Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had blijkbaar niet het hele gesprek gepost, heb het aangepast. Ik heb dus geen echte afspraak gemaakt namens een andere bewoner, zoiets zou ik nooit doen.

En ik ben overdag vrijwel nooit thuis, maar die twee keer dus wel. Maar zoals ik al zei, ik ga hem niet bij me thuis uitnodigen voor een drankje. Althans niet de eerste keer na die klus, zoiets zou ik pas doen na een paar dates.
Alle reacties Link kopieren
Djiezus kraist.., je denkt niet echt in oplossingen zeg! Als je geen whatsapp hebt stuur je een sms. Als je overdag niet kan, stel je voor om s avonds wat te drinken. Stop je ballen in je broek en vraag wat je wilt. De kans is klein? Maat Wat heb je te verliezen... of laat het gaan. :whip:
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
21-05-2019 23:30
Djiezus kraist.., je denkt niet echt in oplossingen zeg! Als je geen whatsapp hebt stuur je een sms. Als je overdag niet kan, stel je voor om s avonds wat te drinken. Stop je ballen in je broek en vraag wat je wilt. De kans is klein? Maat Wat heb je te verliezen... of laat het gaan. :whip:
Ik heb geloof ik al meerdere malen aangegeven dat ik niet de eerste keer na die klus,en de tweede keer na die klus misschien ook niet, iets bij mij thuis wil drinken. Alsof dat de enige optie is, beetje kortzichtige reactie.
Alle reacties Link kopieren
Dat staat er toch helemaal niet? Dan ga je ergens anders wat drinken.
Dan misschien s middags een kopje koffie doen bij jou? Bij wijze van date?
Het is nog best een heel gepuzzel zo...
Murrmurr schreef:
22-05-2019 00:09
Het is nog best een heel gepuzzel zo...
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-05-2019 23:36
Ik heb geloof ik al meerdere malen aangegeven dat ik niet de eerste keer na die klus,en de tweede keer na die klus misschien ook niet, iets bij mij thuis wil drinken. Alsof dat de enige optie is, beetje kortzichtige reactie.
Weer zo'n reactie met alleen maar wat je niet wilt. Als je alleen maar in onmogelijkheden denkt wordt het natuurlijk nooit wat.
elfje85 schreef:
21-05-2019 23:36
Ik heb geloof ik al meerdere malen aangegeven dat ik niet de eerste keer na die klus,en de tweede keer na die klus misschien ook niet, iets bij mij thuis wil drinken. Alsof dat de enige optie is, beetje kortzichtige reactie.

Je kunt ook vragen of hij zin heeft om een keer te gaan paintballen.
Alle reacties Link kopieren
Stuur hem een sms'je. Hoi schilder, je hebt onlangs bij mij geschilderd op nummer 19 en ik voelde een klik. Vind je het leuk om een keer wat te gaan drinken? groetjes, Elfje
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Als hij de klik ook voelde weet hij vast wel welke nummer 19 jij bent en dan reageert hij tof, of niet tof. Zo makkelijk kan 't zijn.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Het is alleen een klik als het van twee kanten komt, hence 'klik'. Een beetje als twee stukjes van een puzzel die in elkaar schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die sms doen inderdaad. Maar begreep ik nu goed dat je alleen het 06nr van het bedrijf hebt, niet echt van hem prive? Dus dan komt het niet direct bij hem aan natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
En nu?
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
22-05-2019 21:21
En nu?
Altijd flauw, als je niets meer van TO hoort.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Ja jammer, had wel zin in een leuke ontknoping.
Murrmurr schreef:
22-05-2019 09:09
Het is alleen een klik als het van twee kanten komt, hence 'klik'. Een beetje als twee stukjes van een puzzel die in elkaar schuiven.

En uit, en in, en uit, en in... :whistle:
elfje85 schreef:
21-05-2019 18:25
Ik heb (nog) geen whatsapp.
Sms hem of hij ook verstand heeft van mobieltjes: het is idd best even puzzelen welke het meest geschikt is voor een mens.
Sms je gewoon: 'goh, ik viel als een blok voor je mobieltje, het geluid was zo glashelder die keer dat ik belde en vroeg of jij degene met het petje of het brilletje was'! :idee:
Als hij even stilvalt kan je vragen of hij ook weet hoe je WhatsApp moet installeren (tuurlijk wel) en of hij dat voor je wil doen. Met een glaasje bubbels en bitterballen op een fijn terrasje.
Echt even doorpakken, zo wordt het niets..

Is hij al voorzien: jammer dan... je ziet hem toch nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen het zakelijke nummer van hem. Als ik vraag of ik ie ergens wat wil drinken weet ie gelijk dat ik m leuk vind. Vragen of ie me wil helpen met whatsapp kan niet, want dat kan niet op de mobiel die ik nu heb. Daarom vind ik denk ik m'n eigen plan nog steeds beter. Naast de keuken wil ik ook plafond van m'n wc verven. Dat is best lastig, want dat zijn allemaal latjes waartussen ruimte zit (tussen elke twee latjes zit iets van 3 cm ruimte). Ik zeg er dan wel bij dat het beste is dat hij even in m'n woning komt kijken, anders geeft ie straks advies door de telefoon omdat hij die flats natuurlijk van binnen kent. Maar ik twijfel nog of ik hem zal sms'en of bellen. Uiteraard sta ik ook nog steeds open voor andere suggesties.
elfje85 schreef:
23-05-2019 00:03
Ik heb alleen het zakelijke nummer van hem. Als ik vraag of ik ie ergens wat wil drinken weet ie gelijk dat ik m leuk vind. Vragen of ie me wil helpen met whatsapp kan niet, want dat kan niet op de mobiel die ik nu heb. Daarom vind ik denk ik m'n eigen plan nog steeds beter. Naast de keuken wil ik ook plafond van m'n wc verven. Dat is best lastig, want dat zijn allemaal latjes waartussen ruimte zit (tussen elke twee latjes zit iets van 3 cm ruimte). Ik zeg er dan wel bij dat het beste is dat hij even in m'n woning komt kijken, anders geeft ie straks advies door de telefoon omdat hij die flats natuurlijk van binnen kent. Maar ik twijfel nog of ik hem zal sms'en of bellen. Uiteraard sta ik ook nog steeds open voor andere suggesties.
Dan zeg je erbij dat je hem absoluut niet leuk vindt, dat dat wel ff duidelijk is!!

O, wacht... nee, slecht plan.
Wel goed lezen, hij moet helpen met een nieuwe telefoon uitzoeken. Heel logisch, vakantiegeld komt eraan en hij heeft vast geen zin in zo'n k*tklus in z'n vrije tijd.
Geeft hij je als alles tegen zit het privénr. van brilletje. Echt, dóórpakken nou! ;)
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
23-05-2019 00:11
Dan zeg je erbij dat je hem absoluut niet leuk vindt, dat dat wel ff duidelijk is!!

O, wacht... nee, slecht plan.
Wel goed lezen, hij moet helpen met een nieuwe telefoon uitzoeken. Heel logisch, vakantiegeld komt eraan en hij heeft vast geen zin in zo'n k*tklus in z'n vrije tijd.
Geeft hij je als alles tegen zit het privénr. van brilletje. Echt, dóórpakken nou! ;)
Hij hoeft mij niet te helpen met het uitzoeken van een nieuwe telefoon. En verder kan ik niet echt iets met je advies/snap niet echt wat je bedoelt.
Okay nu komen we ergens, straks plan. En wat ga je dan doen als je samen in de wc naar het plafond staat te turen?
Alle reacties Link kopieren
VlammendeTroela schreef:
21-05-2019 02:03
Ik had ook een leuke schilder bij ons appartementencomplex. Heb hem gewoon een kopje koffie aangeboden.

Inmiddels wonen we samen.
Same here! As we speak ligt ie naast me te snurken, en dat doet ie al 2 jaar... :flirting:
Tattooaddict87 schreef:
23-05-2019 00:57
Same here! As we speak ligt ie naast me te snurken, en dat doet ie al 2 jaar... :flirting:
Ik zou hem toch eens wakker maken
Murrmurr schreef:
23-05-2019 00:55
Okay nu komen we ergens, straks plan. En wat ga je dan doen als je samen in de wc naar het plafond staat te turen?
Meteen vol op de bek pakken? Ik weet het ook niet meer :(

Tattooaddict87, hoe heb je dat gedaan, was hij ook je voordeur in de lak aan het zetten, of het plafond van de wc/keuken/badkamer?
En toen????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven