Is het de telefoon of het snoer?

15-04-2019 20:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds september heb ik een nieuwe iPhone 8, deze werkt gewoon goed. Alleen de laatste paar dagen krijg ik regelmatig de melding dat ie de accessoire niet herkent tijdens het laden. Als ik het snoer eruit haal en er weer op nieuw in doe dan doet ie het wel weer ff. Maar helemaal in 1x door laden doet ie niet zonder de melding te geven of zonder te stoppen met laden. Nu vraag ik me af of dit door het snoer komt of is dit een fout in de telefoon zelf? En valt dit nog onder de garantie?
Alle reacties Link kopieren
Snoer
ik geef mn bek ook maar een douw
Gebruik je wel de oplader van Apple zelf?
Dat kunnen wij natuurlijk niet vaststellen. Ga er mee terug naar de winkel, misschien kunnen ze het doormeten
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
15-04-2019 20:15
Gebruik je wel de oplader van Apple zelf?
Ja gewoon het snoetje dat erbij hoort. Ik gebruik nooit “namaak”
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: ik dacht dat het qua spelling een vraag was en wilde al antwoorden allebei goed. Maar ik verwacht na je topic gelezen te hebben dat het gaat om het snoer.
Alle reacties Link kopieren
Het snoer inderdaad! Zo vaak deze melding gehad. Ik heb inmiddels aardig wat opladers versleten omdat ze na een tijdje deze melding gaven, ook de dure apple-opladers. Ik koop ze tegenwoordig bij Trekpleister.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd Apple gehad en met mn vorige telefoons nooit deze melding gehad. En nu blijft het dagelijks terugkomen. Dit is ook niet heel bevordelijk voor de batterij.
Op het snoer zit volgens mij geen garantie
Alle reacties Link kopieren
Leen even iemand anders' iPhone lader. Als dat wel goed gaat: je snoer/lader is kapot. Als dat ook niet goed gaat: je iPhone.

In beide gevallen: garantie claimen!
Heb je de Apple oplader of één van de HEMA ofzo? Apple zorgt er bij de updates nl voor dat merkloze opladers niet meer herkend worden. Daarom is Hema ook eens in de zoveel tijd uitverkocht, want dan moeten ze alle achterhaalde versies terughalen en een update produceren.

Edit: Ignore me! Comment niet gelezen.
Gizmauw schreef:
15-04-2019 20:18
:facepalm: ik dacht dat het qua spelling een vraag was en wilde al antwoorden allebei goed. Maar ik verwacht na je topic gelezen te hebben dat het gaat om het snoer.
Ik las het ook zo! Zo van; is het de telefoon en het snoer?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 20:34
Heb je de Apple oplader of één van de HEMA ofzo? Apple zorgt er bij de updates nl voor dat merkloze opladers niet meer herkend worden. Daarom is Hema ook eens in de zoveel tijd uitverkocht, want dan moeten ze alle achterhaalde versies terughalen en een update produceren.

Edit: Ignore me! Comment niet gelezen.
Ik heb altijd een originele Apple lader. Ik zou het niet eens durven er een merkloze in te doen (noem mij maar te voorzichtig)
Even checken met een andere oplader inderdaad, dan weet je het meteen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je het verkeerde snoer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hele la vol snoeren maar snoeren van apple zijn niet altijd onderling uitwisselbaar. Een iets verkeerde spanning en het gaat fout.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
BowGirl35 schreef:
15-04-2019 20:50
Ik heb altijd een originele Apple lader. Ik zou het niet eens durven er een merkloze in te doen (noem mij maar te voorzichtig)
Ik heb wel altijd Hema opladers hoor. En dan eens in de zoveel tijd koop ik een nieuwe. Ze zijn lekker lang, die Apple-snoertjes zijn zo kort. Bovendien heb ik overal snoeren, op werk, in m’n tas, thuis. Nog nooit een probleem met m’n telefoon door gekregen. Het is slechts een snoer, die kan je telefoon niet kapot maken. Hoogstens is ‘ie niet compatible.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-04-2019 21:16
Ik heb wel altijd Hema opladers hoor. En dan eens in de zoveel tijd koop ik een nieuwe. Ze zijn lekker lang, die Apple-snoertjes zijn zo kort. Bovendien heb ik overal snoeren, op werk, in m’n tas, thuis. Nog nooit een probleem met m’n telefoon door gekregen. Het is slechts een snoer, die kan je telefoon niet kapot maken. Hoogstens is ‘ie niet compatible.

Hier hetzelfde. Al jaren. Geen problemen met ‘om de zoveel tijd moeten vervangen omdat ze niet meer up to date zouden zijn’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sinds september een nieuwe = garantie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
himalaya schreef:
15-04-2019 22:38
Hier hetzelfde. Al jaren. Geen problemen met ‘om de zoveel tijd moeten vervangen omdat ze niet meer up to date zouden zijn’.
Ze knakken en scheuren ook niet zo snel als de iPhone snoeren. Ik heb er nu een paar met van dat touw eromheen. Heel stevig. Maar goed, ik ga niet zuinig met m’n spulletjes om.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan de laatste update, dus niet aan je telefoon of aan het snoertje. Een oplaadkabel wordt sinds de laatste update als een accessoir gezien. Aldus mijn vriend, die elk topic op Tweakers napluist voor de nieuwste info.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
SmoesDePoes schreef:
16-04-2019 13:57
Het ligt aan de laatste update, dus niet aan je telefoon of aan het snoertje. Een oplaadkabel wordt sinds de laatste update als een accessoir gezien. Aldus mijn vriend, die elk topic op Tweakers napluist voor de nieuwste info.
Dus alle iPhones hebben dat. alleen, dat is niet zo
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-04-2019 14:21
Dus alle iPhones hebben dat. alleen, dat is niet zo
Ik weet alleen dat het door de laatste update komt, en dat de iPhone het niet elke keer vraagt. Zo kan je hem 10x opladen, en vraagt hij de 11e keer om je telefoon te ontgrendelen zodat het accessoir herkent kan worden.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Ok, je gebruikt het snoer van Apple, maar gebruik je ook de stekker van Apple?
SmoesDePoes schreef:
16-04-2019 17:07
Ik weet alleen dat het door de laatste update komt, en dat de iPhone het niet elke keer vraagt. Zo kan je hem 10x opladen, en vraagt hij de 11e keer om je telefoon te ontgrendelen zodat het accessoir herkent kan worden.
Geen last van, ook niet na de laatste update. Bijzonder aanname van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven