Tips voor Barcelona

15-04-2019 09:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Aanstaande zondag ga ik naar Barcelona. Heeft er nog iemand leuke tips? Restaurantjes, bezienswaardigheden of iets anders?

Ik ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
https://barcelonapagina.nl/bezienswaard ... gKD_vD_BwE
Alle reacties Link kopieren
pas op voor zakkenrollers, niet meedoen aan "balletje balletje"

Eten 2 straten vanaf de Rambla is helft goedkoper
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
15-04-2019 09:08
pas op voor zakkenrollers, niet meedoen aan "balletje balletje"

Eten 2 straten vanaf de Rambla is helft goedkoper
Yes, bekend inderdaad. Dankje!
Park Guell is mooi, maar wellicht kleiner dan je zou verwachten. In februari waren ze bezig met restauratie werkzaamheden.

Sagrada familia vond ik echt heel erg mooi(regel vooraf entree tickets! Wellicht ben je al wat aan de late kant. Wij regelden ongeveer 3 weken voor vertrek alle tickets, maar konden niet alles doen op de momenten dat wij dat graag wilden).

We hebben nog een dag een hop on hop off bus gedaan, was ook leuk. Zoek vooraf uit welke dingen die langs de route zijn, je zou willen zien.

We hadden een city pass, of Barcelona card(ik weet even niet meer welke van de twee).

De steegjes rondom de ramblas vond ik erg leuk om doorheen te slenteren. Er is ook nog een grote overdekte markthal in de buurt van de ramblas, was ook leuk om daar even doorheen te lopen, wel heel druk!. Ramblas zelf vond ik niet zo bijzonder.

Niet sexy, maar draag een buideltasje om geld en papieren te beschermen. Pas vooral ook op in de metro!

Maar je hebt vast al wel nagedacht over je bezoek?
anoniem_130005 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 09:49
16.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
15-04-2019 09:45
Park Guell is mooi, maar wellicht kleiner dan je zou verwachten. In februari waren ze bezig met restauratie werkzaamheden.

Sagrada familia vond ik echt heel erg mooi(regel vooraf entree tickets! Wellicht ben je al wat aan de late kant. Wij regelden ongeveer 3 weken voor vertrek alle tickets, maar konden niet alles doen op de momenten dat wij dat graag wilden).

We hebben nog een dag een hop on hop off bus gedaan, was ook leuk. Zoek vooraf uit welke dingen die langs de route zijn, je zou willen zien.

We hadden een city pass, of Barcelona card(ik weet even niet meer welke van de twee).

De steegjes rondom de ramblas vond ik erg leuk om doorheen te slenteren. Er is ook nog een grote overdekte markthal in de buurt van de ramblas, was ook leuk om daar even doorheen te lopen, wel heel druk!. Ramblas zelf vond ik niet zo bijzonder.

Maar je hebt vast al wel nagedacht over je bezoek?

Ja, zeker! En Barcelona is ook niet geheel onbekend. Vind het wel altijd leuk om te horen wat andere mensen zouden aanraden en daar zitten vaak ook wel dingen tussen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
XMSL schreef:
15-04-2019 09:49
Ja, zeker! En Barcelona is ook niet geheel onbekend. Vind het wel altijd leuk om te horen wat andere mensen zouden aanraden en daar zitten vaak ook wel dingen tussen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
Haha, dan heb je aan mij niet zoveel! Wij waren er voor het eerst en hebben vooral bekende hoogtepunten bekeken! En wij kookten zelf in het appartement, dus geen restaurant zelf bezocht.
Alle reacties Link kopieren
Het forumarchief staat vol met tips voor Barcelona!

reizen/barcelona-leuke-plekjes/list_messages/283785

reizen/barcelona/list_messages/349505

reizen/tips-barcelona/list_messages/282637

reizen/tips-barcelona-omgeving/list_messages/358609

reizen/stedentrip-barcelona/list_messages/382372

reizen/tips-barcelona-uitgaan-shoppen-e ... ges/272025
Alle reacties Link kopieren
De hoogtepunten van de stad zal je zelf ook wel weten. Wat andere tips:

* De Bunkers: Vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad
* Kasteel op Montjuic
* Het park Ciutadella
* De wijk Gracia is leuk, mooie pleintjes en veel leuke kleine winkeltjes
* Terrasjes in de wijk El Born, net iets verder van de Ramblas, daarom een stuk rustiger en gezelliger
* Lekkere tapas eten bij Tapeo, wel reserveren of je moet lang wachten
* Het dakterras boven op het Museum van de Geschiedenis van Catalunya (Museo de Historia de Catalunya), ´s avonds denk je dat je een dicht museum binnen wandelt, dan neem je de lift helemaal naar boven en heb je een heel groot terras, leuk voor een drankje met uitzicht over de haven.
* De markt Sant Antoni is een mooi gebouw en veel rustiger en minder toeristisch dan de Boqueria, daar verkopen ze tegenwoordig bijna alleen sapjes.
* Heerlijke ijsjes bij DelaCrem, achter de universiteit bij Plaza Universitat.
* Tapas eten tussen de spanjaarden bij La Bombeta in de Barceloneta, wel alleen contant betalen.
* Bij Plaza Espanya kan je naar boven op het winkelcentrum (was vroeger een stierenvecht arena) en het je leuk uitzicht. Je kan buiten de betaalde lift nemen, of gewoon binnen met roltrap naar boven.
* Zondag en maandag zijn feestdagen, dus de meeste winkels zijn dicht.
* Koop voor de metro/bus een T10 kaartje, ipv de toeristische dagkaarten. Uiteindelijk een stuk goedkoper, alleen voor het vliegveld moet je dan een ander kaartje.

En zoals hierboven ook al veel gezegd, let op de zakkenrollers, het is echt niet normaal zoveel als er zijn. Helemaal nu met de paasweek. Neem een tas met een rits, geen rugzak, laat je belangrijke papieren in je hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 7 maanden in Barcelona gewoond en ik ging altijd graag Monjuic op en naar de Magic Fountains.
Palau de la Musica Catalana is ook onwijs mooi en wat minder bekend.
Verder is de wijk Gracia leuk om doorheen te lopen op een mooie dag. Niet zo toeristisch en voelt dus echt als het Spaanse dorp dat het ooit was (voordat Eixample het met de rest van bcn verbond).
Qua horeca is het wat moeilijker want ik ben al even weg :proud: maar La Xampanyeria is altijd een klassieker. Als je in de buurt van de Ramblas toch lekker wilt eten dan kun je naar Ocaña op Placa Reial gaan.
En niet qua speciaal eten en drinken maar als je in de buurt bent is het heel leuk om bij El Bosc de Les Fades binnenstappen voor een kop koffie of een biertje. Een soort sprookjesbos-cafe, heel bizar.
Alle reacties Link kopieren
Oh en als je er van houd: een cocktail doen bij Eclipse, de hotelbar van het W hotel.
Best posh en prijzig maar het uitzicht is fantastisch (en de cocktails zijn ook heel lekker).
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-04-2019 10:47
Ik heb 7 maanden in Barcelona gewoond en ik ging altijd graag Monjuic op en naar de Magic Fountains.
Palau de la Musica Catalana is ook onwijs mooi en wat minder bekend.
Verder is de wijk Gracia leuk om doorheen te lopen op een mooie dag. Niet zo toeristisch en voelt dus echt als het Spaanse dorp dat het ooit was (voordat Eixample het met de rest van bcn verbond).
Qua horeca is het wat moeilijker want ik ben al even weg :proud: maar La Xampanyeria is altijd een klassieker. Als je in de buurt van de Ramblas toch lekker wilt eten dan kun je naar Ocaña op Placa Reial gaan.
En niet qua speciaal eten en drinken maar als je in de buurt bent is het heel leuk om bij El Bosc de Les Fades binnenstappen voor een kop koffie of een biertje. Een soort sprookjesbos-cafe, heel bizar.

Oooo wat leuk, dankje! :D :D
Hoe ging je de Montjuic op? Met de metro en dan de kabelbaan, of..?
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
15-04-2019 10:41
De hoogtepunten van de stad zal je zelf ook wel weten. Wat andere tips:

* De Bunkers: Vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad
* Kasteel op Montjuic
* Het park Ciutadella
* De wijk Gracia is leuk, mooie pleintjes en veel leuke kleine winkeltjes
* Terrasjes in de wijk El Born, net iets verder van de Ramblas, daarom een stuk rustiger en gezelliger
* Lekkere tapas eten bij Tapeo, wel reserveren of je moet lang wachten
* Het dakterras boven op het Museum van de Geschiedenis van Catalunya (Museo de Historia de Catalunya), ´s avonds denk je dat je een dicht museum binnen wandelt, dan neem je de lift helemaal naar boven en heb je een heel groot terras, leuk voor een drankje met uitzicht over de haven.
* De markt Sant Antoni is een mooi gebouw en veel rustiger en minder toeristisch dan de Boqueria, daar verkopen ze tegenwoordig bijna alleen sapjes.
* Heerlijke ijsjes bij DelaCrem, achter de universiteit bij Plaza Universitat.
* Tapas eten tussen de spanjaarden bij La Bombeta in de Barceloneta, wel alleen contant betalen.
* Bij Plaza Espanya kan je naar boven op het winkelcentrum (was vroeger een stierenvecht arena) en het je leuk uitzicht. Je kan buiten de betaalde lift nemen, of gewoon binnen met roltrap naar boven.
* Zondag en maandag zijn feestdagen, dus de meeste winkels zijn dicht.
* Koop voor de metro/bus een T10 kaartje, ipv de toeristische dagkaarten. Uiteindelijk een stuk goedkoper, alleen voor het vliegveld moet je dan een ander kaartje.

En zoals hierboven ook al veel gezegd, let op de zakkenrollers, het is echt niet normaal zoveel als er zijn. Helemaal nu met de paasweek. Neem een tas met een rits, geen rugzak, laat je belangrijke papieren in je hotel.
Super, thanks! Zitten leuke dingen tussen. Ik denk dat ik het museum maar eens ga proberen!
La Bombeta ken ik niet, maar die ga ik zeker eens proberen. Ik heb vorig jaar ook écht hele goede tapas gegeten bij Palosanto in El Raval. Ook echt een aanrader haha.

Zakenrollers, drama ja. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alles maar gewoon op mijn lijf draag. Geen tas of iets dergelijks. Dat werkt toch het beste..
Alle reacties Link kopieren
DANKJE! :D :D :D
Alle reacties Link kopieren
XMSL schreef:
15-04-2019 10:54
Oooo wat leuk, dankje! :D :D
Hoe ging je de Montjuic op? Met de metro en dan de kabelbaan, of..?
Met de metro naar de voet van de berg. Daarna meestal de kabelbaan op en lopend naar beneden of andersom.
Het is een leuke wandeling dus als je de tijd hebt zou ik zeker één kant op lopen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-04-2019 10:57
Met de metro naar de voet van de berg. Daarna meestal de kabelbaan op en lopend naar beneden of andersom.
Het is een leuke wandeling dus als je de tijd hebt zou ik zeker één kant op lopen.
Dat hebben we wel, denk ik :) Ik kan me herinneren dat ik die kabelbaan nog vrij prijzig vond. Maar ik weet niet meer precies wat 'ie kostte..
Alle reacties Link kopieren
XMSL schreef:
15-04-2019 11:12
Dat hebben we wel, denk ik :) Ik kan me herinneren dat ik die kabelbaan nog vrij prijzig vond. Maar ik weet niet meer precies wat 'ie kostte..
Klopt hij is best prijzig, één kant op scheelt al weer ;-)
Je kunt ook twee kanten op lopen natuurlijk, ik denk dat het een half uurtje wandelen is.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-04-2019 11:21
Klopt hij is best prijzig, één kant op scheelt al weer ;-)
Je kunt ook twee kanten op lopen natuurlijk, ik denk dat het een half uurtje wandelen is.
Valt eigenlijk best mee. Als het mooi weer is, is het best te doen!
Alle reacties Link kopieren
Om bovenop Montjuic te komen en je wilt geen kabelbaan (duur! rond de 16 euro), en niet lopen, kan je vanaf Placa Espanya gewoon de bus nemen helemaal tot boven bij het kasteel.
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
15-04-2019 11:25
Om bovenop Montjuic te komen en je wilt geen kabelbaan (duur! rond de 16 euro), en niet lopen, kan je vanaf Placa Espanya gewoon de bus nemen helemaal tot boven bij het kasteel.
Heee top, dankje! Weet je toevallig ook nog welke lijn dat is?
Alle reacties Link kopieren
XMSL schreef:
15-04-2019 11:45
Heee top, dankje! Weet je toevallig ook nog welke lijn dat is?
Het is bus 150. Succes
Alle reacties Link kopieren
rianneplaya schreef:
15-04-2019 12:05
Het is bus 150. Succes
Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven