3 maanden na spoed keizersnede weer zwanger

09-05-2019 20:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond

Ik ben 3 maanden gelexen bevallen met een spoedkeizersnee alleen ik had vandaag weet een positieve test in mijn handen. Hebben meet mensen er ervaring mee? Ik weet dat ik minimaal 6 maanden moest wachten en dat was ook niet de bedoeling maar weghalen willen we niet als het echt niet nodig is..

Moet ik het kindje weg laten halen?
Hebben mensen er ervaring mee? Hoe was de zwangerschap verlopen en de bevalling?
Overleg met je huisarts/ gynaecoloog
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 20:25
2.78% gewijzigd
Ik zou morgen contact opnemen met je verloskundige of gynecoloog. Wat heftig zeg, ik hoop dat jullie het kindje kunnen houden, maar wel goed bedenken dat je al een kindje hebt n dat die ook een mama nodig heeft!
Inderdaad: overleg. Mij werd geadviseerd om 3 maanden te wachten met zwanger worden na mijn keizersnedes.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
In sommige ziekenhuizen zeggen ze zelfs een jaar. Je hebt nu een verhoogd risico op een uterusruptuur (o.a. zaken) en dat is geen kattenpis. Ik zou maar even overleggen met je gynaecoloog wat zij/hij adviseert. Daar vind je de betrouwbaarste informatie.

Laat het maar weer een les zijn. Anticonceptie is geen overbodige luxe na een bevalling en je hebt éérst een eisprong alvorens een eerste menstruatie zich aandient.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 20:18
0.84% gewijzigd
De enige die daar wat mij betreft een zinnig antwoord op heeft is een gynaecoloog.

Liefst dan nog degene die erbij was tijdens je bevalling 3 maanden geleden, want die weet exact wat er toen allemaal gebeurd is.
O jee, dat is schrikken. Hoe ver ben je ? Overleg met een arts, dat geeft je de meeste duidelijkheid.
En gefeliciteerd!
Hier zeiden ze ook een jaar wachten ivm verhoogd risico op complicaties.
Zo, dat het je lukte zo kort na je keizersnee!

Overleg met de gynaecoloog, want het litteken van je baarmoeder krijgt nu niet voldoende kans om netjes te helen en dan is de kans op een gescheurde baarmoeder tijdens bevalling een stuk groter. Reken maar op een nieuwe keizersnee denk ik zo. Dat risico gaan ze niet met je lopen.
Doreia* schreef:
09-05-2019 20:19
Zo, dat het je lukte zo kort na je keizersnee!

Overleg met de gynaecoloog, want het litteken van je baarmoeder krijgt nu niet voldoende kans om netjes te helen en dan is de kans op een gescheurde baarmoeder tijdens bevalling een stuk groter. Reken maar op een nieuwe keizersnee denk ik zo. Dat risico gaan ze niet met je lopen.
Dat denk ik ook idd.
Ik ben ook drie maanden na de spoedkeizersnede van de eerste zwanger geraakt. Overigens een bewuste keuze want volgens de gyn was het geen enkele probleem om weer gelijk zwanger te worden.
Zwangerschap is prima verlopen. In principe ging men uit van weer een keizersnede maar op aandringen mocht ik het toch zelf proberen. Tweede is dan ook een jaar na de eerste geboren. Gewoon vaginaal zonder complicaties.
Sorry hoor, maar wat een bangmakerij.

Na mijn eerste keizersnede werd gezegd dat na 3 maanden het litteken genoeg geheeld zou zijn voor een nieuwe zwangerschap. Want je baarmoeder is ook niet meteen heel erg uitgerekt, dus dat kon prima.

Ik wilde snel weer zwanger worden omdat mijn kind overleden was, dus ik vond 3 maanden wachten al lang, maar het was genoeg volgens de gyn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
09-05-2019 20:21
Sorry hoor, maar wat een bangmakerij.

Na mijn eerste keizersnede werd gezegd dat na 3 maanden het litteken genoeg geheeld zou zijn voor een nieuwe zwangerschap. Want je baarmoeder is ook niet meteen heel erg uitgerekt, dus dat kon prima.

Ik wilde snel weer zwanger worden omdat mijn kind overleden was, dus ik vond 3 maanden wachten al lang, maar het was genoeg volgens de gyn.
Met alle respect, maar van welk jaartal dateert dat advies van 3 maanden? Tegenwoordig wordt toch echt minstens 6 maanden aangehouden. Kun je bangmakerij noemen, maar het is niet anders. De gynaecoloog zal met TO bespreken hoe en wat verder en wat de risico's zijn. Je hebt geen idee hoe die keizersnede verlopen is. Misschien heeft ze uitgescheurde hoeken gehad, of een T incisie. Het ene litteken is het andere niet.

M.a.w. de enige die TO een gedegen advies kan geven voor haar situatie is haar gynaecoloog.
Ik heb 2 keizersneden gehad, ik weet wat mij werd verteld door mijn gynaecoloog. En toen ik loeiend van de weeën werd binnen gereden omdat bij de tweede de ontsluiting zo snel was gegaan dachten ze aan ofwel volledige ontsluiting of een gescheurde baarmoeder. Het was gelukkig goed en dan had ik er nog 3 jaar tussen zitten.
Overigens denk ik (i.g.v. normaal litteken, geen bijzonderheden) niet dat de gynaecoloog je echt zal aanraden de zwangerschap af te breken TO. De kans dat je een scheur in de baarmoeder krijgt is volgens onderzoek 2-3x zo groot, maar die kans zélf is klein. Een kleine kans x 3 = nog steeds een kleine kans . Maar goed, nogmaals; de gynaecoloog zal dit met je kunnen bespreken.
Spannend zeg! Heb je enig idee hoe ver je bent?
Ik zou morgen even de poli bellen en zsm een afspraak maken. Het beste antwoord kan je daar krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Solomio schreef:
09-05-2019 20:21

Wat verschrikkelijk! :hug:

TO gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk kan de Gyn je geruststellen en kun je de zwangerschap uitdragen.
Ik denk dat de enige die hier een goed advies over kan geven en met je mee kan denken, je gynaecoloog / huisarts is.
Houd overal rekening mee (dus ook met het afbreken van je zwangerschap), dan kan het alleen maar meevallen🙏🏼
Sterkte in ieder geval!
Litteken blijft altijd een zwakke plek. Of vooral erom heen dan. Ik zou het overleggen. Bij mij zat er ruim een jaar tussen en is het toch mis gegaan.
Wat een bangmakerij hier!

TO bel de huisarts en ga naar de gynaecoloog en luister niet naar leken op een forum aub! En laat je niet gek maken. Het kan goed gaan, je hebt misschien een verhoogd risico, maar ik heb veel zwangerschappen met een verhoogd risico succesvol zien eindigen met een gezonde moeder en baby.
Geen voorbarige beslissingen nemen, laten weghalen is zeer zeker niet aan de orde.
Bel morgenvroeg meteen je huisarts en ga naar je gynaecoloog.
Ideaal is het niet, maar het hoeft geen grote problemen te geven.
LAgirl82 schreef:
09-05-2019 21:12
Wat een bangmakerij hier!

TO bel de huisarts en ga naar de gynaecoloog en luister niet naar leken op een forum aub! En laat je niet gek maken. Het kan goed gaan, je hebt misschien een verhoogd risico, maar ik heb veel zwangerschappen met een verhoogd risico succesvol zien eindigen met een gezonde moeder en baby.
Geen voorbarige beslissingen nemen, laten weghalen is zeer zeker niet aan de orde.
Bel morgenvroeg meteen je huisarts en ga naar je gynaecoloog.
Ideaal is het niet, maar het hoeft geen grote problemen te geven.
Leken? Volgens mij vertellen de meesten hier uit eigen ervaring/advies.
Ik weet wel bijna zeker dat je het kindje gewoon kan dragen met extra toezicht van de gynaecoloog.

Oh ja, gefeliciteerd trouwens!
Haasjehop schreef:
09-05-2019 21:15
Leken? Volgens mij vertellen de meesten hier uit eigen ervaring/advies.

Eigen ervaring maakt je nog lang geen verloskundige of gynaecoloog!
LAgirl82 schreef:
09-05-2019 21:17
Eigen ervaring maakt je nog lang geen verloskundige of gynaecoloog!
Ik heb het ook over de adviezen die zij zelf gekregen hebben van hun gynaecoloog.
hoezo bangmakerij? Bij een vriendin van mij is het wél gebeurd. haar 1e kindje is met een spoedkeizersnee gekomen (voldragen maar helaas stil geboren) 2 maanden later was ze weer zwanger en tijdens de bevalling is de baarmoeder gescheurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven