Zwanger met koperspiraal
zaterdag 25 mei 2019 om 19:35
Waarschijnlijk ben ik erg voorbarig met dit topic, maar ik maak me zorgen. Zou over 5 dagen ongesteld moeten worden (ben erg regelmatig), maar verloor vandaag klein beetje bruin bloed.
Nu dacht ik, straks is het innestelingsbloed.
Ik zou het natuurlijk gewoon los moeten laten en over 5 dagen testje doen, maar ik maak me zorgen.
Heeft iemand ervaring hiermee? Mocht het zo zijn moet volgens mij zsm mijn spiraal verwijderd worden en is er kans op een miskraam. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Nu dacht ik, straks is het innestelingsbloed.
Ik zou het natuurlijk gewoon los moeten laten en over 5 dagen testje doen, maar ik maak me zorgen.
Heeft iemand ervaring hiermee? Mocht het zo zijn moet volgens mij zsm mijn spiraal verwijderd worden en is er kans op een miskraam. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
zaterdag 25 mei 2019 om 22:05
Hier ook al een paar jaar een koperspiraal.. Vanaf m'n 20ste na een trombose alleen maar koperspiralen gehad btw (Multiload's).. Op m'n 29ste ivm zwangerschapswens eruit laten halen.. Zwanger geworden en ruim een jaar na m'n bevalling een T-safe laten plaatsen.
Geen enkele vorm van anticonceptie is 100% waterdicht.. Dubbel dutch of sterilisatie zijn het meest betrouwbaar.
Geen enkele vorm van anticonceptie is 100% waterdicht.. Dubbel dutch of sterilisatie zijn het meest betrouwbaar.
zaterdag 25 mei 2019 om 22:18
Dat is me uiteraard bekend. Maar zoals je al eerder zei, op zich is spiraal betrouwbaar, dus om nou tig jaar double dutch te gaan...Enigme schreef: ↑25-05-2019 22:05Hier ook al een paar jaar een koperspiraal.. Vanaf m'n 20ste na een trombose alleen maar koperspiralen gehad btw (Multiload's).. Op m'n 29ste ivm zwangerschapswens eruit laten halen.. Zwanger geworden en ruim een jaar na m'n bevalling een T-safe laten plaatsen.
En sterilisatie is helemaal nog geen optie aangezien we nog niet weten of we uiteindelijk nog een kind willen...
Ik werd vandaag gewoon even heel onzeker, dus hoopte op wat ervaringen. Maar bedankt voor je voorlichting
zaterdag 25 mei 2019 om 22:47
Ik was uiteindelijk pas 4 + 3 zwanger toen ik er achter kwam, dus niet later dan iemand die er gepland voor gaatCeruleanCharm schreef: ↑25-05-2019 20:38Jeetje, en dan moest de spiraal zeker zo snel mogelijk verwijderd worden?
En die eerste weken heb je dan ws ook gewoon alles gegeten en gedronken. Lijkt me ook vervelend idee.
Maar een gezonde zoon?
Zoon is helemaal gezond en Spiraal heeft huisarts idd verwijderd nadat de test daar positief was.
zaterdag 25 mei 2019 om 22:56
1-Aapje schreef: ↑25-05-2019 22:47Ik was uiteindelijk pas 4 + 3 zwanger toen ik er achter kwam, dus niet later dan iemand die er gepland voor gaat. En die gaan ook vaak niet op zwangerschapsdieet zonder zwangerschap. Ik ben sowieso geen drinker dus heb alleen 1 radler ofzo op in die tijd.
Zoon is helemaal gezond en Spiraal heeft huisarts idd verwijderd nadat de test daar positief was.
Gelukkig!! Ik heb laatste periode juist net wat meer gedronken dan ik normaal deed. Nu is dat bij mij nog steeds niet heel veel, maar toch wel vervelend idee, mocht ik wel zwanger blijken. Maar goed, ik wacht nog even geduldig af (Zonder drankje, dat wel
zaterdag 25 mei 2019 om 23:20
Ik heb een paar jaar een koperspiraal gehad. Met het ding zwanger geraakt, vruchtje is buitenbaarmoederlijk geraakt in een eileider. Dit is gaan scheuren en lekken inwendig. Spoedoperatie en eileider naar zijn grootje. Gelukkig had ik geen kinderwens meer.
In het ziekenhuis vertelden ze dit best vaak mee te maken. Juist door het spiraal gaat dat vruchtje elders een plekje zoeken om te nestelen en groeien. Even een test doen dus en bij spotting meteen langs de dokter. Succes.
In het ziekenhuis vertelden ze dit best vaak mee te maken. Juist door het spiraal gaat dat vruchtje elders een plekje zoeken om te nestelen en groeien. Even een test doen dus en bij spotting meteen langs de dokter. Succes.
zondag 26 mei 2019 om 06:43
Ik had hem toen een jaartje? Het hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn hè! Ik kreeg echt hele heftige menstruaties met erge buikpijn. Net of mijn lijf al die tijd heeft geprobeerd dat ding eruit te werken.CeruleanCharm schreef: ↑25-05-2019 20:51En had jij al lang een spiraal? Want hij zat bij mij een aantal maanden geleden sowieso goed en toen zat hij al bijna een jaar. Ik begreep dat,hoe langer hij zit, hoe betrouwbaarder.
Maar misschien ben ik mezelf aan het overtuigen![]()
zondag 26 mei 2019 om 07:27
Ik had het niet specifiek tegen jou maar tegen de dames die de pech hebben gehad dat ze met spiraal zwanger zijn geraakt. Er zijn altijd vrouwen die ondanks gebruik van anticonceptie zwanger raken.CeruleanCharm schreef: ↑25-05-2019 22:18Dat is me uiteraard bekend. Maar zoals je al eerder zei, op zich is spiraal betrouwbaar, dus om nou tig jaar double dutch te gaan...
En sterilisatie is helemaal nog geen optie aangezien we nog niet weten of we uiteindelijk nog een kind willen...
Ik werd vandaag gewoon even heel onzeker, dus hoopte op wat ervaringen. Maar bedankt voor je voorlichting![]()
En als je onzeker bent over de betrouwbaarheid van je anticonceptie is een bericht plaatsen op een forum niet zo wijs. Want je zult je niet zekerder zijn gaan voelen na deze reply's. Doe een test op een logisch moment of bel de huisarts. Succes!
zondag 26 mei 2019 om 07:51
Wow, wat heftig! Ik zal zeker alert zijn!Hazzie schreef: ↑25-05-2019 23:20Ik heb een paar jaar een koperspiraal gehad. Met het ding zwanger geraakt, vruchtje is buitenbaarmoederlijk geraakt in een eileider. Dit is gaan scheuren en lekken inwendig. Spoedoperatie en eileider naar zijn grootje. Gelukkig had ik geen kinderwens meer.
In het ziekenhuis vertelden ze dit best vaak mee te maken. Juist door het spiraal gaat dat vruchtje elders een plekje zoeken om te nestelen en groeien. Even een test doen dus en bij spotting meteen langs de dokter.
Succes.
Gelukkig had je geen kinderwens, maar toch heel naar!
zondag 26 mei 2019 om 07:53
Dat is zeker waar. Ben me er ook wel van bewust dat mensen waarbij het niet goed ging eerder reageren dan mensen bij wie het jaren goed gaat.Enigme schreef: ↑26-05-2019 07:27Ik had het niet specifiek tegen jou maar tegen de dames die de pech hebben gehad dat ze met spiraal zwanger zijn geraakt. Er zijn altijd vrouwen die ondanks gebruik van anticonceptie zwanger raken.
En als je onzeker bent over de betrouwbaarheid van je anticonceptie is een bericht plaatsen op een forum niet zo wijs. Want je zult je niet zekerder zijn gaan voelen na deze reply's. Doe een test op een logisch moment of bel de huisarts. Succes!
Weet ook niet waarom ik er opeens zo onzeker over ben. Heb ik nog niet eerder gehad.
zondag 26 mei 2019 om 10:07
En dit is onzin. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wordt niet veroorzaakt door een spiraal. Dat is gewoon dikke vette pech..Hazzie schreef: ↑25-05-2019 23:20Ik heb een paar jaar een koperspiraal gehad. Met het ding zwanger geraakt, vruchtje is buitenbaarmoederlijk geraakt in een eileider. Dit is gaan scheuren en lekken inwendig. Spoedoperatie en eileider naar zijn grootje. Gelukkig had ik geen kinderwens meer.
Ongeveer 1 op de 100 zwangerschappen zijn buitenbaarmoederlijk.
zondag 26 mei 2019 om 10:42
Dat is niet wat ik googelend vind. Het is niet zo dat je mocht je met een spiraaltje toch zwanger worden dat het dan dus buitenbaarmoederlijk is, maar de kans is wel groter. Volgens 2 websites tenminste.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 26 mei 2019 om 11:31
Dat is zeer zeker geen onzin. Tuurlijk, kans blijft klein, maar áls je zwanger bent 'door je spiraal heen', is de kans zeker groter dat het buitenbaarmoederlijk is dan bij een 'gewone' zwangerschap
zondag 26 mei 2019 om 11:48
Ik lees inderdaad dat er een licht chronische ontsteking van het baarmoederslijmvlies kan ontstaan bij een spiraal en dat deze kan opstijgen naar je eileiders waardoor de kans iets groter is op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. My bad.
Zoals Hazzie het stelde klopt echter niet. Werk samen met een gynaecologische afdeling en alle buitenbaarmoederlijke zwangerschappen die ik tnt heb gezien.. daar kwam geen spiraal als oorzaak aan te pas. Maar goed, het kan wel een uitlokkende factor zijn dus idd!
Zoals Hazzie het stelde klopt echter niet. Werk samen met een gynaecologische afdeling en alle buitenbaarmoederlijke zwangerschappen die ik tnt heb gezien.. daar kwam geen spiraal als oorzaak aan te pas. Maar goed, het kan wel een uitlokkende factor zijn dus idd!
zondag 26 mei 2019 om 22:06
Enigme schreef: ↑26-05-2019 11:48Ik lees inderdaad dat er een licht chronische ontsteking van het baarmoederslijmvlies kan ontstaan bij een spiraal en dat deze kan opstijgen naar je eileiders waardoor de kans iets groter is op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. My bad.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het altijd zo is. Wel dat de kans wat groter is. En ik vertel alleen maar wat de gyn in het ziekenhuis mij heeft verteld.
Hopelijk test je snel negatief to!
dinsdag 28 mei 2019 om 14:38
Jeeeee, wat fijn!
dinsdag 28 mei 2019 om 20:54