Van minnares naar verlaten voor vrouw

28-04-2019 07:04 2210 berichten
Update:

Hij zag snel in dat we samen horen en is nu bezig de juiste stappen te zetten zodat we terug samen verder kunnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-06-2019 13:20
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
97.16% gewijzigd
Waarom zou ik geen goede moeder zijn? Co ouderschap werkt prima en mijn kind is erg vrolijk. Ik doe alles voor mijn kind, hij krijgt voldoende aandacht, heeft vele hobbies, doet het goed op school. Ik ben niet in een nieuwe relatie gestapt met de intentie dat het slecht zou aflopen, dat doet niemand. Ik had meer dan een jaar een relatie met deze man, dus te vroeg voorgesteld aan elkaar lijkt me ook niet. Ex en ik komen goed overeen voor ons kind en hij ziet ons beide voldoende en niet per se week week.

De reden dat zijn kinderen over me wisten is omdat hij open kaart gespeeld heeft, hij heeft een punt achter zijn huwelijk gezet en is bij me in komen wonen, hij kan hen moeilijk voorliegen.

Overigens zijn we geen collegas meer nu, hij was al een tijdje veranderd, omdat we wisten dat samen zouden eindigen en we geen gedoe op het werk wilden. We hebben beide opofferingen gemaakt voor elkaar met de intentie dat we samen oud zouden worden. Ik heb zijn familie ontmoet, kinderen, we zijn samen naar de notaris en bank geweest, dus niet zomaar een scharrel.
Dacht jij. Maar kennelijk was het voor hem niet zo serieus. Heb je niet ergens signalen gemist, omdat je verblind was? Dat weten voorkomt dat dit je nog eens overkomt
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben het echt verkeerd aangepakt. Hij had nooit gelijk bij jou moeten intrekken.

Laat hem en de hoop los, ga verder met je eigen leven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gebroken88 schreef:
28-04-2019 11:59
Waarom zou ik geen goede moeder zijn? Co ouderschap werkt prima en mijn kind is erg vrolijk. Ik doe alles voor mijn kind, hij krijgt voldoende aandacht, heeft vele hobbies, doet het goed op school. Ik ben niet in een nieuwe relatie gestapt met de intentie dat het slecht zou aflopen, dat doet niemand. Ik had meer dan een jaar een relatie met deze man, dus te vroeg voorgesteld aan elkaar lijkt me ook niet. Ex en ik komen goed overeen voor ons kind en hij ziet ons beide voldoende en niet per se week week.

De reden dat zijn kinderen over me wisten is omdat hij open kaart gespeeld heeft, hij heeft een punt achter zijn huwelijk gezet en is bij me in komen wonen, hij kan hen moeilijk voorliegen.

Overigens zijn we geen collegas meer nu, hij was al een tijdje veranderd, omdat we wisten dat samen zouden eindigen en we geen gedoe op het werk wilden. We hebben beide opofferingen gemaakt voor elkaar met de intentie dat we samen oud zouden worden. Ik heb zijn familie ontmoet, kinderen, we zijn samen naar de notaris en bank geweest, dus niet zomaar een scharrel.
Lijkt me heerlijk om zo gewetenloos door het leven te kunnen gaan. Jij hebt er zo te zien dan ook volop gebruik van gemaakt.
Waarom noem je je zelf in je OP een minnares (klinkt natuurlijk reuze interessant) maar benoem je steeds dat je zoveel meer voor hem bent?
Het feit dat je dat blijft geloven, zegt iets over jou.
Heel eerlijk gezegd vind ik het nogal vermakelijk dat je er zo bekaaid vanaf komt en dat hij voor zijn gezin kiest...
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 12:28
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebroken88 schreef:
28-04-2019 11:59
Waarom zou ik geen goede moeder zijn? .....Ik had meer dan een jaar een relatie met deze man, dus te vroeg voorgesteld aan elkaar lijkt me ook niet.
Je had een jaar lang een stiekeme affaire met die man. Dat is iets anders dan een duurzame relatie die gebaseerd is op vertrouwen en liefde.
Waarom zie je niet in dat jij en hij jullie omgeving enorm geschaad hebben? Waarom praat je alles recht? Heb je dan zo weinig respect voor je kind, je ex, zijn vrouw en hun kinderen? Jij en hij zijn gewoon enorm fout bezig geweest. Jullie gingen allebei vreemd. In de zin dat je dus niet alles op alles hebt gedaan voor de relatie met de vader van je kind maakt je dat in dat opzicht een slechte moeder.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Marigold1986 schreef:
28-04-2019 12:14

Heel eerlijk gezegd vind ik het nogal vermakelijk dat je er zo bekaaid vanaf komt en dat hij voor zijn gezin kiest...
Uiteindelijk komt zijn vrouw er bekaaider vanaf, hij kiest voor zijn kinderen zoals ik het lees en neemt zijn vrouw hierbij op de koop toe.
Alle reacties Link kopieren
wat een vreemd verhaal.

to verbreekt haar relatie en zet haar huis te koop.
was ex geen mede eigenaar en ging hij er zonder problemen uit?

daarna koopt ze een huis met nieuwe vriend.
had hij geen koophuis met zijn ex of kon hij zomaar een 2e hypotheek krijgen?

nu moet to binnenkort het samen gekochte huis uit en nieuwe ex zit weer probleemloos bij ex.

die hem gewoon terug wil, ook al heeft hij een koophuis met een ander.

blijkbaar heeft to geen geld voor dat huis en moet zij weer terug naar 1e ex.
ook al heeft ze het huis verkocht waarin hij ook woonde om samen te gaan wonen met een andere man.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
28-04-2019 12:26
Je had een jaar lang een stiekeme affaire met die man. Dat is iets anders dan een duurzame relatie die gebaseerd is op vertrouwen en liefde.
Waarom zie je niet in dat jij en hij jullie omgeving enorm geschaad hebben? Waarom praat je alles recht? Heb je dan zo weinig respect voor je kind, je ex, zijn vrouw en hun kinderen? Jij en hij zijn gewoon enorm fout bezig geweest. Jullie gingen allebei vreemd. In de zin dat je dus niet alles op alles hebt gedaan voor de relatie met de vader van je kind maakt je dat in dat opzicht een slechte moeder.
Precies dit.
loisnvt schreef:
28-04-2019 12:27
Uiteindelijk komt zijn vrouw er bekaaider vanaf, hij kiest voor zijn kinderen zoals ik het lees en neemt zijn vrouw hierbij op de koop toe.
Dat zegt hij..hij kan moeilijk zeggen dat hij zijn vrouw mist. Want wil haar graag als optie behouden..er zijn mannen die meerdere keren van ex naar minnares gaan en die nooit kunnen kiezen. Dat duidt toch wel erg op een hele labiele persoonlijkheid. Alleen daarom al zou je als vrouw er niet in mee moeten gaan. Dat wordt nooit een stabiele relatie
loisnvt schreef:
28-04-2019 12:27
Uiteindelijk komt zijn vrouw er bekaaider vanaf, hij kiest voor zijn kinderen zoals ik het lees en neemt zijn vrouw hierbij op de koop toe.
Klopt geheel. Maar TO verdient het in mijn ogen...
valentinamaria schreef:
28-04-2019 12:34
wat een vreemd verhaal.

to verbreekt haar relatie en zet haar huis te koop.
was ex geen mede eigenaar en ging hij er zonder problemen uit?

daarna koopt ze een huis met nieuwe vriend.
had hij geen koophuis met zijn ex of kon hij zomaar een 2e hypotheek krijgen?

nu moet to binnenkort het samen gekochte huis uit en nieuwe ex zit weer probleemloos bij ex.

die hem gewoon terug wil, ook al heeft hij een koophuis met een ander.

blijkbaar heeft to geen geld voor dat huis en moet zij weer terug naar 1e ex.
ook al heeft ze het huis verkocht waarin hij ook woonde om samen te gaan wonen met een andere man.
In fantasialand kan alles
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
28-04-2019 12:38
In fantasialand kan alles
ja, idd.

beetje lukraak huizen kopen en verkopen.
wij slapen nooit.
Typisch toch dat bij dit soort slappe mannen dat ene kleine dingetje nooit zo slap is..en dat dat voor sommige vrouwen dan genoeg is om zulke gekke sprongen te maken. Dan neem je met heel weinig genoegen
valentinamaria schreef:
28-04-2019 12:40
ja, idd.

beetje lukraak huizen kopen en verkopen.
In mum van tijd, dat ook nog. Terwijl vele anderen maar blijven omdat ze met een woonprobleem zitten..
Julus schreef:
28-04-2019 12:40
Typisch toch dat bij dit soort slappe mannen dat ene kleine dingetje nooit zo slap is..en dat dat voor sommige vrouwen dan genoeg is om zulke gekke sprongen te maken. Dan neem je met heel weinig genoegen
Mooi gezegd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
28-04-2019 12:41
In mum van tijd, dat ook nog. Terwijl vele anderen maar blijven omdat ze met een woonprobleem zitten..
de truc zal wel zijn dat je bij het huis een man kado krijgt.
wij slapen nooit.
[quote=valentinamaria post_id=29859797 time=1556448302 user_id=117902]
de truc zal wel zijn dat je bij het huis een man kado krijgt.


Alsof je daar blij mee moet zijn
SweetFirefly schreef:
28-04-2019 12:26
Je had een jaar lang een stiekeme affaire met die man. Dat is iets anders dan een duurzame relatie die gebaseerd is op vertrouwen en liefde.
Waarom zie je niet in dat jij en hij jullie omgeving enorm geschaad hebben? Waarom praat je alles recht? Heb je dan zo weinig respect voor je kind, je ex, zijn vrouw en hun kinderen? Jij en hij zijn gewoon enorm fout bezig geweest. Jullie gingen allebei vreemd. In de zin dat je dus niet alles op alles hebt gedaan voor de relatie met de vader van je kind maakt je dat in dat opzicht een slechte moeder.
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
28-04-2019 12:48
een soort inwonend butler.

krijgt alleen kost en inwoning.
wij slapen nooit.
Marigold1986 schreef:
28-04-2019 12:37
Klopt geheel. Maar TO verdient het in mijn ogen...


Ja nou weten we het wel hoor, dat je nogal veel leedvermaak hebt.




TO, hoe dan ook was de relatie voor hem een stuk minder serieus dan voor jou. Jij zegt er alles voor op, hij kruipt terug naar zijn vrouw en houdt jou aan het lijntje. Fijn dat jullie geen collega's meer zijn, dan kun je voorgoed alle contact verbreken.

Ik ben een beetje een ervaringsdeskundige, al zat ik er minder ver in dan jij. Toen ik mijn scheiding in gang zette had ik ook al langer dan een jaar een 'serieuze relatie' met een getrouwde man. Ik ging overigens niet voor hem scheiden, ik wou gewoon niet meer bij mijn man zijn. Die minnaar van mij koos voor zijn vrouw en heeft mij nog een paar maanden aan het lijntje gehouden. Maanden waarin ik ontdekte dat hij ook nog met de beste vriendin van zijn vrouw seks had. Toen ik eindelijk sterk genoeg was om ons contact te verbreken zei hij 'maar ik had net besloten om bij mijn vrouw weg te gaan, direct na de vakantie'. Ja, tuurlijk joh. Het contact verbreken was precies wat ik nodig had om mijn eigen leven weer op te pakken, zonder man en zonder minnaar de sterke vrouw worden die ik nu ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag...waarom is de nieuwe liefde altijd lust en niet liefde? De relatie met de echtgenote is toch ook ooit gewoon begonnen als een verkering met lust? Of staan de ‘echte’ huwelijken/relaties ergens stiekem in de sterren gebeiteld? Alle relaties beginnen met verliefdheid toch? Omdat je in een bepaalde fase van je leven bij iemand blijft hangen is dat toch geen reden een volgende liefde als minder waardevol te zien? Waarom hebben echtgenotes de waarheid en blijkbaar ook het patent op liefde in pacht?
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
28-04-2019 12:26
Je had een jaar lang een stiekeme affaire met die man. Dat is iets anders dan een duurzame relatie die gebaseerd is op vertrouwen en liefde.
Waarom zie je niet in dat jij en hij jullie omgeving enorm geschaad hebben? Waarom praat je alles recht? Heb je dan zo weinig respect voor je kind, je ex, zijn vrouw en hun kinderen? Jij en hij zijn gewoon enorm fout bezig geweest. Jullie gingen allebei vreemd. In de zin dat je dus niet alles op alles hebt gedaan voor de relatie met de vader van je kind maakt je dat in dat opzicht een slechte moeder.

Goed punt.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
ik wou sowieso bij de vader van mijn kind weg, al heeft de komst van die ander het proces wel versnelt. Die relatie was al gedoemd.

Wat de huizensituatie betreft: mijn huis is zo’n 4 maand geleden verkocht, na akte huurde ik mijn huis nog enkele maanden bij, dus nog iets meer dan een maand kan ik hier wonen. Bij akte is de vader van mijn kind verhuisd en nieuwe partner hier ingetrokken. Ik heb mijn huis bijgehuurd zodat nieuwe partner en ik een overbrugging hadden qua woonst. We waren samen een koophuis aan het zoeken, ik heb genoeg geld en hij ook om dit te doen. Het huis dat we gingen kopen ging op het laatste moment niet door. Dus ik heb geen koophuis met die ander. Ik ga nu dus op zoek naar een huurwoonst voor mezelf en mijn kind.

En die ander is terug naar zijn vertrouwde omgeving zonder enige gevolgen.

Ik snap dat iedereen denkt dat ik oogkleppen op heb, maar hij heeft ook alles opgegeven om samen te zijn, je zegt niet zomaar aan je vrouw dat je een ander hebt en haar zal verlaten als het niet menens is. Dan kan je ook gewoon je affaire behouden zonder gevolgen.

Dit is uiteraard keiharde karma, maar dat maakt niet dat het geen pijn doet.

Zeker omdat hij toegeeft dat als hij geen kinderen zou hebben hij gewoon nog bij me zou zijn.
Gebroken88 schreef:
28-04-2019 09:42
Het tijdverloop blijkt niet zo duidelijk. Ik had al gebroken met mijn vriend zo’n jaar geleden.
In je OP heb je het over de sex in de auto, en ondertussen heb je je relatie verbroken. En nu ben je ineens al een jaar uit elkaar? Wat is het nu?
Marigold1986 schreef:
28-04-2019 12:37
Klopt geheel. Maar TO verdient het in mijn ogen...

Al is het allemaal niet netjes gegaan, ik vind dat niemand dit verdiend heeft. TO niet, maar zijn vrouw ook niet. Mensen maken soms niet de meest slimme keuzes, maar niks is onmenselijk. Levenslessen noemt men dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven