Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
threebee schreef:
08-05-2019 13:36
Maar beau is mannelijk voor mooi, daarom vind ik het zo gek. Ook in België komt de naam bijna niet voor in het Franstalige gedeelte, alleen in Vlaanderen en alle Isabeau's op Instagram die ik kan vinden zijn Nederlands. Verder vind ik op Google ook bijna niks op Franse sites over de naam. De enige Isabeau allee die ik kan vinden is in de suburbs van Parijs, misschien een verwijzing naar Isabeau de baviere?
Ik ken hier (in FR) geen Beau's of Isabeau's. Maar ik zie in NL wel vaker namen die mensen 'Frans' noemen maar die hier niet voorkomen als voornaam, zoals Féline (betekent hier kat/katachtige), Philou of Jolie.
Nitflex schreef:
10-05-2019 18:46
Oh, ik vind Freddy voor een meisje zo leuk! Liefst ook echt Freddy, en niet frederique ofzo.

In Engeland zijn het trouwens vaak upper-class meisjes die zo genoemd worden. Maar die hebben allemaal van die namen als Izzie, Poppy en Olly, vaak wel als afkorting van Isabel etc. Ik weet niet of die associatie hier hetzelfde is, maar ik ken wel veel Freds, die dus frederique heten.
Nou, inderdaad. Ik zag een amazone (bij de Badminton Horse Trials) die Piggy heette!

Ik had dan eerder verwacht dat baby Sussex Archibald zou heten en dan noemen we hem Archie.
Bij Archie moet ik erg denken aan
Afbeelding
meisje1980 schreef:
10-05-2019 19:17
Ik ken hier (in FR) geen Beau's of Isabeau's. Maar ik zie in NL wel vaker namen die mensen 'Frans' noemen maar die hier niet voorkomen als voornaam, zoals Féline (betekent hier kat/katachtige), Philou of Jolie.
Ik heb ook jaren in FR gewoond en kende ook niemand die zo heette (in NL eigenlijk ook maar één). Maar de Fransen kenden de naam allemaal wel als meisjesnaam. Ik was oorspronkelijk ook sceptisch!

Ik ken in NL ook geen Befke, maar ik weet wel dat de naam bestaat.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 19:36
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
26-04-2019 15:25
Ik ken een X.em, je spreekt het uit als Sem. Niet een naam waar 123 mijn nekharen van overeind gaan staan maar ik heb zelf echt een enorme hekel aan de letter X in namen. Schrijf gewoon lekker Sem ipv Xem.

Ik hoorde een papa vertellen over zijn pasgeboren zoontje. De naam Mats was toen hartstikke hip (blegh), maar ze vonden de schrijfwijze zo standaard en wilden iets originelers. Het kind heet dus Madz.
En daar maakt de spellingscontrole Made van, lekker dan.

Hier ook een Jaceley (djee-suh-lie) in de buurt. Jongetje overigens.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
10-05-2019 19:22
Nou, inderdaad. Ik zag een amazone (bij de Badminton Horse Trials) die Piggy heette!

Ik had dan eerder verwacht dat baby Sussex Archibald zou heten en dan noemen we hem Archie.
Bij Archie moet ik erg denken aan
Afbeelding
Hahaha dat was ook mijn eerste associatie! :proud:
Vandaag E.lmo tegengekomen.

Woonde die niet in Sesamstraat?
Nitflex schreef:
10-05-2019 18:46
Oh, ik vind Freddy voor een meisje zo leuk! Liefst ook echt Freddy, en niet frederique ofzo.

In Engeland zijn het trouwens vaak upper-class meisjes die zo genoemd worden. Maar die hebben allemaal van die namen als Izzie, Poppy en Olly, vaak wel als afkorting van Isabel etc. Ik weet niet of die associatie hier hetzelfde is, maar ik ken wel veel Freds, die dus frederique heten.
Ik vind het zo vergezocht, vandaar mijn afkeer. Wat ik wel zou snappen is als ze Frederique zou heten, en op haar 13e ontstaat daaruit in haar vriendenkring de bijnaam Freddy. Dán is het wel leuk, want vanuit vriendschap ontstaan. Maar gewoon door je ouders en voor de rest van je leven? Ik vind het sneu.
Desalniette- schreef:
10-05-2019 20:13
Ik vind het zo vergezocht, vandaar mijn afkeer. Wat ik wel zou snappen is als ze Frederique zou heten, en op haar 13e ontstaat daaruit in haar vriendenkring de bijnaam Freddy. Dán is het wel leuk, want vanuit vriendschap ontstaan. Maar gewoon door je ouders en voor de rest van je leven? Ik vind het sneu.
Tja, ik vind het oprecht leuk. Ben sowieso voorstander van namen geven die je ook zo gebruikt. Ik vind namen die alleen in je paspoort staan zonde.
Belg007 schreef:
10-05-2019 20:00
Vandaag E.lmo tegengekomen.

Woonde die niet in Sesamstraat?
8-. ja
En hij is helemaal rood, met een dikke gele neus. En lief. Maar om je kind nou zo te noemen?
Alle reacties Link kopieren
Jassa schreef:
10-05-2019 19:34
Ik hoorde een papa vertellen over zijn pasgeboren zoontje. De naam Mats was toen hartstikke hip (blegh), maar ze vonden de schrijfwijze zo standaard en wilden iets originelers. Het kind heet dus Madz.
En daar maakt de spellingscontrole Made van, lekker dan.

Hier ook een Jaceley (djee-suh-lie) in de buurt. Jongetje overigens.
Maar ieder mens met een beetje basiskennis van de Engelse taak zal die naam toch uitspreken als ‘Djeeslie’?

Zo vaak van die ouders op ouderavond die dan met een verbeten smoelwerk mij verbeteren m.b.t. uitspraak want “Dat staat er toch echt zo”. Ehm...nee, dat staat er dus niet. Of je snapt het principe van een koppelteken niet. Kan ook. Maar met een K.ate (Keet), een K.ate (Kaatuh) en een K.ate (KaTTT) in één klas raak je overigens al snel het spoor bijster tussen schrijfwijze, uitspraak en logica.

Zoals mijn collega Frans ooit werd verbeterd dat ‘I.sabel’ in Frankrijk werd uitgesproken als ‘IsabelLUH’. Die man (native Fransman) was echt in shock na afloop van die eerste ouderavond. Ik heb hem maar het jaar erop gewaarschuwd dat er nog een jonger zusje was genaamd E.lle (“Niet uitspreken als ‘El’ François, niet doen. Elluh, ook al staat er geen Ellen”).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
10-05-2019 19:27
Ik heb ook jaren in FR gewoond en kende ook niemand die zo heette (in NL eigenlijk ook maar één). Maar de Fransen kenden de naam allemaal wel als meisjesnaam. Ik was oorspronkelijk ook sceptisch!

Ik ken in NL ook geen Befke, maar ik weet wel dat de naam bestaat.
Isabeau is inderdaad een naam (hoewel niet echt gangbaar, net een even opgezocht en er zijn 182 Isabeau's in FR), de rest zijn volgens mij meer Nlse verzinsels.
Desalniette- schreef:
10-05-2019 18:30
Ik hoorde vandaag in de supermarkt een moeder haar dochter herhaaldelijk Freddy noemen...
Ik vind het zo sneu voor zo'n kind...
Je kind moet hiermee het leven in, het is geen hondje ter meerdere eer en glorie van jezelf O_o
Ik vind het eigenlijk wel leuk, beetje stoer.
Alle reacties Link kopieren
'Faas' voor een jongen.

Ik vind dat dus zielig voor zo'n kind.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Isabeau werd in de middeleeuwen al gebruikt voor hooggeboren dames.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
11-05-2019 10:10
Isabeau werd in de middeleeuwen al gebruikt voor hooggeboren dames.
Ja, zo veel is duidelijk. De vraag was even of het, eindigend op “-beau” in Frankrijk ook als meisjesnaam wordt gezien. Daar twijfelt men dus over.
[quote=Beter.Laat post_id=29907403 time=1557508925 user_id=28780]
Nou, inderdaad. Ik zag een amazone (bij de Badminton Horse Trials) die Piggy heette!

Ik had dan eerder verwacht dat baby Sussex Archibald zou heten en dan noemen we hem Archie.
Bij Archie moet ik erg denken aan
Piggy heet eigenlijk Georgina. Echt, dit is een ultiem voorbeeld van de Britse upper class!

In Made in Chelsea (realityserie over Britse socialites) zit ook een Binky die eigenlijk Alexandra heet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Piggy_French
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
11-05-2019 10:10
Isabeau werd in de middeleeuwen al gebruikt voor hooggeboren dames.
Ik kan er dus maar eentje vinden die eigenlijk niet zo heette.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
11-05-2019 10:07
'Faas' voor een jongen.

Ik vind dat dus zielig voor zo'n kind.
Ik vind hem wel leuk, al zal ik hem niet zo snel aan mijn eigen kind geven. Een beetje een oud zuid/kakker naam.
threebee schreef:
11-05-2019 11:50
Ik kan er dus maar eentje vinden die eigenlijk niet zo heette.
Ja, er is een Wikipedia pagina inderdaad. Maar niet iedereen was bekend natuurlijk. Maar goed, het gaat er natuurlijk niet om of het een veelvoorkomende naam is, dat is het sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-05-2019 12:54
Ja, er is een Wikipedia pagina inderdaad. Maar niet iedereen was bekend natuurlijk. Maar goed, het gaat er natuurlijk niet om of het een veelvoorkomende naam is, dat is het sowieso niet.
Als het gebruikt werd voor hooggeboren dames zou je er toch wel iets over moeten kunnen vinden.
threebee schreef:
11-05-2019 13:04
Als het gebruikt werd voor hooggeboren dames zou je er toch wel iets over moeten kunnen vinden.
Oh ja, dat weet ik allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Jassa schreef:
10-05-2019 19:34
Ik hoorde een papa vertellen over zijn pasgeboren zoontje. De naam Mats was toen hartstikke hip (blegh), maar ze vonden de schrijfwijze zo standaard en wilden iets originelers. Het kind heet dus Madz.
En daar maakt de spellingscontrole Made van, lekker dan.
Zo ken ik iemand wiens zoons naam klinkt als 'Seth', maar het jochie zal altijd moeten uitleggen dat men 'Zed' dient te schrijven... :bonk:
Ik zag van de week de naam Vos voorbij komen. Voor een jongetje.
''Kijk V.os, dat is een vos'' :facepalm:
Ladenkastje87 schreef:
11-05-2019 16:00
Ik zag van de week de naam Vos voorbij komen. Voor een jongetje.
''Kijk V.os, dat is een vos'' :facepalm:
Wat vind je van de naam Merel of Arend dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven