Gezondheid alle pijlers

Mezelf niet voor menstruatie

08-05-2019 15:19 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat mijn menstruatie doorbreekt, kan ik zo onzeker en humeurig zijn. Ik weet dat het door de hormonen komt, maar ik word er toch verdrietig van als ik mezelf niet ben die periode.
Wie herkent dit en wat doe je eraan om ermee om te gaan?
Ik heb ook wel lichte lichamelijke ongemakken maar dat vind ik een stuk beter te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Zouden er ook vrouwen zijn die hier geen last van hebben? Want dat lijkt mij een zegen!
Elmie schreef:
09-05-2019 15:51
Nou pfff, hier nog niet happy de peppie. Ik vind het dan echt totaal niet leuk om op het schoolplein te staan. Mijn zoontje zit nog niet zo lang op school en ik sta vaak alleen. Voel me nu zo bekeken 😣
Hopelijk breekt het snel door dan zakt het na een paar dagen weer 👍

Super herkenbaar, zeker de eerste maanden dat zoon op school zat.

Ik ben echt voor een PMS topic om af en toe gal te spuwen. Of gebruiken we deze daar voortaan voor?? ;-)
snorriemorrie schreef:
09-05-2019 16:30
Super herkenbaar, zeker de eerste maanden dat zoon op school zat.

Ik ben echt voor een PMS topic om af en toe gal te spuwen. Of gebruiken we deze daar voortaan voor?? ;-)


Ja, Waarom niet? :)
Ik vind het prima, hopelijk weten anderen hem ook te vinden.

Wat ik trouwens wel handig vind: cyclus bijhouden via een app. Dan kun je terugkijken of dezelfde klachten maandlijks rond dezelfde dagen zijn. En daardoor extra goed maatregels nemen
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
09-05-2019 16:38
Ja, Waarom niet? :)
Goed idee! Ik merk dat ik het echt prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
09-05-2019 16:30
Super herkenbaar, zeker de eerste maanden dat zoon op school zat.

Ik ben echt voor een PMS topic om af en toe gal te spuwen. Of gebruiken we deze daar voortaan voor?? ;-)
"Fijn" dat je het herkend. Ik voel me nu de enige die zich zo voelt (op het schoolplein dan). Wat waarschijnlijk helemaal niet zo is!
Elmie schreef:
09-05-2019 17:23
"Fijn" dat je het herkend. Ik voel me nu de enige die zich zo voelt (op het schoolplein dan). Wat waarschijnlijk helemaal niet zo is!

Zijn er misschien kinderen waar je kindje al leuk mee speelt? Hier hielp het om dat een beetje te bekijken en dan die ouders aan te spreken zo van: o ben jij de moeder van pietje? Ik hoorde mijn zoon / dochter heel vaak over hem. Zo te horen spelen ze heel leuk samen!

Ik heb nog nooit gehad dat een moeder daar niet leuk op reageerde eigenljk :)
Alle reacties Link kopieren
Hij begint nu net vandaag over een nieuw kindje uit zijn klas dat zijn vriendje zou zijn. Even kijken welk jongetje het is en wie zijn moeder is 😊
Elmie schreef:
09-05-2019 21:28
Hij begint nu net vandaag over een nieuw kindje uit zijn klas dat zijn vriendje zou zijn. Even kijken welk jongetje het is en wie zijn moeder is 😊

Leuk!!

Enne: nieuw kindje... Wellicht voelt die moeder zich precies zoals jij.

Het leuke bij de kleuters is: je bent nooit lang "die nieuwe moeder", want er komen alsmaar nieuwe bij :applause:
Elmie schreef:
09-05-2019 08:46
Mannen af en toe 😧 Ze zouden het eens moeten overnemen van ons. Dan kwam er niks meer uit hun handen volgens mij 😉
Die zouden maar 3 weken werken per maand :facepalm: :rofl:
Elmie schreef:
09-05-2019 15:52
Zouden er ook vrouwen zijn die hier geen last van hebben? Want dat lijkt mij een zegen!

Ik heb wel vriendinnen die er weinig tot geen last van hebben. Eentje is maar 4 dagen ongesteld en heeft nergens last van O_O
Ik vind het best jammer dat ik het ook nooit goed uitgelegd zal krijgen aan mijn vriend. Hij weet wel dat het 'die hormonen' zijn waardoor ik af en toe totaal omsla, maar hij zal het nooit helemaal begrijpen omdat hij het zelf niet kan ervaren. Ik ben ook best jaloers op zijn stabiele manier van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-05-2019 16:59
Ik heb er ook altijd erg veel last van gehad, ik was een soort wandelende onweersbui, die na de eisprong steeds dreigender werd. Nu ben ik voorbij de menopauze en gebruik ik het voor overgangsklachten waaronder opvliegers en emotionele, hormonale instabiliteit. Sommige artsen zien een aantal overgangsverschijnselen als een jarenlange PMS, al zal jou dat nu niet interesseren :D
Had ik destijds hier maar van geweten:
Vandaag de dag wordt monnikspeper(bes) nog steeds gebruikt bij ‘vrouwenkwaaltjes’. De gezaghebbende Duitse Kommission E adviseert Vitex agnus castus bij ontregeling van de menstruatiecyclus, bij premenstruele klachten en cyclische mastodynie [1-3]. Secundaire indicaties zijn verminderde vruchtbaarheid en miskramen door corpus luteum insufficiëntie, hormonale acne en (peri)menopauzale klachten [2,4]. Monnikspeper is in Duitsland één van de meest gebruikte fytotherapeutica. https://naturafoundation.nl/kenniscentr ... afieid=109

Het is een taai en wat technisch verhaal maar zeer lezenswaardig als je last hebt van PMS of PMDD.

Mocht je belangstelling hebben, pb me maar als je een merknaam en/of internetadres wilt voor niet al te dure maar goede monnikspeper-tinctuur.
Het kruid (monnikspeper/vitex agnus castus) wordt verwerkt in veel pms-supplementen. Soms bevat het niet veel werkende ingrediënten, of wanneer dat wel zo is worden er hoge prijzen voor een maandhoeveelheid capsules gevraagd.
Ik heb je ook een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
lenthe27 schreef:
09-05-2019 22:48
Ik heb je ook een pb gestuurd.
Ontvangen, en bericht terug :)
nounou
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
09-05-2019 21:30
Leuk!!

Enne: nieuw kindje... Wellicht voelt die moeder zich precies zoals jij.

Het leuke bij de kleuters is: je bent nooit lang "die nieuwe moeder", want er komen alsmaar nieuwe bij :applause:
Klopt helemaal!
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
09-05-2019 21:36
Die zouden maar 3 weken werken per maand :facepalm: :rofl:
🤣
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
09-05-2019 21:40
Ik vind het best jammer dat ik het ook nooit goed uitgelegd zal krijgen aan mijn vriend. Hij weet wel dat het 'die hormonen' zijn waardoor ik af en toe totaal omsla, maar hij zal het nooit helemaal begrijpen omdat hij het zelf niet kan ervaren. Ik ben ook best jaloers op zijn stabiele manier van zijn.
Neeik ervaar het ook dat het niet uit te leggen is. Mijn man denkt ook dat je je gewoon even kunt vermannen maar dat lukt erg lastig.
Ik heb er ook veel last van voor het begint. Meer dan tijdens mijn menstruatie. Ik zie het aan mijn huid die slechter word, ik voel het aan mijn borsten en merk het aan het feit dat ik overal emotioneel van word.
Ik ben dan gewoon extra lief voor mezelf, neem een extra stukje chocolade en doe het rustig aan. Tijdens mijn menstruatie heb ik alleen de eerste dag echt kramp en daarna is het over. Van mij mag het morgen ophouden.
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook PMS... ik zou met mijn dochter van 15 gaan lunchen, door iets wat ze niet zo leuk vind wil ze nu niet meer, en ik voel me gewoon afgewezen. Das niks voor mij...
Alle reacties Link kopieren
Ja wat een verschil met normaal hé?! Ik deed gisteren een paaswerkje van mijn zoontje weg met een rotgevoel.(Kan niet alles bewaren 😉)
En zoek iets achter dingen die ik normaal prima kan relativeren.
Solomio schreef:
08-05-2019 15:47
Mss ben je de rest van de maand jezelf niet en juist wel vlak voor je menstruatie?

Oftewel: ik snap dat je liever elke dag vrolijk en evenwichtig door het leven zou gaan, maar die humeurige vrouw ben jij ook.
Nee dus. Die hormonen heb je niet in de hand namelijk.
ja.. ook hier heel herkenbaar.
het is bij mij een stuk minder geworden sinds ik magnesiumtabletten slik. ik voel me weer een stuk stabieler en pieker die dagen ineens een heel stuk minder dan voorheen!

(dat veel vrouwen trek in chocola krijgen hangt hier ook mee samen, in chocola zit namelijk redelijk wat magnesium!)
Alle reacties Link kopieren
Hmmm interessant chirimoya! Omdat iemand anders het ook al schreef. Kan je daar niet te veel van slikken en slik je die dan de hele cyclus?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
10-05-2019 17:06
ja.. ook hier heel herkenbaar.
het is bij mij een stuk minder geworden sinds ik magnesiumtabletten slik. ik voel me weer een stuk stabieler en pieker die dagen ineens een heel stuk minder dan voorheen!

(dat veel vrouwen trek in chocola krijgen hangt hier ook mee samen, in chocola zit namelijk redelijk wat magnesium!)



Ik heb echt al verschillende keren geprobeerd om met magnesiumtabletten te starten (ook door een trillend ooglid dat niet overging), maar ik krijg er altijd zo vreselijke krampen en sch**terij van :-$ heeft iemand dat ook? Of is het gewoon een kwestie van “doorbijten”?
(Excuses voor het nasty onderwerp, maar ik vraag het me oprecht af)
als je een te hoge dosis slikt krijg je inderdaad last van je darmen! dus daar moet je even mee oppassen.

aardappelpuree, misschien dat een lagere dosis ook voor jou een oplossing zou zijn? en ik las dat er verschillende vormen van magnesium zijn, dus je zou ook eens daar wat in kunnen proberen.

volgens het onderzoek wat ik las slikten de vrouwen het vanaf hun eisprong tot de menstruatie. zelf slik ik het dagelijks, maar ik heb ook wel eens gelezen dat mensen het bijv om de dag slikken (ook weer ivm darmklachten en dat het anders een te hoge dosering is). dus dat is een beetje uitproberen denk ik.

als je last blijft houden, dan natuurlijk niet door blijven slikken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven