Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Gatverdamme hahahahhaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Zuster! Zuster!
Ik moet poepen!

Okay! Ik haal de postoel wel even.

Kom ik terug

Zuster! Hoeft niet meer! en haalt dat mannetje zo een hand met een drol onder de lakens vandaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
31-05-2019 20:30
Toen ik zestien was werkte ik als alfahulp en kwam ik bij een vrouw die kon haar eigen speeksel niet doorslikken. Maar in plaats van dat ze dat dan in de wc of of gootsteen spuugde bewaarde ze dat in weckpotten. Dus toen ik daar voor het eerst kwam kwam ze heel trots aanzetten met zo weckpot vol speeksel.
Op een dag was ze haar potten aan het sorteren en liet ze er dus een vallen. Ow horror want ze kon dus niet bukken dus wie mocht dat schoonmaken?
:sick:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ooit eens langskwam op werk met als hulpvraag. Of ik wilden helpen met inc broek aan doen zo gezegd zo gedaan. Er van uitgaande dat die man erg ziek was.

Wordt ik later gebeld op werk door die zelfde man of ik tegen betaling hem niet even wilden verzorgen als baby een weekend .
Op de PG afdeling een vrouw die een kan ranja van het aanrecht pakte en dat in de nek van een medebewoner wilde kiepen. Stagiaire kreeg de kan niet afgepakt en vrouw was hevig op haar aan het schelden. Collega en ik waren bezig en keken elkaar wat geamuseerd aan. Vrouw en stagiaire liepen de gang op. Toen een seconden geen geluid en toen "aah, nee" kwam stagiaire met een nat uniform terug.
Alle reacties Link kopieren
Uit boosheid je kussen in de fik steken, dan bedenken dat hier waarschijnlijk sancties op staan, dus je kussen tegen een schemerlamp leggen met t excuus: ik was in slaap gevallen en mijn kussen is op mijn schemerlamp gevallen en daardoor in de fik gevlogen.
Hierbij even vergetend dat de schemerlamp aan de andere kant van de slaapkamer stond....(lvb)

Of uit kwaadheid weg willen lopen van de gesloten afdeling en hiervoor een tafelpoot door je ruit heen rammen (vraag me niet hoe de tafelpoot los was gekomen en hoe deze door t veiligheidsglas geslagen kon worden) om vervolgens tot de conclusie te komen dat je in een afgesloten tuin met hoog hek komt. Dan hier maar gaan zitten wachten tot je vermissing ontdekt wordt en men je uit de tuin redt...
Kia•Ora schreef:
31-05-2019 20:13
Ik heb als patiënt in het ziekenhuis ooit een verwarde man bijna in mijn bed gehad. Die wilde gezellig bij me liggen in de veronderstelling dat ik zijn vrouw was. Ik mocht op dat moment niet bewegen na een heftig onderzoek en had geluk dat de verpleging snel was. Anders had ik geen kant op gekund en moeten wachten tot ze op mijn bel reageerden.
Ik lag ooit eens heel erg ziek met een man op de kamer die graag zijn piemel liet zien. Was echt niet tof, ik had hoge koorts en zat half in een delirium. Dat hij in de nacht zo naast mijn bed stond hielp daar niet echt in.

Op een nacht ging hij dood en ik ben nog nooit zo opgelucht geweest. Iets waar ik mij meer dan 20 jaar later nog voor schaam. Die man lag daar waarschijnlijk ook niet voor niets. Maar toen gunde ik die man zijn dood echt.
Tvp
Utakar schreef:
31-05-2019 19:59
Uhm, terug van verlof, en kom bij de verpleging voor medicatie. Verpleging wilt dat ik even blaas, dus die beste man houd dat apparaat vast maar dat komt niet bij me binnen. Ik begin in het niets te blazen waar nogal wat spuug meekwam. Was de verpleging niet heel blij mee.

Kamercontrole, dat werd netjes vantevoren gezegd door de verpleging, in de vorm van een grapje, dat ze zometeen alles op ze kop gingen zetten. Zodat ik er alvast rekening mee kon houden. En sociaal als ik ben dacht ik ze alvast wat te helpen, en heb in dat half uurtje voordat ze kwamen alles maar dan ook alles wat in mn kamertje stond, uit elkaar gehaald en op zn kop gezet. Toen ze binnen kwamen was ik bezig boos te zijn dat de wc bril niet los wilde/kon, omdat (hoe psychisch ik in de knoop ik zat, ik vond dat dat ook moest). Wat was het toen een tering bende in mn kamertje.

Weekend, ipv de PMT ruimte open voor te sporten, gingen we onder begeleiding van die deense gelukskoekjes bakken in de keuken. In hoever ik met mijzelf in de knoop zat wist ik natuurlijk niet wat ik op die briefjes moest schrijven voor in de koekjes. Een niet zo ervaren stagiaire die ook mee was die dag stimuleerde onze gedachtes van dat moment op te schrijven op die briefjes. Die avond bij de dagsluiting kreeg iedereen een paar van die koekjes. De verpleging vond sommige teksten wel heel erg deprimerend/bedreigend, en daar geef ik ze achteraf wel gelijk in, nu ik herinner wat ik toen heb geschreven.

Die kamercontrole :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit nietsvermoedend de kamer van een cliënt binnengestapt om vervolgens zowat mijn nek te breken over allerlei breiwol. De cliënt bleek bang te zijn dat er iemand in haar kamer zou komen en de meubels mee zou nemen, dus had ze alles aan elkaar geknoopt met meters en meters wol!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
31-05-2019 20:24
Was je de engel des doods?
Nee, maar iedereen die in de gezondheidszorg werkt doet af en toe patiënten pijn. Een prik, vervelend onderzoek etc. Die patiënt zei dat tegen mij. Het was grappig bedoeld en ik kan zelf ook best zwarte humor hebben maar toch kon ik dit niet waarderen.

Eigenlijk past dit dus niet op dit topic haha.
Wel een leuk herkenbaar topic. Ik vind het wel lastig om zelf wat te vertellen omdat ik geen idee heb wat ik wel en niet mag zeggen. Maar 1 blunder dan van mij van vorige week kan vast wel :-D.

In een ruimte op mij werk werd hard geschreeuwd. Ik druk gelijk op de noodknop en storm achter de volledig opgetuigde beveiliging de kamer binnen. Daar zat een groep externen een rollenspel te spelen. De verschrikte blik in hun ogen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is psychiatrisch patiënt en kan compleet geobsedeerd zijn door eten i.v.m. de groei op dit moment. Op een onbewaakt ogenblik is hij de keuken in geglipt, heeft een bord eten van één van de begeleiders gejat uit de koelkast en heeft dit al rennend (en dus knoeiend) voor de verpleging opgegeten. Achter de verpleging aan kroop een medepatiënt die alle restjes van de grond at.

Tegen de tijd dat ze hem te pakken hadden was alles op en was het personeelslid waarvan het was aangewezen op boterhammen met pindakaas. Ze kon er gelukkig de humor van inzien (zoon kan er niks aan doen en snapt dingen als eigendom niet).
Op een afdeling met boeven, waar het allang niet meer veilig was door het beleid, veel agressie en narigheid, werd 1 client steeds gepest door anderen. Op een avond was ik alleen in dienst en zag de grootste naarling met 2 anderen met een brandblusser achter die client aanrennen.
Ik sprint van mijn kantoor af, ren er achter aan, zeg dat hij die brandblusser moet ophangen en dat het klaar is. Hij kijkt me aan, kijkt naar de deur van het kantoor, en zegt ‘je hebt je pieper niet om, die ligt nog in het kantoor’ en dat klopte, ik was zo weggerend om in te grijpen. Dus kut. Ik sta met een boze meneer met een brandblusser in zijn handen in een gebouw waar verder niemand is qua collega’s. En dit was duidelijk een dreigement richting mij.

Ik word nooit boos op mijn werk maar ik heb zo staan schreeuwen en schelden dat hij nu gvd die brandblusser terug ging hangen en dat ik hélemaal klaar was met hem dat ik niet weet wie er verbaasder was, hij of ik. Maar hij hing hem terug, droop af en ik heb mijn pieper gepakt. (Later hebben we die meneer met een flink aantal agenten van het terrein moeten laten verwijderen, was geen leuke gast)
lotus77 schreef:
31-05-2019 21:30
Mijn zoon is psychiatrisch patiënt en kan compleet geobsedeerd zijn door eten i.v.m. de groei op dit moment. Op een onbewaakt ogenblik is hij de keuken in geglipt, heeft een bord eten van één van de begeleiders gejat uit de koelkast en heeft dit al rennend (en dus knoeiend) voor de verpleging opgegeten. Achter de verpleging aan kroop een medepatiënt die alle restjes van de grond at.

Tegen de tijd dat ze hem te pakken hadden was alles op en was het personeelslid waarvan het was aangewezen op boterhammen met pindakaas. Ze kon er gelukkig de humor van inzien (zoon kan er niks aan doen en snapt dingen als eigendom niet).
;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik nam eens een medische anamnese af bij een wat oudere vrouw. Er waren meerdere ziektes en aandoeningen die mevrouw had en ze gebruikte ook veel medicatie. Maar ze wist het allemaal ongeveer wat ze mankeerde en slikte. Niet precies.

Toen we bij de medicijnen kwamen schoot het haar maar niet te binnen welke antibiotica ze nu had. Iets met 'ine' op het eind in ieder geval. Penicilline... begon ze te raden, amoxilline...
Nee, wacht, ze wist het: kerosine!
Ik heb het hele topic gelezen en er zitten best grappige dingen tussen.

Maar waar staat tvp voor en wat bedoelt men daarmee?
TerugVindPost
Velma*Dinkley schreef:
31-05-2019 21:25
Wel een leuk herkenbaar topic. Ik vind het wel lastig om zelf wat te vertellen omdat ik geen idee heb wat ik wel en niet mag zeggen. Maar 1 blunder dan van mij van vorige week kan vast wel :-D.

In een ruimte op mij werk werd hard geschreeuwd. Ik druk gelijk op de noodknop en storm achter de volledig opgetuigde beveiliging de kamer binnen. Daar zat een groep externen een rollenspel te spelen. De verschrikte blik in hun ogen :rofl:
Hahaha heerlijk! :proud:
Ook een afdeling met boeven. Met 1 kon ik best goed overweg. Maar hij kwam niet terug van een verlof. En had de afdelingsfiets meegenomen, die waren we dus kwijt. Weken later lag er een envelop met mijn naam erop op kantoor. Met daarin een kaartje, uitleg waarom hij was ‘ontsnapt’ en de fietssleutel en de locatie van de fiets :heart:
Dat soort dingen is zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
31-05-2019 21:41
Ook een afdeling met boeven. Met 1 kon ik best goed overweg. Maar hij kwam niet terug van een verlof. En had de afdelingsfiets meegenomen. Weken later lag er een envelop met mijn naam erop op kantoor. Met daarin een kaartje, uitleg waarom hij was ‘ontsnapt’ en de fietssleutel en de locatie van de fiets :heart:
Dat soort dingen is zo leuk.
Dat is gewoon schattig zelfs!
Alle reacties Link kopieren
Bezoeker van een patiënt, hij is zijn buurman en ze hebben beide een geestelijk probleem. Bezoeker had in teveel gedronken en in zijn broek gepoept, deze broek had hij in de wc-pot gepropt. Toen liep hij dus zonder broek en onderbroek door het huis. Uiteindelijk de politie gebeld, die hebben hem naar huis gebracht. Maar hij wilde voor mijn balie op een bankje gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
31-05-2019 19:50
Brandalarm heb ik ook eens laten afgaan. De kraan van een badkamer moest worden door gespoeld i.v.m preventie en salmonella. Kamer was allang niet gebruikt dus dan is het protocol dat de kranen moeten worden door gespoeld op zijn heetst. Had alleen de badkamer deur dicht gedaan i.p.v open te laten. Hele badkamer vol met stoom waardoor het alarm dus af ging.
Legionella denk? ;)
Ranveig schreef:
31-05-2019 21:38
TerugVindPost
en wat bedoelt men daarmee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven