Zeuren

14-05-2019 09:24 132 berichten
Wie ook ?

Kind september naar school en ik merk dat ik steeds meer moe begin te worden.
Sterker, ik trek het bijna niet meer.
Iedere ochtend zeer vroeg op. s’ avonds niet willen slapen.
Een drukke baan. Wel een partner maar die werkt het grootste deel van de week.
Hij probeert me wel te ontlasten zodra het maar mogelijk is maar mijn lichaam wil niet meer.
Bijna geen oppas.
Een paar daagjes KDV maar op je vrije dagen van s ‘ ochtends vroeg tot s’ avonds vrij laat zeer
intensief met kind bezig die zich nauwelijks kan vermaken.
Hoe deden jullie dit ?
Ik ga al op tijd naar bed.
Het lijkt of dit de zwaarste fase is.

Ik klink heel ondankbaar en hou zeer veel van mijn kind , maar dit is niet vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
neem een dag vrij af&toe, op een KDV-dag en doe lekker niks!
Plan een weekend weg, alleen, met een vriendin, met je partner etc

Claim tijd!
Ik probeerde hem altijd maar uit te putten door veel met hem naar buiten te gaan, veel te laten spelen en rennen. Dat hielp wel wat :roll:

O ja, en overal de tijd voor nemen. Uitgebreid in bad gaan, bijvoorbeeld. Dingen gewoon een beetje rekken
Heb je vandaag wat te doen Snorrie ?
lilalinda schreef:
14-05-2019 09:34
neem een dag vrij af&toe, op een KDV-dag en doe lekker niks!
Plan een weekend weg, alleen, met een vriendin, met je partner etc

Claim tijd!
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je oppas krijgt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Weekendje weg, alleen of met een vriendin. Dagje vrij nemen, terwijl kind naar het kdv gaat. Oppas regelen. Een paar avonden voor jezelf nemen en iets doen wat je leuk vindt. Lekker gaan sporten. Sauna. Nieuwe kleren voor jezelf kopen.

Je man ouderschapsverlof laten opnemen, samen een lang weekend weg en kind bij opa/oma, of een andere oppas. Je man de helft van de ochtenden laten doen, zodat jij ook eens rustig kunt opstarten en uitslapen.

Zoveel mogelijkheden :sun:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is iets jonger dan de jouwe, maar ik herken de vermoeidheid wel. Hier ook nog 22 weken zwanger, en de combinatie vind ik af en toe best pittig.

Wat ik hier doe: kind gaat elke middag nog op bed. Hij slaapt niet altijd meer, maar ' mama doet ook een dutje', dus hij vermaakt zichzelf sowieso even. Halfuurtje, 3 kwartier is genoeg. Als hij er echt genoeg van heeft, roept hij me wel. Maar meestal slaapt hij zelf ook nog een uurtje.
Verder kijk ik per dag of ik zin heb om erop uit te gaan. Afgelopen weken helemaal niet fit geweest, dan is een dag bankhangen ook goed. Ik heb het geluk dat kind zichzelf makkelijk vermaakt.

Verder is man 1 dag in de week vrij. Ik werk dan zelf, maar het is heerlijk om een ochtend kind niet 'klaar' te hoeven maken voor de dag.
En in het weekend blijf ik soms gewoon liggen, als ik echt nog niet uitgerust ben. Man gaat dan vast een broodje eten met zoon. Soms is het maar een halfuurtje, maar dat helpt mij al enorm.

Oh en zoon gaat 2 dagen pw naar de gastouder. Het komt weleens voor dat ik niet hoef te werken. Kind gaat met plezier, dus de gastouder laat ik altijd staan. Heeft de laatste maanden toch een paar dagen extra rust opgeleverd.
miss_musica wijzigde dit bericht op 14-05-2019 09:59
10.56% gewijzigd
Opa’s en oma’s : zeer ver weg en mankerende.
man : werkzaam op negen van de tien ochtenden.
vrij nemen : alles al opgenomen ivm vermoeidheid.
nieuwe kleding : ik heb al een kast vol.

Sporten zou een optie zijn om fitter te worden.
Alleen een weekend weg zou ook een optie kunnen zijn.
Slapen doet hij niet meer.
Dat was altijd fijn dan had je eindelijk even voor jezelf.

pittig hoor Musica , zeker met de tweede op komst !
Je man is 9 van de 10 ochtenden weg? En de avonden ook allemaal?

Gaat dit weer over zo'n man die 80 uur in de week werkt en waarbij het echt niet anders kan :@@:
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet jouw dag eruit dan? Je hebt 1 kind dat naar school gaat?
Ik begrijp het niet heel goed...

Een kind wat s morgens vroeger wakker wordt dan ik, die parkeerde ik voor de tv op onze slaapkamer.

We startten de dag niet voor 6.30u destijds. Zelf ging ik destijds 22.30u naar bed, dus ik zorgde voor voldoende slaap.
Laat je man een paar keer een dag vrijnemen.
Als eerste proberen je kind vroeger in bed te krijgen. Dan heb je in elk geval vrije avonden. Waarom gaat hij niet op tijd slapen?
Wat ik verder deed: afspreken met andere ouders zodat kinderen elkaar konden vermaken.
Naar (binnen)speeltuin waar zoon lekker los kon en ik aan de koffie en krant.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een abonnement bij een oppascentrale. Ontzettend handig. Meisjes en jongens die gescreend solliciteren en gescreend worden staan op hun site. Als ik de datum invul wanneer ik iemand nodig heb krijg ik een lijst met diegene die beschikbaar zijn. Zij zijn verplicht kennis te komen maken voor de 1e keer oppassen en omdat je lid bent zoekt de centrale een ander wanneer jouw oppas onverhoopt ziek is oid.
Je betaald er wel iets voor natuurlijk maar het geeft ontzettend veel vrijheid. Wilde dat dit 10 jaar geleden al bestond 😄
Zou eens op internet zoeken, denk dat dit concept bijna in heel Nederland wel zal bestaan!
Because schreef:
14-05-2019 10:04
Hoe ziet jouw dag eruit dan? Je hebt 1 kind dat naar school gaat?
Ik begrijp het niet heel goed...

Een kind wat s morgens vroeger wakker wordt dan ik, die parkeerde ik voor de tv op onze slaapkamer.

We startten de dag niet voor 6.30u destijds. Zelf ging ik destijds 22.30u naar bed, dus ik zorgde voor voldoende slaap.
In september gaat ie naar school.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt gelukkig weer lekker weer, dus ik zou lekker naar buiten gaan met 'm. Kan 'ie zich een beetje uitputten door ergens rond te gaan rennen, kinderboerderij, speeltuin etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
COtweepuntnul schreef:
14-05-2019 10:17
In september gaat ie naar school.
Of sinds September?
Vind het onduidelijke zin.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
14-05-2019 09:58
Opa’s en oma’s : zeer ver weg en mankerende.
man : werkzaam op negen van de tien ochtenden.
vrij nemen : alles al opgenomen ivm vermoeidheid.
nieuwe kleding : ik heb al een kast vol.

Sporten zou een optie zijn om fitter te worden.
Alleen een weekend weg zou ook een optie kunnen zijn.
als je al je vakantiedagen op moet nemen ivm vermoeidheid, heb je dan niet gewoon iets onder de leden???
Als ik het goed lees, gaat haar kind a.s. september pas naar school. De aandacht die hij/zij vraagt, is erg overweldigend voor TO, naast haar drukke baan en drukke partner. Kind kan zich niet zelf vermaken in de tijd die TO met hem/haar heeft. Ook wordt het kind vroeg wakker en wil het in de avond niet slapen.


TO, dit is heel vermoeiend, ik zit er middenin. Kind is totaal klaar voor school en dat uit zich in vervelen, dwars zijn, klaarwakker in de nacht, onrust, driftbuien en heel veel aandacht zuigen.

Het is een faaaaaaase, het is een faaaaase! Sterkte voor nu! Ik houd me vast aan het moment dat ze naar school kan :)
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je precies zo moe van? Van je werk? Van het vroege opstaan? Of dat op tijd naar bed gaan je niet goed lukt (if is dit kind, ik kan het niet goed uit je verhaal halen)? Ik denk dat het belangrijk is daar wat meer in te duiken voor jezelf.

Daarnaast: ik ging soms op de bank zitten met een boek en dan moesten de kinderen zich maar even vermaken. Niet toegeven aan dat vermaken, ging hier steeds beter (maar misschien heb ik geluk met mijn kinderen). Of anders toch maar even de tv inzetten. Tenslotte: toch kijken hoe je meer met je partner kan verdelen. Ik had wel altijd 2 vaste avonden waarop ik iets voor mezelf deed, dat heb ik ook wel nodig om overal lol in te houden. Succes, straks wordt het vast makkelijker!
lilalinda schreef:
14-05-2019 10:21
als je al je vakantiedagen op moet nemen ivm vermoeidheid, heb je dan niet gewoon iets onder de leden???
Nou dit. Ik vind het rot voor je dat je het zo zwaar hebt, maar kan me niet voorstellen dat dit alleen maar door je kind kan komen. Zit je lekker in je werk? In je relatie? Zijn je sociale contacten goed?

Heb je op je vrije dagen afspraken met andere volwassenen met kinderen, zodat de kinderen met elkaar kunnen spelen terwijl jij even lekker een bak thee drinkt en een uurtje kunt kletsen? Weet je man dat je er zo doorheen zit?

Ik zou meer avonden zelf iets gaan doen (al is het maar Netflixen op bed vanaf het moment dat je man thuiskomt) en een keer een weekend alleen weggaan, even helemaal geen zorgtaken aan je kop.
Gaat je kind naar de PSZ op de 'vrije' dagen?

Ook al gaat hij naar een KVD, niets mis mee om tot de vakantie te kijken of hij nog 2 maanden een dagdeel naar een pzs kan.

Al gok ik dat het qua plaatsing niet meer te regelen is.
JonathanStrange schreef:
14-05-2019 10:24
Als ik het goed lees, gaat haar kind a.s. september pas naar school. De aandacht die hij/zij vraagt, is erg overweldigend voor TO, naast haar drukke baan en drukke partner. Kind kan zich niet zelf vermaken in de tijd die TO met hem/haar heeft. Ook wordt het kind vroeg wakker en wil het in de avond niet slapen.


TO, dit is heel vermoeiend, ik zit er middenin. Kind is totaal klaar voor school en dat uit zich in vervelen, dwars zijn, klaarwakker in de nacht, onrust, driftbuien en heel veel aandacht zuigen.

Het is een faaaaaaase, het is een faaaaase! Sterkte voor nu! Ik houd me vast aan het moment dat ze naar school kan :)
Dit is zoals het is.

Ik heb het inderdaad iets onduidelijk verwoord.
Hij gaat per september naar school.

Jij ook veel sterkte, ik kan ook niet wachten tot het zover is !heb jij er een of meerdere ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven