In hoeverre doe je dingen samen in je gezin?

16-05-2019 13:15 108 berichten
ik vind het lastig in hoeverre doe je je eigen dingen en in hoeverre doe je dingen samen bijvoorbeeld met de feestdagen.

Ik vind het fijn om dan samen te zijn en leuke dingen te doen.
Mijn man is het liefst op evenementen aan het organiseren en vrijwilligerswerk doen...

Wij hebben constant gezeur erover en we komen er maar niet uit....

Koningsdag & kerst en oud en nieuw die hele week gaan al standaard op aan evenementen.

En met Pinksteren is nu het volgens verzoek...
Ik werk ook nog daarnaast ook met feestdagen.

Ik blijf het vervelend vinden, ondanks dat we geen plannen hebben, dat hij dan maar weer weg gaat....
Maar dat klinkt ook zo lullig en geeft voel me er beetje ego onder,, maar ik vind het ook zo lekker om te zien wat weekend ons brengt, de fiets op te stappen als het mooi weer is of weet ik wat....
Alles wat ik voorstel vind hij niks of kan ook op andere dagen....tja..

Daarnaast is hij erg druk met zijn nieuwe baan, moet vaak bijkomen in weekend.
Dus ik probeer hem hierin ook al ruimte te geven om bij te komen.

Ik werk ook af en toe in de weekenden en de feestdagen hoort er nu eenmaal bij, maar als ik aangeef dat er ziekte is dan is hij ook niet happy als ik weg moet :-(. ( dat laatste is niet vaak nodig)
Dan organiseer,plan en overleg je toch jullie uitstapjes voor het gezin een tijd van tevoren zodat je man het weet. Binnenkort is het Pinksteren,zullen we met het gezin naar de Efteling (of wat dan ook) gaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik herken is dat de een graag "wel ziet wat we gaan doen" en dus niet bij voorbaat dingen plant en zich daar het beste bij voelt.
En de ander vindt het lekker als er dingen gepland zijn.

Ik ben zelf iemand die niet graag alle vrije tijd van tevoren invult. Ik heb niet graag een agenda die van voor tot achteren voor de komende drie maanden volgebouwd is. En ja, mij gebeurde het dan ook dat mijn partner de tijd dan ging invullen. Maar niet met eigen afspraken zoals vrijwilligerswerk, maar met familiebezoekjes enzo waarbij ik geacht werd mee te gaan. Dat heeft menige ruzie opgeleverd toen gesprekken niet hielpen.

Je zou kunnen proberen "we zien wel tijd" in te plannen? Gewoon 1 of een halve dag per weekend. En een paar dagen met kerst/oud&nieuw.
Wij hebben 1 zoontje, van 1,5 jaar.

Zal vanmiddag nog eens om tafel met hem. Zo vervelend dat het steeds terug komt. Ik snap het ook wel, zijn dan mannen die wat voor hun evenementen hebben gedaan en zij willen dan wat terug doen door daar te helpen.

T is gewoon irritant dat hij gesprek hierin afkapt.

Maar zoals vandaag ook heb ik gewerkten is hij thuis. En kom ik thuis is alles nog een chaos! Vaat nog in de machine, rest op aanrecht, hond moet nog uit. Kind moet nog eten en naar bed.

Hetzelfde liedje ook dat gesprek is onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zitten er tussen zijn evenementen ook activiteiten om met het hele gezin naar toe te gaan, dat je daar af en toe bij aan kunt sluiten? En verder idd zelf initiatief nemen om een gezinsuitje te plannen, of een leuk avondje thuis met lekker eten/film/spelletjes/muziek.
Hij wil niet thuis niets doen. Jullie hebben andere ideeën over wat leuk is.
Dan de vrije dagen door de helft, lummel dagen, hij weg dagen, samen weg dagen. Beter plannen. Jouw manier is niet beter of slechter. Gewoon anders. Ga hem jouw manier niet opdringen dus. Hij denkt we gaan niets doen, dus ik kan wat anders gaan doen. Jij wilt dan wel eens samen niets doen of fietsen. Gewoon meer planning nodig.
Alle reacties Link kopieren
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:40
Wij hebben 1 zoontje, van 1,5 jaar.

Zal vanmiddag nog eens om tafel met hem. Zo vervelend dat het steeds terug komt. Ik snap het ook wel, zijn dan mannen die wat voor hun evenementen hebben gedaan en zij willen dan wat terug doen door daar te helpen.

T is gewoon irritant dat hij gesprek hierin afkapt.

Maar zoals vandaag ook heb ik gewerkten is hij thuis. En kom ik thuis is alles nog een chaos! Vaat nog in de machine, rest op aanrecht, hond moet nog uit. Kind moet nog eten en naar bed.

Hetzelfde liedje ook dat gesprek is onmogelijk.

Zo dan.... Hier zou ik dus echt pissig om worden. Is dit altijd zo?
Dank we gaan wat meer weer plannen! Dat heeft voor ons goed gewerkt, maar is er bij in geschoten.
Alleen met feestdagen deden we dat niet eigenlijk ;-)
We planden zelfs ons eigen avondje, dat is er ook vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn voor jou 'leuke dingen doen'?
vivapimpelmees schreef:
16-05-2019 13:44
Zo dan.... Hier zou ik dus echt pissig om worden. Is dit altijd zo?
Gelukkig heb ik hem hierin al flink opgevoed! Maar blijft lastig...
evenals dus zijn zooi opruimen
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
16-05-2019 13:33
Dit maar ook dat ze met hem wil fietsen of wat dan ook (zie OP) Maar als hij dan thuis is ondernemen ze niks en vindt man dat hij weg kan.

Dit lijkt mij ook lastig voor de man van TO.

Ik ben ook ondernemend en ik wil heus met mijn vriend fietsen of 2 uur lang uitgebreid ontbijten met een krant, maar dan moet hij dat gewoon inplannen, anders heb ik al andere plannen.

Dat gelantefanter in huis met een hele dag voor je en dat er dan vervolgens geen initiatief uitkomt, is vrij frusterend voor mensen die bij het opstaan al duizend dingen in hun hoofd hebben die ze zouden willen doen op zo’n mooie dag.

Dan moet het wel een beetje aantrekkelijk zijn. Ik wordt wel wakker van een uitroep als: het lijkt me zó gezellig om morgen uitgebreid te ontbijten met lekkere croissantjes en dan lekker te knuffelen en te kletsen in bed.
Maar iemand die zegt:
“ik wil dat je ook eens thuisblijft om samen met mij wat te doen..”
“wat dan?”
“Ja weet niet, fietsen ofzo” (en daar dan niet op teug komen of concreet maken”.

Daar loop je toch ook niet warm voor?
fairy1 schreef:
16-05-2019 13:45
Wat zijn voor jou 'leuke dingen doen'?
Met gezin; zwemmen, uitjes als in fietsen of met de auto, ergens wat drinken, een pluktuin of een dierentuin, boswandeling, weekendjes weg, kinderboerderij, ijsje eten op dorp.
Samen, film, uit eten, sauna, stad bezoeken, naar concert.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde het net schrijven. Ik zou ook geen zin hebben in thuis 'hangen' als ik veel andere dingen kan doen waar ik blij van word en energie van krijg. Dan zou ik ook vinden dat mijn partner teveel eist als ze mij mijn evenementen niet gunt en wil dat ik thuis rond hang.
Bedjeindezon schreef:
16-05-2019 13:46
Dit lijkt mij ook lastig voor de man van TO.

Ik ben ook ondernemend en ik wil heus met mijn vriend fietsen of 2 uur lang uitgebreid ontbijten met een krant, maar dan moet hij dat gewoon inplannen, anders heb ik al andere plannen.

Dat gelantefanter in huis met een hele dag voor je en dat er dan vervolgens geen initiatief uitkomt, is vrij frusterend voor mensen die bij het opstaan al duizend dingen in hun hoofd hebben die ze zouden willen doen op zo’n mooie dag.

Dan moet het wel een beetje aantrekkelijk zijn. Ik wordt wel wakker van een uitroep als: het lijkt me zó gezellig om morgen uitgebreid te ontbijten met lekkere croissantjes en dan lekker te knuffelen en te kletsen in bed.
Maar iemand die zegt:
“ik wil dat je ook eens thuisblijft om samen met mij wat te doen..”
“wat dan?”
“Ja weet niet, fietsen ofzo” (en daar dan niet op teug komen of concreet maken”.

Daar loop je toch ook niet warm voor?
Haha dat snap ik, helaas bedenk ik vaak de dat soort dingen...
op vrije dagen is hij vaak moe en futloos....en springt niet uit bed bruisend van de ideeen.
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:40
Maar zoals vandaag ook heb ik gewerkten is hij thuis. En kom ik thuis is alles nog een chaos! Vaat nog in de machine, rest op aanrecht, hond moet nog uit. Kind moet nog eten en naar bed.

Hij is dus wel voor anderen aan het werk buitenshuis en doet niets voor kind en hond?! Ik zou dat onacceptabel vinden! Hond uitlaten, kind eten geven en op bed leggen hoort bij noodzakelijke en primaire zorg. Als hij dat al niet kan opbrengen zou het voor mij einde verhaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
16-05-2019 13:34
Het lijkt erop dat hij liever dingen doet zonder jullie. Misschien een rare gedachte maar als hij zo vaak weg is, is er misschien een ander?
Het lijkt mij dat hij gewoon graag dingen doet, of het nu met gezin is of niet. Gewoon lekker concreet bezig zijn.
Sommige mensen hebben ook gewoon geen rust in hun kont. Ik ken er diversen (zowel mannen als vrouwen) die een hekel hebben aan niets doen. En niets doen is bijvoorbeeld lekker een boekje lezen of andere activiteit waar geen sociaal of actief element in zit.

Terwijl ik een boekje lezen in de tuin dus ook een activiteit vind. Natuurlijk is het geen activiteit die je samen doet, dus ik kan mij voorstellen als de een gaat lezen, de ander zegt; toedeloe ik ga er op uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
je man is niet echt plugged-in hè

dat zou ik een reden vinden voor scheiding, hij wil geen leuke dingen doen en doet ook de huishoudelijke taken niet

oh én hij wil er niet eens over praten

wat doet hij precies wel voor jullie want dat lees ik nergens?
Lorem Ipsum
Dus hij doet niks thuis als jij aan het werk bent en hij niet. Hij is de hele tijd de hort op zonder jullie. Zodra er niks buiten de deur op de planning gaat vertrekt hij. Hij wil dus eigenlijk gewoon doen wat hij wil zonder jou en je kind. Uitjes samen zijn er niet?

Er over praten kan niet en onderdeel uitmaken van het gezin, de leuke en niet leuke dingen doet hij ook gewoon niet.

Ik weet het niet maar hij heeft een gezin. Ik zou hier geen zin in hebben. Waar heb je dan in godesnaam een gezin voor gesticht.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 14:03
13.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-05-2019 13:23
Dus eigenlijk is hij altijd weg, of voor werk, of voor vrijwilligerswerk, of voor evenementen, en jij doet alles met de kinderen?

Ik zou dat ook niet oké vinden. Ik zie ook niet in waarom het "ego" is dat jij het graag anders ziet. Het zijn toch ook zijn kinderen? Toch niet meer dan logisch dat hij ook tijd met ze doorbrengt?
Dit.
Balans vinden is echt belangrijk.
Voor je het weet zijn de kids groot. De tijd gaat snel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-05-2019 13:59
Het lijkt mij dat hij gewoon graag dingen doet, [...]
Behalve huishoudelijke dingen dan. Alleen léuke dingen.
Pandax schreef:
16-05-2019 14:10
Behalve huishoudelijke dingen dan. Alleen léuke dingen.
Of dingen voor of met kind. Of voor en met TO. Die wil hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-05-2019 14:14
Of dingen voor of met kind. Of voor en met TO. Die wil hij ook niet.

Oh nee, die ook niet. Geen saaie dingen. Alleen léuke dingen.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 14:30
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het voor jou geen optie om de volgende keer op zijn verjaardag zelf een dagje weg te gaan ?
Misschien dat het kwartje dan valt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
sleepingbeauty87 schreef: ↑16-05-2019 13:40
Wij hebben 1 zoontje, van 1,5 jaar.

Zal vanmiddag nog eens om tafel met hem. Zo vervelend dat het steeds terug komt. Ik snap het ook wel, zijn dan mannen die wat voor hun evenementen hebben gedaan en zij willen dan wat terug doen door daar te helpen.

T is gewoon irritant dat hij gesprek hierin afkapt.

Maar zoals vandaag ook heb ik gewerkt en is hij thuis. En kom ik thuis is alles nog een chaos! Vaat nog in de machine, rest op aanrecht, hond moet nog uit. Kind moet nog eten en naar bed.

Hetzelfde liedje ook dat gesprek is onmogelijk.
Hier zou ik ook geen trek in hebben. Hij neemt thuis zijn verantwoording niet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft dat huishouden is mijn man ook zo... Maar hij gaat nooit zomaar ongepland wat doen zonder mij en de kinderen. Dat zou ik echt niet tof vinden.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
16-05-2019 14:10
Behalve huishoudelijke dingen dan. Alleen léuke dingen.
O ja. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven