Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
De vraag is vast al wel eens gesteld, maar wat trek ik mijn baby van 10 weken aan met dit warmere weer.
Ik ben even de onzekere moeder, haha.

Wat overigens ook niet helpt is een schoonmoeder die baby met 30 graden het liefst in een skipakje ziet..
Alle reacties Link kopieren
Romper met lange mouwen en een broekje? Als het te warm is buiten kan het broekje dan uit.

Mijn ervaring is dat baby's het eerder te warm dan te koud hebben, ook al zou je dat niet zeggen als je ziet hoe sommige mensen hun kind inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel aantrekken, ik doe meestal eerder korte mouwen romper en t-shirt en lang broekje
Alle reacties Link kopieren
Ik doe: zelfde als ik zelf +1 extra laagje. Dat is meestal de romper al. Of een dun vestje/jasje. Of in de winter een dekentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu romper zonder mouw, t-shirt en broekje + sokjes. Lijkt voldoende te zijn, want net heerlijk liggen tukken in de kinderwagen.

Blijf het lastig vinden, ze huilt momenteel veel, nekje voelt eigenlijk altijd wel goed maar zou het sneu vinden als ze het te warm of te koud heeft.
Zoon draagt nu korte broek, romper korte mouw en vestje. Morgen waarschijnlijk zonder vestje.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo binnen kom vallen zonder te reageren op jullie vorige vragen..

Maar de meeste new born baby's wikkel je toch lekker in met een wikkeldoek de eerste paar dagen?
Als een baby eind Juli geboren word, doe je dat dan alsnog? Of is het dan te warm in een wikkeldoek?
Ik heb een zoon van eind augustus met hitte golf. Die lag de eerste weken in een wikkel deken.
Alle reacties Link kopieren
Youthza schreef:
01-06-2019 15:15
Sorry dat ik zo binnen kom vallen zonder te reageren op jullie vorige vragen..

Maar de meeste new born baby's wikkel je toch lekker in met een wikkeldoek de eerste paar dagen?
Als een baby eind Juli geboren word, doe je dat dan alsnog? Of is het dan te warm in een wikkeldoek?
Je zou evt een swaddle kunnen kopen, bijvoorbeeld van koeka. Die is niet zo dik en kun je heerlijk mee inwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
T hangt er ook maar net vanaf hoe goed je newborn zich op temperatuur kan houden. Onze zoon is van december en we hebben nooit een kruik hoeven gebruiken. Ook t bedje nooit voor verwarmd of wat dan ook.
Youthza schreef:
01-06-2019 15:15
Sorry dat ik zo binnen kom vallen zonder te reageren op jullie vorige vragen..

Maar de meeste new born baby's wikkel je toch lekker in met een wikkeldoek de eerste paar dagen?
Als een baby eind Juli geboren word, doe je dat dan alsnog? Of is het dan te warm in een wikkeldoek?
Ik wikkelde mijn februari baby al zelden in een doek. Maar heb wel een baby van 4 kg die op tweede nacht al geen kruik meer had.
Alle reacties Link kopieren
Waar slapen jullie kids op dit moment in? Hier een warmbloedig typje dus romper korte mouw en een broekje onder een laken met 100% katoen deken. Volgens de babyfoon is t echter nog steeds 25 graden, hij voelt wel goed/normaal aan in zn nek maar t is nu nog niet eens zomer.. alleen een lakentje vandaag even geprobeerd maar dat trapt meneer gelijk af. Dan toch maar een slaapzak proberen? Dan kan ie alleen nog steeds met zn benen de lucht in.
Hier ligt baby van bijna 3 maanden in romper lange mouw en puckababy met lakentje en dekentje. Ze heeft 't snel koud.
Is dus ook afhankelijk van je baby denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt baby in een lange mouwen romper en Hema slaapzak zonder mouwen. Hij ligt wel redelijk dichtbij ons snachts dus krijgt daar ook warmte van. Raam staat dan wel weer open dus niet heel heet in de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is al 5 maanden maar had lange broek, romper met spaghettibandjes en tshirt met kortr mouwen en geen sokjes aan. Wel een zonnehoedje. Morgen schijnt het heet te worden dus alleen romper met evt korte broek denk.
Wat trekken jullie je baby's veel aan! Dat zelf + 1 is met dit weer toch geen goede referentie. Toen het vorige zomer zo warm was en mijn baby een paar weken oud had hij alleen een korte mouwen romper aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil graag zo af en toe met jullie meeschrijven :-]. Baby is 3,5 week oud en daarnaast een dreumes van ruim anderhalf in huis.

Ik ben ook een beetje zoekende naar geschikte kleren voor de warmte morgen. Baby is erg klein, geboortegewicht was 2270 gr, nu zit ze rond de 2800 gr. Ze heeft nu geen moeite meer met temperatuur vasthouden, dus ga denk ik voor een romper zonder mouwen, lange broek en t-shirtje. Zouden jullie in de wandelwagenbak nog een dekentje doen? Ik weet het niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Overdag had ie vandaag alleen een rompen zonder mouwen aan, warm genoeg. Toen mijn oudste geboren was en hetzelfde gewicht had als jouwe Maud, was het net zo warm als nu. Die lag toen ook in de middag alleen in romper zonder mouw. Met wandelen heb ik wel een bamboe hydrofiel mee, vooral omdat baby het fijn vindt om iets vast te houden.
Hoi Maud, wat leuk, hier hetzelfde leeftijdsverschil tussen de kindjes!
Hoe vind je het?

Vandaag had ik dochter in een romper korte mouw, jurkje korte mouw en legging. In de wagen vanmorgen wel een luchtig dekentje over haar heen. Maar het dekje van de wagen bak had ik er niet op.

@morgenstond hier ook s nachts het raam open! Ik kijk ook niet echt naar zelf +1. Onze zoon heeft 't snel veel te warm. Kreeg hij hem vaak commentaar dat ie te weinig aan had. Maar dochter is meer kouwelijk zoals ik. Dus die doen ik meer aan. Ze krijgt straks nog een flesje dus dan kijk ik hoe warm ze is en afhankelijk daarvan doe ik wat uit of aan.
Morgenstond_ schreef:
01-06-2019 21:45
Wat trekken jullie je baby's veel aan! Dat zelf + 1 is met dit weer toch geen goede referentie. Toen het vorige zomer zo warm was en mijn baby een paar weken oud had hij alleen een korte mouwen romper aan.
Ja hier gaat die regel ook niet op. Eigenlijk nooit trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
01-06-2019 21:45
Wat trekken jullie je baby's veel aan! Dat zelf + 1 is met dit weer toch geen goede referentie. Toen het vorige zomer zo warm was en mijn baby een paar weken oud had hij alleen een korte mouwen romper aan.
Dat zou hier ook te warm zijn. Uiteindelijk in korte mouwen romper en puckababy geslapen
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
01-06-2019 21:45
Wat trekken jullie je baby's veel aan! Dat zelf + 1 is met dit weer toch geen goede referentie. Toen het vorige zomer zo warm was en mijn baby een paar weken oud had hij alleen een korte mouwen romper aan.
Ja en zelf draag ik bij dat soort weer het liefst niks of een bikini, om het lekker te hebben. Dus ik beschouw die romper dan wel als een laag kleding méér. Komen we dus als of op hetzelfde uit.

Maar voor de volledigheid, als ik naar mijn werk of naar een winkel ga draag ik wat anders uiteraard, maar dan heb ik het ook niet comfortabel maar gewoon bloedheet.
Dus ik bedoel: ‘wat ik zelf zou willen dragen om het comfortabel te hebben, +1 dun laagje’
Dat dekt de lading dan beter.

Bij temperaturen die de ideale warmte van een baby evenaren (37 graden) vind ik het verder logisch dat je niet met al te veel kleding in de weer gaat.
Alle reacties Link kopieren
In de hitte van vandaag had hij 's ochtends een korte mouwen romper, broekje en zonnehoedje op. Als ik nu naar buiten zou gaan zou ik het broekje weg laten, maar als het even kan vermijd ik het met deze hitte.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen ff fietstochtje gedaan en baby mee in maxicosidrager met alleen korte mouwen romper. Pijpjes zijn ietsjes langer dan bij gewone romper. Oudste is in de zomer geboren en toen was het bloedheet. Die heeft vaak alleen maar een luier aangehad.
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
01-06-2019 21:54
Hoi Maud, wat leuk, hier hetzelfde leeftijdsverschil tussen de kindjes!
Hoe vind je het?
Hoi Teckeltje, ja ik heb je weleens gelezen in het dreumestopic, leuk! Jij ook eerst een zoon en daarna een dochter toch? Ik vind het heel leuk! Baby doet het goed en zoon is trotse grote broer. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet echt veel met beide alleen ben geweest. Ik heb een keizersnede gehad en mag zoon dus nog niet tillen. Daarom op de dagen dat hij thuis is, veel hulp van man en m'n moeder. Ben wel benieuwd hoe het gaat zijn als ik straks de dagen echt alleen heb met beide. Dat wordt denk ik wel even zoeken naar een goede balans, vooral ook met voeden (bv). Hoe ervaar jij dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven