Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
hardloop cd11 is idd nog zeer vroeg! Maar die van 8mm geeft hoop! Spannend! Ik duim voor je!
Life is a party to be thrown
Vanochtend weer voor een echo geweest!
Beide follikels doorgegroeid naar 16 en 19mm en mag vanavond ovitrelle spuiten! Fingers crossed dus komende 2 weken!!
kiml schreef:
08-04-2019 12:49
Vanochtend weer voor een echo geweest!
Beide follikels doorgegroeid naar 16 en 19mm en mag vanavond ovitrelle spuiten! Fingers crossed dus komende 2 weken!!
Fijn dat de follikels zijn doorgegroeid. Welkom weer ik het wachtbankje

Mijn beste vriendin is vanmorgen plotseling bevallen van haar zoontje.
Super blij voor haar, maar ik ben ook zo bang dat het nooit gaat lukken bij ons. Dat verdriet zit echt heel diep
Hoi meiden, Hier even een weekje niet actief geweest op het forum. Ik was erg druk en enorm gespannen voor de hsg test dus had even teveel aan mijn hoofd/

Net terug van de hsg.. als erg onprettig ervaren. De klem waar ze de baarmoeder mee pakken zat er al op en toen moesten we nog 5 minuten wachten tot de radioloog kwam. Ik hield het op een gegeven moment bijna niet meer en mijn gyneacoloog kreeg een enorm stijve arm van dat wachten. Heb met een verpleegster de pijn weg zitten blazen. Het doorspuiten zelf viel daarna gelukkig mee dat was 1 hele heftige kramp en nu lig ik lekker op de bank. Het zat niet verstopt dus dat is fijn!

@kiml fijn dat je eitjes zijn gegroeid! Ik duim voor je.

@arctic ik snap dat je daar erg verdrietig van bent. Geluk en verdriet liggen dan opeens zo dicht bij elkaar. Je bent gelukkig voor haar en verdrietig voor jezelf.. erg herkenbaar!
@Kiml, fijn dat ze zo zijn door gegroeid. Ik duim met je mee!

@Artic, heel herkenbaar helaas.

@Mvh26, dat klinkt helemaal niet fijn! Gelukkig nu lekker op de bank.

Ik had vanmorgen op de echo een ei van 13.5 mm en bms van 7 mm. Positief dus! Nu woensdag weer terug.
Om het nog rotter te maken heb ik alweer bruinverlies gezien. Dat zegt genoeg
Ik vind het echt niet leuk meer
Ga vandaag in ieder geval vroeg naar bed
arctic oh neeeee :hug: kan er ook nog wel bij! Zo naar! En ik herken het ook hoor! Soms is het echt om moedeloos van te worden! Denk dat wij allemaal deze gevoelen herkennen en kennen! Sterkte lieverd 😱

mvh ah bah dat is niet leuk! Gelukkig is zo’n onderzoek maar 1x en is alles goed! Hopelijk heb je vandaag minder last!

hardloop dat ziet er veel belovend uit! Ik duim voor je dat ie mooi doorgroeid!
Menstruatie heeft doorgezet
Op naar mijn tiende poging ovulatie inductie
Wel de vraag gemaild (bij het doorgeven van mijn menstruatie) wat se gedachte is on daar nog tot twaalf rondes mee door te gaan.
Zij zullen het wel weten, maar voor mijn gevoel zot ik nu te wacht tot we met een andere aanpak gaan beginnen die misschien wel werkt
@Artic, klote weer! Snap wel dat je nu door wel met iets anders. Heb je al antwoord van het ziekenhuis op je mail?

Ik ben net weer terug, eitje was mooi doorgegroeid naar 17 mm en bms 9 mm  :yes: Nu vrijdag weer, kan dat die dan al gesprongen is, maar kan ook dat die er dan nog zit omdat ze met clomid soms toch wat groter groeien. Maar denk toch wel uiterlijk dit weekend dan mijn allereerste eisprong :cheer:
Antwoord gehad.
Mij eigen arts werkt niet meer in dit ziekenhuis en het voorstel is nu pas eind juni
arctic pppffff dat is een tegenvaller! Heb je niet een andere hoofdbehandelaar toegewezen gekregen? Mag ik vragen in welk ziekenhuis je in behandeling bent?

hardloop zo spannend!! Ik duim heel hard voor je! Lopen we, op een paar dagen na, gelijk! Spannend zeg!
Nog even een ego post

Nieuwe arts is in ieder geval heel aardig en meelevend

Ze heeft mij wat uitleg gegeven over het plan van aanpak en had daarin echt begrip voor mijn frustraties en verdriet
Ze wil toch (ongeveer) een jaar aanhouden. En niet perse twaalf pogingen
In eerste instantie omdat het zaad van mijn vriend helemaal prima is.
Wanneer we overgaan op inseminatie is het de bedoeling dat ik met de huidige medicatie omhoog ga naar twee/drie/vier eitjes oer cyclus. Nu net ovulatie inductie ia het doel steeds een of twee follikels
Dat vergoot de kans op een meerling aanzienlijk. Wat medisch gezien een risico is, maar het kan mij op dit punt echt niet meer schelen. Mocht ik een meerling krijgen dan weet ik zeker dat ik dit nooit meer hoef mee te maken
Ik vind dit op zich wel logisch klinken, maar leuker gaat dit stomme traject toch niet worden

Ik had ook nog gevraagd waarom je afspraak pas wind juni was gepland. Dat wist zij zelf ook niet. Ze heeft gezegd dat ik contact kan opnemen met de assistent in te kijken of de afspraak verplaatst kan worden
Hey dames!

Ik heb helaas minder nieuws, door een operatie aan de heup van mijn vriend en het hele ferteliteits traject heeft onze relatie niet goed gedaan! Hierdoor hebben we vandaag besloten om uit elkaar te gaan
Dus helaas gaat mijn kinderwens in de ijskast
chelle ohnee dit is helemaal geen leuk nieuws! Wat moet het heftig voor jullie zijn! Sterkte...er zal veel geregeld moeten worden! Hou je taai!

arctic wat fijn dat je je nieuwe arts gesproken heb! Was dit via de telefoon? Fijn als een arts met je meedenkt en meevoelt in hoe jij je voelt en erin staat! Hopelijk kan je je afspraak vervroegen!
Chelle89 schreef:
12-04-2019 15:50
Hey dames!

Ik heb helaas minder nieuws, door een operatie aan de heup van mijn vriend en het hele ferteliteits traject heeft onze relatie niet goed gedaan! Hierdoor hebben we vandaag besloten om uit elkaar te gaan
Dus helaas gaat mijn kinderwens in de ijskast
Wat ontzettend rot voor jullie
Hoe ben je er onder. Hopelijk heb je mensen in je omgeving die er voor je zijn
Heel veel sterkte in ieder geval
@kiml ja was telefonisch
Gemaild over het verzetten van de afspraak. Belletje gemist, geen voicemail en nu zijn ze niet meer bereikbaar
Artic! En kiml ben totaal van de kaart! Ben bij mijn ouders ga morgen spullen ophalen bij vriend en dan is het afgelopen! En tot nooit weer ziens! (Vriend heeft “door alle narigheid” gevoelens gekregen voor een collega)
Chelle89 schreef:
12-04-2019 16:17
Artic! En kiml ben totaal van de kaart! Ben bij mijn ouders ga morgen spullen ophalen bij vriend en dan is het afgelopen! En tot nooit weer ziens! (Vriend heeft “door alle narigheid” gevoelens gekregen voor een collega)
Ah gadver wat naar
Heb je een beetje een fijne band met je ouders?
chelle och jemig ook dat nog! Ppffff! Waren jullie lang samen?

arctic oh shit dat is jammer! Mss kan je morgen nog eens bellen, bij mijn ziekenhuis is er ook gewoon poli in het weekend! Dus wie weet!
kiml schreef:
12-04-2019 22:05
chelle och jemig ook dat nog! Ppffff! Waren jullie lang samen?

arctic oh shit dat is jammer! Mss kan je morgen nog eens bellen, bij mijn ziekenhuis is er ook gewoon poli in het weekend! Dus wie weet!
Ze zijn voor spoed wel bereikbaar in het weekend.
Jammer dat ik ze gemist heb, maar kan wachten tot maandag
Hallo meiden,

Ik zou ook graag mijn verhaal kwijt willen. Voel me enorm gefrustreerd en in mijn ogen voelt het als een grote mindf*ck.
Mijn vriend en ik proberen nu al ruim een jaar zwanger te worden. Vanwege zeer onregelmatige cyclussen (32-51 dagen) zijn wij in januari naar de HA gegaan, gelukkig meteen doorverwezen naar het ZH. In februari de eerste ronde met clomid 50 Mg gestart. Reageerde hier heel goed op, dus kreeg voor een half jaar mee. Helaas toen geen zwangerschap. Nu de 2e ronde en zit inmiddels al op 5 dagen overtijd, uitgaande van de cyclus van vorige keer (32 dagen). Test was negatief en ik voel niks van een aankomende menstruatie komen.

Zijn er meer waarbij clomid de 1e keer goed werkte en daarna niet meer?
Maandag in ieder geval maar weer bellen met het ziekenhuis
@Lollipop, welkom! Ik reageerde niet op 50 mg dacht ik. Nu met 100 mg reageer ik wel en heb ik ook sinds gister positieve ovulatietest. Doe je ook ovulatie testen? Misschien was dit keer je eisprong later dan de vorige keer?

Doordat ik nu mijn ei voel zitten, bedenk ik me dat ik datzelfde gevoel bij 50 mg ook had maar pas veel later (rond dag 22) . Bij mij breken ze na 35 dagen de cyclus af. Dus ik zou zeker maandag even bellen als er dan nog geen duidelijkheid is. Maar ik zou dan nog wel een keer testen in het geval van late eisprong of innesteling.
@lolipop mijn cyclus blijft ondanks toen clomid en nu gonal f nog steeds onregelmatig
Ik weet nu alleen waar ik aan toe ben omdat ik echo's krijg
@hardloopstudentje
Ik heb deze maand geen ovulatie testen gebruikt, ik wilde er niet te veel mee bezig zijn (hoe moeilijk ik het ook vind) en ik de eerste ronde volledig door het ziekenhuis ben gevolgd met echo’s en bloed prikken en dat eigenlijk zo goed ging dat ik er blind vanuit ging dat het nu ook zo was. Naïef misschien...
Het ziekenhuis had tegen mij ook gezegd dat als ik een langere cyclus dan 35 dagen heb ik ook weer contact moet opnemen.
Ik zal maandag voor de zekerheid nog een test doen, maar ik ga er momenteel nergens meer vanuit.

@articfox1
Krijg jij iedere ronde echo’s?
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)
Lollipop987 schreef:
13-04-2019 18:21
@hardloopstudentje
Ik heb deze maand geen ovulatie testen gebruikt, ik wilde er niet te veel mee bezig zijn (hoe moeilijk ik het ook vind) en ik de eerste ronde volledig door het ziekenhuis ben gevolgd met echo’s en bloed prikken en dat eigenlijk zo goed ging dat ik er blind vanuit ging dat het nu ook zo was. Naïef misschien...
Het ziekenhuis had tegen mij ook gezegd dat als ik een langere cyclus dan 35 dagen heb ik ook weer contact moet opnemen.
Ik zal maandag voor de zekerheid nog een test doen, maar ik ga er momenteel nergens meer vanuit.

@articfox1
Krijg jij iedere ronde echo’s?
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)
Ja, sinds ik ben overgestapt op gonal f
Tien ik nog clomid gebruikte niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven