Spijt dat je geen kinderen hebt gekregen?

24-05-2019 22:36 310 berichten
In serie ‘spijt’ die nu op het forum loopt, een onderwerp dat ik nog mis: Heeft iemand spijt dat je geen kinderen hebt gekregen? Als gevolg van een bewuste keuze.

Ik ben zelf gewenst kinderloos en nader de leeftijd waarop het ook niet meer kan. Ik verwacht over een paar jaar de vraag te krijgen of ik niet toch liever wel moeder was geworden.

Ik ben benieuwd hoe het met de kinderloze dames (40+) hier zit.
:-D


Ik ben geen 40+ dus ik mag niet mee schrijven :cry:
Alle reacties Link kopieren
50 jaar, zeer bewust geen kinderen, absoluut geen spijt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog nooit.
Ook nooit getwijfeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
40+ en ik ga aardig richting het moment dat ik geen kinderen meer kan krijgen. Geen spijt hier. Totaal niet zelfs. Ik was er vroeger wel bang voor, maar hoe ouder ik word, hoe meer tevreden ik word over mezelf, mijn keuzes en mijn leven.
Vixxen schreef:
24-05-2019 22:39
:-D


Ik ben geen 40+ dus ik mag niet mee schrijven :cry:
Jij kan nog 6 kinderen baren als je wilt! :clown:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
24-05-2019 22:39
:-D


Ik ben geen 40+ dus ik mag niet mee schrijven :cry:
Als je 40- bent en je wil kindeten dan kan je er nog gewoon voor gaan. Dan kan je nog geen spijt hebben dat je je nooit kinderen hebt gekregen. Het kan alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel kinderen. Ik zou die keuze ook zeker weer gemaakt hebben mocht ik het over doen. Wilde ze toen zooo graag. En ze zijn geweldig. Maar nu ik 40 ben, snap ik wel veel beter dat er ook een andere keuze was, een ander leven waarin ik ook gelukkig was geweest. Dat wilde ik maar zeggen hier..
snoepzak schreef:
24-05-2019 22:49
Hier wel kinderen. Ik zou die keuze ook zeker weer gemaakt hebben mocht ik het over doen. Wilde ze toen zooo graag. En ze zijn geweldig. Maar nu ik 40 ben, snap ik wel veel beter dat er ook een andere keuze was, een ander leven waarin ik ook gelukkig was geweest. Dat wilde ik maar zeggen hier..
Toen je nog geen 40 was snapte je niet dat er een andere keuze was? Serieus? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen of een alles verterende kinderwens die je liet denken dat een leven zonder kinderen ondenkbaar is?
stellar schreef:
24-05-2019 22:52
Toen je nog geen 40 was snapte je niet dat er een andere keuze was? Serieus? Is het een gebrek aan inlevingsvermogen of een alles verterende kinderwens die je liet denken dat een leven zonder kinderen ondenkbaar is?
Naja zeg! Wat een idiote reactie op iemand die een bericht met een positieve insteek plaatst.
Alle reacties Link kopieren
44.
Geen kids.
Geen spijt.

Kan me simpelweg geen leven met kinderen voorstellen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Angel64 schreef:
24-05-2019 22:54
Naja zeg! Wat een idiote reactie op iemand die een bericht met een positieve insteek plaatst.
Wat is er idioot aan? Ik vraag me oprecht af waarom ze eerder niet kon zien dat er meer in het leven is dan kinderen baren.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jong was heb ik lang gedacht dat ik 'later' nog eens de wens zou kunnen krijgen. Puur gebaseerd op het feit dat veel mensen dat zeiden: 'Dat komt vanzelf en iedere vrouw wil toch moeder worden?' Sinds mijn 30e ben ik overtuigd dat het moederschap niet iets is waar ik én mijn hypothetische kind gelukkig van zouden worden. Nu ben ik bijna 40 en blij kindvrij. Ook vind ik het fijn dat ik door mijn leeftijd steeds minder de vraag krijg over het waarom. Ik vraag toch ook niet waarom wel? Overigens vind ik (de meeste) kinderen wel heel leuk en kan er ook goed mee omgaan. Het kind van mijn sibling is natuurlijk het leukste kind ter aarde ;) :daisy:
Hetzelfde geldt voor trouwen, daar was ik als kind al vrij stellig over. Behalve als ik met mijn moeder kon trouwen 😂
Wanna grow up to be
Be a debaser
.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 23:16
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
47 jaar en blij kindvrij!
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
24-05-2019 22:59
Ik ben onvruchtbaar.

Dan kan het je spijten dat het niet kan, maar geen spijt hebben dat je een bepaalde keus hebt gemaakt.

Gelukkig ben je volgens mij blij kindvrij? Wel een :hug:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
24-05-2019 22:56
Wat is er idioot aan? Ik vraag me oprecht af waarom ze eerder niet kon zien dat er meer in het leven is dan kinderen baren.
Rare vraag.
Als men alles van te voren wist.
minnimouse schreef:
24-05-2019 23:15
Rare vraag.
Als men alles van te voren wist.
Zo kan je wel alles doodredeneren.
Ik heb absoluut geen kinderwens en ga geen spijt krijgen van de beslissing om geen kinderen te krijgen. Maar ik kan me wél voorstellen dat vrouwen wel een kinderwens hebben en ook nog wel dat dat een hele sterke emotie is. Ik ben dus oprecht verbaasd dat de poster, waar ik die vraag aan stel, pas na haar 40ste kan begrijpen dat niet iedere vrouw hetzelfde voelt.
Wat fijn, een dependance van het kindvrijtopic :D
Alle reacties Link kopieren
Altijd vanaf jeugd pertinent geen kinderen gewild, ook eerder relatie is hier om geëindigd. Rond 37 toch twijfel en wens. Echter door omstandigheden (oa partner die niet wil) is het er niet meer van gekomen.
spijt: nee. Het leven loopt zoals het loopt, het leven is niet maakbaar.
Ik vertroetel mijn hond wat meer en mogelijk in de toekomst is er altijd de optie van pleegzorg. ik heb zoveel liefde om te delen :-)
Alle reacties Link kopieren
Bijna 40... nooit 1 dag spijt gehad om geen kinderen te hebben.

Lichamelijk hier ook niet meer mogelijk dus kan niet wachten om 45 te zijn zodat de vragen en insinuaties eindelijk ophouden.
Er reageren hier dames van rond de 40/50, maar ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn als je 60, 70, 80 bent, en geen generatie (of twee) onder je hebt en leeftijdsgenoten wel. Als ik zie hoe erg mijn oma nu afhankelijk is van haar dochters bijvoorbeeld.

(En jaaaaa ik weet het, kinderen is geen garantie op zorg of aandacht op latere leeftijd, dus dat hoeft niemand meer te zeggen ;))
RégineFilange schreef:
24-05-2019 23:33
Er reageren hier dames van rond de 40/50, maar ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn als je 60, 70, 80 bent, en geen generatie (of twee) onder je hebt en leeftijdsgenoten wel. Als ik zie hoe erg mijn oma nu afhankelijk is van haar dochters bijvoorbeeld.

(En jaaaaa ik weet het, kinderen is geen garantie op zorg of aandacht op latere leeftijd, dus dat hoeft niemand meer te zeggen ;))
Kinderen kosten bakken geld.

Dat geld spaar je dus uit om op je 70ste of 80ste hulp in te kopen.



Ik ben kinderloos, maar wel nog geen 40.
Op dit moment geen spijt en ik gok over 5 jaar ook niet.

Lang over nagedacht rond mijn 30ste, maar ze passen toch echt niet bij mijn woelig leven.



Ik kreeg overigens op mijn 27ste al de vraag - uit mijn omgeving - dat ik toch niet zo gek was / zou zijn om kinderen te gaan nemen.
Net door dat woelig leven.
Niemand zal mij dus straks op mijn 45ste de omgekeerde vraag stellen :-D.
Hoogstens aan mijn partner, of hij geen spijt heeft.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
24-05-2019 23:33
Er reageren hier dames van rond de 40/50, maar ik ben wel benieuwd hoe het gaat zijn als je 60, 70, 80 bent, en geen generatie (of twee) onder je hebt en leeftijdsgenoten wel. Als ik zie hoe erg mijn oma nu afhankelijk is van haar dochters bijvoorbeeld.

(En jaaaaa ik weet het, kinderen is geen garantie op zorg of aandacht op latere leeftijd, dus dat hoeft niemand meer te zeggen ;))
Dat Vind ik wel een goeie. Ok jaaaa ik weet ook dat het geen garantie is dat je kinderen later bij je op bezoek komen. Maar als ik om me heen kijk zie ik toch juist wel veel 'ouderen' die veel steun aan hun kinderen hebben. Zo is mijn moeder weduwe. Heeft veel contacten met vrienden etc, maar heeft ook wel erg veel steun en heel veel contact aan/met haar (klein)kinderen. En zo zie ik dat om me heen ook, kinderen die hun ouders helpen met allerlei zaken. Nogmaals, het is geen garantie dat je kinderen dat doen, het is ook geen reden om dan maar kinderen te krijgen. Maar voor mij wel vanzelfsprekend om voor mijn moeder/schoonouders klaar te staan. Schoonmoeder zat onlangs flink in de lappenmand, dan zijn het toch de kinderen die alles regelen.
Mijn broers en zussen en onze kinderen maken wel echt een belangrijk deel uit van mn moeders leven. Ook om haar verdriet te delen na het verlies van onze vader. Dat is met eigen kinderen toch wat vertrouwder/dichterbij dan met vrienden. Dingen regelen, uitvaart, notaris, geldzaken etc, dat komt toch, naast de ouder zelf, wel aan op de kinderen. Tuurlijk kan dat ook zonder kinderen, maar voor mij in het geval van mn moeder best lastig te bedenken wie dat soort dingen dan allemaal voor haar zou regelen als wij er niet waren.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 23:59
22.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
24-05-2019 23:21
Zo kan je wel alles doodredeneren.
Ik heb absoluut geen kinderwens en ga geen spijt krijgen van de beslissing om geen kinderen te krijgen. Maar ik kan me wél voorstellen dat vrouwen wel een kinderwens hebben en ook nog wel dat dat een hele sterke emotie is. Ik ben dus oprecht verbaasd dat de poster, waar ik die vraag aan stel, pas na haar 40ste kan begrijpen dat niet iedere vrouw hetzelfde voelt.
Ik denk dat ze het verstandelijk wel eerder wist, maar nu ook het gevoel kan begrijpen.
Als Nederland in de (voetbal)-finale van het WK speelt zou ik gerust een stukje gaan fietsen. Ik weet 100% zeker dat 75% van Nederland dat niet snapt. Gevoelsmatig. Natuurlijk weet iedereen dat er mensen zijn die niet van voetbal houden, maar dat je deze finale niet wil kijken bestaat niet!
Beetje zoiets dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven