Ex bedreigd me

14-03-2019 15:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen (dit wordt lang, mijn excuses alvast hiervoor)

Nu, ik had een relatie van een jaar en 6maanden, echter was ik er gisteren niet mee eens dat je in een relatie met het andere geslacht heel close moet gaan doen bijvoorbeeld: hartjes of xjes sturen, alsof je in een relatie zit of bijna elke week afspreken of zelfs blijven slapen... hij was het daar niet mee eens dat ik dat niet kunnen vond in een relatie en zo heeft dat weer geleid tot een ruzie.

Ik heb er dan ook meteen gewoon een punt achter gezet wanneer hij zei, dat zijn vriendinnen (waaronder zijn, laten we zeggen 4exen) belangrijker waren dan een relatie met wie dan ook. Mij kwetste dat heel hard, zeker na al die lieve dingen die hij me zei. Ik voel me echt heel erg gebruikt door hem.

Nu, stuurt hij me een sms dat hij veel dingen van mij weet en heeft en dat hij mijn leven ermee kapot zal maken.
Ik heb hem gestuurd dat hij me met gerust moet laten. Ik kreeg nog allerlei scheldwoorden naar mij toegeworpen en een bericht van zijn moeder dat ik zijn zoon gerust moeten laten (terwijl hij degene is die begon met sturen).

Ik zit eigenlijk midden in een depressie door onzekerheid over mezelf en de dingen die ik tijdens onze relatie aan hem heb toevertrouwd zit hij nu te gebruiken tegen mij (waaronder zelfbeschadiging). Zijn woorden komen enorm hard aan en ik zit er nu enorm onderdoor. Vooral over het feit dat hij me blijft beschuldigen dat alles mijn schuld is.

Over hem: tijdens onze relatie was hij in het begin enorm lief en deed hij heel veel moeite voor mij, maar dat zwakte na een tijd steeds meer en meer af, waardoor ik heel onzeker werd of de liefde wel van langst twee kanten kwam, we hebben daar samen veel over gepraat en telkens zei hij mij dat er niks aan de hand was. In het begin van onze relatie zat hij ook in een leefgroep (een instelling voor jongeren met gedragsproblemen). Hij had namelijk zijn broer op jonge leeftijd seksueel misbruikt, maar ik had zoiets van, het is het verleden en nu moeten we vooruit kijken. Ik ben altijd al zeer positief over hem geweest, wat hij me ook aandeed, ik bleef positief en denken dat het mijn schuld was, want zo liet hij me dat denken.

Enfin, dit is zowat de hele situatie van het afgelopen jaar een half in het kort uitgelegd. (Exclusief het emotioneel misbruikt dat er aan te pas kwam)

Ik ben nu eigenlijk bang dat hij inderdaad dingen heeft waarmee hij me echt kan breken die hij online kan zetten voor iedereen. Ik heb overal op geblokkeerd alleen op sms heb ik hem nog, omdat hij nog spullen van me heeft, via daar zit hij me ook te bedreigen en wilt hij me niet gerust laten. Weten jullie hoe ik hiermee moet omgaan of, wat ik hieraan kan doen, want zo werkt het voor mij niet meer.
Mijn ouders zijn hiervan op de hoogte, maar zij willen al direct een klacht gaan indienen als hij hier niet mee stopt, maar dat vind ik wel heel erg serieus.

Zowel hij en ik zijn 19 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Bedreigt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat zou hij kunnen hebben van je dan?

Overal blokkeren, hard wegrennen en nooit meer terugkijken.
Die spulletjes van jou die nog bij hem liggen: laat het....het zijn maar spullen. Daar kan jouw geestelijke gezondheid niet tegenop. Hij is vergif en je moet er ver weg van blijven.
Alle reacties Link kopieren
Overal blokkeren. Geen fijne gast zo te lezen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
14-03-2019 15:34
Bedreigt.

Ik vind deze spannender:

en een bericht van zijn moeder dat ik zijn zoon gerust moeten laten
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
14-03-2019 15:36
Wat zou hij kunnen hebben van je dan?

Overal blokkeren, hard wegrennen en nooit meer terugkijken.
Die spulletjes van jou die nog bij hem liggen: laat het....het zijn maar spullen. Daar kan jouw geestelijke gezondheid niet tegenop. Hij is vergif en je moet er ver weg van blijven.
Ik heb echt geen idee wat hij van me zou kunnen hebben, hij stuurde naar mij dat hij samen met andere mensen heel veel van mij te weten is gekomen en hij dat openbaar zou zetten, maar ik heb absoluut geen geheimen, maar mensen zouden roddels online heel snel kunnen geloven....
Alle reacties Link kopieren
Misschien al online zetten dat hij je ex is en dat hij dreigt om vanalles over jou openbaar te zetten. En dat men er niet te zwaar aan moet tillen als hij wat zou schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Melding maken bij de politie en het verder laten.
En je zit "eigenlijk" in een depressie? Heeft een arts dat vastgesteld of is dat je eigen invulling voor je liefdesverdriet en de manier waarop je bent behandeld?
Echt, negeer die jongen en ga verder met je leven. Hij bedreigt je omdat dat indruk op jou maakt.
Alle reacties Link kopieren
Op voorgaande wat ik schreef bedoel ik eigenlijk, hem gewoon voor zijn!
Alle reacties Link kopieren
Kind kind wat doe je jezelf aan. Vreselijk dat het zo moet terwijl je zo jong bent.

Zijn het belangrijke spullen? Blijf uit zijn buurt.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-03-2019 15:39
Melding maken bij de politie en het verder laten.
En je zit "eigenlijk" in een depressie? Heeft een arts dat vastgesteld of is dat je eigen invulling voor je liefdesverdriet en de manier waarop je bent behandeld?
Echt, negeer die jongen en ga verder met je leven. Hij bedreigt je omdat dat indruk op jou maakt.
Via een arts vastgesteld en medicatie voor gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Caitlin3Dh schreef:
14-03-2019 15:41
Via een arts vastgesteld en medicatie voor gekregen.
Wat doe je dan met zo'n stuk verdriet?
...........
anoniem_636f9eaec88c1 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 09:28
Reden: fout
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-03-2019 15:49
Wat doe je dan met zo'n stuk verdriet?
Vooral veel wenen, maar ik ben wel iemand die alles gewoon opkropt en dan vergeet ik wel eens om te eten, maar mijn ouders weten hiervan dus ik kan wel terecht bij hen. Voor de rest praat ik er niet met vriendinnen over, want ik wil niet iedereen tot last zijn met deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je het omdraaien. Hij zegt dat hij dingen over jou online gaat zetten maar is niet specifiek. Dan sms je terug dat ALS hij het in z’n hoofd haalt, jij overal op internet zet dat hij zijn broertje seksueel heeft misbruikt. Met voor en achternaam erbij. Misschien dat hij dan wel 2 keer nadenkt voordat hij dit doet. Aangezien hij dat wel echt heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een vertrouwenspersoon waar je bij terecht kan die jou kan ondersteunen? je ouders? Opa? oma? Tante/oom? Psycholoog? Ga daar naar toe en zet alles op rijtje. Maak kenbaar aan de buitenwereld dat jullie relatie voorbij is. Hij probeert je te manipuleren en speelt in op je onzekerheid. Laat hem dit niet dopen en stap naar iemand die jou kan helpen om hiermee goed om te gaan.
ach.. ik doe ook maar wat..
Negeer hem volledig dan is de lol er snel af voor hem. Als je je spullen heel graag terug wilt hebben zou ik die door iemand anders op laten halen.
Bewaar wel zijn berichtjes als er bedreigingen in staan. Hopelijk heb je die nooit nodig maar mocht het uit de hand lopen is het goed om bewijs te hebben.
Voor roddels zou ik niet zo bang zijn. Die waaien wel weer over.
Vertel zo snel mogelijk tegen mensen dat jullie op een vervelende manier uit elkaar zijn gegaan. Dan zijn mensen ook wat alerter, mocht iets uit gaan halen.
Heeft hij naaktfoto’s of iets dergelijks van jou?
Alle reacties Link kopieren
Dit meteen serieus aanpakken.
Oftewel, Aangifte doen bij de politie van bedreiging

En tevens op al jouw media profielen ook vermelden dat jij die aangifte hebt gedaan van die bedreiging door hem inclusief de snapshots/plaatsjes van de bedreigende teksten die hij heeft gestuurd.

Niet zo zielug doen en medelijden hebben met dit soort types, meteen afstraffen dit gedrag, hij is volwassen en zou beter moeten weten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Aaltje89 schreef:
14-03-2019 16:16
Negeer hem volledig dan is de lol er snel af voor hem. Als je je spullen heel graag terug wilt hebben zou ik die door iemand anders op laten halen.
Bewaar wel zijn berichtjes als er bedreigingen in staan. Hopelijk heb je die nooit nodig maar mocht het uit de hand lopen is het goed om bewijs te hebben.
Voor roddels zou ik niet zo bang zijn. Die waaien wel weer over.
Vertel zo snel mogelijk tegen mensen dat jullie op een vervelende manier uit elkaar zijn gegaan. Dan zijn mensen ook wat alerter, mocht iets uit gaan halen.
Heeft hij naaktfoto’s of iets dergelijks van jou?
We hebben wel eens lingeriefoto's naar elkaar gestuurd tijdens onze relatie, ook omdat ik echt dacht dat ik met hem een toekomst zou hebben en ik vertrouwde hem volledig, maar hij beweerd dat hij deze niet meer heeft.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
14-03-2019 15:57
Misschien moet je het omdraaien. Hij zegt dat hij dingen over jou online gaat zetten maar is niet specifiek. Dan sms je terug dat ALS hij het in z’n hoofd haalt, jij overal op internet zet dat hij zijn broertje seksueel heeft misbruikt. Met voor en achternaam erbij. Misschien dat hij dan wel 2 keer nadenkt voordat hij dit doet. Aangezien hij dat wel echt heeft gedaan.
ik zou het iets subtieler doen, anders heb je zelf straks een probleem omdat je hem bedreigd hebt, maar verder wel eens. Hoezo hij jou bedreigen, hij heeft een heel wat donkerder verleden.
Blokkeer hem gewoon en ga je op jezelf richten, besteed daar je energie aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
De spullen die nog bij hem liggen zou ik laten liggen (of als je ze écht persé wil hebben samen met je vader ophalen), blokkeer hem overal op en doe aangifte bij de politie. Die jongen is geen fijne in, blijf voortaan ver uit de buurt van dit soort jongens...
Caitlin3Dh schreef:
14-03-2019 16:19
We hebben wel eens lingeriefoto's naar elkaar gestuurd tijdens onze relatie, ook omdat ik echt dacht dat ik met hem een toekomst zou hebben en ik vertrouwde hem volledig, maar hij beweerd dat hij deze niet meer heeft.
Hopelijk is dat waar. Maak screenshotjes van het gesprek waarin je die foto’s naar hem stuurde. Mochten ze ooit online opduiken komt dat van pas bij een aangifte. Zou het voor nu laten rusten. Hij is waarschijnlijk erg boos nu maar dat betekent niet dat hij ook echt iets gaat uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Gestoorde gozer deed gestoorde dingen totaal niet gezond, ik zou niets geloven wat hij zegt. Sla alle bedreigingen op en als het door gaat aangifte doen. Verder nergens meer op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Caitlin3Dh schreef:
14-03-2019 16:19
We hebben wel eens lingeriefoto's naar elkaar gestuurd tijdens onze relatie, ook omdat ik echt dacht dat ik met hem een toekomst zou hebben en ik vertrouwde hem volledig, maar hij beweerd dat hij deze niet meer heeft.
Een man in lingerie? Joh, dan heb jij veel meer iets om hem mee te 'bedreigen'.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Helaas voor de mensen die aangifte aanraden: met dreigementen als "ik ga je leven kapot maken" kan de politie niet veel. Daar is het niet concreet genoeg voor.

Wees in het vervolg wat minder naïef. Je kunt heel nobel zeggen dat je niet achteruit kijkt naar het verleden maar het is niet zomaar wat hè. Als iemand zijn broer misbruikt is er echt iets grondig mis met diegene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven