Waar huissleutels laten

14-03-2019 18:45 60 berichten
Een poosje terug heb ik mijn huissleutels in de deur laten zitten en ik schrik mij nu iedere keer een ongeluk als ik mijn sleutels niet snel kan vinden omdat ik ze gedachtenloos ergens neer heb gelegd. Ik heb op internet al gekeken naar een sleutelhaakje o.i.d. maar die zien er nogal fragiel uit. Ik heb namelijk een aantal sleutels aan mijn bos hangen en de leuke ophangers lijken meestal maar voor een enkele sleutel. Heeft iemand een tip voor een goede oplossing?
Alle reacties Link kopieren
Jongens toe nou. Dit kun je toch zelf bedenken of googelen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In de deur. Aan de binnenkant welteverstaan.
.
Ik heb daar een hele grote opberger voor:

Afbeelding
Nouschi schreef:
14-03-2019 18:46
Jongens toe nou. Dit kun je toch zelf bedenken of googelen?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
In de deur zou ik niet doen, dat maakt inbreken wel heel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een metalen rek aan de muur waar ik van alles aan hang zoals kalender, foto's, post, en sleutels.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als het maar een vaste plek is een bakje kan ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit kan ook:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Laat een kind een sleutelrekje knutselen. Of doe het zelf. Plankje schilderen, haakjes van de bouwmarkt erin draaien en klaar is Clara.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de kringloop een houten bakje gekocht, die ligt op het aanrecht naast de deur en daar mik ik alle sleutels in. Mindblowing.
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
14-03-2019 18:49
In de deur zou ik niet doen, dat maakt inbreken wel heel makkelijk.

Hoe dan?
Ik acht de kans dat ik de deur niet achter me op slot draai als ik de sleutels er niet in doe groter dan de kans dat iemand die deur open krijgt met sleutels erin.
(Als de deur niet op slot is, is het een kwestie van plankje of kinderhand door de brievenbus en je staat binnen - wel handig als je de deur achter je dicht trekt en de sleutels liggen nog binnen) ;-D
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 18:54
0.29% gewijzigd
.
In de deur aan de binnenkant. En anders gewoon een vast plekje in huis, een schaaltje op de kast ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
14-03-2019 18:52
Hoe dan?
Ik acht de kans dat ik de deur niet achter me op slot draai als ik de sleutels er niet in doe groter dan de kans dat iemand die deur open krijgt met sleutels erin.
(Als de deur niet op slot is, is het een kwestie van plankje of kinderhand door de brievenbus en je staat binnen - wel handig als je de deur achter je dicht trekt en de sleutels liggen nog binnen) ;)
Via de brievenbus en een stokje schijnt dat gemakkelijk te gaan.

En buiten dat als je de deur dicht gooit en de sleutel er in laat zitten kan een sleutel aan de buitenkant de deur niet meer openen (meestal) dus dan mag je zelf gaan pielen met haakjes en stokjes om je deur open te krijgen.

Als je sleutels in een bakje doet ook niet te dicht bij de brievenbus want inbrekers hengelen ook naar sleutels om zo gemakkelijk binnen te kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tas. Het is een gedoe, maar ik vind ze wel terug. Behalve als ik de autosleutels in de auto heb laten zitten, dan zoek ik wat langer.
Ik heb een decoratief schaaltje bij de voordeur. Sleutels, portemonnaie, losse muntjes, alles wat normaal gesproken in mijn jaszak zit gaat erin. En ik pak het er weer uit als ik de deur uit ga. Om de zoveel tijd vis ik de muntjes eruit als het te vol wordt. Toen ik nog dagelijks een handtas droeg had ik daarin altijd een vakje voor al dat soort dingen.
Mijn sleutels steken ook aan de binnenkant in het slot. Maar ik heb dan ook geen brievenbus in de voordeur en mijn deur is alsnog te openen van buitenaf (been there, done that).
Alle reacties Link kopieren
sparoodislekker schreef:
14-03-2019 18:55
Via de brievenbus en een stokje schijnt dat gemakkelijk te gaan.

En buiten dat als je de deur dicht gooit en de sleutel er in laat zitten kan een sleutel aan de buitenkant de deur niet meer openen (meestal) dus dan mag je zelf gaan pielen met haakjes en stokjes om je deur open te krijgen.

Als je sleutels in een bakje doet ook niet te dicht bij de brievenbus want inbrekers hengelen ook naar sleutels om zo gemakkelijk binnen te kunnen komen.

Zoals ik al schreef, met een plankje gaat makkelijker als de sleutels er niet in zitten (want dan is de deur dus niet op slot).
Of als de sleutels in het (stroeve) onderslot zitten, dat wordt knap hengelen hoor, gaat echt niet lukken.
En zelfs als het al zou lukken zit er nog een knip aan de bovenkant. Veel succes met inbreken hier.

En de deur achter me dicht gooien met sleutels erin gebeurt dus nooit, omdat ik ‘m altijd eerst van het slot moet halen en dan dus die sleutels al in mn hand heb.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze
Afbeelding
Pipistrello schreef:
14-03-2019 18:48
Ik heb daar een hele grote opberger voor:

Afbeelding
Ohhh! Die heb ik ook, maar dan in een andere kleur!
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
14-03-2019 19:16
Ohhh! Die heb ik ook, maar dan in een andere kleur!
😁
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
CommonSense schreef:
14-03-2019 19:16
Ohhh! Die heb ik ook, maar dan in een andere kleur!

Werkt goed hé!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze. Daar kan een bos aan.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mandje op de schoenenkast. Daar liggen, als we thuis zijn, altijd de sleutels in. Ook wel fijn als je in nood weet waar je sleutels liggen zodat je snel het huis kan verlaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven