en vandaag

ik kijk een paar keer gister even op facebook en messenger of ik reactie terug had en zag geen vinkje bij inbox, ook een keer zelf inbox aangeklikt en niks
rond half 12 s avonds
Ik heb je niet gezien vandaag.

waarop ik netjes antwoordde

ik heb je bericht eerder niet gelezen en ontvangen via mijn telefoon, meestal geeft hij een melding dit keer niet, mijn excuses


Dat klopt maar als je een bericht verwacht, kijk je zelf toch ook? Zo van: "waarom reageert de weggever niet?".
Denk ik dan... Nu heb ik zitten wachten voor niks .met :cry:


mevrouw dat heb ik een paar keer gedaan, zelfs via de pc zelf, ik kan er niks aan doen dat facebook geen melding geeft zelf niet als ik op inbox zelf klik


nou als je het nog wilt hebben mag u morgen om half 6 halen,
nu kan jij de hele dag er op wachten

:roll:


ik heb de neiging om niet te komen :-|
Je had ook zelf nog een keer kunnen reageren, vind het nogal makkelijk de weggever/messenger de schuld te geven.
lovedobby wijzigde dit bericht op 22-02-2019 09:56
0.15% gewijzigd
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
ik geef haar niet de schuld of messenger
toen ik rond 5u keek zag ik geen bericht (zag niet eens een vinkje bij gezien die je hebt bij messenger)

en ik had inderdaad een eerder bericht kunnen geven met heb je mijn eerder bericht wel ontvangen maar ik had gister voor de rest ook een uitzonderlijk drukke dag voor mijn doen gehad en had ook houding van nou dan niet hoor

voor de rest geef ik niemand de schuld
en ben ik daar vanmiddag gewoon om half 6
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
22-02-2019 09:52
ik geef haar niet de schuld of messenger
toen ik rond 5u keek zag ik geen bericht (zag niet eens een vinkje bij gezien die je hebt bij messenger)

en ik had inderdaad een eerder bericht kunnen geven met heb je mijn eerder bericht wel ontvangen maar ik had gister voor de rest ook een uitzonderlijk drukke dag voor mijn doen gehad en had ook houding van nou dan niet hoor

voor de rest geef ik niemand de schuld
en ben ik daar vanmiddag gewoon om half 6
Als ze jou een bericht heeft gestuurd via Messenger en gelijk naar buiten loopt waardoor ze geen bereik heeft dan krijg je et berichtje pas weer zodra zei zelf Messenger aandoet. Maar dan staat de oude tijd erbij. Heel vaag en heel raar. Maar dat is waarschijnlijk de oorzaak. Is een bug in Messenger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven