BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik denk dat we het inderdaad over cnc gaan hebben, heb hem wel al hints gegeven maar vanavond eens duidelijk bespreken.

Mag ik vragen of jij het ook zo eng vond of vindt? Het voelt nu als een keerpunt, de verhoudingen lopen wel al door maar dit voelt toch anders.
Alle reacties Link kopieren
@Tardis Voor mij heeft het altijd als het meest natuurlijke gevoeld.
Bij mijn eerste D was dat er eigenlijk al, maar door hoe dat eindigde kreeg ik wel angst voor die diepe onderdanigheid. Bij mijn ex, 3 jaar geleden alweer, was het vooral die angst en de angst mijzelf er weer in te verliezen, waar ik last van had. Maar na de allereerste keer wist ik weer dat dit is wie ik ben en dat dit is hoe het voor mij werkt. En omdat ik niet goed ben met het onbekende zat ik regelmatig vol zenuwen in de trein, wetende dat het diep en ver kon gaan, maar niet wat hij zou gaan doen.
Maar die stap om voor die invulling van bdsm te kiezen, die was nooit eng. Ik kon niet anders.

Nu is het voor mij sowieso op alle gebieden voor mij heel normaal om naar mijn natuur te luisteren, ook als die afwijkt van wat voor anderen normaal is. Ik heb daarom ook nooit moeite gehad mijn onderdanigheid te accepteren bijvoorbeeld. Juist daar waar ik me moet aanpassen voel ik angst en onzekerheid.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou voelt als een grote stap en dat het eng is. Het vraagt veel vertrouwen en overgave. Bedenk je echter dat je altijd terug kunt. Dat hoeveel vrijheid je hem hierin ook geeft jij altijd nee mag zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het voelt soms tegenstrijdig, heel natuurlijk inderdaad, de enige manier die er is, want dit ben ik gewoon, maar tegelijkertijd ook die angst dat ik mezelf over een paar jaar niet meer herken. Ik denk dat dat ook mijn man zijn grootste angst is, dat ik mezelf hierin ga verliezen. En tegelijkertijd denk ik, hoe kan ik mezelf verliezen als ik op deze manier compleet mezelf ben, snap je?
Alle reacties Link kopieren
@Tardis Je kunt jezelf er in verliezen, omdat je focus steeds meer op hem gaat. Je bent echter meer dan je onderdanigheid.

Mijn ex hield dit goed in de gaten, en leerde me juist mijzelf er in te vinden, door mij de kracht te leren voelen die in deze mate van overgave en onderdanigheid zit. Door op die manier niet alleen mijn onderdanig, maar ook mijzelf steeds weer te geven.
Daarnaast had ik een vriendin die ik veel vertelde en die aan de bel zou trekken als het niet goed meer voor mik zou zijn, maar ook mijn ex hield dat goed in de gaten.

Een manier om te voorkomen dat je jezelf er in verliest is door regelmatig samen te evalueren als gelijken. Samen op de bank te zitten en te bespreken hoe het gaat en hoe het voelt. Door zo ook steeds weer bij elkaar te checken of wat het geeft nog positief is en of je in de kern nog steeds dezelfde bent.

Overigens hoeft jezelf niet meer herkennen niet perse negatief te zijn. Sinds ik aan bdsm doe en zeker sinds mijn ex, heb ik zo'n grote verandering doorgemaakt. Ik was verschrikkelijk onzeker en verlegen en, je gelooft het misschien niet, hartstikke preuts. Onzeker en verlegen kan ik trouwens nog steeds wel zijn, maar doordat ik zoveel sterker en completer ben geworden geloven mensen dat vaak niet als ik het vertel.
Ik herken mij niet meer in het meisje van toen en dat is eigenlijk alleen maar positief 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@lollypopje Ik denk dat het zo lastig is omdat we beiden echt beginners zijn. Al voelt het wel goed dat hij me door en door kent, dat geeft weer vertrouwen.

Ik herken wat je zegt over onzeker en verlegen zijn.

Ik denk dat ik dit straks weer weghaal dus niet quoten aub:

[privacy]
anoniem_377381 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 22:01
Reden: Privacy
51.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me goed voorstellen dat jouw verleden deze stap voor jullie beiden enger maakt. Het verschil is echter dat hij het beste met jou voorheeft en jou heel goed kent. Daarmee kun je er op vertrouwen dat hij het herkend als jij op een niet goede manier veranderd hierdoor. Net zoals jij dat bij hem zult herkennen. Door open te blijven communiceren over wat jullie doen, zal dit jullie waarschijnlijk vooral veel moois brengen.

Misschien een idee, maar ik zelf ben gewend om spelverslagen te schrijven. Zelfs nu niemand ze leest, doe ik dat nog steeds. Ik schrijf daarin niet alleen wat er gebeurde, maar ook wat ik daarbij voelde en dacht en hoe ik er achteraf op terug kijk. Voor mij helpt het om inzicht te krijgen, dingen te verwerken en ook gewoon lekker na te genieten. Mijn D gaf het ook veel inzicht over mij. Ik kreeg hem vaak ook terug met zijn commentaar (en dat bedoel ik positief, dus wat hij dacht en voelde bij het lezen en ook het terugdenken aan het spel) en dat gaf mij weer inzicht.

Het fijne van deze manier van communiceren is ook dat je makkelijker opener bent dan in een gesprek, waardoor je er beiden veel van leert.

Mocht je behoefte hebben, dan mag je me altijd pb'en trouwens 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
En toch, hoe eng de stap ook is, heb ik het gevoel dat als ik hem eenmaal genomen heb, het inderdaad veel moois gaat brengen. Zo tegenstrijdig allemaal maar ook zo ontzettend logisch gek genoeg.

Dat van die spelverslagen vind ik een goede, ga ik straks aanhalen! Denk dat man dat ook leuk gaat vinden, zo kan hij het op zijn gemak bekijken en het allemaal even laten bezinken.

Bedankt voor je aanbod, ik stuur je zo een pb :)
Alle reacties Link kopieren
@Tardis Graag gedaan. Je leert zo ook een hoop over jezelf. Soms begreep ik pas tijdens het schrijven bijvoorbeeld, waarom ik op een bepaalde manier op iets reageerde en wat het met mij deed. Als je dat weet, kun je weer verder ontwikkelen samen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
16-03-2019 20:45
@Tardis Graag gedaan. Je leert zo ook een hoop over jezelf. Soms begreep ik pas tijdens het schrijven bijvoorbeeld, waarom ik op een bepaalde manier op iets reageerde en wat het met mij deed. Als je dat weet, kun je weer verder ontwikkelen samen.
Achteraf reflecteren is altijd handig. Zo kan je heel goed jezelf leren kennen en uitdiepen wat en waarom je iets raakt. Dit kan je dan weer gebruiken bij een volgend spel en herken je emoties eerder
Alle reacties Link kopieren
Welkom blue.

Zou je je ook willen voorstellen? Dat wordt hier altijd erg fijn gevonden :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Tardis PB terug
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Raam,
Hoe was de cursus zelfverdediging?

@Lollypop,
Mooie ideeën, die verslagen ga ik ook proberen!

@Tardis,
Ik ben een beetje laat met reageren maar misschien heb je hier wat aan voor de toekomst....
Ik kom natuurlijk maar net kijken maar mijn man ook. Daarom heb ik heel veel info gezocht over de 'opvoeding van de Dom'. Hoe respectloos dit ook klinkt....
Mijn ervaring is namelijk in alle (soorten) relaties geldt dat mannen hints niet snappen.

Het zijn mannen. Dus duidelijk zeggen wat je wilt bij een gesprek helpt beter. Of beter gezegd vragen. Zou je alsjeblieft ... en gewoon benoemen wat je wilt.

Maar... wij zijn natuurlijk subs dus hoe doen wij dat zonder te 'toppen'?
Ik leer nu geduld (wachten op het juiste moment) mij heeft 'submission' daarom nu al wat gebracht.
Andere oplossing (geplukt van de Submissive Guide, daar staan heel veel van dit soort tips) is: prijzen. En of het werkt!

Ik benoem alles waardoor ik mij goed voel wat hij doet. (Niet alleen ivm seks).
Dus vertel ik hem:
- hoe fijn ik het vind en hoe dankbaar ik ben als hij een beslissing neemt, zodat ik niet hoef te piekeren
- hoe fijn ik het vind dat hij de kinderen op bepaalde dingen aanspreekt
- hoe fijn ik het vind als hij mij iets vraagt (zegt) om iets te doen (!!!)
- hoe fijn ik het vind dat hij mij 'tijdens' een sessie' aait of kust waardoor het een compleet chaos wordt in mijn hoofd maar op een fijne manier...
- hoe fijn ik het vind dat hij van de week mijn mopperen 'onacceptabel gedrag' noemde ipv zelf geïrriteerd te worden.

Als je het maar direct of bijna direct zegt want al heb ik enorm veel respect voor hem, hij is nog steeds en man en die communiceren anders dan vrouwen.

Sorry dat het zo een lang verhaal is geworden. Hopelijk heb je hier wat aan....?

--------------
Van de week hebben wij de 'subbielijst' bestudeerd en ingevuld (van Wandering Spirits).
Die is echt leuk om te doen (van sommige dingen schrok ik, ik zal eerlijk zijn maar ieder zijn ding bovendien weet ik niet wat ik over een jaar ga doen toch?).

Wij kregen van zelf geweldige gesprekken wat wel of niet acceptabel is maar vooral qua gedrag op een speelse manier.
En het werkt dan dagelijks ook door omdat ik nu iets beter doorheb wat voor soort sub ik wilt zijn.

Iemand anders die dit ook gedaan heeft?
Alle reacties Link kopieren
@Cocci Dank voor je compliment.

Er is niks mis met vragen of aangeven wat je wilt of nodig hebt als sub, dat maakt het nog niet Toppen from the bottom. Dat wordt het pas als je als onderdanige probeert je D te sturen of te manipuleren, zodat hij doet wat jij wilt. Aangeven wat je nodig hebt is juist goed. Dominanten die daar moeite mee hebben, daar is vaak zelf iets niet goed mee.

Sublijsten, ooit jaren geleden een paar keer ingevuld toen ik net kwam kijken. Ze zijn dan heel nuttig, omdat ze een idee geven van wat er allemaal mogelijk is en wat je daar in aan spreekt. Je moet echter oppassen dat je ze niet als iets statisch gaat zien, iets dat je nu niks vind, kan later juist fantastisch zijn. En ik heb gehad dat ik ergens een 0 invulde, want het leek me verschrikkelijk, terwijl het na mijn eerste ervaring in een 5 veranderde.

Daarnaast heb ik ook gemerkt dat het ook heel erg per persoon (dat zal bij jullie geen rol spelen, want er is er maar één ;) ), maar ook per moment kan verschillen.

En dan kan het ook nog eens per attribuut verschillen hoe je dat ding gebruikt en wat voor. Neem een cane, die zijn er in vele soorten en maten. De ene lekker, de ander verschrikkelijk. Dan kun je ze ook nog op verschillende manieren gebruiken. Hard, zacht, ritmisch slaan of juist willekeurig en dan heb ik het nog niet eens gehad over hoe de pijn ook per plek kan verschillen.

Dat is een reden dat ik er al jaren geleden mee ben gestopt ze in te vullen. Voor mij zijn ze te statisch en te moeilijk toepasbaar in de praktijk. Als je ze echter gebruikt als leidraad en/of ter inspiratie dan is er niks mis mee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Coccinellidae bedankt voor je antwoord. Wij zijn net zoals jullie allebei nieuw dus heb zeker wat aan je tips! Dat van die subtiele hints die niet aankomen en het prijzen herken ik zeker :P Zal een mannen ding zijn, op de uitzonderingen na.

Wij hebben de sublijst van wandering Spirits ook eens samen overlopen, maar niet ingevuld. Was wel leuk om eens te zien wat er allemaal mogelijk is. Ik denk dat we hem over een paar maanden nog eens overlopen, om te kijken of we ergens door getriggerd worden, wat we eerst niets vonden.

Ow en 'onacceptabel gedrag', krijg spontaan weke knieën van die uitspraak :$
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
16-03-2019 22:09

Ow en 'onacceptabel gedrag', krijg spontaan weke knieën van die uitspraak :$
Dat had ik ook. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Kan de linkjes er nog niet mooi inplakken :( Vroeger kreeg je dan een popup waar je de url en de tekst in kon doen, zodat je alleen de tekst kreeg. Nu niet meer :(
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
17-03-2019 15:24
Kan de linkjes er nog niet mooi inplakken :( Vroeger kreeg je dan een popup waar je de url en de tekst in kon doen, zodat je alleen de tekst kreeg. Nu niet meer :(
Ja pfff, zo kan het echt niet hoor, ziet niet uit!!

Maar even serieus, is toch prima zo :-D
Alle reacties Link kopieren
TardisBlue schreef:
17-03-2019 15:36
Ja pfff, zo kan het echt niet hoor, ziet niet uit!!

Maar even serieus, is toch prima zo :-D
Grinnn. Het is vooral omdat het eerst wel kon.


Hoe was je gesprek gisteren?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@lollypopje Voor ons beiden erg verhelderend. We lijken meer op één lijn te zitten als we eerst dachten. Alleen loop ik steeds een paar stappen voor. Maar we houden gewoon zijn tempo aan en ondertussen stuiter ik vrolijk verder.
Het hele cnc concept spreekt hem ook erg aan, zo had hij het nog niet bekeken. Op die manier kan hij het makkelijker plaatsen. Hij gaat het nu allemaal nog eens overdenken en laten zakken, maar het ziet er naar uit dat we naar een 24/7 met regeldynamiek en cnc gaan toe werken, als ik dat zo goed zeg. Ben erg blij en vind het super spannend! Merk vandaag ook al meteen dat hij wat kordater is, kwestie van even uitproberen hoe het voelt denk ik.

Jij een leuk weekend gehad?

En de anderen ook?
Alle reacties Link kopieren
@Tardis Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hadden en uiteindelijk hetzelfde zoeken. Met rustig aan doen is ook niks mis. Daardoor voorkom je dat je word meegesleept door frenzy of gewoon je onderdanigheid. Bewust de tijd nemen zorgt er voor dat je ook voor elke stap weer bewust kiest. Dat geeft uiteindelijk een hoop.

Hier een rustig weekend en een ernstig gebrek aan kink de laatste tijd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ben ook erg blij dat hij me wat in toom houdt, ik weet van mezelf dat ik vaak te snel te veel wil.

Dat is minder leuk lollypopje, hopelijk wel veel leuke vanilla dingen om je bezig te houden.
Alle reacties Link kopieren
@Tardis Vanilla ook vrij rustig :P
Mijn leven, en ik zelf ook, lopen op het moment gewoon even niet zoals ik zou willen en tegelijkertijd zit er ook even niet meer in. Maar het wordt weer lente, dus tijd voor leuke dingen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Yep, weer een heerlijk weekend hier. Supertoffe bondage workshop met afterwards gespeel. De woonkamer van H is een magische plek, mensen voelen zich altijd bijzonder vrij om hun kleren uit te trekken en het heerlijk aan te gaan, touwtjes, gymringen, aan elkaar gebonden meisjes... :$ Als ik mijn armen omlaag deed trok ik aan haar háár. Heel tof.

Daarna samen uitgepuft en toch nog in een heerlijk samenspelletje beland. Rooss aan de riem, Rooss in tranen, dat was best lang geleden. (die tranen dan, spel an sich niet)
Het was niet zoals anders lang en speels, meer kort en hevig. Al met al toch weer een heel fijn weekend.
...
@lollypopje :hug: hopelijk komt er snel weer veel leuks op je pad, zowel vanilla als kink.

@rooss klinkt heftig maar leuk! Ik hoop ook snel weer de tranen te mogen laten vloeien, effe alles eruit laten.
Alle reacties Link kopieren
Happy (niet meer zo) nieuw topic!

Volgens mij vroeg Rooss een paar dagen geleden hoe het o.a. met mij ging.
Eigenlijk beroerd...
Ik appte gisteravond naar een vriendin dat als ik zou weten hoe het moet, ik er ter plekke een eind aan zou maken.
Nee, geen paniek, ik wil niet echt dood. Maar ik wil zo graag van de pijn af... Ik lag letterlijk op de grond te huilen van ellende. Met snot... brrrr....

Het lukt me niet om hem los te laten. Ik dacht even dat het iets beter ging, maar nee.
Ik heb nog geen vijf minuten gehad dat ik niet aan hem dacht. En het afstand nemen en geen contact zoeken lukt ook al niet al te best...
Omdat ik hem gevraagd heb me te blokkeren op WA heb ik hem deze week berichtjes gestuurd via de DM van Twitter. En nu heeft hij zijn account gedeactiveerd. En ik weet dat dat echt heel veel voor hem betekent. Ik voel me vreselijk schuldig. Zoveel negatieve invloed wil ik niet hebben op zijn leven... Heb hem nu beloofd hem echt niet meer te sms-en, mailen of wat dan ook. Had liever gehad dat hij me gewoon gezegd had dat het wel genoeg was...
Boos is hij nog geen moment geweest. Ik denk dat hij me tegen mezelf wil beschermen. Of zich erg klote voelt onder de confrontaties met mijn verdriet. Of allebei...

Verder heb ik mezelf - uit wanhoop - al een paar keer vluchtig op de datingmarkt gestort. Stom ja. Maar ik zou alles willen doen om deze pijn draaglijk te maken... Gelukkig loopt het tot nu toe op niks uit. M’n profiel op een reguliere datingsite maar weer gedeactiveerd. Op BZ word ik regelmatig benaderd. Maar roep steevast dat ik teveel liefdesverdriet heb. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekken hoor...

Een vriendin appte gisteren 'Houd vast aan de levenslust die zo bij je past'. Maar zelfs die is weg. Over alles - ook de leuke dingen - lijkt een grijze sluier te liggen. Zo niet van mezelf gewend. Ik kan (kon) soms drie keer op een dag van stemming wisselen. Of zes keer... Nu blijft alles grijs...

Morgen hoor ik of ik eventueel een nieuwe baan heb. Voor tijdelijk. Maar zou fijn zijn voor de financiën. En zal ook goed zijn voor de afleiding.
En woensdag een afspraak met m’n coach. Een vriendin had het over medicijnen. Maar dat lijkt me niet nodig. Volgens mij hoort het erbij, bij rouwen. Maar ik vind het wel de hel...

Kortom, life sucks

@Roosss, ik ben zoooo blij voor je :-)

@Lollypopje: ik zag volgens mij een writing van jou. Ik hoop zo dat je een fijne D treft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven