Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zo sterk mogelijk maar wel met melk en een beetje suiker. En nu ga ik eerst maar eens pitten anders heb ik er daar vannacht teveel van nodig. En laat ik misschien door slaapgebrek onverhoopt patiënten ontsnappen :roll: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
31-05-2019 15:26
Ooit maakte ik kennis met de ouders van mijn eerste vriendje. Er werd me koffie of thee aangeboden. Koffie graag. Zitten we in de tuin, komt zijn moeder met een glazen kan aan met een doorschijnende vloeistof. En in mijn zenuwachtigheid zei ik 'thee, ook lekker!'.... Is nooit meer goed gekomen. Misschien maar goed, want anders was ik nog steeds afwaswater aan het drinken bij de schoonouders.
Ik word altijd een beetje kriegel als mensen het op die manier omschrijven (of als slootwater). Sterke koffie is wat mij betreft te goor om zelfs maar te mogen bestaan, maar als jij dat lekker vindt is dat toch prima?
Dat verhevene, van de échte koffieliefhebbers, bah.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Oudblond schreef:
31-05-2019 15:26
Ooit maakte ik kennis met de ouders van mijn eerste vriendje. Er werd me koffie of thee aangeboden. Koffie graag. Zitten we in de tuin, komt zijn moeder met een glazen kan aan met een doorschijnende vloeistof. En in mijn zenuwachtigheid zei ik 'thee, ook lekker!'.... Is nooit meer goed gekomen. Misschien maar goed, want anders was ik nog steeds afwaswater aan het drinken bij de schoonouders.
Ik kom veel bij mensen thuis waar het toch al twijfelachtig is om koffie aan te nemen. Dus meestal bedank ik, of ik vraag een glas water, zeker als ik tussen het afval en de stapels vaat mag plaatsnemen (denk: hoe schoon is jouw huis). Ik dacht een keer een risico te nemen bij een verder redelijk uitziend huis, bleek dat de gastvrouw senseopads rustig 2 a 3x gebruikte. En ik kreeg niet het eerste bakkie zakmazegge.

Ik heb het lauw laten worden zodat ik het ineens naar binnen kon gieten. En de kolhalsreflex onderdrukt
Solomio schreef:
31-05-2019 15:28
Ik word altijd een beetje kriegel als mensen het op die manier omschrijven (of als slootwater). Sterke koffie is wat mij betreft te goor om zelfs maar te mogen bestaan, maar als jij dat lekker vindt is dat toch prima?
Dat verhevene, van de échte koffieliefhebbers, bah.
Soms is koffie echt afwaswater. Ik ben geen koffiefanaticus ofzo, maar een senseopad voor 3 kopjes is doorzichtige koffie en ranzig.
Ranveig schreef:
31-05-2019 15:31
Soms is koffie echt afwaswater. Ik ben geen koffiefanaticus ofzo, maar een senseopad voor 3 kopjes is doorzichtige koffie en ranzig.
Wij hadden een oudtante die koffie twee keer liet doorlopen door hetzelfde filter. Het rook wel nog naar koffie, meer kan ik er niet van zeggen.
In de thuiszorg maakte ik weleens mee dat ouden van dagen de koffie de hele dag op het warmhoudplaatje lieten staan. Die koffie was vast ooit lekker geweest, maar rond 15.00 uur was dat alweer een uur of acht geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
31-05-2019 15:31
Soms is koffie echt afwaswater. Ik ben geen koffiefanaticus ofzo, maar een senseopad voor 3 kopjes is doorzichtige koffie en ranzig.
Dan vind je de koffie gewoon te slap.
Nog steeds geen afwaswater.

Overigens ken ik geen Senseopads voor 3 kopjes.
Edit: post gemist.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
31-05-2019 15:31
Soms is koffie echt afwaswater. Ik ben geen koffiefanaticus ofzo, maar een senseopad voor 3 kopjes is doorzichtige koffie en ranzig.
Ik krijg Senseo koffie alleen binnen als ik het tweede kopje van een pad krijg. Dat vraag ik dus ook echt als er alleen maar Senseo koffie is.
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
31-05-2019 15:34
Wij hadden een oudtante die koffie twee keer liet doorlopen door hetzelfde filter. Het rook wel nog naar koffie, meer kan ik er niet van zeggen.
In de thuiszorg maakte ik weleens mee dat ouden van dagen de koffie de hele dag op het warmhoudplaatje lieten staan. Die koffie was vast ooit lekker geweest, maar rond 15.00 uur was dat alweer een uur of acht geleden.
Jup. Ook fijn. Of mensen die vragen ‘wil je koffie’ en dan zeg ik ja, en dan krijg je zo’n zakje oploscappucino. En hoewel lief bedoeld vind ik dat zó vies. Zoet en heeft niets met koffie te maken. Of een paar scheppen oploskoffie in veel te weinig water. En dan drink ik het op, uit beleefdheid. Omdat ik weet dat ze soms speciaal voor mij koffie hebben gehaald.

Had ik al gezegd dat ik eigenlijk nooit meer koffie aanneem als ik aan het werk ben? :P

De volgende keer gaan we het hebben over dingen die je tegen kunt komen als je gebruik moet maken van toiletten op huisbezoek. Ik had een paar vaste mensen die wisten dat als ik kwam ik eerst het toilet inrende :proud: omdat ik wist dat daar een relatief schoon exemplaar was. ‘Hoi ik ben er, eerst plassen!’ :P
Kia•Ora schreef:
31-05-2019 15:26
Zo sterk mogelijk maar wel met melk en een beetje suiker. En nu ga ik eerst maar eens pitten anders heb ik er daar vannacht teveel van nodig. En laat ik misschien door slaapgebrek onverhoopt patiënten ontsnappen :roll: .
Dat gebeurt al vaak genoeg, dat patiënten ontsnappen. Dat moeten we dus niet hebben ;-)
Ranveig schreef:
31-05-2019 15:39
Jup. Ook fijn. Of mensen die vragen ‘wil je koffie’ en dan zeg ik ja, en dan krijg je zo’n zakje oploscappucino. En hoewel lief bedoeld vind ik dat zó vies. Zoet en heeft niets met koffie te maken. Of een paar scheppen oploskoffie in veel te weinig water. En dan drink ik het op, uit beleefdheid. Omdat ik weet dat ze soms speciaal voor mij koffie hebben gehaald.

Had ik al gezegd dat ik eigenlijk nooit meer koffie aanneem als ik aan het werk ben? :P

De volgende keer gaan we het hebben over dingen die je tegen kunt komen als je gebruik moet maken van toiletten op huisbezoek. Ik had een paar vaste mensen die wisten dat als ik kwam ik eerst het toilet inrende :proud: omdat ik wist dat daar een relatief schoon exemplaar was. ‘Hoi ik ben er, eerst plassen!’ :P
Het scheelde echt dat ik daar kwam om de wc te poetsen, dat maakt de insteek al weer anders. Al waren er echt mensen bij die de wc in een week zo smerig kregen dat ik er bij stond te kokhalzen.
Coconuts12 schreef:
31-05-2019 15:41
Dat gebeurt al vaak genoeg, dat patiënten ontsnappen. Dat moeten we dus niet hebben ;-)
En dan vragen wij ons weer af wie het hek open heeft laten staan.
Kia!
the_Wicked_Witch schreef:
31-05-2019 14:15
Ik heb een perculator. Heerlijke koffie.
Ik las daar laatst een stukje over maar als je daar meer van drinkt dan 5 koppen per dag schijnt dat niet gezond te zijn.

Oploskoffie en filterkoffie zijn even gezond. Cafetiere Koffie (met zo'n doordruk filter) is iets anders. Daar zit cafestol in, een stofje uit koffiebonen. Als je koffie op deze manier zet en drinkt krijg je cafestol binnen. Met dagelijks 5 koppen koffie per dag verhoogt je cholesterol en is op den duur minder goed voor je hart.
bron: Martijn Katan, dietist


dietist
Betty_Slocombe schreef:
31-05-2019 15:34
Wij hadden een oudtante die koffie twee keer liet doorlopen door hetzelfde filter. Het rook wel nog naar koffie, meer kan ik er niet van zeggen.
In de thuiszorg maakte ik weleens mee dat ouden van dagen de koffie de hele dag op het warmhoudplaatje lieten staan. Die koffie was vast ooit lekker geweest, maar rond 15.00 uur was dat alweer een uur of acht geleden.

Zulke koffie heb ik dus pas geserveerd. Ik had een invaldienst in de kantine van de sportvereniging. Toen ik binnenkwam had iemand alvast koffie voor mij laten doorlopen. Ik serveerde de koffie aan de aanwezige ouders (van de tegenpartij) niemand kwam klagen. Tot de trainer/coach ook koffie wilde en kwam melden hoe goor het was.

En toen kwamen we er dus achter dat het nog een filter van eergisteren was. Ik heb iedereen nieuwe koffie aangeboden.
Jawlensky schreef:
31-05-2019 16:19
En dan vragen wij ons weer af wie het hek open heeft laten staan.
Kia!
:proud:
prada schreef:
31-05-2019 16:44
Ik las daar laatst een stukje over maar als je daar meer van drinkt dan 5 koppen per dag schijnt dat niet gezond te zijn.

Oploskoffie en filterkoffie zijn even gezond. Cafetiere Koffie (met zo'n doordruk filter) is iets anders. Daar zit cafestol in, een stofje uit koffiebonen. Als je koffie op deze manier zet en drinkt krijg je cafestol binnen. Met dagelijks 5 koppen koffie per dag verhoogt je cholesterol en is op den duur minder goed voor je hart.
bron: Martijn Katan, dietist


dietist

Mijn cholesterol is beeldig, ik drink 1 grote kop per dag en een cafetiere is weer iets anders als een perculator.
De koffie uit het apparaat op mijn werk daarentegen, ik kan me niet voorstellen dat die gezond is, die bied ik altijd met verontschuldigingen aan.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 17:54
0.06% gewijzigd
Ranveig schreef:
31-05-2019 15:39


De volgende keer gaan we het hebben over dingen die je tegen kunt komen als je gebruik moet maken van toiletten op huisbezoek. Ik had een paar vaste mensen die wisten dat als ik kwam ik eerst het toilet inrende :proud: omdat ik wist dat daar een relatief schoon exemplaar was. ‘Hoi ik ben er, eerst plassen!’ :P

Ik had ook zo'n hulpverlener voor een kind, nu snap ik het pas :proud:
Ze verontschuldigde zich ook regelmatig dat ze naar rook rook, terwijl ze niet rookte.
Wat een verwende mensen. Vroeger dronk iedereen behalve de elite surrogaat koffie.
the_Wicked_Witch schreef:
31-05-2019 17:53
Ik had ook zo'n hulpverlener voor een kind, nu snap ik het pas :proud:
Ze verontschuldigde zich ook regelmatig dat ze naar rook rook, terwijl ze niet rookte.
Ik legde het er wel altijd bij uit :P Anders is het ook zo raar. Maar ik ben soms uren en uren onderweg en je moet toch een kéér plassen. Maar gefeliciteerd, je toilet is dus blijkbaar goedgekeurd :biggrin:
Phineas schreef:
31-05-2019 18:21
Wat een verwende mensen. Vroeger dronk iedereen behalve de elite surrogaat koffie.
Ja jemig, vroeger zaagden ze je arm er af zonder verdoving als er iets flink ontstoken was en moest je piesen in een houten hok in de tuin. Dus?
the_Wicked_Witch schreef:
31-05-2019 17:51
Mijn cholesterol is beeldig, ik drink 1 grote kop per dag en een cafetiere is weer iets anders als een perculator.
De koffie uit het apparaat op mijn werk daarentegen, ik kan me niet voorstellen dat die gezond is, die bied ik altijd met verontschuldigingen aan.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
31-05-2019 16:19
En dan vragen wij ons weer af wie het hek open heeft laten staan.
Kia!
:A:

Tegenwoordig is het niet meer alleen het hek. Dat hek begon een beetje saai en voorspelbaar te worden, ik hou wel van wat variatie. Dus tegenwoordig laat ik nog weleens een paar stoelen in de binnentuin slingeren, heb ik laatst tijdens het koffie drinken verteld over mijn ervaringen in de jeugdzorg met brandalarmen, vertel ik patiënten dat maatjes worden best slim is (omdat je dan samen chaos kunt creëren), proberen de sleutel af te nemen is ook een leuke en de td afleiden als ze je raam vervangen zodat ze hem niet op slot draaien doet het ook goed is mijn ervaring. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 31 jaar geen koffie meer gedronken.
Gestopt toen ik zwanger werd en daarna nooit meer lekker gevonden. Hoewel ik de geur van goede koffie heerlijk vind. Maar drinken: neen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
31-05-2019 18:38
Ik heb al 31 jaar geen koffie meer gedronken.
Gestopt toen ik zwanger werd en daarna nooit meer lekker gevonden. Hoewel ik de geur van goede koffie heerlijk vind. Maar drinken: neen.
Ik vind koffie niet lekker, maar idd de geur van goede koffie wel. Ijskoffie lust ik wel, mits met een bol ijs erin en slagroom erop.
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
31-05-2019 18:44
Ik vind koffie niet lekker, maar idd de geur van goede koffie wel. Ijskoffie lust ik wel, mits met een bol ijs erin en slagroom erop.
Ook geen ijskoffie hier. Of koffie-ijs. Niks met koffie.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Kia•Ora schreef:
31-05-2019 18:37
:A:

Tegenwoordig is het niet meer alleen het hek. Dat hek begon een beetje saai en voorspelbaar te worden, ik hou wel van wat variatie. Dus tegenwoordig laat ik nog weleens een paar stoelen in de binnentuin slingeren, heb ik laatst tijdens het koffie drinken verteld over mijn ervaringen in de jeugdzorg met brandalarmen, vertel ik patiënten dat maatjes worden best slim is (omdat je dan samen chaos kunt creëren), proberen de sleutel af te nemen is ook een leuke en de td afleiden als ze je raam vervangen zodat ze hem niet op slot draaien doet het ook goed is mijn ervaring. :D
Gewoon hard wegrennen tijdens begeleid wandelen deed het hier altijd goed. Of je gordijnen/prullenbak of iets anders in de fik zetten. En als er dan gefouilleerd werd op aanstekers dan kon je die altijd nog in je doos kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven