Korte hardloopbroek

30-03-2019 10:04 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan zijn korte hardloop broek aanbevelen? (Geen 3/4 legging) Ik ben opzoek naar een fijne!
Ik zie vaak broekjes met een broekje/slip erin zin deze fijn? Ooit een gekocht met iets langere pijpen maar deze kropen steeds omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zeg ik iets heel doms, maar gewoon een sportbroek zoals we in de jaren 80/90 droegen met een onderbroek eronder? Gewoon zo'n katoenen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
30-03-2019 10:09
Misschien zeg ik iets heel doms, maar gewoon een sportbroek zoals we in de jaren 80/90 droegen met een onderbroek eronder? Gewoon zo'n katoenen?
Zweet en katoen gaan niet samen!
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt zo'n los model broekje met een strakker broekje erin?
Het beste zitten de strakke broekjes en even afhankelijk van je figuur of je beter een korte of eentje tot op de knie moet dragen.
Bij mij zit zo'n broekje dat halverwege de dij stop maar even goed. Dan kruipt hij op. Best logisch want dat is het breedste deel van mijn been en een stukje hoger hoeft het elastiek minder vast te houden.
Ik heb dus een broekje die net boven de knie eindigt: https://www.decathlon.nl/p/korte-hardlo ... 73&c=ZWART

Als je een los broekje eroverheen wilt, dan moet je er wel even op letten dat deze niet langer is dan het strakke broekje. Losse kleding zorgt sneller voor schuurplekken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop zelf graag in hardloop shorts (bv Adidas). Dit juist omdat ik stevige benen heb een een strakke inderdaad omhoog kruipt. Er zit wel een binnenbroek in waarin geen last van heb. Wel draag ik altijd een onderbroek eronder.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in een voetbalbroek, zo'n wijde. Dat strakke is bij mij geen gezicht en kruipt op.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in broeken van ink 'n burn. De 6 inch zit bij het fijnst.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere korte broeken. Deze:
Afbeelding
Zit fijn en heeft een zakje met rits opde rug en ruimte voor je sleutel in de band.
Ik heb lang gezocht naar een wat langer, los model maar dat is voor vrouwen lastig te vinden. Courtney Dauwalter (Amerikaanse ultraloopster) loopt altijd in basketballshorts, ook een optie.

Als het echt heet is heb ik ook nog een short van asics die nog luchtiger is, ook een los model maar dan zonder legging aan de binnenkant.

Ik let altijd op of er een zakje in zit, en of er een verstelbaar elastiek of koord in de tailleband zit.
tyche wijzigde dit bericht op 30-03-2019 10:56
0.07% gewijzigd
What a nuanced anxiety
DeeDee76 schreef:
30-03-2019 10:31
Ik loop zelf graag in hardloop shorts (bv Adidas). Dit juist omdat ik stevige benen heb een een strakke inderdaad omhoog kruipt. Er zit wel een binnenbroek in waarin geen last van heb. Wel draag ik altijd een onderbroek eronder.

Afbeelding
Ik loop ook in zoiets, daar zit dan een "onderbroek" in waar je geen last van hebt. Als er een broekje met langere pijpjes onder zit kruipt het omhoog. Nike heeft mooie broekjes met brede band die erg lekker zitten en nergens snijden.
Ik loop altijd in een tight, zo'n wijdere broek lijkt me niets. Die van DeeDee is mij sowieso te kort. Een binnenbroek wil ik niet, en bij iets minder korte ruime pijpen heb je toch last van die pijpen die langs elkaar bewegen?
pejeka schreef:
30-03-2019 10:09
Misschien zeg ik iets heel doms, maar gewoon een sportbroek zoals we in de jaren 80/90 droegen met een onderbroek eronder? Gewoon zo'n katoenen?
Duidelijk een advies van iemand die niet veel hardloopt.
De Nike Tempo shorts lopen heerlijk.
Ja Nike heeft heel fijne!
pejeka schreef:
30-03-2019 10:09
Misschien zeg ik iets heel doms, maar gewoon een sportbroek zoals we in de jaren 80/90 droegen met een onderbroek eronder? Gewoon zo'n katoenen?
Ondertussen is e.e.a. nogal verder ontwikkeld. En gelukkig maar.
Nike draag ik, of met binnenbroekje (en dan sportonderbroek van Decatlon eronder) of die van plaatje hierboven, met rits erin is wel handig. Alles met rits is sowieso goed, verder verschilt het wel per weer en wat voor training het is...
Ik heb ook korte tights van Sacouny (en Nike running) maar moet je van houden (vind ik wel fijn voor prestatielopen etc)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Asics Sprinter, een korte tights. Deze rekt lekker mee, kruipt niet op en valt bij mij lang genoeg om geen last te hebben van schurende bovenbenen. En heeft een klein sleutelzakje in de band.

Die binnenbroekjes kruipen altijd op bij mij en dat loopt niet fijn.

KLIK
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tip’s!

Ik ga zeker die van Nike eens passen. Vandaag ook van under armour een broek gepast, dit was geen officiële hardloopbroek maar zat wel fijn en had geen binnenbroek.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
30-03-2019 11:57
Ondertussen is e.e.a. nogal verder ontwikkeld. En gelukkig maar.
Ik zou werkelijk niet weten waarom een sportbroek zoals we toen hadden, niet fijn zou zijn voor iemand die af en toe voor zijn plezier een uurtje jogt. Er zaten geen schrijnende randjes aan, ze beperkten je beweging op geen enkele manier, ze knelden nergens af, dus wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
30-03-2019 11:01
Ik loop altijd in een tight, zo'n wijdere broek lijkt me niets. Die van DeeDee is mij sowieso te kort. Een binnenbroek wil ik niet, en bij iets minder korte ruime pijpen heb je toch last van die pijpen die langs elkaar bewegen?

Aan die bewegende pijpen wende ik sneller dan steeds zo'n strak broekje in een 'wedgie' of opgestroopt op mijn bovenbenen :proud:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
30-03-2019 18:17
Ik zou werkelijk niet weten waarom een sportbroek zoals we toen hadden, niet fijn zou zijn voor iemand die af en toe voor zijn plezier een uurtje jogt. Er zaten geen schrijnende randjes aan, ze beperkten je beweging op geen enkele manier, ze knelden nergens af, dus wat is het probleem?

Omdat het bloedheet is, niet snel droogt (zweten = natte broek = afkoelen =slecht voor je), ze zijn zwaar

Maar bovenal: ze zijn er niet voor gemaakt. Net zoals een paardrij cap niet is gemaakt als motorhelm (en visa versa), de hockeystick van tegenwoordig er anders uitziet dan 30 jaar geleden en je niet gaat langebaan schaatsen in een vrije kür pak.

Dingen veranderen. Zo ook de kennis over hardloopbroeken. Deal with it.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
30-03-2019 18:23
Omdat het bloedheet is, niet snel droogt (zweten = natte broek = afkoelen =slecht voor je), ze zijn zwaar

Maar bovenal: ze zijn er niet voor gemaakt. Net zoals een paardrij cap niet is gemaakt als motorhelm (en visa versa), de hockeystick van tegenwoordig er anders uitziet dan 30 jaar geleden en je niet gaat langebaan schaatsen in een vrije kür pak.

Dingen veranderen. Zo ook de kennis over hardloopbroeken. Deal with it.
Katoen neemt prima vocht op. Ik denk dat het grootste dilemma is dat ze niet "hip" zijn, geen spannende kleurtjes en patroontjes hebben die passen bij de neon-gekleurde strepen op de sportschoenen en dat men graag wil uitstralen dat men de meest actuele sport-combinatie draagt om de indruk te wekken dat men professioneel bezig is ofzo. Maar een ruimzittende korte broek of sportbroek zoals we eind jaren '80 of in de jaren '90 droegen, is voor de meeste mensen prima geschikt om in te joggen. Tientallen wereldrecords zijn gezet door atleten in dat soort kleding destijds. Dus zou niet weten waarom een amateur heden ten dage zich daarin niet zou kunnen bewegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
30-03-2019 19:26
Katoen neemt prima vocht op. Ik denk dat het grootste dilemma is dat ze niet "hip" zijn, geen spannende kleurtjes en patroontjes hebben die passen bij de neon-gekleurde strepen op de sportschoenen en dat men graag wil uitstralen dat men de meest actuele sport-combinatie draagt om de indruk te wekken dat men professioneel bezig is ofzo. Maar een ruimzittende korte broek of sportbroek zoals we eind jaren '80 of in de jaren '90 droegen, is voor de meeste mensen prima geschikt om in te joggen. Tientallen wereldrecords zijn gezet door atleten in dat soort kleding destijds. Dus zou niet weten waarom een amateur heden ten dage zich daarin niet zou kunnen bewegen.

Katoen neemt inderdaad prima vocht op, maar droogt net zo snel als jouw vermogen aan te passen aan vernieuwingen. Dat is voor sporters niet prettig.

Sven Kramers schaatst toch ook niet met de muts van Keesie Verkerk?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
30-03-2019 19:29
Katoen neemt inderdaad prima vocht op, maar droogt net zo snel als jouw vermogen aan te passen aan vernieuwingen. Dat is voor sporters niet prettig.

Sven Kramers schaatst toch ook niet met de muts van Keesie Verkerk?
De meeste mensen die na het werk een rondje joggen, zijn noch van het kaliber Sven Kramer, noch van het kaliber Kees Verkerk. Die hebben echt geen sportuitrusting nodig alsof ze aan de komende Olympische Spelen gaan deelnemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
30-03-2019 19:33
De meeste mensen die na het werk een rondje joggen, zijn noch van het kaliber Sven Kramer, noch van het kaliber Kees Verkerk. Die hebben echt geen sportuitrusting nodig alsof ze aan de komende Olympische Spelen gaan deelnemen.

En ook geen sportkleding die niet droogt en die niet past bij de activiteit.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
30-03-2019 19:35
En ook geen sportkleding die niet droogt en die niet past bij de activiteit.
Idd. Katoen droogt niet snel genoeg en zeker als je langer dan 15 minuten loopt en een beetje zweet krijg je als snel last van schuurplekken. Het is veel te dik en wordt (vind ik) ook snel viezig. Mijn vader liep 30 jaar geleden de marathon en nee, hij was geen professioneel atleet, maar hij liep toen al niet in een katoen broek.

Betere kleding maakt sporten gewoon fijner.

Maar (aan) Pejeka ik neem aan dat jij ook gewoon nog een korset en een hoepelrok draagt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven