Hoe lang forum je al?

14-05-2019 15:05 382 berichten
Sorry, is vast weleens eerder gevraagd. Ben nieuwsgierig, omdat ik het idee heb dat de groep die al lang mee gaat best groot is. Maar misschien lijkt dat maar zo, omdat die groep het meest actief is. Gaat overigens niet over je huidige nick, maar gewoon wanneer je hier voor het eerst kwam. Schatten mag uiteraard ook.

En kun je je nog herinneren hoe het was toen je net begon? Is het forum erg veranderd? Ben benieuwd hoe het hier helemaal in het begin was!

Hoe lang forum je?

Totaal aantal stemmen: 290

Korter dan een jaar (2%)
1-3 jaar (10%)
4 -6 jaar (16%)
7 -10 jaar (16%)
10-15 jaar (25%)
15-20 jaar (26%)
Langer dan 20 jaar (6%)
Alle reacties Link kopieren
Al heeel lang maar wel onder veel andere nicks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lastig schattten. Kan ook langer dan 20 jaar zijn, bedenk ik me nu. Ben van heel enthousiast forummer sinds een jaar of 4 alleen lezer. Ik vind de sfeer niet altijd meer je-dat.
Zonder oorzaak geen gevolg
@polkat, in welk opzicht is de sfeer veranderd volgens jou?
Ik ben in 1999 of 2000 begonnen met forummen maar niet hier.
Mijn allereerste forum was VOO (Veronica) en toen dat ophield waren er diverse nieuwe initiatieven van forummers waardoor ik een tijd met heel veel lol heb geforumhopt. Omdat er op 'n gegeven moment nauwelijks nieuwe aanwas meer was en de harde kern afhaakte (ouderschap o.a.) ben ik op zoek gegaan naar wat nieuws en dat werd Viva.
Sinds mei 2008 volgens mijn profiel, daarvoor lang een meelezer geweest.

Af en toe momenten dat ik redelijk wat mee schrijf, maar over het algemeen reageer ik zelf niet zo vaak.

Wel 'herken' ik veel forummers van naam en heb zo mijn favorieten :)
@redbulletje, gegoogled? Of nee, was Ilse toen niet dé zoekmachine?
Ik vind de zware censuur hier niet leuk. Op mijn vorige forums kon je nog echt vette vetes houden en zo ongeveer het enige wat niet toegestaan was was het plaatsen van NAW-gegevens. Er was ook een speciaal subforum voor vetes en conflicten. En wie toch een ban kreeg werd verbannen naar een ban-subforum waar iedereen gewoon tegen de banneling kon forummen, maar de banneling kon niet op de rest van het forum. Ook was er sprake van dwangavatars. Leuke tijden!
2011 begonnen. Ik moest wel het sarcasme leren onderscheiden van de serieuze reacties. Het leek in het begin wel of iedereen elkaar leek af te branden.
Jest schreef:
14-05-2019 15:15
@redbulletje, gegoogled? Of nee, was Ilse toen niet dé zoekmachine?
Ik zat op het onderwerp bewust kindvrij te googlen en toen kwam ik op 'n topic van pippilangkous uit hier op viva.
Alle reacties Link kopieren
Ik forumde al over zwanger-willen-raken. Oudste is al 19
Waar ik precies begon en onder welke nick, zou ik niet meer weten
redbulletje schreef:
14-05-2019 15:17
Ik zat op het onderwerp bewust kindvrij te googlen en toen kwam ik op 'n topic van pippilangkous uit hier op viva.
:proud: Dus er was vóór 2010 ook al een kindvrij topic?
Jest schreef:
14-05-2019 15:21
:proud: Dus er was vóór 2010 ook al een kindvrij topic?
Ja zeker! ;-D
Ik ben als Cateautje begonnen op de Ilsechat en in alle eerlijkheid, dat vond ik veel leuker dan forummen. Ik weet nog wel dat tegen een uur of twaalf alle mafkezen zich meldden en dat was lachen, heel erg.
De eerste jaren op Viva waren ook heel leuk, lag ik ook met enige regelmaat onder de tafel te snikken. Helaas mag dat niet meer en zijn de forummers waar je zo mee kon lachen allemaal weggegaan of geband.
redbulletje schreef:
14-05-2019 15:16
En wie toch een ban kreeg werd verbannen naar een ban-subforum waar iedereen gewoon tegen de banneling kon forummen, maar de banneling kon niet op de rest van het forum.
Bijzonder. Dan heb je dus ergens op het forum een kooi staan waar iedereen psychopaten, radicalen en andere gekkies kan komen bewonderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik hier nu een jaar of 16 meeloop.... En ja, het gezegde 'vroeger was alles beter' geldt ook voor dit forum!

Hing hier vroeger echt vaak gierend van het lachen rond, constant F5-en topics die gigantisch uit de hand liepen. Gouden tijden.
Alle reacties Link kopieren
langer dan 20 jaar.
Meer dan 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me herinneren dat ik op een topic heb meegeschreven van mensen die dat jaar zouden gaan trouwen, ik ben in 2004 getrouwd. Dus sowieso minimaal 15 jaar, altijd onder dezelfde nick. Niet altijd even actief, vooral toen ik zwanger was en mijn kinderen nog heel jong waren hadden we een actief clubje. Met die meiden hebben we ook een paar keer afgesproken, erg leuk om ze in het echt te ontmoeten. Ik ‘spreek’ er nog een aantal soms via FB.
Nu lees ik vooral mee en af en toe reageer ik als ik denk dat ik wat toe te voegen heb ;-)
mida wijzigde dit bericht op 14-05-2019 15:27
2.66% gewijzigd
Cateautje schreef:
14-05-2019 15:22
De eerste jaren op Viva waren ook heel leuk, lag ik ook met enige regelmaat onder de tafel te snikken. Helaas mag dat niet meer en zijn de forummers waar je zo mee kon lachen allemaal weggegaan of geband.
Haha, wat mocht er vroeger dan wel wat nu niet meer mag?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was van mijn oudste dochter huppelde ik hier wel eens rond. Ze is net 18 geworden. Had toen nog wel een andere nick.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 15 jaar schat ik.
Een aantal gates meegemaakt, waarvan ik angelgate de heftigste vond en Violagate de grappigste.
Bij de Viooltjes ben ik een paar jaar blijven hangen (opmerkelijk hoe goed dat forum werkte, echt nooit bugs daar) maar het werd steeds rustiger daar en uiteindelijk is het forum opgeheven, sindsdien ben ik hier weer terug. Niet heel regelmatig want niet veel tijd om te forummen vanwege mijn werk (lang van huis) maar nu in mijn vakantie ben ik hier toch wel veel te vinden.

Ik kom eigenlijk nooit op actueel omdat ik de sfeer daar echt niet fijn vind. Ik ben vaste schrijfster in het kattentopic en in het TTT-topic, in beide topics zit een fijne groep forummers. Leuke aan het forum vind ik nog steeds dat hier ontzettend veel forummers zijn met een heel goed gevoel voor humor, dat is ook een van de redenen waarom ik hier nog steeds ben.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Jest schreef:
14-05-2019 15:22
Bijzonder. Dan heb je dus ergens op het forum een kooi staan waar iedereen psychopaten, radicalen en andere gekkies kan komen bewonderen?
Ja, lachen toch! Het heette Spinolonga ;-D
Beter.Laat 4048 posts
Lid sinds: 31 December 2005


Destijds gaan forummen omdat ik een probleem had met een vriendin.
De vriendin is geen vriendin meer, het forum is nog steeds dagelijks aanwezig.... :kneel:

( Vind het nog steeds zonde dat er ooit een punt is geplaatst in mijn forumnaam. Niet door mij en hij kon ook niet verwijderd worden.)
Jest schreef:
14-05-2019 15:24
Haha, wat mocht er vroeger dan wel wat nu niet meer mag?
De tenen waren niet zo lang van de mods en ze lieten ons vaak ons eigen boontjes doppen. Daar is nu geen sprake meer van, ze zitten overal bovenop en het maken van een grap wordt al snel gezien als op de man en dan heb je ook al snel een ban aan je broek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven