Kindje en zwemmen, tips zijn welkom!

16-05-2019 14:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil binnenkort voor het eerst een zwembadje kopen voor mijn kind. Zo'n kleine voor in de achtertuin. Maar moet ik nog ergens op letten? En gebruiken jullie dan ook chloortabletten en is dat veilig?
In een kleine hoef je geen chloortabletten te gebruiken. Opblazen en water er in. Bij vies water laat je hem leeglopen en vult hem dan weer.
Ik kieperde elke avond dat zwembadje over de tuin en de volgende dag er nieuw water in. Ik zou niet met chloortabletten aan de slag met een klein zwembadje.

Zoon houdt sowieso niet van koud water dus ik deed altijd een beetje warm water in zijn zwembadje.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon water erin. Let op dat het glad kan worden ook buiten het badje (bijv als hij op nat gras staat).

Bij ons staat het altijd op het gras = zachtere ondergrond dan op terrastegels.

Als hij in de zo'n staat, kan de rand heet worden. Zorgen voor schaduw (In water verbrand je snel) en toezicht.
In zo'n klein badje doe je elke dag schoon water, dus chloortabletten zijn niet nodig.

Badje in de schaduw zetten want verbranden gaat sneller in water.
En er altijd bij blijven natuurlijk, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Hoe oud is je kind?
Hoe groot wordt dat badje dan?
Alle reacties Link kopieren
Er hoeft maar een klein beetje water in zo'n badje. Dus elke avond leeggooien in je tuin en de volgende dag weer schoon water erin. Gloor tabletten hoeft echt niet!

Lauw water vinden onze kinderen altijd fijn.

Zorg voor zon bescherming, als in parasol, hoedje, insmeren met zonnebrandcrème.
Alle reacties Link kopieren
Kan mij van vroeger herinneren dat mijn moeder iedere dag schoon water in het badje deed; er hoeft niet zoveel in:) chloortabletten zou ik niet gebruiken als ik jou was. Bij ons stond het badje juist wél in de zon op het gras, kon het ‘s morgens bij warm weer lekker opwarmen zodat we er ‘s middags in konden.
Parasol erboven, goed insmeren en gaan! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik was wat onduidelijk, ik bedoel niet zo'n klein badje, ik bedoel een echt zwembad zoiets: https://www.toppy.nl/product/3039/471/z ... -pomp.html
Die is toch wat groter en daar het water elke dag voor verversen vind ik wel zonde. Ik wil er samen in met mijn zoontje van 6...
Julia585 schreef:
17-05-2019 09:26
Sorry ik was wat onduidelijk, ik bedoel niet zo'n klein badje, ik bedoel een echt zwembad zoiets: https://www.toppy.nl/product/3039/471/z ... -pomp.html
Die is toch wat groter en daar het water elke dag voor verversen vind ik wel zonde. Ik wil er samen in met mijn zoontje van 6...
Ja daar deed ik wel chloor in.
Oh oké. Maar waarom je het een klein zwembadje noemt?
Dat is geen klein zwembadje 🤣
Ik raad je aan om er een met een metalen frame te kopen... ik heb al 3 keer een enorme vloedgolf door de tuin gehad omdat die rand het begaf... als kinderen op die rand hangen en het water begint te stromen is er geen houden meer aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven