Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
pejeka schreef:
10-04-2019 18:58
Zou niet weten waarom. Ik snap zelf wel dat als je buiten de camera's om bij zo'n B&B boekt, het ontbijt er niet zo uitgebreid uitziet. Zal nog steeds netjes verzorgd zijn, dat geloof ik heus, maar dat (stel dat je met zijn tweeën bent) er dan genoeg op tafel staat om 10 mensen te voeden, nee, dat geloof ik echt niet. Dus wat je ziet op TV, is volgens mij echt niet de werkelijkheid, maar meer: Oh, er zijn camera's in de buurt, laten we eens extra dik uitpakken...

Natuurlijk is dat zo. Die uitstapjes krijgt de gewone B&B-klant ook niet. Het is gewoon een grappig concept voor de t.v. waarbij de eigenaren ondertussen even lekker reclame kunnen maken voor hun bedrijfje.
Maar dat beseffende is het wel puur vermaak voor de kijker en niet waard om zo serieus op in te gaan.
Pejeka ben jij met pensioen ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
10-04-2019 19:08
Natuurlijk is dat zo. Die uitstapjes krijgt de gewone B&B-klant ook niet. Het is gewoon een grappig concept voor de t.v. waarbij de eigenaren ondertussen even lekker reclame kunnen maken voor hun bedrijfje.
Maar dat beseffende is het wel puur vermaak voor de kijker en niet waard om zo serieus op in te gaan.
Ik vind het ook prima vermaak, begrijp me niet verkeerd. Zelfs best een aardig programma. Zou het alleen wel netjes vinden als er eerlijk werd bij verteld dat het verblijf van andere gasten waarschijnlijk minder uitgebreid zal zijn. Tuurlijk, ze hebben dan nog steeds dezelfde kamers met hetzelfde schone bed, maar echt niet dat die ook een hele middag op sleeptouw genomen worden door de eigenaren om de stad of omgeving te verkennen, en echt niet dat het ontbijt dan net zo enorm is als in de uitzending. Daar geloof ik namelijk niks van.

Verder zou ik inderdaad wel eens willen zien hoe de gasten de avond doorbrengen. Avondeten moeten ze waarschijnlijk ergens buiten de deur doen, maar laat dat dan eens zien, of geef tips over leuke restaurantjes in de omgeving. En als je daarna terugkomt naar je B&B en je wilt inderdaad nog even een uurtje met een glaasje wijn en een sigaretje ontspannen, kan dat dan? Dat soort info. Dat is toch ook nuttig voor toekomstige gasten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Roken in de kamer (op de kamer?) kan natuurlijk niet, stinkt alles naar sigarettenrook bij de volgende gasten.
Alle reacties Link kopieren Quote
sam1968 schreef:
10-04-2019 19:22
Roken in de kamer (op de kamer?) kan natuurlijk niet, stinkt alles naar sigarettenrook bij de volgende gasten.
Maar misschien is er een rookruimte, of een tafeltje op de veranda in de buitenlucht. Dus dat zou je dan kunnen laten weten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
10-04-2019 18:36
Ik vroeg of je iets nieuws te melden had, dus niet iets dat je 1001 keer verteld hebt. ;)

You're feeding the troll ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
En overigens heb ik wel in B&B's overnacht met zo'n uitgebreid ontbijt. Dus :hello:

Maar dat heb ik ook al eerder gezegd :yawnee:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
10-04-2019 18:58
Zou niet weten waarom. Ik snap zelf wel dat als je buiten de camera's om bij zo'n B&B boekt, het ontbijt er niet zo uitgebreid uitziet. Zal nog steeds netjes verzorgd zijn, dat geloof ik heus, maar dat (stel dat je met zijn tweeën bent) er dan genoeg op tafel staat om 10 mensen te voeden, nee, dat geloof ik echt niet. Dus wat je ziet op TV, is volgens mij echt niet de werkelijkheid, maar meer: Oh, er zijn camera's in de buurt, laten we eens extra dik uitpakken...
Zodat je niet elke week hetzelfde zegt hier. Daarom.
pejeka schreef:
10-04-2019 19:25
Maar misschien is er een rookruimte, of een tafeltje op de veranda in de buitenlucht. Dus dat zou je dan kunnen laten weten.
Ja daar heb je wel gelijk in.
Meestal mag je wel buiten onder een afdakje staan, met een blikje of plastic bekertje om je peuken in te gooien.
;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg ook even in.. :mrgreen:
Vind het een leuk programma, maar wat ik niet snap is dat ze van tevoren de kamerprijzen bekend maken. Een stel dat wil winnen betaalt dan sowieso nooit meer of zelfs minder. Als ze niet weten wat het kost geven ze pas echt het bedrag dat ze het waard vinden lijkt mij...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mel-k schreef:
10-04-2019 21:31
Ik vlieg ook even in.. :mrgreen:
Vind het een leuk programma, maar wat ik niet snap is dat ze van tevoren de kamerprijzen bekend maken. Een stel dat wil winnen betaalt dan sowieso nooit meer of zelfs minder. Als ze niet weten wat het kost geven ze pas echt het bedrag dat ze het waard vinden lijkt mij...
Vind ik eigenlijk ook wel een goeie, de gasten zelf te laten bepalen wat ze de overnachting waard vinden, en dan achteraf kijken in hoeverre dat in de buurt komt van de vraagprijzen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
10-04-2019 21:32
Vind ik eigenlijk ook wel een goeie, de gasten zelf te laten bepalen wat ze de overnachting waard vinden, en dan achteraf kijken in hoeverre dat in de buurt komt van de vraagprijzen.
Ja dat vind ik ook. Heb dat ook wel eens gezegd geloof ik.
Ik vind sommige prijzen ook buitensporig hoog voor 1 nachtje.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
10-04-2019 21:35
Ja dat vind ik ook. Heb dat ook wel eens gezegd geloof ik.
Ik vind sommige prijzen ook buitensporig hoog voor 1 nachtje.
Vond ik in de laatste aflevering zeker. Bij twee van die B&B's lag de prijs dik boven de 100 euro per nacht. Heeft vast te maken met de dure historische huizen, maar laten we eerlijk zijn, in je slaapkamer merkte je daar weinig van, dus die hele historische omgeving had in beide gevallen echt geen meerwaarde voor je verblijf - in het ene geval zat je via wat achterafgangetjes buitenom weggestopt in een moderne uitbouw, in het andere geval in een verblijf elders op het terrein waarbij je in feite nog niet eens in de búúrt van het kasteel mocht komen, laat staan erin.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja daarom. Had dus net zo goed een kamer in een gewone tweekapper kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mel-k schreef:
10-04-2019 21:31
Ik vlieg ook even in.. :mrgreen:
Vind het een leuk programma, maar wat ik niet snap is dat ze van tevoren de kamerprijzen bekend maken. Een stel dat wil winnen betaalt dan sowieso nooit meer of zelfs minder. Als ze niet weten wat het kost geven ze pas echt het bedrag dat ze het waard vinden lijkt mij...

Dat werkt natuurlijk niet. Meer luxe = hogere prijs. Dus dan wint altijd degene met de meeste luxe. Het idee dat iemand een simpele kamer met het dubbele van de (onbekende) vraagprijs waardeert om het o zo [vul iets willekeurigs positiefs in], is niet realistisch.

En ook dan kan je als deelnemer prima manipuleren: je kan alles natuurlijk maar een tientje per nacht waard vinden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
10-04-2019 22:23
Dat werkt natuurlijk niet. Meer luxe = hogere prijs. Dus dan wint altijd degene met de meeste luxe. Het idee dat iemand een simpele kamer met het dubbele van de (onbekende) vraagprijs waardeert om het o zo [vul iets willekeurigs positiefs in], is niet realistisch.

En ook dan kan je als deelnemer prima manipuleren: je kan alles natuurlijk maar een tientje per nacht waard vinden.
Ik bedoel dan dat diegene met het hoogste percentages van de vraagprijs wint, net als nu.
pejeka schreef:
10-04-2019 18:44
Nou ja, het ging over het ontbijt, en ik vind het gewoon bezopen dat daar voor vier mensen een hoeveelheid op tafel gezet wordt die ruim voldoende is om 10 mensen te voeden. En ik denk zomaar dat dat met name voor de camera's wordt gedaan, tenminste, ik zou het idioot vinden als ik in een dergelijke B&B zou logeren en er kwam een dergelijke hoeveelheid eten op tafel. Want meer dan de helft wordt niet opgegeten, en dan vraag ik me af wat ze daar dan mee doen. De volgende dag opnieuw serveren kan niet, want (als je het TV-programma moet geloven) moet alles elke dag weer vers gekarnd, vers geplukt, vers gebakken, verser dan vers zijn, dus tja, dan kan je niet opeens komen aandragen met brood van gisteren en fruit en vleeswaren die al een dag oud zijn. Dus wat dóen die B&B's dan met al dat voedsel dat overblijft (gewoon nieuwsgierig).
Afbeelding
dolfje schreef:
10-04-2019 21:35
Ja dat vind ik ook. Heb dat ook wel eens gezegd geloof ik.
Ik vind sommige prijzen ook buitensporig hoog voor 1 nachtje.
Klopt hoor; net als ik dat bij veel hotels het geval vind voor de geboden kwaliteit van kamer, ontbijt, verdere faciliteiten, locatie etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik heb gisteren het contactformulier van omroep Max ingevuld over het ontbijt en dit is het antwoord :
Geachte mevrouw,

Dank u voor uw bericht.

Wij zijn er niet van op de hoogte wat er met het overgebleven ontbijt gebeurd, wij veronderstellen dat dit indien mogelijk houdbaar net als thuis weer aangeboden wordt. De Bed&Breakfast wordt weergegeven zoals het daadwerkelijk is.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd.
dolfje schreef:
11-04-2019 08:37
Nou ik heb gisteren het contactformulier van omroep Max ingevuld over het ontbijt en dit is het antwoord :
Geachte mevrouw,

Dank u voor uw bericht.

Wij zijn er niet van op de hoogte wat er met het overgebleven ontbijt gebeurd, wij veronderstellen dat dit indien mogelijk houdbaar net als thuis weer aangeboden wordt. De Bed&Breakfast wordt weergegeven zoals het daadwerkelijk is.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd.
gebeurd? Echt met een d???
Alle reacties Link kopieren Quote
Lacuba schreef:
12-04-2019 09:03
gebeurd? Echt met een d???
Ja ik heb copy paste gedaan :P
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
11-04-2019 08:37
Nou ik heb gisteren het contactformulier van omroep Max ingevuld over het ontbijt en dit is het antwoord :
Geachte mevrouw,

Dank u voor uw bericht.

Wij zijn er niet van op de hoogte wat er met het overgebleven ontbijt gebeurd, wij veronderstellen dat dit indien mogelijk houdbaar net als thuis weer aangeboden wordt. De Bed&Breakfast wordt weergegeven zoals het daadwerkelijk is.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus negen van de tien keer krijg je geen vers ontbijt, maar gewoon grotendeels de resten van de dag ervoor?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
12-04-2019 19:33
Dus negen van de tien keer krijg je geen vers ontbijt, maar gewoon grotendeels de resten van de dag ervoor?

Ah joh, ze smikkelen de restjes gewoon zelf op. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
12-04-2019 19:33
Dus negen van de tien keer krijg je geen vers ontbijt, maar gewoon grotendeels de resten van de dag ervoor?

Haha, dat zal wel meevallen denk ik.
Opgewarmde Koffie/thee, eieren en brood van de dag ervoor, dat smaakt niet best.
Alles wat nog verpakt is kan natuurlijk wel gewoon bewaard worden zo lang de houdbaarheidsdatum dat toelaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
12-04-2019 22:41
Haha, dat zal wel meevallen denk ik.
Opgewarmde Koffie/thee, eieren en brood van de dag ervoor, dat smaakt niet best.
Alles wat nog verpakt is kan natuurlijk wel gewoon bewaard worden zo lang de houdbaarheidsdatum dat toelaat.
Ja... maar er IS niks wat meerdere dagen bewaard kan worden (nou ja, een plakje kaas misschien). Want ál het fruit wordt dezelfde morgen voor dag en dauw geplukt in eigen tuin, en ál het brood is net vers gebakken, zo niet door de B&B-eigenaren zelf, dan wel door de toevallig drie deuren verderop wonende ambachtelijke bakker, en de eieren zijn altijd dagvers geraapt, enz. Dan kan je dat toch de volgende dag niet meer serveren als zijnde kakelvers?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven