Wat te doen...

16-05-2019 04:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een beetje aan het "sukkelen' qua voeding en spenen..

We gebruiken dr Brown's flessen. Speen nr. 1 van dr Brown's ging mijn inziens te langzaam. Hij dronk de flessen niet leeg en was erg moe al tijdens het drinken van de fles waardoor hij al in slaap viel. Ook jammerde hij tijdens het drinken al en weigerde hij na een halve voeding de fles. Daarom overgestapt op Difrax speen S omdat dit tussen 1 en 2 van dr Brown's zou zitten.
Daarmee dronk hij met gemak al zijn flessen op en zat ruim in zijn voedingen. Echter gaf hij wel na een fles 2 tot 3 mondjes terug... Hierdoor denk ik weer dat het té snel gaat.

Kort om, het is allebei niet goed lijkt me. Ik weet nu niet wat ik moet doen.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 06:50
0.00% gewijzigd
Sorry, maar dit is volgens mij al de zoveelste keer dat je dit vraagt. Waarom ben je hier zo obsessief mee bezig? Wat zegt het Consultatiebureau?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet dat je meer moet geven per voeding, beter juist 1 fles extra en dan minder ml per keer.

Maar idd, overleg her met cb.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in vredesnaam meer gaan geven als je kind het nu duidelijk al genoeg vindt? Een beetje melk teruggeven is op zich helemaal niet zo erg, zeker niet als kind er zelf geen last van heeft (dus niet met veel gehuil/gegil gepaard gaat).
En inderdaad, maak je niet zo druk. Je lijkt iedere dag iets anders te willen proberen. Babies drinken niet elke fles even goed, niet elke fles even veel, en soms komt er wat melk terug. Mijn dochter dronk heel erg ‘slordig’, snel er er lekte altijd melk. Welke fles dan ook, maakte niks uit. Dat gaat vanzelf over als ze wat groter worden en alles beter ontwikkeld is. Zolang baby nergens last van heeft, dan maar een extra slabbetje pakken.
Dat is het nadeel van flesvoeding tov borstvoeding. Je raakt snel gefocust op de ml's.
Laat het los, TO, voor je eigen geestelijke gezondheid. Volg je kind, zo'n baby weet zelf heel goed wat hij nodig heeft. CB geeft een richtlijn, als hij daar wat boven of onder zit is dat helemaal niet erg. Plasluiers zijn de maatstaf (en groei, maar dat houdt het CB voor je in de gaten), niet het aantal ml.
To, ik heb je even geloept en dit is je 4e topic deze week over dit onderwerp (fles, speen, overvoeren en nu dit). Daarin zijn vast al hele goede tips gegeven, maar je kunt het blijkbaar niet loslaten. Daarnaast heb je ook nog een topic geopend over afvallen, terwijl je 4 weken geleden bevallen bent... Je klinkt nogal obsessief. Als ik jou was zou ik hier over praten op het CB, zodat ze je hiermee kunnen helpen voor het uit de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 06:41
To, ik heb je even geloept en dit is je 4e topic deze week over dit onderwerp (fles, speen, overvoeren en nu dit). Daarin zijn vast al hele goede tips gegeven, maar je kunt het blijkbaar niet loslaten. Daarnaast heb je ook nog een topic geopend over afvallen, terwijl je 4 weken geleden bevallen bent... Je klinkt nogal obsessief. Als ik jou was zou ik hier over praten op het CB, zodat ze je hiermee kunnen helpen voor het uit de hand loopt.
Heb al meerdere malen met CB gebeld. Maar hun geven aan we zelf moeten kijken qua voeding. Dat wat hij nu krijgt prima is en dat we het goed doen. Over de speen maat kunnen ze niks zeggen. Teruggeven hoort eigenlijk niet volgens CB. Dus er is zeker al meerdere keren overleg met hen geweest. Heb er alleen vrij weinig aan.
Anoniem0894 schreef:
16-05-2019 06:52
Heb al meerdere malen met CB gebeld. Maar hun geven aan we zelf moeten kijken qua voeding. Dat wat hij nu krijgt prima is en dat we het goed doen. Over de speen maat kunnen ze niks zeggen. Teruggeven hoort eigenlijk niet volgens CB. Dus er is zeker al meerdere keren overleg met hen geweest. Heb er alleen vrij weinig aan.
Dat is niet wat ik bedoel...
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 06:41
To, ik heb je even geloept en dit is je 4e topic deze week over dit onderwerp (fles, speen, overvoeren en nu dit). Daarin zijn vast al hele goede tips gegeven, maar je kunt het blijkbaar niet loslaten. Daarnaast heb je ook nog een topic geopend over afvallen, terwijl je 4 weken geleden bevallen bent... Je klinkt nogal obsessief. Als ik jou was zou ik hier over praten op het CB, zodat ze je hiermee kunnen helpen voor het uit de hand loopt.

Dit! Of ga naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Je zou evt. de fles kunnen geven.. en bijvoorbeeld wanneer deze half leeg is even op tafel zetten. Dan kan alles even zakken. Geef je daarna weer de fles met de overgebleven helft!

Succes! :)
Ijgjngjncfy hhhg
Alle reacties Link kopieren
Die babies zijn soms net mensen hoor.. ;) Vertrouw wat meer op je gevoel. Als jij denkt dat de maag vol zit stop je
met drinken geven. Als de baby meer wil geeft hij/zij dit wel aan door te huilen.

Er is waarschijnlijk niks ‘mis’ met je baby. Het is belangrijk dat hij/zij vertrouwen van je krijgt om zich te ontwikkelen!!!
Ijgjngjncfy hhhg
Stop eens met van alles tegelijk uitproberen. Vraag advies aan het CB, en niet op een forum.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje dronk ook te snel. Ik kreeg toen het advies van het cb om 2x tijdens de fles zijn speentje te geven. Dan kan alles even zakken voordat hij verder dronk. Dit heeft heel goed geholpen tegen het terug geven en onrustig drinken.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
16-05-2019 06:41
To, ik heb je even geloept en dit is je 4e topic deze week over dit onderwerp (fles, speen, overvoeren en nu dit). Daarin zijn vast al hele goede tips gegeven, maar je kunt het blijkbaar niet loslaten. Daarnaast heb je ook nog een topic geopend over afvallen, terwijl je 4 weken geleden bevallen bent... Je klinkt nogal obsessief. Als ik jou was zou ik hier over praten op het CB, zodat ze je hiermee kunnen helpen voor het uit de hand loopt.
En daarnaast heeft TO nog minstens 2 nicks waarmee ze ook heel veel vragen stelt over voeding, slapen en afvallen. Tijdens haar zwangerschap is ook al een paar keer het advies gegeven om hulp te zoeken, want ook toen klonk het nogal obsessief.
Lieve TO: de vrouwen van het viva forum willen je heus wel helpen, maar je hebt meer hulp nodig. Ga eens praten met het CB of je huisarts over de zorgen die je hebt en hoe je daarmee omgaat en vraag hulp daarbij.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Onceuponeatime schreef:
16-05-2019 07:46
Je zou evt. de fles kunnen geven.. en bijvoorbeeld wanneer deze half leeg is even op tafel zetten. Dan kan alles even zakken. Geef je daarna weer de fles met de overgebleven helft!

Succes! :)
Goede tip!
En hier gaf hij tot 6 maanden terug zonder er last van te hebben.
To ga naar de huisarts. Met jezelf.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 12:40
2.78% gewijzigd
En het is onzin dat een mondje teruggeven niet normaal is. Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat een CB dat ooit zou zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je onzekerheden heel goed. Dat mag ook als je net moeder bent geworden!!! Wel of geen slaapzakje, wel of niet te koud. Allemaal hartstikke lastig evenals het eten.

Ga bij jezelf na of je na het krijgen van tips hier wat gerustgesteld bent . Anders is de stap naar de huisarts echt niet gek. Dat ongeruste, te waakzame gevoel vreet je op en kan een post natale depressie zijn of een aanleiding hiervoor. Dat klinkt heel naar en is het ook maar dat is met goede hulp in goede banen te leiden. Hoe eerder hoe beter. De pop-poli heeft vaak verpleegkundigen die thuiskomen om je te begeleiden bij al je vragen over jezelf maar ook je baby (hoe mooi)

Verder is de facebookgroep 'nachtouders van nu' een fijne groep voor zowel je slaapvragen als eetvragen /andere vragen.

Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is super gemiddeld qua gewicht en lengte (altijd geweest). Wij hebben de Philips avent flessen en altijd met de speen van zijn leeftijd (0 maanden, 1 maand, 3 maanden, 6 maanden) dit ging altijd prima.
Met de hoeveelheid flessen en ml hebben we het advies aangehouden wat op de verpakking van de flesvoeding beschreven staat.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je als kersverse mama onzeker bent. Dat wil niet meteen zeggen dat je met iemand moet gaan praten. Het gaat goed met me en mijn partner en ik zien deze noodzaak (gelukkig) niet.
Wanneer ik twijfel over iets overleg ik met CB, echter ervaren wij deze begeleiding als erg minimaal en laten ze ons aan ons lot over. Daarnaast stel ik hier mijn vragen omdat ik merk dat mensen advies geven vanuit eigen ervaringen, in mijn ogen is dat het beste.

De beschuldiging van iemand hier van dubbelnicken met maar liefst twee of drie (!!) accounts vind ik erg naar en jammer... Gelukkig is dit niet zo.

On topic: voor de mensen die me advies gaven op mijn vraag, dankjewel! Ik ga dit zeker proberen😁
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat het CB zegt dat een mondje of twee of drie teruggeven “niet hoort”.
Die van ons zei dat het voornamelijk een was-probleem is. De eerste maanden geven sommige baby’s mondjes terug. Of hele voedingen zoals die van ons.
Zolang het niet aan de gordijnen van de overliggende muur zit en je kind groeit goed, lekker spekkig wordt enzo is het toch prima?

Wie heeft er nou last van de spenen en t mondje terug? Jij en de wasmachine of je baby :)
Nog een tipje: niet te vaak schone kleertjes aan doen, dat schud je kindje zo, daar ging die van ons nog meer van spugen ;)
Een zebra is geen paard met strepen
Maar wat vind je er dan van om je vragen over hetzelfde probleem in éen topic te stoppen? Dan ga je er binnen dat topic steeds op door, zonder steeds een nieuwe te openen. Anders krijg je dit soort irritaties sneller, denk ik...

Geniet van je kindje. Zo te horen doet hij het prima!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
16-05-2019 21:39

De beschuldiging van iemand hier van dubbelnicken met maar liefst twee of drie (!!) accounts vind ik erg naar en jammer... Gelukkig is dit niet zo.
Oh het is niet zo, sorry hoor, mijn excuses voor de valse beschuldiging. Dan zou ik als ik jou was eens met roosje247 of gebruiker3712 contact opnemen. Die zijn namelijk op dezelfde dag bevallen van een jongetje, willen ook graag 5 kilo kwijt door een eenvoudig dieet, vragen zich ook af welke speen ze nou moeten gebruiken en hoeveel hun zoontje moet drinken en vinden ook dat het consultatiebureau ze niet goed helpt. En tijdens de zwangerschap twijfelden ze ook over alles wat ze gegeten of gedronken hadden, en hadden ze ook moeite om hun kat in de tuin te houden.
Jullie hebben vast nog veel meer met elkaar gemeen ;-D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
16-05-2019 21:44
Wat een onzin dat het CB zegt dat een mondje of twee of drie teruggeven “niet hoort”.
Die van ons zei dat het voornamelijk een was-probleem is. De eerste maanden geven sommige baby’s mondjes terug. Of hele voedingen zoals die van ons.
Zolang het niet aan de gordijnen van de overliggende muur zit en je kind groeit goed, lekker spekkig wordt enzo is het toch prima?

Wie heeft er nou last van de spenen en t mondje terug? Jij en de wasmachine of je baby :)
Nog een tipje: niet te vaak schone kleertjes aan doen, dat schud je kindje zo, daar ging die van ons nog meer van spugen ;)
Ik heb er weinig verstand van😅. Ze zeiden dat als hij teruggaf dat de hoeveelheid voeding niet goed is... Maar hij drinkt het met gemak op dus om hem minder te geven vind ik sneu.. Maar dat is mijn gevoel.
Ik ben nog maar een leek op mama gebied.

Dank je voor de tip! Wij doen elke 2 dagen schone kleertjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
16-05-2019 21:46
Maar wat vind je er dan van om je vragen over hetzelfde probleem in éen topic te stoppen? Dan ga je er binnen dat topic steeds op door, zonder steeds een nieuwe te openen. Anders krijg je dit soort irritaties sneller, denk ik...

Geniet van je kindje. Zo te horen doet hij het prima!
Dan doe ik dat wel.
Dank je wel, dat doe ik zeker 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven