Wat te doen?

04-05-2019 18:31 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben besloten om na 12 jaar huwelijk uit elkaar te gaan. De afgelopen jaren liep het al niet meer lekker en man is vorig jaar vreemdgegaan, wat voor mij de druppel was. De scheiding is nog niet ingediend, maar ik heb wel al een ander huis gevonden voor mij en ons kind waar we in juni heen kunnen verhuizen, en man gaat voor zijn werk een jaar op een buitenlandse vestiging werken. Dat heeft hij wel eerder gedaan en het kwam toevallig nu zo uit. Ik heb overigens een ander huis omdat ik in mijn eentje de kosten voor onze woning niet kan dragen. Gelukkig gaat het tussen man en mij in goed overleg. Weinig meningsverschillen en we maken er het beste van. Ik denk dat de praktische en financiële kwestie van de scheiding ook niet heel veel problemen tussen ons zal opleveren en dat we samen vriendschappelijk ouders kunnen blijven voor onze dochter.

Tot zover prima.

Ik heb daarnaast sinds een jaar of twee een nieuwe kennis/vriendin. We wonen bij elkaar in de buurt en klikken heel goed. Doen veel leuke dingen samen en ze is fantastisch voor me in de steun mbt de scheiding. Vriendin heeft al 20 jaar een beste vriend (vrijgezel). Altijd puur platonisch geweest en ik kende hem uit verhalen van haar en ook van sporadische etentjes met een gemeenschappelijke vriendengroep. Hij is vrij introvert, maar we konden altijd gezellig kletsen samen als ik hem tegen kwam. Vriendin viel het wel al op dat hij normaal met iedereen zo gesloten is maar met mij niet. Verder nooit bij nagedacht.

Ergens in maart hadden we dus weer eens een etentje bij vriendin thuis en opeens dacht ik: goh wat ben jij leuk eigenlijk. Hij hielp me gezellig met koken, speelt een bordspel met mijn dochter, en we kletsen gewoon veel samen. Hij weet ook van mijn huwelijksproblemen en scheidingsplannen, en ik was laatst bij vriendin toen hij er ook was en hij is heel geduldig en probeert me dan te steunen erin en op te vrolijken.

Van de week was ik toevallig met dochter voor een doktersafspraak in de buurt waar hij werkt, dus ik had hem geappt en hebben we geluncht in een leuk tentje in de stad. Ondanks dat hij heel druk was en in het weekend door moet werken, maakt hij er toch tijd voor. En dan is alles gewoon zo gezellig en ontspannen en leuk.

Ik lijk nu dus wel een ongeduldige verliefde puber. Ik heb 1001 dingen te doen, maar zit aan de keukentafel te zwijmelen… En ik word zooooo onzeker. Vindt hij me wel leuk? Misschien ziet hij me gewoon als leuke kennis? Hij appt me namelijk niet. Hij is bijna 50 en vindt appen onnodig tenzij het functioneel is (zegt ie zelf zo), maar ja denk ik dan, als je me leuk vindt dan app je me toch? Of bel me? Maar ik hoor nooit wat eigenlijk. Ja, als ik een vraag stel of zoals van de week, als ik app om te lunchen, dan antwoordt hij wel, maar zo kort. En dan vind ik mezelf zo puberaal!

Maar goed, ik moet het even kwijt hier. Ik wil het vriendin niet vertellen omdat, ja omdat ik het zelf niet eens snap. Ik moet eerst verhuizen, en scheiden, en dan eens een nieuwe draai voor mij en mijn dochter vinden. Maar mijn hoofd zit ergens anders. Ik wil hem zien.

Lieve vivalezers en -lezeressen, help mij. Graag een schop onder mijn kont en/of een mening over wat te doen. Mening of glazen bol over of hij me leuk vindt wordt ook gewaardeerd overigens ;-)
Alle reacties Link kopieren
hij vindt je leuk, je vriendin wil graag met je meedenken, en geniet er van!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk. Rustig aan doen verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee, van mij geen schop onder je kont. Jij en je man zijn allebei al een tijd uitgecheckt in jullie huwelijk en ondernemen nu beide stappen voor de toekomst. Bereid alleen je dochter goed voor. Een verliefde ouder kan jaloezie opleveren of ineens 'stom' zijn, want voor een kind kan het heel gek zijn om je moeder verliefd te zien.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wat heftig voor je dochter dat haar vader een jaar weggaat :| Gaat ze hem wel opzoeken en komt hij een aantal keren terug om met haar vakantie te vieren of iets dergelijks?
Alle reacties Link kopieren
Ga ervoor. Waarom eindeloos (af) wachten? Je leeft nu.
Spreek een keertje af en vraag het hem gewoon.
Ik vind het eerlijk gezegd wel allemaal een beetje snel en veel voor de dochter van TO., Scheiding van ouders, ander huis, vader weg naar het buitenland en hoppa mama direct een nieuwe vriend.
Someonenew schreef:
04-05-2019 19:25
Ik vind het eerlijk gezegd wel allemaal een beetje snel en veel voor de dochter van TO., Scheiding van ouders, ander huis, vader weg naar het buitenland en hoppa mama direct een nieuwe vriend.
Dit inderdaad. Echt heel heftig voor een kind. Hou die verliefdheid lekker voor jezelf. Eerst maar eens een stabiele situatie creëren voor je kind en voor jezelf.

Ik vind het ook nogal wat dat je als ouder een jaar weggaat naar het buitenland. Zeker als je net in scheiding ligt en er dus toch al van alles aan de hand is en verandert voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
04-05-2019 19:25
Ik vind het eerlijk gezegd wel allemaal een beetje snel en veel voor de dochter van TO., Scheiding van ouders, ander huis, vader weg naar het buitenland en hoppa mama direct een nieuwe vriend.
Volgens mij hebben ze niks ze heeft alleen vlinders.

Joh To ga er lekker voor heerlijk om verliefd te zijn.
Enne spreek gewoon wat vaker met hem af ..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Erg prettig om mijn verhaal zo kwijt te kunnen.

Ik verbaas me over de positieve reacties, ik had echt gedacht dat ik het allemaal overdrijf en hij me niet zo interessant vindt als ik hem…

Ja ik had dus ook zoiets van als ik na de scheiding OOIT weer ga daten, dan wil ik MINSTENS een jaar mijn dochter buiten de ‘relatie’ houden, juist om die rust voor haar te creëren. Maar ze kent deze man dus al, sterker nog, ze vindt hem fantastisch (want hij speelt spelletjes met haar en heeft echt oprechte aandacht voor haar – is overigens denk ik ook een van de dingen die hem zo leuk maakt in mijn ogen, want dochters vader heeft nauwelijks tijd/aandacht - maar dat terzijde). Dus mijn theorie van een jaar apart houden zou bij deze man al mislukt zijn.
deathbychocolate wijzigde dit bericht op 05-05-2019 08:47
Reden: Aangepast ivm privacy
23.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
04-05-2019 19:23
Ga ervoor. Waarom eindeloos (af) wachten? Je leeft nu.
Spreek een keertje af en vraag het hem gewoon.
Dat durf ik niet :-$
Fijn dat je dochter het al goed met hem kan vinden! En jij kent je dochter het beste.. Dus ja dan er lekker voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft dochter toch niet bij een evt nieuwe relatie te betrekken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel met je vriendin delen dat je hem ziet zitten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
04-05-2019 19:54
Je hoeft dochter toch niet bij een evt nieuwe relatie te betrekken
Precies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overigens wel incalculeren dat je vriendin er moeite mee kan hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:
04-05-2019 19:48
Dat durf ik niet :-$
Waarom niet? 😉 Zo blijf je in de onzekerheid zitten.
Ik ben zelf een man en zou het heft zelf in handen nemen, maar als dat van zijn kant niet gebeurd, Tsja.. Probeer het gewoon. Gewoon eens pijlen hoe hij er in staat😉👍
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op de een of andere manier een beetje bang dat je vriendin er moeite mee zal hebben. Ik hoop dat die vriendschap tussen haar en hem ook écht platonisch is.

Soms vinden vrouwen het fijn als een man in stilte verliefd op hen is, en balen ze als hij op een dag verliefd wordt op een vrouw die wél voor hem bereikbaar is.

Ik zou daarom heel rustig aan doen, en heel voorzichtig. Omdat het zo verdomde jammer zou zijn als je de vriendschap met zowel haar als hem zou kunnen verspelen.

En als er dan alsnog iets uit voortvloeit, dan is het niet meer aan haar om dat af te wijzen. Verliefdheid gaat niet over zolang je bij elkaar in beeld blijft, dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets misloopt of op geeft. Gewoon de tijd nemen en eerst maar eens zien dat je verhuisd bent.
Alle reacties Link kopieren
deathbychocolate schreef:Ik moet eerst verhuizen, en scheiden, en dan eens een nieuwe draai voor mij en mijn dochter vinden.
Dat.
Dat je dochter hem aardig vindt en het leuk vindt om spelletjes met hem te doen is fijn, maar zegt eigenlijk nog weinig. Geef het gewoon eerst eens wat tijd voordat je je dochter bij deze relatie betrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ALS het iets serieus zou worden met deze man dan zal ik dat sowieso bij dochter weghouden, maar ik bedoel meer dat ze hem al kent en ziet. En ik denk dat ze (ze is bijna 9) wel door zou hebben als ik hem in groepsverband zie, en ik zou niet snel iets verzwijgen voor haar of verborgen houden.

Goed punt trouwens tov de reactie van vriendin. Ik denk niet dat ze het heel erg zou vinden eigenlijk. De man in kwestie heeft tijdens hun vriendschap een paar langere relaties gehad vertelde ze me, en dan houden ze wat meer afstand en respecteert ze de vriendin in haar rol. En andersom doet hij dat hetzelfde. Daarom denk ik dat het ook nooit een probleem is geweest dat zij die vriendschap hadden, en ook daarom is die vriendschap mede zo goed. Ik weet echt bijna zeker dat zij niet in stilte verliefd op hem is, en hij ook niet op haar. Maar ik wil haar vriendschap echt niet kwijt dus ik moet er wel voorzichtig mee omgaan….

Trouwens voordat ik mijn crush ontwikkelde had ik met vriendin een gesprek over daten na mijn huwelijk en mijn (eerder genoemde) intentie tot het apart houden van een potentiele nieuwe man in kwestie met dochter. En toen zei vriendin: ja maar stel nou bijvoorbeeld dat je een relatie met <beste vriend> zou krijgen, dan zou dat toch niet werken?

Ik waardeer overigens al jullie input en meedenken ontzettend. Jullie lopen echt 20 stappen voor mij uit hoor haha, ik zit nog steeds te wikken en te wegen of hij het uberhaupt wel zo ziet als ik hem :-)
Alle reacties Link kopieren
En behandel je dochter niet als een porceleine poppetje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
04-05-2019 20:25
Waarom niet? 😉 Zo blijf je in de onzekerheid zitten.
Ik ben zelf een man en zou het heft zelf in handen nemen, maar als dat van zijn kant niet gebeurd, Tsja.. Probeer het gewoon. Gewoon eens pijlen hoe hij er in staat😉👍
Ik denk niet dat deze man het heft in handen gaat nemen, dus ja.... Aan de andere kant snap ik dat ook wel, stel hij vindt me wel leuk: ik woon nog bij mijn 'man' op het moment. En ondanks de intentie tot scheiden en nieuwe woning, zijn er nog geen concrete stappen gezet. Die komen wel (weet ik), maar ja dat weet hij an sich natuurlijk niet zeker.

Maar ik zie het gewoon echt niet voor me hoe ik dat gesprek ga voeren, terwijl ik toch niet op mijn mondje gevallen ben normaal.

Enne als man: waarom appt/belt hij me niet denk je? Als hij me leuk zou vinden wil je toch contact houden?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-05-2019 09:00
En behandel je dochter niet als een porceleine poppetje
Hoe bedoel je dat?
deathbychocolate schreef:
05-05-2019 08:58
Waarom? Die rollen zitten elkaar toch helemaal niet in de weg als het puur platonisch is? Dit zou mij wel alarmbellen geven.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 09:29
Reden: Quote weggehaald
78.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven