Zwanger worden met PCOS vervolg
maandag 16 juli 2018 om 14:15
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!
Inloggen kan alsvolgt:
Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.
Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen!
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!
Inloggen kan alsvolgt:
Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.
Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 18:45
Ik heb besloten dat ik het voor nu wel even goed vind. Ik wil er ook niet al te gestresst mee omgaan. Weet nu dat er een eitje op knappen staat, en volgens de echoscopist gaat die een deze dagen springen dus daar ga ik dan maar vanuit. Die inwendige echo's zijn ook geen pretje en ik heb nu toch wel al wat duidelijkheid.
dinsdag 19 februari 2019 om 09:56
dinsdag 19 februari 2019 om 13:15
@manon gefeliciteerd! Spannend. Nog even wachten tot 8 maart en dan kijken hoeveel wondertjes het worden.
@unicorn fijn dat je weet mocht beginnen nu hopen op goede resultaten.
@hardloopstudentje. Wauw op cd 8 al 19mm goed zeg. Hopen dat je met de ovulatie testen goed kan zien wanneer die springt. Bij mij werken ovulatie testen niet dus wel fijn als het bij jou wel werkt.
Vandaag helaas weer slecht nieuws voor mij een dag te vroeg zelfs. Pff. Vandaag maar gelijk een nieuwe afspraak gemaakt met de gyno. We mogen 5 maart weer naar het ziekenhuis voor gesprek. Dus ben benieuwd wat de vervolg stappen zijn. We gaan weer rustig op het wachtbankje.
heb op het moment erg veel moeite met gezellig doen met vriendinnen. Gaat alleen maar om kijk is wat mijn kind kan/doet/schattig is. Trek dat niet zo goed. Ben ook erg bang om nare opmerkingen te maken op een gegeven moment. Mijn vriend vind het af en toe ook lastig. Gaat met de mannen ook vaak over de kinderen. Zullen ze het niet zien dat dat lastig is voor ons?
Liefs.
@unicorn fijn dat je weet mocht beginnen nu hopen op goede resultaten.
@hardloopstudentje. Wauw op cd 8 al 19mm goed zeg. Hopen dat je met de ovulatie testen goed kan zien wanneer die springt. Bij mij werken ovulatie testen niet dus wel fijn als het bij jou wel werkt.
Vandaag helaas weer slecht nieuws voor mij een dag te vroeg zelfs. Pff. Vandaag maar gelijk een nieuwe afspraak gemaakt met de gyno. We mogen 5 maart weer naar het ziekenhuis voor gesprek. Dus ben benieuwd wat de vervolg stappen zijn. We gaan weer rustig op het wachtbankje.
Liefs.
dinsdag 19 februari 2019 om 16:28
dinsdag 19 februari 2019 om 16:48
Al maaaaaaanden ben ik niet actief geweest op Viva... maar even een laatste berichtje vanaf mij in dit forum. Ik ben uiteindelijk wonderbaarlijk bij de eerste ronde clomid zwanger geraakt en ben nu ondertussen al 32 weken zwanger!
Ik hoop dat er bij jullie ook allemaal een positieve uitslag uit komt of misschien met een ander medicijn?! In ieder geval dat jullie wens allemaal uit mag komen
Ik hoop dat er bij jullie ook allemaal een positieve uitslag uit komt of misschien met een ander medicijn?! In ieder geval dat jullie wens allemaal uit mag komen
donderdag 21 februari 2019 om 15:00
@Hardloopstudentje, nog nieuws bij jou? Heb je al een eisprong gehad? 
@Horecameisje, ah balen seg... maar gelukkig wel snel afspraak bij de gynae terug
Ik vandaag licht rood... Wel teleurgesteld, en nu ook waarschijnlijk mijn regels los in onze vakantie op Tenerife zo balen. Nuja, op naar de volgende ronde dan maar zeker.
Dikke zoen
@Horecameisje, ah balen seg... maar gelukkig wel snel afspraak bij de gynae terug
Ik vandaag licht rood... Wel teleurgesteld, en nu ook waarschijnlijk mijn regels los in onze vakantie op Tenerife zo balen. Nuja, op naar de volgende ronde dan maar zeker.
Dikke zoen
donderdag 21 februari 2019 om 15:11
@Jtfirst, geniet er nog van! Al 32 weken, wat gaat de tijd snel. Succes alvast met de bevalling straks.
@Belgiangirl, he shit, klote altijd die menstruatie. Zeker dat het nu ook nog eens los gaat in je vakantie. Maar vol goede moed op naar de volgende ronde!
Hier nog geen nieuws. Ovulatie testen werden lichter maar nu sinds vanochtend weer donkerder. Dus ik snap er niks van. Misschien moet het dan toch nog komen. Of het eitje was geen eitje maar een cyste? Of eitje springt gewoon niet? Ik word in ieder geval weer langzaam gek hier.
@Belgiangirl, he shit, klote altijd die menstruatie. Zeker dat het nu ook nog eens los gaat in je vakantie. Maar vol goede moed op naar de volgende ronde!
Hier nog geen nieuws. Ovulatie testen werden lichter maar nu sinds vanochtend weer donkerder. Dus ik snap er niks van. Misschien moet het dan toch nog komen. Of het eitje was geen eitje maar een cyste? Of eitje springt gewoon niet? Ik word in ieder geval weer langzaam gek hier.
vrijdag 22 februari 2019 om 10:53
vrijdag 22 februari 2019 om 11:49
Ik heb vandaag toch fertiliteit gebeld. Dat ik er gewoon enorm onzeker van word. Ze gaan nu vanmiddag om 16.15 nog een echo maken. Hopelijk dan meer duidelijkheid. Ook al is het dat het niet gewerkt heeft, dan weet ik dat ook maar weer. Ik laat het jullie wel weten vanmiddag!
@Unicorn, hoop dat jou eitje goed doorgroeit!
@Unicorn, hoop dat jou eitje goed doorgroeit!
vrijdag 22 februari 2019 om 12:48
@hardloopstudentje heel begrijpelijk dat je er onzeker van wordt! Ik had vorige keer precies hetzelfde... ook met die action ovulatietesten geen duidelijke positieve. Werd ik heel onzeker van en voelde me zo rot die dagen. Dus ook zh gebeld en mocht ook langskomen voor een echo. Dat weekend kreeg ik echter zere tepels (misschien TMI
), daaraan merkte ik dat ik toch een eisprong had gehad. Alleen wanneer? Geen idee! Toen ben ik bloed gaan prikken, dus geen echo meer gehad, en bleek er idd een goede eisprong plaatsgevonden te hebben. Maar snap je gevoel hierin dus heel goed want bij mij werden die testen ook nooit positief.
@unicorn Spannend! Je zit nog vroeg in je cyclus dus zou zomaar kunnen dat ie doorgroeit. Ik hoop het iig voor je!
@belgiangirl Wat balen dat je ongesteld bent geworden en dan ook nog eens op vakantie
hopelijk kan je wel een beetje gaan genieten.
Hier vandaag weer een echo gehad. Zit inmiddels op cd 31 en 75 eenheden. Nog steeds geen groei. Word er echt een beetje verdrietig van. Vanavond wel beginnen met 87,5 eenheden en dan a.s. Woensdag weer een echo. Ik hoop zoooo dat er dan eindelijk iets groeit. Groeide er bij jou unicorn voordat je 87,5 spoot ook nog niks?
@unicorn Spannend! Je zit nog vroeg in je cyclus dus zou zomaar kunnen dat ie doorgroeit. Ik hoop het iig voor je!
@belgiangirl Wat balen dat je ongesteld bent geworden en dan ook nog eens op vakantie
Hier vandaag weer een echo gehad. Zit inmiddels op cd 31 en 75 eenheden. Nog steeds geen groei. Word er echt een beetje verdrietig van. Vanavond wel beginnen met 87,5 eenheden en dan a.s. Woensdag weer een echo. Ik hoop zoooo dat er dan eindelijk iets groeit. Groeide er bij jou unicorn voordat je 87,5 spoot ook nog niks?
vrijdag 22 februari 2019 om 13:02
@makeupgirl: ik snap je verdriet helemaal! Het kost zoveel tijd en energie. Elke keer weer toch stiekem die hoop en daarna de teleurstelling. Maar geef de moed niet op!! Ja ik zit te denken... Weet ik niet precies meer zeker, volgens mij wel iets maar niet heel veel. Echt met 87,5 groeide die ineens en toen ging het best snel en mocht ik na 4 dagen Otrivelle zetten. Maar dit verschilt heel erg per persoon begreep ik... Maar ik hoop dat het bij jou ook bij 87,5 werk!!
vrijdag 22 februari 2019 om 14:29
Wauw Manon, fantastisch nieuws! Een opsteker voor iedereen hier!!!
Hier even stil geweest om het allemaal wat los te laten.. en ik moest toch 2 weken mijn pil nemen door die cyste. Eergisteren op controle geweest daarvoor en ze was verdwenen dus nu maandstonden afwachten en clomid beginnen nemen.
Ik heb wel een afspraak gemaakt in Jette (27 maart). Ik word gek van de dienst gynaecologie bij ons. Vorige keer was ik bij andere gyn gegaan omdat mijn gyn die dag niet op die campus werkt. Hij had mij dan die pil voorgeschreven en nu had mijn gyn als reactie: 'Dat hadden ze jou echt niet mogen geven, je had eigenlijk gewoon moeten wachten'. Ik zou dan misschien nog 50 dagen kunnen gewacht hebben. Ik ben eigenlijk zeer blij dat die gyn meer van de directe aanpak was. Maar hatelijk dat ik weet dat als ik bij die andere geweest ben, dat mijn gyn er gegarandeerd een opmerking over maakt de volgende keer...
Bij mijn vorige zwangerschap was dat ook altijd zo'n gedoe tussen die verschillende gyns.. Ik kom daardoor echt vaak met meer twijfels naar buiten als dat ik binnen ga.
Een tweede opinie kan dus geen kwaad vind ik. En als we overstappen naar Jette kan ik tijdens mijn middagpauzes op consultatie en moet ik geen opvang meer zoeken voor mijn dochters.
Hier even stil geweest om het allemaal wat los te laten.. en ik moest toch 2 weken mijn pil nemen door die cyste. Eergisteren op controle geweest daarvoor en ze was verdwenen dus nu maandstonden afwachten en clomid beginnen nemen.
Ik heb wel een afspraak gemaakt in Jette (27 maart). Ik word gek van de dienst gynaecologie bij ons. Vorige keer was ik bij andere gyn gegaan omdat mijn gyn die dag niet op die campus werkt. Hij had mij dan die pil voorgeschreven en nu had mijn gyn als reactie: 'Dat hadden ze jou echt niet mogen geven, je had eigenlijk gewoon moeten wachten'. Ik zou dan misschien nog 50 dagen kunnen gewacht hebben. Ik ben eigenlijk zeer blij dat die gyn meer van de directe aanpak was. Maar hatelijk dat ik weet dat als ik bij die andere geweest ben, dat mijn gyn er gegarandeerd een opmerking over maakt de volgende keer...
Bij mijn vorige zwangerschap was dat ook altijd zo'n gedoe tussen die verschillende gyns.. Ik kom daardoor echt vaak met meer twijfels naar buiten als dat ik binnen ga.
Een tweede opinie kan dus geen kwaad vind ik. En als we overstappen naar Jette kan ik tijdens mijn middagpauzes op consultatie en moet ik geen opvang meer zoeken voor mijn dochters.
vrijdag 22 februari 2019 om 17:27
Ik ben net terug van echo. Ze zag geen groot ei blaasje meer dus gaat er vanuit dat die al gesprongen is. Dus ik neem ook voorzichtig plaats op het wachtbankje. Mijn baarmoederslijmvlies was wel maar 4.5 mm. Daar zei ze niks van, maar als ik het Google is dat wel echt te dun. Nouja we wachten het af, voor nu is mijn NOD 11 maart. In het geval dat mijn ei vandaag is gesprongen.
zaterdag 23 februari 2019 om 00:23
Hoihoi,
@belgiangirl, shit nee.. dat is jammer.. Hopelijk kan je wel genieten van je vakantie!
@hardloopstudentje, dat is wel fijn nieuws toch!
Nu het wachtbankje op, hopelijk kan je een beetje afleiden. En goed dat je gewoon gebeld hebt hoor! Weet je waar je aan toe bent. Zouden ze het niet aangeven als het echt veel te dun is?
@unicorn, duimen op dat hij mooi doorgroeit!! En erg he hoe vaak je er moet zijn..
@make-up girl, bij mij groeide er bijna nooit iets de eerste keer, pas bij de verhoging van dosis. Maar dan wel een mooi ei. Hopelijk gaat er nu ook wat mooi groeien, houd moed!
@magnolia, wat een gedoe tussen de 2 gyns dan.. Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt, en niet wat anderen vinden.. Maar wel fijn dat je met clomid mag beginnen!
Met mij gaat het goed, begin nu steeds meer te geloven dat het gelukt is! Ik duim zo erg voor jullie allemaal!
Liefs
@belgiangirl, shit nee.. dat is jammer.. Hopelijk kan je wel genieten van je vakantie!
@hardloopstudentje, dat is wel fijn nieuws toch!
@unicorn, duimen op dat hij mooi doorgroeit!! En erg he hoe vaak je er moet zijn..
@make-up girl, bij mij groeide er bijna nooit iets de eerste keer, pas bij de verhoging van dosis. Maar dan wel een mooi ei. Hopelijk gaat er nu ook wat mooi groeien, houd moed!
@magnolia, wat een gedoe tussen de 2 gyns dan.. Je moet doen waar je zelf het beste bij voelt, en niet wat anderen vinden.. Maar wel fijn dat je met clomid mag beginnen!
Met mij gaat het goed, begin nu steeds meer te geloven dat het gelukt is! Ik duim zo erg voor jullie allemaal!
Liefs
woensdag 27 februari 2019 om 14:11
@Unicorn: ik duim heel hard voor je! Laat je morgen na je afspraak weer even weten hoe het nu gaat?
@Manon: wanneer had je je echo ook alweer? Ben heel nieuwsgierig!
Ik heb natuurlijk niet zoveel updates maar merk dat ik er steeds meer mee bezig ben. Zie overal baby's, check steeds het forum voor jullie verhalen en de vraag speelt steeds in mn hoofd hoe het zal gaan als we eenmaal ook met het traject beginnen. Haha niet echt info voor jullie, maar delen is soms wel fijn ..
Fijne zonnige dag allemaal!
@Manon: wanneer had je je echo ook alweer? Ben heel nieuwsgierig!
Ik heb natuurlijk niet zoveel updates maar merk dat ik er steeds meer mee bezig ben. Zie overal baby's, check steeds het forum voor jullie verhalen en de vraag speelt steeds in mn hoofd hoe het zal gaan als we eenmaal ook met het traject beginnen. Haha niet echt info voor jullie, maar delen is soms wel fijn ..
Fijne zonnige dag allemaal!
woensdag 27 februari 2019 om 22:10
@Unicorn, ik hoop dat je morgen een mooi groot ei ziet. Laat je even weten hoe het was?
@Manon, hoe is het met jou? Wanneer mag je voor de echo. Zit je al lekker op een wolkje te genieten dat je zwanger bent?
En hoe is het met de rest?
Ik vind het wachtbankje zenuwslopend. Ergens durf ik er toch nog niet voor de volle 100% vanuit te gaan dat ik een eisprong heb gehad. Aan de andere kant wil ik het wel echt graag geloven en hoop ik zo dat het raak is. In ieder geval nog een week wachten. Wil op zijn vroegst woensdag testen. Ik vermoed namelijk dat ik vorige week dinsdag of woensdag mijn eisprong had, al kan het ook vrijdag geweest zijn want toen zag ze die middag geen ei meer. Het enige wat er op zit is geduld en laat ik daar nou net weinig van hebben, haha.
@Manon, hoe is het met jou? Wanneer mag je voor de echo. Zit je al lekker op een wolkje te genieten dat je zwanger bent?
En hoe is het met de rest?
Ik vind het wachtbankje zenuwslopend. Ergens durf ik er toch nog niet voor de volle 100% vanuit te gaan dat ik een eisprong heb gehad. Aan de andere kant wil ik het wel echt graag geloven en hoop ik zo dat het raak is. In ieder geval nog een week wachten. Wil op zijn vroegst woensdag testen. Ik vermoed namelijk dat ik vorige week dinsdag of woensdag mijn eisprong had, al kan het ook vrijdag geweest zijn want toen zag ze die middag geen ei meer. Het enige wat er op zit is geduld en laat ik daar nou net weinig van hebben, haha.