Wie kan mij helpen?

14-05-2019 01:01 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje.. afgelopen vrijdag heb ik mijn spiraal laten verwijderen ... alleen weet ik nu niet meer hoe mijn menstruatie cyclus is sinds mijn spiraal eruit is... ik werd met de spiraal gewoon maandelijks ongesteld ... hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie zwanger waren na de mirena spiraal ? Ben 22 jaar trouwens.
Celinauitlimburg schreef:
17-05-2019 01:07
Klopt begrijp ik wel haha. Maar denk dat iedereen wel zo zijn leeftijd heeft waarop ze denken nu ben ik er klaar voor.

Nee hoor, dat heeft niet iedereen. Juist omdat ik veel kinderen van anderen opgevoed heb, wist ik maar al te goed dat ik absoluut geen eigen kinderen wilde.
Leeftijd zegt mij niet zoveel, maar ik vind je in je gedrag in dit topic nog zo kinderlijk/simpel/aanvallend en weinig stabiel overkomen, dat het me om die redenen nog veel te vroeg lijkt voor een kind.
Eerlijk gezegd was mijn eerste reactie dat je hier lekker aan het trollen bent.
Maar voor het geval je wel serieus bent:
* ik lees alleen maar dat je warmte/verzorging te bieden hebt. Maar hoe hebben jullie een huis, inkomen e.d. geregeld?
* wat als je een kind met een (zwaar) verstandelijke of lichamelijke beperking krijgt? Je lijkt alleen maar uit te gaan van het ideaalplaatje.
* wat als je relatie verbroken wordt of je vriend overlijdt? Hoe ga je het dan in je eentje redden met een baby?
Had je een koper- of mirenaspiraal? In het laatste geval zou het best wel eens kunnen gebeuren dat je lichaam even de tijd nodig is om met een normale cyclus op gang te komen. Gun je lichaam dit ook. En wees geduldig. Je komt nu nogal gehaast over. Ik snap wel wat de reageerders hier bedoelen; je komt wat kinderlijk over. Lacht alles weg (hoe vaak heb je nu op een serieuze vraag of opmerking nu gereageerd met ‘haha’?).
the_Wicked_Witch schreef:
17-05-2019 00:24
Als je 22 bent? Gewoon het granol van de muren neuken, als het na een jaar nog niet gelukt is, naar de huisarts.
Beste advies ooit gegeven!

Hoe drukker je je er over maakt, hoe groter de kans dat het niet lukt, door de stress die je zelf veroorzaakt.
Love is the meaning of life
Heel volwassen om zo te stampvoeten TO. MAAR IK WIL HET.

Het is inderdaad helemaal jullie keuze, maar waarom val je ons dan lastig met al die onzekere vragen waar niemand een zinnig antwoord op kan geven?

Hoe dan ook, hopelijk ben je snel zwanger. Je bent jong genoeg dat die kans erg groot is.
Niemand kan je vertellen hoe lang het duurt, eerst moet je weer een cyclus krijgen en bij sommige mensen is dat meteen, en bij anderen niet. Dat is gewoon afwachten wat je lichaam doet, er is niets zinnigs over te zeggen. Enige wat je kunt doen is gewoon blijven proberen en als het na een jaar niet lukt bel je je huisarts.

Ik vind 22 ook jong, dat betekent niet dat je het niet kunt, maar dat betekent wel dat je de keuze maakt terwijl je ook nog heel veel dingen voor jezelf had kunnen doen. Je zit waarschijnlijk in je eerste serieuze relatie en misschien blijkt dat toch niet te zijn wat je ervan verwacht had. Je hebt waarschijnlijk ook je eerste serieuze baan, en de kans om een carriere switch te maken heb je nog niet gehad mocht je dat niet bevallen. Echt gevestigd in die carriere, of financieel, kun je op die leeftijd nog onmogelijk zijn. Je zit waarschijnlijk ook in je eerste min of meer serieuze woning, echt iets opbouwen qua dat soort zaken heb je nu nog niet. Al deze dingen (naast een hele hoop leuke dingen die moeilijker maar niet onmogelijk zijn met een kind) heb je nog niet kunnen ontdekken. Er is niets mis met jezelf wat tijd gunnen.
17-05-2019 00:18
Hoe bedoel je?
en bij heel veel jonge dames het super lang duurt

Daarom.
Ik hoop dat je voorbij het gevoel van aangevallen voelen wil proberen te kijken TO. Ik zie hier geen misgunners, wel een hoop zorg. Want oh, wat kom je jong en ook vooral kwetsbaar over. Niemand hier wil je raken. Maar je topics roepen wel vragen en zorg op, die via een scherm hard over kunnen komen.

Het eerste dat je noemt dat je te bieden hebt is liefde en aandacht. Dat is fijn, maar voelt ook als willen compenseren wat jij helaas gemist hebt. Dat is geen helpende insteek kan ik je zeggen als dochter van een moeder die het voor mij graag beter wilde dan zij het gehad heeft, maar juist daarom veel fouten heeft gemaakt. Daarnaast komt het zorgelijk en jong over dat dat het eerste en enige is dat je noemt. Hoe lang duurt jullie relatie nu? Wat is er op regelniveau officieel vastgelegd? Hebben jij en vriend beiden een vaste baan? En mochten jullie uit elkaar gaan of hij overlijden (ja dat kan gebeuren en ja, daar moet je over nadenken als volwassene), heb je dan voldoende inkomen en een sterk sociaal vangnet? Is er spaargeld en een geschikt huis voor een kind?

Daarnaast roept het zorg op dat je alleen kunt zeggen 'ik voel gewoon dat ik er klaar voor ben', zonder uitleg met meer diepgang en argumentatie. Het voelt gewoon passend voor je en je wil het, punt. Oei.. Dat is een hormonale, biologische drang. Had ik ook op die leeftijd. Kon bijna niet meer wachten want Moest Kind. Maar dat maakte het nog niet een geschikte leeftijd en levensfase. Zelfs je hersenen zijn letterlijk nog niet volgroeid op je 22e. En dus oog je heel jong.

Als laatste uit je je obsessief. Net begonnen, en nu al bang dat het niet gaat lukken. Dat is wat gek, als je er rationeel naar kijkt. En qua oplossingsgerichtheid: je bent onzeker over iets en maakt je zorgen, hebt vragen, maar kiest er bewust voor daarmee niet naar je steunsysteem te stappen, want in jouw hoofd is het belangrijker dat zij een leuke 'ik ben zwanger'-verrassing van je krijgen. Als dat nu al is hoe je met emotionele zorgen omgaat heb je gewoon nog veel te leren.

En als mensen hier zorg uiten klap je dicht en is er al helemaal geen volwassen discussie meer mogelijk. Je lijkt het allemaal niet te overzien en met diepgang te doorzien. En dat zeg ik niet om te 'misgunnen', juist omdat ik een stuk compassie voor je voel en hoop, juist omdat je zelf veel hebt moeten missen in je jeugd, dat je keuzes gaat maken die goed voor je zijn.

Veel sterkte en succes.
Als je 22 bent? Gewoon het granol van de muren neuken, als het na een jaar nog niet gelukt is, naar de huisarts.
:rofl:

Beste tip ooit.
Gemiddeld staat er een half jaar tot een jaar voor. Dat is niet voor niks als je beseft dat alle condities om een eicel te laten bevruchten en laten ontwikkelen tot baby, niet vanzelfsprekend is.
Op YouTube staan prachtige informatieve filmpjes waarin ze alles exact uitleggen. Niet alleen het hoe, maar ook waarom. Aanrader om te kijken, echt .
17-05-2019 04:55
Omdat ik zelf beslis of ik voor een kind kies of niet simpel toch? En van misgunners word ik niet zo vrolijk vandaar dat ik vroeg niet meer te reageren .
Zeker. Het is ook niet dat ik je het niet gun. Als jij denkt dat je er klaar voor bent, dan lekker doen. Ik hoop alleen echt van harte dat je beseft dat je leven 360 graden verandert.
22 is jong maar de reacties dat je nog 10 jaar kunt/moet wachten begrijp ik niet helemaal. Sommige vrouwen willen graag jong moeder worden. Ik was 19 toen ik voor het eerst zwanger werd (en de gyneacoloog zei zelfs, wat leuk een jonge moeder, tegenwoordig is bijna iedereen boven de 30).

En ja ik kreeg een kind met een grote hartafwijking. Heeft weken in het ziekenhuis gelegen, maanden aan het zuurstof thuis en uiteindelijk na een jaar een grote openhart-operatie. Nu nog steeds jaarlijkse strenge controles en nog een operatie in het vooruitzicht. Toch genoot (en geniet) ik volop van het moederschap. En ondertussen ben ik rond de 30 en is ons gezin compleet met 3 kinderen :)

Ga er gewoon voor en heb er lol in in plaats van meteen testen en alles ;-)

Ik denk dat heel wat lezers van onder de 40 zich nu af zitten te vragen wat granol in hemelsnaam is.... :hihi:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
17-05-2019 01:07
Klopt begrijp ik wel haha. Maar denk dat iedereen wel zo zijn leeftijd heeft waarop ze denken nu ben ik er klaar voor.

Dat dacht ik ook op jouw leeftijd. Nu ben ik blij dat ik er nooit aan begonnen ben.
TO, om op je vraag te antwoorden, na mijn mirena spiraal duurde het 11 maanden voor ik zwanger was. Ik heb nooit iets getest, wij hadden gewoon seks als we zin hadden. Ik was wel al 36 toen mijn spiraal er uit ging, dus dan duurt het meestal langer.

Als je het zwanger worden wil versnellen kun je om de dag seks gaan hebben. Dan kun je er vanuit gaan dat er altijd zaad klaar ligt als er een ei springt. Andere optie is om ovulatietesten te gebruiken, dan kun je gericht seks hebben. Laatste optie is om je te verdiepen in de signalen van je lijf wanneer je vruchtbaar bent (vruchtbaar slijm, meer zin) en dan gericht seks te hebben.

Ik raad je aan het wel met je vriendinnen te delen. Zij kunnen je steunen en vragen beantwoorden. Als je moeder wordt dan helpt het echt om over je vragen en onzekerheden (en die gaan er vast komen) open te zijn bij mensen die jou goed kennen en je kunnen helpen.
Slik je al foliumzuur?
Laat het los, je kan het toch niet beïnvloeden, dus hou het leuk, heb veel seks en geniet van elkaar. Je gaat toch niet al direct met ovulatietesten beginnen, nergens voor nodig. Ik was 2x direct na het stoppen met de pil zwanger (eind 20 was ik). Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om binnen een jaar ergens zwanger te worden, dat bleek direct raak. Geen pijl op te trekken!

Daarbij, realiseer je je dat je ook een kindje met problemen kunt krijgen waardoor je leven behoorlijk kan veranderen? Zoals bij ons, oudste heeft wat diagnoses waardoor ik uiteindelijk mijn goede baan moest opzeggen en zelfs een tijd helemaal niet heb kunnen werken (nu werk ik heel erg parttime). Waardoor we dus met een gezin van 4 op alleen het inkomen van mijn man moesten leven. Gelukkig zijn wij wat ouder en verdient hij daar genoeg voor (dat was in het begin van zijn carrière zeker niet zo geweest).

Nou snap ik dat je uitgangspunt niet is dat er van alles mis is met je kind, maar helaas kan dat dus wel gebeuren en is het fijn als je een beetje weet dat je samen dingen kunt opvangen.
Hihi haha.

Het feit dat je roept dat het bij jonge meiden heel langt duurt.. vind ik al genoeg reden om te zeggen wacht nog even. ;-)

En lees je eens in. Beetje hoe een cycles werkt, hoe snel gezonde jonge vrouwen gemiddeld genomen zwanger raken.
Wanneer je je echt zorgen moet gaan maken. En dat is niet een week na verwijdering van je spriraal.

Dat soort werk. Goede vrij beschikbare info.

Voor je hihihaha een baby gaat maken uberhaupt.
Je zult eerst een jaar moeten proberen alvorens ze ingrijpen.
Overigens zal het wel je doorbraakbloeding zijn geweest...maar alles lichamelijk gerelateerd ga hiervoor naar een huisarts, wij kunnen dit niet door een scherm zien.

Ik was ten tijden vd oudste 22 jaar...en had het niet anders gewenst. Haar broertje is geboren toen ik 26 jaar was. En toen ik nog net 33 jaar was is hun kleinste zusje geboren.
Hier een gunnert. Ik ben erg voor babies maken, liefst véél (wij hebben er door omstandigheden maar vier gekregen), en ja met 22 kan dat prima. Echt. Niks mis mee. Als alles een beetje mee zit ben je binnen een jaar zwanger, met 22 ben je op de top van je vruchtbaarheid.

Dat gezegd hebbende: ja, ik ben heel blij dat wij gewacht hebben tot we rond de 30 waren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
17-05-2019 00:14
Nee niet perse na 1 week. Helemaal in het algemeen bedoel ik. Omdat ik nog jong ben en bij heel veel jonge dames het super lang duurt
Dit is gewoon niet waar. Je zit in de meest vruchtbare jaren. En een half jaar tot jaar is gewoon normaal
Ms_Jingles schreef:
17-05-2019 07:02
Ik hoop dat je voorbij het gevoel van aangevallen voelen wil proberen te kijken TO. Ik zie hier geen misgunners, wel een hoop zorg. Want oh, wat kom je jong en ook vooral kwetsbaar over. Niemand hier wil je raken. Maar je topics roepen wel vragen en zorg op, die via een scherm hard over kunnen komen.

Het eerste dat je noemt dat je te bieden hebt is liefde en aandacht. Dat is fijn, maar voelt ook als willen compenseren wat jij helaas gemist hebt. Dat is geen helpende insteek kan ik je zeggen als dochter van een moeder die het voor mij graag beter wilde dan zij het gehad heeft, maar juist daarom veel fouten heeft gemaakt. Daarnaast komt het zorgelijk en jong over dat dat het eerste en enige is dat je noemt. Hoe lang duurt jullie relatie nu? Wat is er op regelniveau officieel vastgelegd? Hebben jij en vriend beiden een vaste baan? En mochten jullie uit elkaar gaan of hij overlijden (ja dat kan gebeuren en ja, daar moet je over nadenken als volwassene), heb je dan voldoende inkomen en een sterk sociaal vangnet? Is er spaargeld en een geschikt huis voor een kind?

Daarnaast roept het zorg op dat je alleen kunt zeggen 'ik voel gewoon dat ik er klaar voor ben', zonder uitleg met meer diepgang en argumentatie. Het voelt gewoon passend voor je en je wil het, punt. Oei.. Dat is een hormonale, biologische drang. Had ik ook op die leeftijd. Kon bijna niet meer wachten want Moest Kind. Maar dat maakte het nog niet een geschikte leeftijd en levensfase. Zelfs je hersenen zijn letterlijk nog niet volgroeid op je 22e. En dus oog je heel jong.

Als laatste uit je je obsessief. Net begonnen, en nu al bang dat het niet gaat lukken. Dat is wat gek, als je er rationeel naar kijkt. En qua oplossingsgerichtheid: je bent onzeker over iets en maakt je zorgen, hebt vragen, maar kiest er bewust voor daarmee niet naar je steunsysteem te stappen, want in jouw hoofd is het belangrijker dat zij een leuke 'ik ben zwanger'-verrassing van je krijgen. Als dat nu al is hoe je met emotionele zorgen omgaat heb je gewoon nog veel te leren.

En als mensen hier zorg uiten klap je dicht en is er al helemaal geen volwassen discussie meer mogelijk. Je lijkt het allemaal niet te overzien en met diepgang te doorzien. En dat zeg ik niet om te 'misgunnen', juist omdat ik een stuk compassie voor je voel en hoop, juist omdat je zelf veel hebt moeten missen in je jeugd, dat je keuzes gaat maken die goed voor je zijn.

Veel sterkte en succes.
Wat een goede reactie, ik hoop dat TO deze tot zich laat doordringen.

TO, je vraag is: 'Wie kan mij helpen?'. Ik zou zeggen: een psycholoog. Het is namelijk niet gezond als je nu al zo obsessief bezig bent met zwanger worden.
Lucifer2018 schreef:
17-05-2019 07:39
Hihi haha.

Het feit dat je roept dat het bij jonge meiden heel langt duurt.. vind ik al genoeg reden om te zeggen wacht nog even. ;-)

En lees je eens in. Beetje hoe een cycles werkt, hoe snel gezonde jonge vrouwen gemiddeld genomen zwanger raken.
Wanneer je je echt zorgen moet gaan maken. En dat is niet een week na verwijdering van je spriraal.

Dat soort werk. Goede vrij beschikbare info.

Voor je hihihaha een baby gaat maken uberhaupt.
Hihihaha, wat is een cycles?
JollyRider schreef:
17-05-2019 07:48
Hier een gunnert. Ik ben erg voor babies maken, liefst véél (wij hebben er door omstandigheden maar vier gekregen), en ja met 22 kan dat prima. Echt. Niks mis mee. Als alles een beetje mee zit ben je binnen een jaar zwanger, met 22 ben je op de top van je vruchtbaarheid.

Dat gezegd hebbende: ja, ik ben heel blij dat wij gewacht hebben tot we rond de 30 waren.
Hier ook rond de 30 de eerste. Ik had liefst ook een elftal.
Op mijn 22ste was ik er echt nog niet klaar voor. En ik moest een aantal losers leren kennen om erachter te komen met wie ik wel een kind wilde. (of juist niet.)
17-05-2019 02:25
Omdat ik er klaar voor ben lastig uit te leggen. Liefde aandacht warmte verzorging alles gewoon
een kind heeft veel meer nodig dan dat
emotionele stabiliteit van de ouders
volwassenheid van de ouders
een stabiele relatie
geld (een kind kost ongeveer een ton)
genoeg levenservaring
eckano schreef:
17-05-2019 07:22
Ik denk dat heel wat lezers van onder de 40 zich nu af zitten te vragen wat granol in hemelsnaam is.... :hihi:
Present :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven