Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee heb je en ja kun je krijgen. Gewoon bellen en vragen of hij samen met jou een legpuzzel wil leggen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-05-2019 08:04
Iets zegt me dat jij zelf ook heel veel legpuzzels hebt...
:rofl:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Waarom bellen met een smoes over verfadvies? Misschien stuurt hij dan z'n collega. Zeg hem dat je bodypaint wilt en of hij dat ook kan verzorgen. Dan komt ie wel.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
21-05-2019 11:24
Nee heb je en ja kun je krijgen. Gewoon bellen en vragen of hij samen met jou een legpuzzel wil leggen.
Haha deze zou ik doen
Ik zou er gewoon een appje aan wagen. Succes!
Bied hem een lekker bakkie koffie aan ;)

Net als in de glazenwasser reclame van vroegah; "bakje koffie glazenwasser" maar dan een appje ofzo bakje koffie (leuke)schilder ? :idee: ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (nog) geen whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-05-2019 18:25
Ik heb (nog) geen whatsapp.
Dan neem je toch whatsapp, is zo gepiept. En dan stuur je hem een berichtje en dan merk je wel of hij idd geïnteresseerd is of niet.
Tormenta¿ schreef:
21-05-2019 00:02
Hij zei alleen iets over jouw puzzels.. Tenzij "puzzel" synoniem is voor iets anders..

Lijken?
Alle reacties Link kopieren
charade schreef:
21-05-2019 18:36
Dan neem je toch whatsapp, is zo gepiept. En dan stuur je hem een berichtje en dan merk je wel of hij idd geïnteresseerd is of niet.
Ik ben nog bezig met uit te zoeken welke smartphone ik wil, welk merk etc. Dus dat is niet zo 1,2,3 geregeld. En zoals ik al een paar keer eerder gezegd heb ben ik overdag vrijwel nooit thuis. Dus hem uitnodigen op de koffie gaat hem niet worden ;).
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-05-2019 18:46
Ik ben nog bezig met uit te zoeken welke smartphone ik wil, welk merk etc. Dus dat is niet zo 1,2,3 geregeld. En zoals ik al een paar keer eerder gezegd heb ben ik overdag vrijwel nooit thuis. Dus hem uitnodigen op de koffie gaat hem niet worden ;).
Want uitnodigen op de koffie kan alleen overdag?
Wat een slecht excuus.
Vaucluse schreef:
21-05-2019 20:06
Want uitnodigen op de koffie kan alleen overdag?
Wat een slecht excuus.
Die gast luncht om 10u, die neemt het niet zo nauw. Je zou hem best om 14u wijn kunnen geven denk.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-05-2019 20:35
Die gast luncht om 10u, die neemt het niet zo nauw. Je zou hem best om 14u wijn kunnen geven denk.
Kun je niet lezen? Overdag ben ik niet thuis.

Daarbij vind ik het nu ook raar om hem bij me thuis uit te nodigen voor koffie, koffie onder werktijd die ie buiten of in deuropening kan opdrinken; prima. Een eerste date doe ik liever ergens anders dan bij m'n eigen thuis en koffie drinken is dan toch een soort van date.
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-05-2019 20:45
Kun je niet lezen? Overdag ben ik niet thuis.

Daarbij vind ik het nu ook raar om hem bij me thuis uit te nodigen voor koffie, koffie onder werktijd die ie buiten of in deuropening kan opdrinken; prima. Een eerste date doe ik liever ergens anders dan bij m'n eigen thuis en koffie drinken is dan toch een soort van date.

Waarom is het raar om hem in zijn pauze in jouw huis uit te nodigen voor koffie? Dat zou ik juist wel doen! Prima 'kans'.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Maar waarom zou je hem onder werktijd überhaupt willen zien? Dat leidt hem toch alleen maar af van z'n werk? Wie gaat er nou als date koffie in een deuropening drinken?

Was het niet Bladora die eens een vergelijkbaar topic had maar dan met een huurder? Misschien heeft zij een tip. Ik meen me te herinneren dat de uitkomst was dat 'ie haar ook wel wilde maar hij bleek ook een vriendin te hebben of zo.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-05-2019 21:52
Maar waarom zou je hem onder werktijd überhaupt willen zien? Dat leidt hem toch alleen maar af van z'n werk? Wie gaat er nou als date koffie in een deuropening drinken?

Was het niet Bladora die eens een vergelijkbaar topic had maar dan met een huurder? Misschien heeft zij een tip. Ik meen me te herinneren dat de uitkomst was dat 'ie haar ook wel wilde maar hij bleek ook een vriendin te hebben of zo.
Hem onder werktijd zien gaar juist niet. Want ze werken van 8 tot 16.00 uur en dan ben ik nooit thuis. En bedoelde koffiedrinken in de deuropening ook niet als date, bedoelde dat van op moment dat ze bij me aan het werk zijn. Maar hun werk bij mij is klaar. Na 16.00 ben ik wel thuis. Maar hem bij me thuis uitnodigen voor koffie gaat hem dan ook niet worden.
Dan vraag je hem voor een drankje na het werk. :lightbulb:
Murrmurr schreef:
21-05-2019 20:35
Die gast luncht om 10u, die neemt het niet zo nauw. Je zou hem best om 14u wijn kunnen geven denk.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Denk eerder bier.
Hier TO
relaties/verhuurmakelaar-uit-vragen/lis ... /322981/16

Beetje meer pro-actieve houding, kom op hè. Als je een puzzel van 1000 stukjes legt dan zeg je toch ook niet na 800 stukjes pfffff het lukt allemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Post het telefoonnummer hier op dit forum, dan appen wij hem wel even voor je.... :-D :popcorn:
VlammendeTroela schreef:
21-05-2019 02:03
Ik had ook een leuke schilder bij ons appartementencomplex. Heb hem gewoon een kopje koffie aangeboden.

Inmiddels wonen we samen.
Kijk, zo moet dat. Gewoon een drankje aanbieden. Wat we al de hele tijd tegen die andere TO roepen. Kan iemand hem even hierheen sturen?
elfje85 schreef:
21-05-2019 18:46
Ik ben nog bezig met uit te zoeken welke smartphone ik wil, welk merk etc. Dus dat is niet zo 1,2,3 geregeld. En zoals ik al een paar keer eerder gezegd heb ben ik overdag vrijwel nooit thuis. Dus hem uitnodigen op de koffie gaat hem niet worden ;).
Dan neem je toch een dagje vrij van je werk? Of een week? Je moet er wel iets voor over hebben....

Edit: als je overdag nooit thuis bent, hoe ben je hem dan in eerste instantie tegengekomen?
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 22:53
9.95% gewijzigd
Murrmurr schreef:
21-05-2019 21:52
Was het niet Bladora die eens een vergelijkbaar topic had maar dan met een huurder? Misschien heeft zij een tip. Ik meen me te herinneren dat de uitkomst was dat 'ie haar ook wel wilde maar hij bleek ook een vriendin te hebben of zo.
Oja dat verhaal, volgens mij was het een makelaar.
Je hebt je voorgedaan als iemand anders een blok verderop? En ook daadwerkelijk een afspraak gemaakt op een bepaald adres?

Sorry, ik blijf hier steken. Dit is toch echt van de pot gerukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven