Gezondheid alle pijlers

Bestaat rustgevende voetencrème?

24-04-2019 00:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er (zogezegde) rustgevende voetencrèmes bestaan, maar werkt dit ook echt? Heeft iemand positieve ervaringen met een bepaald merk/soort? Mijn voeten voelen enorm vermoeid aan, er zit een bepaalde druk op.
Helpt goed met je voeten omhoog zitten niet?
Alle reacties Link kopieren
Moire, eigenlijk niet. Ik kan natuurlijk geen hele dag met mijn voeten omhoog liggen, maar als ik dan 's avonds met mijn voeten omhoog lig, blijven ze vermoeid aanvoelen.
Ah vervelend. Heb je staand werk?
Zouden die compressiesokken kunnen helpen? Goede aangepaste inlegzooltjes?
Alle reacties Link kopieren
Deels staand en deels zittend eigenlijk. Nog niet geprobeerd. Zou een optie kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Voetencrème: geen tips.

Maar misschien helpt het als je 's nachts je voeten iets hoger hebt liggen?
- dat kan je uitproberen door de onderkant van je matras wat te verhogen (bijvoorbeeld door een ongebruikt hoofdkussen, een opgevouwen oude deken/dekbed onder je matras te leggen aan de onderkant).
Alle reacties Link kopieren
Goede tip Gebruna! Inderdaad slim gezien om iets ónder de matras te leggen. Een verhoging bovenop de matras zou snel sneuvelen met mijn gewoel 's nachts, haha.
karrotje schreef:
24-04-2019 00:38
Deels staand en deels zittend eigenlijk. Nog niet geprobeerd. Zou een optie kunnen zijn!
Ik zag ze laatst bij de Action. Zal vast voor weinig zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, die compressiesokken die Moire noemt, zijn denk ik ook het proberen waard.
Dat worden ook wel vliegtuigkousen genoemd (bijv. bij Action voordelig te koop)

Maar die truc met de onderkant van je matras verhogen (losse kussens óp je matras gaat inderdaad binnen de kortste keer schuiven), is sowieso het proberen waard.
Kost niets en je kunt het vannacht direct al uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd lekker vindt bij vermoeide voeten is een voetencrème met menthol. Dat voelt verfrissend en neemt de druk weg. Heb het zelf eens gekocht in Duitsland maar is vast ook hier bij de drogist te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Rituals heeft hier crème voor! Dao heet het dacht ik. Verkoelend en verfrissend.
Het helpt echt. Ik heb gewoon bij de Kruidvat een tube gehaald om uit te proberen. Daarmee smeer ik de onderkant van mijn voeten in voor het slapen gaan en de vermoeidheid en pijn trekt weg. Ideaal.
Is zo’n voetenbadje niet wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik haalde wel eens van die bruisballen voor in het water op. Heerlijk relaxed. En daarna feestte ik weer vrolijk de hele nacht door.
Alle reacties Link kopieren
Rockchick-007 schreef:
24-04-2019 01:16
Wat ik altijd lekker vindt bij vermoeide voeten is een voetencrème met menthol. Dat voelt verfrissend en neemt de druk weg. Heb het zelf eens gekocht in Duitsland maar is vast ook hier bij de drogist te krijgen.
Ik heb zo’n mentholcreme van de rituals gebruikt toen ik zwanger was en e-norm opgezwollen voeten had en het hielp wel wat.
Rockchick-007 schreef:
24-04-2019 01:16
Wat ik altijd lekker vindt bij vermoeide voeten is een voetencrème met menthol. Dat voelt verfrissend en neemt de druk weg. Heb het zelf eens gekocht in Duitsland maar is vast ook hier bij de drogist te krijgen.
.
The Body Shop heeft een hele voetenlijn met pepermunt.

https://www.thebodyshop.com/nl-nl/body/voeten/c/c00020
Rare vraag, maar hoe oud ben je?
Ik had namelijk jarenlang vermoeide voeten, ik denk ongeveer van mijn 25e tot 35e.
En toen liet ik mijn voeten eens nameten bij de schoenwinkel. Bleek ik al die tijd 2 maten te kleine schoenen te hebben.... Ik vond al dat ik erg sleets was wat schoenen betrof.

Anyway, sindsdien geen vermoeide voeten meer.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn-, ik ben 22. Straf verhaal. Merkte je dat niet bij het passen van schoenen dan?
Nee, ik kreeg ze gewoon aan. En ik dacht altijd dat die vermoeide voeten kwamen van mijn overgewicht. Na een paar maanden scheurde één schoen wel wat uit op het breedste deel van mijn voet, maar ik dacht dat dat was vanwege een anatomische afwijking (die ik niet heb). Ik liet dus eigenlijk mijn voetbreedte meten, maar toen bleek dat ik de lengtemaat verkeerd had... was er gewoon niet vanuit gegaan dat mijn voeten nog van maat konden veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat je voeten vermoeid aanvoelen? Hou je vocht vast? Zijn je voet en been spieren onvoldoende getraind? Heb je overgewicht?

Afhankelijk wat de oorzaak is van de vermoeidheid is kan je denken aan;
- wisselbaden voor de voeten om de doorbloeding te stimuleren
- compressiekousen dragen
- afvallen
- voeten en onderbenen trainen en spieren rekken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hamerhaai haalt t al aan : wisselbaden zijn fijn , trainen helpt en (aan t eind van de dag) met je benen omhoog tegen de muur ontspant enorm
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als ze er bijv. diazepam in zouden verwerken het weinig zou doen. De huid van de voeten is relatief vrij dik dus vermoedelijk komt het middel niet door de huidbarrière.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het grappige is dat de wetenschap nog steeds niet weet waardoor bepaalde aandoeningen zoals rusteloze benen, kramp (of doodgewone spierpijn) worden veroorzaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
24-04-2019 08:10
Wat is de reden dat je voeten vermoeid aanvoelen? Hou je vocht vast? Zijn je voet en been spieren onvoldoende getraind? Heb je overgewicht?

Afhankelijk wat de oorzaak is van de vermoeidheid is kan je denken aan;
- wisselbaden voor de voeten om de doorbloeding te stimuleren
- compressiekousen dragen
- afvallen
- voeten en onderbenen trainen en spieren rekken
Tja, ik weet zelf niet wat de oorzaak is. Overgewicht sowieso niet. Onvoldoende gespierde benen/voeten ook niet. Mijn voeten zijn niet dikker, dus vocht vasthouden lijkt me ook niet het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Daarom kan je er het beste een arts naar laten kijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven